Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 697
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow al 3 zwangere op dit bankje!!! Dat worden mooie kerstdagen dit jaar!!! Gefeliciteerd en Eslief dubbel gefeliciteerd nog met je verjaardag

Hopelijk wordt het een heel positief bankje!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@eslief ze hebben niks gezegd (had beetje rare arts bij tp) maar normaal houdt Zwolle 14dg na tp aan toch? Erg lang iig. Ik heb nog niet eens nagedacht over de testdatum. Meestal wacht ik gewoon tot ik ongi wordt, of ik test op wd 11. Ik durf niet zo goed...

Geplaatst

Ja 14dagen na tp.. had je die nieuwe arts? Er is een nieuwe die vond ik ook al stom.. echt lang he.. ik zou oficieel vrijdag mogen testen terwijl maandag de nod is.. deze keer moet je gewoon testen hoor.. het moet lukken.. maar voor nu lekker genieten vab je biefstuk en sushi

Geplaatst

Ik ben nieuw hier enheb hier meegelezen..... Gefeliciteerd voor alle mensen doe positief hebben getest!

Ik ben bezig met mijn eerste ivf en heb vandaag mijn punctie gehad. Gelukkig waren er 3 eicellen. Maandag hoor ik of er bevruchtingen zijn. Spannend allemaal.

Geplaatst

Ik had de punctie onder een roesje, niets gevoeld. Maar nu wel vage pijn in mijn buik hoor. Ik doe lekker rustig aan.

Spannend voor jou Eslief, gefeliciteerd met je zwangerschap

Geplaatst

Ahh fijn hoor een roesje.. ik snap niet waarom andere pijn moeten lijden terwijl het ook zo kan.. de vage pijj zal morgen wel erger zijn dus je lekker laten verwennen.. hopelijk hoor je maandag al vroeg wat.. en danl je wel.. tis nog erg onwerkelijk na anderhalfjaar in de mmm:)

Geplaatst

Ik laat me lekker verwennen, haha.

Maandag krijg ik tussen 10-12 uur bericht over de bevruchting.

Ik kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk is voor je, maar ga er lekker van genieten!

Geplaatst

Carla, ik zal voor je duimen. Ik hoop op alle 3 mooi bevrucht!

@ eslief. Ja ik begrijp ook niet waarom ze niet alle vrouwen onder een roesje brengen tijdens de punctie. Want ik denk namelijk dat ze mij op de gang hebben horen schreeuwen van de pijn. En ik mocht voor de volgende keer (als het nodig is ) niet onder een narcose ofzo. Maar wel een dubbele dosis pijnstillers.Pff.

Mijn testdatum is trouwens 24-12. Ik weet niet hoe ik het zelf moet aanpassen.

Geplaatst
Naam TP Testdatum

Anjaowen 27-11-2014 helaas:(

Karin1976 27-11-2014 /12-12-2014 Zwanger!

Minima 28-11-2014 helaas:(

Zuuske 1-12-14 /13-12-14 Zwanger!!

Eslief 05-12-2014 / 17-12-2014 Zwanger!!

Jessi 06-12-2014 / 20-12-2014

Mamapapa 09-12-2014 / 23-12-2014

Madelin 10-12-2014 / 24-12-2014

Plien 11-12-2014 / 25-12-14

Sally24 12-12-2014 / 24-12-14

Ik mag 20-12-2014 testen.

Gefeliciteerd lieve dames!!

Dames een vraagje! Ik heb op 9 december tp gehad. Wanneer kan ik op z'n vroegst testen? Het was een Blastocyste cryo.

Is het raar dat ik af en toe wat lichte krampen voel in m'n buik. Verder geen gevoelige borsten ofzo.

Verstuurd vanaf mijn Samsung Galaxy s4 met Tapatalk

Geplaatst

Eslief, Karin en Zuuske yeahhhhhhhh gefeliciteerd meiden en Eslief je had het boek innesteling toch??Probeer de diepteademhaling en de omgekeerde oefening eens ik heb niks met yoga maar toch geprobeerd en merk dat ze helpen om te ontspannen, en heeeeeeeeel erg helpen te ontspannen. Ik gun het je zo!

Geplaatst

@sally24. Ik snap niet waarom ze je geen narcose willen geven. Ik was door de narcose totaal ontspannen, had gisteravond wat napijn maar vandaag gaat het weer prima. Dat is toch wat anders dan bij jou....

Ik ben trouwens in DD onder behandeling daar is narcose standaard bij een punctie.

Geplaatst

Beste mamapapa, een blastocyste is op het moment van TP meestal 5 dagen oud. Dus op 9dec was je 5dpo. Het innestelen gebeurt tussen 6dpo en 10dpo. In de meeste gevallen kun je rond 12dpo wel wat zien, dat zou 16dec zijn.

Voor NOD houdt men gemiddeld 14dpo aan, dat zou bij jou 18dec zijn.

Ff voor de zekerheid: heb je nog iets van pregnyl gebruikt?

Geplaatst

Naam TP Testdatum

Anjaowen 27-11-2014 helaas

Karin1976 12-12-2014 Zwanger!!

Minima 28-11-2014 helaas

Zuuske 1-12-14 / 13-12-14 Zwanger!!

Eslief 05-12-2014 / 17-12-2014 Zwanger!!

Jessi 06-12-2014 / 20-12-2014

Mamapapa 09-12-2014 / 20-12-2014

Madelin 10-12-2014 / 24-12-2014

Sally24 12-12-2014 / 24-12-14

Plien 11-12-2014 / 25-12-14

Geplaatst

Eslief, lief dat je er naar vraagt. Het gaat nu weer goed. Heb wel even alle emoties gehad maar ben er weer doorheen. Helaas weet ik door ervaring dat dit iets is waar ik door heen moet. Aankomende dinsdag heb ik een gesprek bij mijn gyn. Ik wil de mogelijkheden bespreken ivm mijn niche. Er bestaat een kans dat dit een innesteling in de weg staat. Ik ben twee keer zwanger geweest van de eerste pogingen. Nu na vier pogingen niet zwanger, dit kan gewoon pech zijn maar het zou fijn zijn als dit wat verder onderzocht wordt.

Eslief jij hebt vitamine geslikt toch? Mag ik vragen wat je hebt gebruikt en hoeveel?

Geplaatst

Snap je hellemaal ik geloofde niet dat het nog kon.. maar zie hier.. ik heb me deze laatste poging verdiept in de vitamines de voorgaande keren niet.. of het geholpen heeft weet ik niet maar ik heb nog nooit zulke goeie bevruchting gehad..ik wilde het proberen.. ik neem de mama vitamine van davitamon 2x..dan tarwekiem olie 3x ,omega3 2x,cranberry vit c 2x, b12 2x ,vitD 2x, ijzer 2x en na de tp drink ik elke dag 2glazen granaatappelsap en frambozenblad thee.. mijn man is gaan slikken. Multivit 1x, visolie1x ,ijzer 1x, b12 1x ,vitD 1x ,en zink 2x.. zijn zaad was van 1 mil naar 3 miljoen gegaan..6 eicellen goed bevrucht en 2 terug geplaatst en 4 in de vriezer.. van 3 pogingen nooit wat in de vriezer is dit toch wel bijzonder.. ik heb de vitamines via mensen hier en uit boekjes..!

Geplaatst

Minima, wat balen dat het nu voor de vierde keer niet gelukt is. Ik hoop dat je een goed gesprek hebt bij de gyno dinsdag, een niche komt toch van een keizersnede? Misschien dat er iets aangedaan kan worden zodat de innesteling wel lukt.. sterkte!

Eslief, wat een mooie test! Wat fijn! Een topronde dit!

Sally, hoe gaat het met jou? Voel jij al iets van de innesteling? Ik heb wel wat krampjes en gevoelige borsten, dit had ik de vorige 2 keer ook! Oeh wat is het spannend. Ik zag gister een vallende ster en ik hoop dat m'n wens uitkomt!

Hilly, bedankt voor jou duidelijke uitleg over wanneer je kunt testen..

Geplaatst

Ik heb nadat ik van het bankje was gevallen even niet meer op het forum gekeken.

Wat is er veel gebeurd!!!

Lieve Eslief, wat geweldig! Gefeliciteerd meid. Van twijfel over of de punctie wel Door moet gaan naar gewoon hartstikke zwanger!!! Wow!!

Andere meiden ook gefeliciteerd en alle wachtenden succes.

Ik ga in januari ergens weer het bankje op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden