Ga naar inhoud

Toch ook maar aangemeld

Aanbevolen Berichten

• Reacties 814
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ash, heel veel succes vandaag!

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Goedemorgen danlon, dank je wel! Net pregnyl geprikt en mijn opgezette buik is gezakt. Ik laat vanmiddag weten hoe het is gegaan fijne dag en shopze voor de babykamer als je dat nog niet hebt gedaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Spannend! Daar beginnen wij nog niet aan hihi...te eng...heb vorige keer al wel een babykamer uitgezocht... Zoek maar eens op Google op tiffany van bebe nanan😊

Geplaatst
Spannend! Daar beginnen wij nog niet aan hihi...te eng...heb vorige keer al wel een babykamer uitgezocht... Zoek maar eens op Google op tiffany van bebe nanan😊

Ja ik stel het ook even uit tot de 12 weken. Periode ervoor is onzeker. Ik zal zo inderdaad kijken. Dank je!

Geplaatst

Wij houden zelfs 15 aan hihi...maar deze set is 2500 euro..en mijn man moet eerst de kamer nog verbouwen..dus dat eerst maar, kan ik nog beetje extra sparen haha..

Geplaatst
Wij houden zelfs 15 aan hihi...maar deze set is 2500 euro..en mijn man moet eerst de kamer nog verbouwen..dus dat eerst maar, kan ik nog beetje extra sparen haha..

Kinderen zijn inderdaad een investering. Ik zit al 20 min in de wachtkamer met een volle blaas

Geplaatst

Pffff arme jij!!

Wij hebben ivf ook allemaal zelf betaald..blij dat we dat kunnen doen maar zoveel andere dingen waar je t aan uit kan geven haha..

Sterkte zo!!! En lekker rustig aan doen!

Geplaatst
Pffff arme jij!!

Wij hebben ivf ook allemaal zelf betaald..blij dat we dat kunnen doen maar zoveel andere dingen waar je t aan uit kan geven haha..

Sterkte zo!!! En lekker rustig aan doen!

Wachten duurde langer dan de behandeling. Van de 10 eicellen waren er 7 goed en daarvan zijn er 4 gaan delen. Ik heb er dus nog 3 over. Beetje jammer dat het zo weinig is.

Geplaatst

Dat is jammer...maar laten we er voor nu even vanuit gaan dat je ze niet nodig hebt! Positief blijven😊 lekkere warme baarmoeder geven om te blijven zitten..

Geplaatst
Dat is jammer...maar laten we er voor nu even vanuit gaan dat je ze niet nodig hebt! Positief blijven😊 lekkere warme baarmoeder geven om te blijven zitten..

Elke dag een warme kruik op me buik om te broeden. Ja ben benieuwd over 2 weken.

Geplaatst

Ik ben nog altijd aan het wachten op de tp. Nu eindelijk tekenen dat de eisprong (en dus de tp) er aan komt. Vrijdag ochtend fm en hopelijk hoor ik dan gelijk wanneer de tp plaats vindt. Van de week ook bij De Tuinen geweest voor alles wat instelling maar kan helpen: zwangerschap vitaminen, dha (van wier, ben vegetariër dus krijg het niet uit vis binnen), selenium en l-arginine. Van de laatste wel een ander merk want die penny noemde hadden ze daar niet. Zie nu net dat het een véél lagere dosis is dus ben bang dat het niet veel gaat doen, maar 500 mg per capsule.

Zowel bij de selenium als bij de l-arginine staat dat in het geval van zwangerschap je moet stoppen met het middel en een arts niet raadplegen. Nu durf ik het dus niet te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand er meer van af?

@Penny79 Jij misschien? Stond dat er bij jou ook op?

Geplaatst

@tien, wat ik je wel kan vertellen, ik ken deze dingen niet, is dat ze bij homeopathische dingen verplicht zijn er op te zetten dat je moet overleggen met je arts bij zwangerschap... Ik heb gemberpillen gehaald tegen de misselijkheid maar alles is nog gewoon goed met kindje hoor...is een voorzorg ivm aansprakelijkheid. Heb je inde winkel niet gevraagd? Die bij ons werken mensen die echt weten hoe t zit..

Geplaatst

@tien als ik het zo lees heb je echt veel in huis gehaald. Ik weet niet of het goed is voor de zwangerschap en vooral niet alles in combinatie. Ik ben eigenlijk tot nu toe alleen folium aan het slikken, gisteren was de top. Ik geloof niet echt in al die wondermiddeltjes. Maar wat danlon zegt over die gemberpillen heb ik al aantal keer gehoord. Succes in ieder geval.

Geplaatst
Hoi dames zo controle of ik maandag mag stimuleren super zenuwachtig ben er een beetje ziek van.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En mag je maandag beginnen?

Geplaatst

Hai lieve dames ik mag maandag beginnen

Hoe gaat het hier verder met iedereen zag veel langs komen

Geplaatst
Hai lieve dames ik mag maandag beginnen

Hoe gaat het hier verder met iedereen zag veel langs komen

Hey das goed nieuws voor het weekend!

Ja hier gaat het goed. Ik had maandag tot woensdag een opgezette buik na de punctie dus. Die is nu weg en ben ook een kilo weer kwijt. Dus happy. Aftellen tot ik mag testen lol.

Geplaatst

@ash

Das heel spannend.

Heb ik ook gehad na de puncties vervelend is dat bij de eerste had ik het heel erg toen had ik 20 eitjes ook heel veel pijn van gehad.

Hoeveel jij je verder en wanneer zou je mogen testen?

Geplaatst

@liantje, gefeliciteerd!! Wat een topnieuws! Het begin is er weer, positief nieuws willen we nu elke keer hoor😉

Geplaatst
@ash

Das heel spannend.

Heb ik ook gehad na de puncties vervelend is dat bij de eerste had ik het heel erg toen had ik 20 eitjes ook heel veel pijn van gehad.

Hoeveel jij je verder en wanneer zou je mogen testen?

Ze hadden zondag 10 eicellen weggehaald. Uiteindelijk 4 gaan delen waarvan 1 tp, was beetje teleurgesteld. Ik mag pas 20 november testen.

Geplaatst

Ik ken het gevoel had ik me laatste keer. Had er maar 8 en 3 bevrucht 1 terug geplaatst geen cryos over was ook zware teleurstelling.

Geplaatst

@liantje ik weet hoe je je voelt. Ik wacht nog op de brief van het ziekenhuis om te weten of de 3 overige worden ingevroren of niet. Ik heb gewoon gevoel dat ik al die weken voor niks heb geprikt etc. Maar heb nu 1 tp dus blijf positief.

Geplaatst

Daarom je hebt er 1 die goed was voor de tp das het belangrijkste het is zwaar balen als de andere 3 niet goed zijn maar je hebt in ieder geval voor deze al die weken geprikt das het goede doel daar doen we het voor had ik me 2de punctie ze hadden ons al voorbereid dat de overige 2 het waarschijnlijk niet gingen redden paar dagen later inderdaad een brief met het minder goeie nieuws we hadden ons er al op ingesteld.

En de tp is toen ook niet wat geworden toen heb ik gezegd even pauze wou uit rusten en met vakantie even geen dokters bezoeken en prikken.

Maar bleef positief dat moet je ook blijven gaat het deze keer niet goed dan de 2 de keer zei ik tegen mezelf zeg ik nog steeds dit is mijn laatste en heb er goeie hoop bij 3x scheeps recht zeggen ze toch

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden