Ga naar inhoud

Toch ook maar aangemeld

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh echt Janneke wat mooi en meteen raak. Hoe voel jij je veder?

Als de uitslag goed is beginnen we aan onze laatste behandeling.

Maar eerst dit even afhandelen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 814
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik was eerst vooral moe maar nu ook misselijk en duizelig.. En last van migraineaanvallen.. Maar ach hoort erbij.. Ben wel gespannen voor 10 sept. Hoop maar dat alles goed is...

Ja stap voor stap is wel beter en rustiger... Hoe lang duurt het voordat je de uitslag hebt?

Geplaatst

Migraineaanvallen en duizelig das niet fijn beetje eng vond je dat niet.

Ik krijg 14 september uitslag vrij snel vorige keer moest ik langer wachten hoop dat het goed is.

Nog ander halve week dan krijg je de echo probeer te ontspannen en er van te genieten. Als er wat mis zou zijn had je het wel gevoeld denk ik, ik had dat wel voor de miskraam ik heb al die weken gezegd ik mag niet gelukkig zijn Meestal is je gevoel goed.

Ik wacht je bericht af hoe het is gegaan.

Geplaatst

Sinds de geboorte van onze zoon heb ik last van migraine met aura. Voornamelijk met de pil, vorig jaar miskraam en nu dus ook. Wel heel vervelend, het enige wat ik dan kan doen is op bed gaan liggen.. Ik heb verder geen buikpijn en bloedverlies dus ik heb goede hoop dat het allemaal goed is!

Fijn dat je wel snel de uitslag krijgt... Ga je de laatste poging ook andere dingen proberen zoals vitamines en acupunctuur?

Geplaatst

Ik ga wel na z'n iemand met druk punten maar weet ff de naam zo niet meer, word ik rustig van maar verder gewoon de vitamine voor zwanger worden en proberen niet te stressen wat nog al moeilijk is voor mij ben een stres kip haha.

Wat houd de aura eigelijk in dat ken ik namelijk niet.

Alles komt goed echt waar

Geplaatst

Klopt net zo iets via mijn schoonzus terecht gekomen vind het wel heel fijn.

Wat naar als z'n aanval en dood eng raak je dan niet in paniek?

Nog een weekje krijg je de echo spannen

Geplaatst

Hè Liantje, fijn dat je er iig iets aan hebt. Ik vind het niet meer eng, de eerste keer wel maar nu ga ik gelijk op bed... Maar nu al 3 keer deze week.

We zijn de dagen aan het aftellen... Heel erg spannend. Gister bekroop me de angst dat ik niet meer zwanger was.. Dus ik weer een test gedaan en het stelt me gerust dat de test heel erg knallend is. Ik weet dat het niet veel zegt maar ja..

Geplaatst

Welkom mijnbaby of eigelijk welkom terug.

Janneke waarom was je bang niet bang zijn ga er maar van genieten maar ik kan je gevoel wel snappen denk dat ik dat ook zou hebben. De weken duren dan extra lang na de echo

Geplaatst

Dat heeft met die miskraam van vorig jaar te maken. Zo ineens was ik niet meer zwanger zonder dat ik het door had. Deed voor de lol een test en toen was die negatief... Bleek ik een vroege miskraam gehad te hebben en de bollen hielden een bloeding tegen... Ik ben toen zo geschrokken en de angst komt nu dan terug.. De wachtweken lijken nu tot de eerste echo te duren... Daar had ik de eerste zwangerschap van onze zoon geen last van en dacht ik er niet eens bij na...

Welkom mijnbaby, hoever ben jij nu in het traject?

Geplaatst

Ik was 6 weken zoals nu, als ik niet had getest had ik met 7 weken in de stoel gezeten en waren we er dan achtergekomen...

Geplaatst

Maar als je bij 6 wk al negatief test was er dan niet al eerder iets mis?

Het gaat deze keer gewoon goedkomen. Niet onzeker zijn, niet testen!

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Achteraf had ik rond de testdatum stekende buikpijn en is het toen al misgegaan.. Maar ik werd niet ongesteld door de bollen heen.. En zo hoog is het hcg nog niet dus dat is dan zo weer weg...

Maar nu bij vers geen bollen en de test is super positief dus ik ga voor een mooie echo donderdag. Ik hoop dat ik het dan los kan laten.. Heeft dus meer impact gehad dan dat ik dacht.

Geplaatst

Ahh natuurlijk! En dat zal ook altijd zo blijven.. Dat herken ik wel...ik weet zeker dat ik nooit rustig naar een echo zal gaan, altijd angst... En als je over die termijn heen bent zul je rustiger worden. Het gaat goed komen donderdag, heb vertrouwen..

Geplaatst

@ Janneke

Kan me je gevoel goed voorstellen en de angst. Vriendin van mij heeft het ook pas gehad test was zwanger een week later mis vreselijk.

Maar deze keer gaat het goed komen.

& Danlon

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Hier gaat nu prima...temp is weer normaal, klein beetje verhoogd. Ik vind alleen de tijd zoveel langzamer gaan dan de voorgaande keren... Valt me zwaar.

Veel kramp gehad. Dat is nu weer over..

Geplaatst

Danlon heb jij een terug plaatsing gehad??

Ik wacht op de uitslag van me uitstrijkje krijg ik maandag spannend hopen dat het goed is kunnen we beginnen aan ons laatste behandeling.

Geplaatst

@liantje, spannend! Hoop dag je snel kan beginnen.

Ik heb donderdag 2 cryos tp gekregen. Beide 4 cellig( ze worden 2 cellig ingevroren dus heel goed). Baarmoederslijmvlies was 2 dagen ervoor 15mm dus alle omstandigheden goed. Heb afgelopen weekend koorts gehad, wat onrustig erdoor..voel me ook niet fit...naja we zitten bijna op de helft

Geplaatst

Oh vervelend dat je niet lekker voelde en koorts had, nu wat beter in orde? Alles zag er goed dus heel mooi spannend dus wanneer mag je testen dan?

Geplaatst

Jawel maar nog niet helemaal fit dus blijf maar even wat langer op.de bank hangen...

Ja heel spannend weer...ik krijg 17e bloedtest..

Geplaatst

Ja Liantje, morgen is het dan eindelijk zo ver... Zoo zenuwachtig! Mijn man is ook op van de zenuwen..

Fijn Danlon dat je temp weer onder controle is! Lekker rustig aandoen..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden