Ga naar inhoud

Toch ook maar aangemeld

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaalo,

Ook ik ben nieuw hier en inmiddels zit ik op WD 5 na TP van een 8cellige embryo.

In 2003 ben ik heel kort moeder geweest...mijn zoontje overleed na 26 weken tijdens de geboorte. In MMM terecht gekomen omdat ik niet meer ongesteld werd. Ik bleek verklevingen te hebben overgehouden aan de curretages. 3 Keer geopereerd in Haarlem en daarna nog 13 keer een hysteroscopie. Naar het UMCG ivm IVF. Daar wilden ze ons niet helpen. Ik zou met een bms van 4 mm nooit zwanger kunnen worden dus moesten onze droom opgeven. Een jaar later SPONTAAN zwanger van onze dochter. Geboren met 26 weken en doet het nu gelukkig super. Ze is inmiddels 5 jaar. 2 Jaar later weer spontaan zwanger---miskraam. Daarna nooit meer zwanger geweest. Heb een preventieve cerclage gekregen (bandje om de baarmoeder) voor het geval ik toch nog een keer zwanger wordt. Na 26 weken kan mijn baarmoedermond het niet meer houden.

Ik ben inmiddels 39 jaar en we willen zo graag een broertje of zusje voor onze dochter dus naar het VU gegaan en dus een eerste TP gehad. Na 225 Gonal F 4 follikels en uiteindelijk 5 eicellen waarvan 2 bevrucht, 2 8 cellige embryo's waarvan 1 teruggeplaatst en 1 waarschijnlijk in de vriezer kan.

Dit was mijn verhaal....ik hoop hier veel informatie en steun vandaan te kunnen halen.

• Reacties 814
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom alma01, jij hebt ook al het nodige meegemaakt zeg! Jeetje!!! Ik heb respect voor je. Er is een groep gestart in sept/okt, dat is ook fijn denk ik voor je...spannende wachtweken!! Hoe voel je je nu?

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Geplaatst

Hallo dames net bij de kliniek geweest krijg deze laatste behandeling een ander hormoon menupur iemand hier ervaring mee? Omdat ik zo verschillend heb gereageerd op de gonal f eerste behandeling met 150 20 eitjes en tweede behandeling met 125 maar 8 eitjes waar van er 3 bevrucht waren. Eerst de menstruatie afwachten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Deze is ingewikkelder moet alles zelf mengen dus dat moet mijn vriend gaan doen ik ben daar te zenuwachtig voor

Geplaatst

Ja absoluut. Maar denk dat je even van je af moet zetten dat het de laatste is. Hoe moeilijk ook...lukt het niet dan sparen en bij ongv 4000 euro kun je weer!

Zelf mengen en spuit klaar maken wil ik onder controle hebben alleen moet mijn man spuiten.. Ik hrb nu extra injecties voor progesteron. Die doen echt zeer! Maar mijn man spuit en ik heb kussen op mn hoofd haha

Geplaatst

Hi liantje,

ik heb de meeste behandelingen menopur gehad. Dit is de natuurlijke variant van de laboratorium variant van gonal f en ik reageer veel beter op de natuurlijke variant!

enige lastige is het mengen, maar daar wordt je ook handig in. Ze leveren standaard spuiten van 1 ml erbij, maar als je meerdere ampullen moet spuiten, moet je in get ziekenhuis om 2 ml spuiten vragen. Is veel makkelijker!

succes!

Geplaatst

@danlon sparen hebben we al gedaan voor de zekerheid koop liever een mooie baby kamer er van rekening hebben er er in ieder geval mee gehouden.

Spuiten vind ik niet erg omdat bij mezelf te doen maar dat mengen word daar zo nerveus van vind het vreselijk.

Hoe gaat het nu verder met je hoe voel jij je?

@ Penny dank je ik zal het vragen als het zo ver is. Mijn arts zei dat menopur iets sterke is dan gonal f voor de eitjes. En omdat ik zo verschillend reageer wou ze deze proberen.

Hoe ging de meno bij jou

Geplaatst

@liantje, jah snap ik...heb ik ook. Heb blijkbaar dure smaak. De kinderkamer die ik geweldig vind is 2500 euro😁

Gaat bij mij verder prima...af en toe heel erg misselijk of vreselijke hoofdpijn maar dat neem ik maar voor lief...vrijdag echo en moeten we hartje kunnen zien kloppen

Geplaatst

Haha danlon zo duur heb ik hem niet gezien maar dat hebben jullie ook verdiend.

Spannen vrijdag gooi het wel even in de groep leef erg met jullie mee.

Vandaag was mijn jongste zusje mee ze mocht mee naar binnen mijn vriend had nacht dienst gehad, zo zegt ze wat krijgen jullie veel info en vond het intersant om te horen wat haar zus allemaal meemaakt zegt ze in de auto ben trots op jou zo lief deed me en het goed.

Ik ga me ook niet druk maken deze keer heb lekker me focus op ons huis kunnen leggen we zijn lekker aan het klussen dus we vermaken ons wel nieuwe meubels gekocht moet nog 6wken wachten dan komen ze kan niet wachten.

Geplaatst

Hi liantje,

mijn twee succesvolle behandelingen heb ik beide met zo goed als alleen menopur gehad. Ik had meestal een bevruchting van zo'n 50%, maar dat is relatief, want het ligt er net aan hoeveel te meepikken die wat minder rijp zijn...dus aantallen zeggen niet alles, kwaliteit is belangrijker! Laatste keer had ik 8 eicellen, vijf rijp, drie bevrucht, eentje van slechte kwaliteit over op dag vijf, maar wel zwanger!😉

Dus ik ben heel positief over menopur, heb hier voor ons brusje ook specifiek naar gevraagd. Wat ik je verder ng kan aanraden voor de kwaliteit van de eitjes is arginin in een zeer hoge dosering. Dit is bij een fitnesswinkel te krijgen of in Duitsland soms ook bij de apotheek....

arginin simplex 6500 liquid van iron max en je moet drie keer de dagelijkse hoeveelheid nemen per dag, dus 19,5 mg. Dus drie keer het dopje per dag. (Ochtend, middag, avond) Ik ben er twee keer zwanger mee geworden.... Je begint je het liefst op dag 1 (of eerder) van je behandeling mee, tot de punctie, daarna kan je het gewoon doornemen tot het op is, kan geen kwaad, zei mijn apotheek in Duitsland.

http://www.ironmaxx.de/de/arginin-simplex-6500-liquid-1000ml.html

Succes!

Geplaatst

Hoi Penny

Bedankt voor de tip ga het gewoon proberen baat het niet schaad het niet toch ga er voor.

Geplaatst

Oh spannend wat gaat het snel.

Hier gaat het goed als het goed is volgende week weer starten met de pil ook heel spannend

Geplaatst

Dan gaat het weer beginnen, hopelijk komt het nu allemaal goed! Zie je er ook tegenop?

Vandaag weer een echo gehad, wat groeit het snel! Het is nu echt wen baby! Superactief, was druk aan het rekken en strekken

Geplaatst

Oh fijn dat alles goed was vanmiddag laat maar lekker bewegen hihi.

Ik zie er niet echt tegen op enige nadeel vind ik dat ik nu menopur krijg en het zelf moet mengen.

Deze keer gaat het gewoon lukken positief blijven ander red Ik het niet toch

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey Danlon

Hier goed vanaf volgende week vrijdag spuiten met deca en als het goed gaat vanaf 9nov de menopur.

Ik mag eventueel twee eitjes terug laten plaatsen als er voldoende is en ze willen met een laser in het huisje van eitje branden op meer nestel kansen.

Echt spannend nu.

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Hoi marina

Het is een onderzoek die Nederland nu ook gaat doen toevallig kreeg ik de papieren gister binnen je moet wel uitgeloot worden dus zeker is het niet het heet assisted hatching in Duitsland doen ze het al. Ik loop in Zwolle.

Je komt er pas achter als je eventueel zwanger bent geworden en bevallen bent, dus ik hoop dat we er uit geloot worden.

Ben jij nu net bezig of onder tussen al zwanger

Geplaatst

Marina ik lees alles net in je profiel wist niet dat het dat kon.

Wat spannend voor je en hoe ging het spuiten vond je het te doen?

Geplaatst

Wat gaaf dat je mee mag doen met het onderzoek. Wanneer hior je of je bent uitgeloot ?

Ik ga denk ik proberen om bij een *naam kwijt* langs te gaan of misschien acupunctuur.

Het spuiten, na 6 PGD pogingen, is niet spannend meer. Het enige wat een beetje dom was, was dat ik op de eerste dag, er 's avonds op een verjaardag achter kwam dat ik was vergeten te spuiten ! Dus de eerste spuit werd pas om 23.30 gezet !

Geplaatst

*veel even in. Ik ben vorig jaar ook zwanger geworden met asisted hatching. Ik loop bij Nij Geertgen, daar kun je daar zelf kiezen of je dat wil of niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden