Ga naar inhoud

wie start er in januari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben er helemaal klaar voor! Wordt zo nieuwsgierig of het bij ons gaat lukken als ik jullie verhalen lees..

Olijfje, je mag dus bijna testen! Spannend!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ACJ Frustrerend genoeg mogen we pas woensdag bloedtest en wil mijn vriend daar op wachten...

Rican volgens mij hoort misselijk bij hCG (lees: embryo!!) en de rest kan van de utro komen en zegt dus niks. We gaan het zien...

Geplaatst

Ik mag testen op 8 maart en ga dan via Skype met man lief delen doen we het toch nog samen ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Ik weet eigenlijk op 3 mrt al of het goed zit. Ik heb een tp in eigen cyclus. 3 mrt is m'n NOD. Dan zit ik op 14 dpo. En op wachtdag 11.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Lieve schatten,

Voor ik ga overschakelen naar een ander topic, zou ik nog iets willen schrijven...

Lieve dames !

Hou er de moed in! Alles komt goed.

Na 2 jaar van tegenslagen is het bij ons ook gelukt!

Jouw kleine wondertje zit op jullie te wachten!

Alles komt goed!

Ik ga dit Topic wel missen :(

Het ga jullie goed ! en geef niet op !

Liefs stephanie & Quinten

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 500]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terug-plaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]Waar:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tammy (32)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 2 feb[/TD]

[TD]TP 5 feb[/TD]

[TD]test 16 feb[/TD]

[TD]nee[/TD]

[TD]Zwijndrecht / Rotterdam[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ACJ1984 (30)[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]1e spuit 28 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]AMF (30)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 18 feb[/TD]

[TD]TP 21 feb[/TD]

[TD]test 8 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwolle[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Olijfje (38)[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD]Punctie 9 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]test 25 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Gent[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Snowflower_ Francisca (32)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Uitslag 25 feb[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Madelin (34)[/TD]

[TD]1e IVF cryo[/TD]

[TD]2e FM 2 feb[/TD]

[TD]TP 9 feb[/TD]

[TD]test 19 feb

[/TD]

[TD]ja![/TD]

[TD]UMC Utrecht[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rican[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Punctie 11 feb[/TD]

[TD]TP 14 feb[/TD]

[TD]test 1 mrt[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Lijntje[/TD]

[TD]ICSI[/TD]

[TD]Punctie 20 feb[/TD]

[TD]TP geen[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]Zwitserland[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Emmiline[/TD]

[TD]cryo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]TP 20 feb[/TD]

[TD]test 3 mrt?[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Lijntje, hoe is het ermee? Beetje bekomen van de schok? Wat zijn jullie opties nu?

Rican, Emmiline en AMF hoe gaat het met wachten?

ACJ hoe is ‘t met de buikgriep?

Snowflower, hoe is ’t bij jou? Je man alweer beetje gestabiliseerd qua emoties? Wel goed dat ze eruit komen in elk geval.

Stephanie, dank je en geniet van je zwangerschap! Cerah, jij ook! Ik hoop dat ik jullie over een paar dagen mag volgen naar het zwangertopic…

Madelin, alles goed? Lekker op vakantie (of sta je vast in de sneeuwfile...)?

Hier geen nieuws. Het is gewoon afwachten nu... Grmbl wat duurt dat toch vreselijk lang. En vanaf nu blijft het de komende 18 jaar eng: eerst hopen dat je de testdatum haalt, dan hopen dat je de eerste echo haalt en daarna nog weet ik hoeveel van dat soort momenten. Dus misschien kan ik er maar beter nu gewoon aan wennen, stoppen met wachten en gewoon blijven ademen :-)

Geplaatst

@olijfje_76 ja vooral blijven ademen!! ;-)

Nou zit net natuurlijk in de wachtweken maar o wat voel ik me buik nu weer rommelen zeg! En tja daar kun je niet veel aan doen hopen dat het goed gaat! Meer kun je niet doen en hopen dat ie blijft plakken

Jij mag al bijna testen spannend!!

Geplaatst

Dag dames,

Ik ben inderdaad al een beetje bij gekomen van de schok, maar het is best heftig allemaal.

De volgende opties zijn, of weer een punctie in natuurlijke cyclus met misschien 1 week hormonen spuiten en de gewone procedure weer doorlopen, dus de hele cyclus hormonen spuiten en dan hopelijk een flinke oogst eitjes binnen halen. Maar hier zijn weer verschillende kosten aan verbonden en dat blijft ook meespelen. Het is mega duur en we hebben er al zoveel geld in gestopt.

Nu hebben we geld geleend maar waar ligt de grens?

En ik weet ook echt niet wat op langere termijn de risico's kunnen zijn op hormoon stimulatie, dat houdt me ook erg bezig.

Je doet toch elke keer weer een ingreep in de natuur. Hoe denken jullie daarover?

Voor nu neem ik even een rust pauze om er goed over na te denken en mijn lichaam en geest wat rust te gunnen en dan gaan we misschien weer beginnen niet in de volgende maar de daarop volgende cyclus.

Lieve dames ik duim voor jullie , zoooo spannend allemaal!

Liefs Lijntje

Geplaatst

Lijntje, daar heb ik ook mee geworsteld, maar hormonen zijn vrij natuurlijk, zeker Menopur (uit urine van vrouwen in menopauze) en Pregnyl (uit urine zwangere vrouwen). Alleen wel een flink hogere dosis dan je zelf zou aanmaken, daarom krijg je ook zoveel eitjes. Maar ze zijn echt in no time weer uit je systeem als je stopt met spuiten/slikken dus ik denk eigenlijk dat het minder lange-termijn-effecten heeft dan jarenlang elke dag de pil slikken.

Zelf heb ik na veel lezen en uitzoeken de conclusie getrokken dat ik het zowel qua medicijnen als qua ethiek verantwoord vind. Als 'de natuur' het niet 'wil', dan zijn er nog zoveel filters. Je ziet dat aan de afvalrace van aantal eitjes-aantal bevruchtingen-aantal embryo's dat goed doordeelt-aantal dat innestelt etc. Als een embryo door al die filters heen komt, dan heeft het weinig meer te maken met 'ingrijpen in de natuur', voor mijn gevoel.

En als je suikerziekte hebt, twijfel je ook niet of je medicijnen zult nemen. Toch? Ook dat is ingrijpen in de natuur. Net als eigenlijk alle medische zaken.

Maar ik blijf het wel ingewikkeld vinden, dit traject. Ga googlen, rust uit, ga sparen, praat erover met vriendinnen en je man...

Veel sterkte met de keuze! xx

Geplaatst

Dag dames..

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag. Hier gaat alles z'n gangetje. Vandaag is het wachtdag 3. 6 dpo... Wachten wachten wachten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Weet je wat eng is? Als eerste naar de wc gaan op je werk terwijl er nog chloor in de pot zit van de vrijdagschoonmaak. Je urine wordt dan rood... Dat was even flink schrikken!!

Geplaatst

Ik ben van de buikgriep af gelukkig! Gisteren al. Zwolle gebeld of zij dit ook moeten weten ivm het traject maar dit heeft verder geen invloed.

Woensdag testen toch olijfje?

Geplaatst

Ja, klopt, ACJ! Fijn dat jouw traject gewoon van start kan! Nog maar een paar nachtjes slapen...

Emmiline, ik ben tegelijkertijd doodsbenauwd en optimistisch. Tot nu toe geen menstruatie, 14 dg na punctie. Dat kan een goed teken zijn, maar het kan ook dat de utrogestan het gewoon tegen houdt. Dus ik ben waar ik de hele tijd al ben: aan het afwachten (en aan het ademen )

Geplaatst

Ja vooral ademen!! Maar snap je heel goed en ik zit nog maar net in de wachtweken!

Maar je bent er bijna en dan testen ;-)!

Geplaatst

Ach dames... Of je nu ivf of icsi doet... Het bestaat alleen maar uit wachten. Als je eenmaal Pos test, wacht je op de echt met bijeen geknepen billen, bang dat het misgaat.... En dan tot de volgende echo.... Tot je eindelijk je baby mag omarmen, ik hoop dat het ooit eens zover mag komen. Helaas hebben wij al 3x Pos getest maar voor de echo kon plaatsvinden was ik het alweer verloren.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Geplaatst

Olijfje, wel iets beter maar nog wel uit zijn doen, het zit hem gewoon ook niet mee, net twee weken een nieuwe auto word er daar ook nog eens een flinke deuk in gereden...

Nog twee dagen en dan weten we waar we aan toe zijn... Hebben een leuke dag daarna geplant zodat we wat de uitkomst ook mag zijn iig afleiding hebben.

Alle dames succes, lees wel mee af en toe maar ga te veel malen als ik hier te veel ben.

Geplaatst

Vanochtend gebeld door het ziekenhuis, we krijgen morgen alleen uitslag van de bloeduitslagen en echo, chromosoom onderzoek duurt nog eens zes weken, nu vond ik zes weken al kort maar we dachten goed het zal wel maar het klopte dus idd niet... Zwaar balen en teleurgesteld aangezien we heel erg naar morgen uitleefden.

Geplaatst

Snowflower, wat balen zeg dat het nog zo lang gaat duren. Gelukkig krijg je in ieder geval wel iets aan uitslagen te horen, hopelijk zijn deze allemaal goed. Sterkte met het slopende wachten.

Madelin, volgens mij had ik jou nog niet gefeliciteerd. Wat geweldig ondanks de weinige hoop die je had.

Alle wachtenden, sterkte met het wachten. Olijfje, heb jij stiekem al getest? AMF, fijn dat je gaat testen via skype, zijn jullie toch een beetje samen.

Verder kan ik het hier niet goed bijhouden hoor meiden. Moe moe moe en buikgriep.. Zal nog wel wat meelezen, maar bij deze ga ik ook verhuizen naar het 'uitgerekend in oktober' topic. Ik wens jullie heel veel geluk, sterkte en succes. Het is een rollercoaster, een kansspelletje, maar ik hoop dat jullie allemaal aan de goede kant van de medaille zitten. xxx

Geplaatst

@Olijfje wat spannend. Ik duim voor je.

We hebben besloten om de laatste poging te gaan doen. Het wordt lang protocol.

Moet bekennen dat ik m'n geloof en het vertrouwen niet heb en daarmee bang dat dat doorwerkt in mijn lijf.

Positieve energie is t beste zeggen ze maar vind het moeilijk om dat gevoel af te dwingen.

Mijn schoonzusje is bevallen vndg. Ik merk gewoon -en schaam me ervoor- dat ik minder enthousiast reageer dan ik normaal zou doen.

Bah word ik er zo eentje? Zo n verbitterde onvruchtbare?

Ik zou willen dat t ophoudt dat rotgevoel wat ik heb: afgeschreven, mislukking als vrouw, falen. Verpieterd. Rot overgang die veel te vroeg is gekomen!!

Super zware emoties en ik kan ze maar niet de baas. Weekendje weg met m'n lief heeft geholpen maar ben niet sterk en stralend zoals ik normaal ben. Sporten help even. En voor de rest ben ik alleen maar moe.

Als ik zelfs m'n eigen post nu lees denk ik meid, wát is er in hemelsnaam met jou gebeurd? Droevigheid druipt eruit. Kom op hee!

Maar t lukt me niet.

Ik weet zelfs nog dat ik -toen nog onwetend dat ik zelf ooit in n ivf traject zou belanden- naar vrouwen keek die spontaan in huilen uitbarstten als er iemand in hun omgeving spontaan zwanger waren, dat ik dacht nou nou.. En nu ben ik er zelf zo een.

Ja dames dit zijn de mooie Posts he..

Sorry hoor.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden