Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 702
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ahhhhh klote framboos! Waarom nou toch weer.

En tuurlijk dacht je het al maar dan nog blijft het altijd confronterend. Die zw testen zijn dan zooo wit....

Knuffel!

Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Framboos blijft toch weer ellendig, ook al had je je er al een beetje op ingesteld.

Sterkte voor nu en hopelijk word je snel weer ongesteld en kun je weer opladen voor de volgende poging.

Hoeveel cryo's heb je nog?

Geplaatst

Is wel weer een fijne gedachte dat je er nog 9 in de vriezer hebt. Scheelt weer een heel voortraject.

lekker even een weekend weg, even de gedachten verzetten. Blijf je in eigen land? Veel plezier.

Geplaatst

Blijft rot maar wat fijn een voorraadje!Om 14:46 kreeg ik mijn acht cellige embryo terug geplaatst.Één was er vanochtend vier cellig en twee zes cellig, maar voordat deze terug geplaatst werd is hij acht cellig geworden! Woensdag hoor ik hoe de andere embryo's het gedaan hebben en of ze in vriezer zitten! 12 oktober mag ik testen! :) Broeden broeden.. helaas wel nu twee nachtdiensten voor de boeg.. maar komt goed!

Geplaatst

He Framboos wat balen. Ik hoop dat je snel door.mag voor een cryo tp. Sterkte!

Roxanne fijn dat jij er ook weer eentje aan boord hebt. Lekker broeden nu!

Ik ben ook weer in het bezit van een 7 (bijna 8) cellige emmy! Er waren nog twee 7-celligen over die vandaag de vriezer in zijn gegaan, en nog een paar 4- en 6-celligen die ze morgen nog bekijken. Ik mag de 14e testen.

Geplaatst

Roxanne ik ben wel benieuwd of jij nu ook weer heel andere 'leefregels' mee hebt gekregen dan ik. Ik moet de komende 4 dagen rustig aan doen, geen sex, niet sporten en niks tillen. Verder natuurlijk warme voeten houden en geen koude dranken nemen.

Geplaatst
He Framboos wat balen. Ik hoop dat je snel door.mag voor een cryo tp. Sterkte!Roxanne fijn dat jij er ook weer eentje aan boord hebt. Lekker broeden nu!Ik ben ook weer in het bezit van een 7 (bijna 8) cellige emmy! Er waren nog twee 7-celligen over die vandaag de vriezer in zijn gegaan, en nog een paar 4- en 6-celligen die ze morgen nog bekijken. Ik mag de 14e testen.
Geweldig lekker broeden nu.. Ik heb geen leefregels mee gekregen, ik weet alleen geen sauna. En rustig aan doen juist niet door door te gaan met je leven blijft je baarmoeder goed door bloed. Sex hebben we voorlopig niet vanwege de utrogestan.Raar ik mag 16 dagen na de punctie testen!
Geplaatst

Bewegen is idd goed, elke dag lekker even wandelen. Ze gyn zei wel dat het aanspannen van de buikspieren nu even niet goed was. Dit kon de baarmoeder prikkelen waardoor de innesteling tegengehouden kon worden. Dus niet plat op bed maar wel voorzichtig met tillen. Ik zal het tegen mijn peuter zeggen en een keukentrap naast de commode zetten ;-)

Geplaatst

@Framboos: echt balen voor je. Veel plezier komend weekend!! Lekker even met iets anders bezig zijn!

@Jessi en Roxanne: veel succes. Ik duim er in ieder geval voor. Leefregels verschillen overal, omdat er nergens echt bewijs voor is. Zou wel willen dat ze meer wisten over innesteling, dan had je per terugplaatsing een vele grotere kans! Mensen die op natuurlijke wijze zwanger worden gaan toch ook niet stoppen met seks, hun hele eetpatroon ed aanpassen enz. totdat ze mogen testen? En toch worden ze zwanger...Zou wel willen dat het bij ons allemaal ook zo werkte!

Geplaatst

Bij mij was het advies 3 dgn heel rustig aan en niet sexen. Ik denk zelf doe waar je zin in hebt zonder de extremen. Ik voelde me slecht de afgelopen dagen dus ik heb veel geslapen. Sex hebben wil ik de komende dgn sowieso nog niet. Ik heb er gewoon geen zin in. Weer nieuwe Emmy's aan boord. Fijn dames! Veel succes!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Ow Framboos, op naar een top weekend!! Super mooi daar! Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Geplaatst

- breek ff in -

Wij hebben vorig jaar meegedaan aan een proef in het VUmc waarbij gebruik werd gemaakt van timelapse fotografie. Toeval of niet, het embryootje dat werd teruggeplaatst is nu een heel vrolijk meisje van tien weken oud. Bijkomend leukigheidje: we hebben de foto's als een videootje op een USB-stick mee naar huis gekregen en daarmee dus de ontwikkeling van onze dochter van één naar acht cellen in beeld!

Voor alle meiden nu op dit wachtbankje... succes!!

- breek weer uit -

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Roxanne en jessi fijn dat jullie nu ook een Emmy aanboord hebben. Welkom op het wachtbankje.

Gewoon kijken wat je aankan. Doorgaan met leven zoals je altijd doet.

Dhana hoe voel jij je?

Hier sinds vandaag lichte buikpijn en aan het einde van de dag rugpijn. Ook sinds vandaag last van borsten, steken en lijken wat gespannen. Kan dit nu al of is dit van de progestan (had het dan al niet meteen moeten komen sinds ik begon met de utrogestan) o wat zijn dit rotdagen.....

Geplaatst

Thnx... poeh denk dat dat ook kan komen van utrogestan! Heeft volgens mij soms even tijd nodig..

Wow dat is bijzonder zeg!! Dat is echt een heel mooi systeem. En dat filmpje hoe gaaf is dat als je dat heb!

Helaas hier niet kunnen voor slapen, dochterlief is alleen maar aan het aandachts huilen. Ergens weet ze denk ik dat ik er vannacht niet ben want tijdens mijn vorige nachtdiensten deed ze dit ook!

Geplaatst

Ik voel me behoorlijk klote! Mega druk op het werk en gezien ik wat dagen gemist heb, loop ik alleen maar meer achter. De chaos thuis grijpt me naar de keel en de hormonen zijn hel. Oftewel ik trek het even slecht. Ik ben n positief persoon, maar mijn leven is overgenomen door één of andere hysterische, deprimerende heks... Met last van enorme vreetbuien!! Ben blij als het maandag is. Als ik nog even zo door ga kom ik niet meer dood de deur

En nu stop ik met zeuren, echt

Geplaatst

gisteravond is de tegelzetter begonnen en het begint nu heel langzaam eindelijk wat te worden :)

Beste nieuws kwam vannacht rond een uur of 4, want ik ben voor de tweede keer tante geworden!!! Mijn broer heeft een dochtertje gekregen en ze heet Mila.

Me is in love :happy7::happy7::happy7:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden