Ga naar inhoud

Toch ook maar aangemeld

Aanbevolen Berichten

• Reacties 814
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh wat mooi Janneke nu kunnen jullie samen relaxen.

Super fijn dat alles goed is.

Danlon hoe gaat het met jou?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ja Danlon, een heel klein boontje️ Er is zoveel spanning van me af gevallen. Wat was het spannend en ik zag gelijk dat er iets zat. En dan een mooi kloppend hartje terwijl het nog maar zo klein is.. Wat is dat toch bijzonder! Nu ben ik heel moe en blij..

Kun jij het nog een beetje volhouden? Wanneer mag je testen??? Sterkte met wachten...

En Liantje heb je inmiddels de uitslag?

Geplaatst

Uitslag binnen zit in pap1 alleen is het hpv virussen wel terug hopen dat mijn lichaam het zelf nog gaat opruimen.

Afspraak gemaakt 29 september gesprek bij kliniek.

Geplaatst

Ja mag gelukkig wel verder.

Mijn gyno in het ziekenhuis vond het zo wie zo geen probleem alleen de kliniek wilde dan niet verder. Ik wou zelf geen twee dingen te gelijk te veel druk dan, ivf is al zwaar genoeg

Hoe gaat het bij jou

Geplaatst

Ahh jij zit niet in de andere groep he...

Even in t kort: ik heb afgelopen weekend bloedingen gehad, zondagavond wat stress, veel koorts gehad en me erg ziek gevoeld de afgelopen weken...die wachtweken duren zolang..

Ik had nog 1 kv test thuis, ik heb donderdag pas bloedtest...Vanmorgen getest en toch heel licht positief... Normaal test ik niet eerder maar door alles dacht ik nu moet het wel even ik trek het niet meer, af en toe buikpijn enzo..

Heb 3 clearbleu testen besteld, komen vandaag..dus dan die morgen nog even doen voor de zekerheid 😊 beetje blij maar vooral bang nu

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Kan het me voorstellen dat jij je rot voelt, maar toch licht positief wel hoop houden he.

Welke andere groep dan?

Geplaatst

Ja het gaat nu wel goed hoor...mag nu niet klagen..

Wie start juli/aug geloof ik of juni /juli

Geplaatst

Goedemorgen,

Wel zo netjes om me even aan te melden :)

Ik ben 39 jaar, een prachtige dochter van bijna 11 en anderhalf jaar geleden een sterke kinderwens. Nooit gedacht want ik heb altijd gezegd "één is genoeg"...Meteen zwanger maar MA met 10 weken, daarna weer zwanger maar een leeg zakje. Dat was in januari dit jaar. Sindsdien niks meer. Ik word niet meer zwanger. Gynaecoloog lijkt het probleem niet te zien, we wachten tot december, zegt ze, en dan PAS gaan we verder kijken/onderzoeken..Jonger word ik niet dus ja het wachten is niet zo wijs, lijkt mij...Elke maand is.. wachten... en teleurstelling... en verdriet. De gyne begon al over IVF te praten, terwijl ik vind dat met wat bloedtesten mogelijke problemen ook naar boven kunnen komen..

Welkom in de absurde wereld van de zorg in Nederland wat alles wat telt is (helaas) alleen maar..geld..

Ik zal dus voornamelijk meelezen :)

Bedankt en succes allemaal!

Geplaatst

@baia1975, welkom!

Pff wat een rotsituatie zeg...ik snap je gevoel over nederland. Second opinion in duitsland of België geen optie?

Geplaatst

Hoi!

Ik heb verwijzing gekregen (ik heb mijn huisarts bijna bedreigd) om naar een groter ziekenhuis hier in Nl te gaan..Hopelijk zijn ze daar bereid om me sneller te helpen...Ik had wel een afspraak in Gent maar helaas heb ik hem moeten annuleren...het kwam niet goed qua kosten, reistijden, toestemmingen (zorgverzekering) etc...Ik word zo moet van dit :(...

Geplaatst

Hey,

Ahhh jakkie! Ik hoop t voor je! Zoals je waarschijnlijk gelezen hebt is mijn ervaring in Nederland niet goed maar ik ben dan ook een heel apart gevalletje hihu

Geplaatst

@baia

Wat erg dat zo moet omgaan met je huisarts ik ken het ben toen overgestapt naar een andere ik had klachten na mijn miskraam die ik nooit had gehad tijdens pil en gestopt was met de pil, nam me ook niet serieus mijn nieuwe huisarts keek het 2 maanden aan het verwees me meteen door naar de kliniek. Na een kijk operatie kwamen we er achter dat ik endometriose heb. Dus nutteloos om zelf te proberen zwanger te worden.

Mijn klachten na de miskraam was extreme bloedingen onregelmatige menstruaties.

Dat rot gevoel van onzekerheid en verdriet komt me heel bekend voor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden