Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom acj op ons bankje en gefeliciteerd!

Bij mij was de misselijkheid er al vanaf het begin. Spugen is er sinds 3 weken, maar ik merk dat mijn eetpatroon en wat ik eet, wel echt meehelpt om niet te hoeven spugen. Ik eet veel salades of soep met brood/crackers als avondeten. Ben ook alleen nog maar afgevallen, hoewel een heel klein buikje al zichtbaar is. Oh en ik heb hele gevoelige borsten en ook deze zijn al aan het groeien...

Ik ben vandaag 10w4d. En vrijdag hebben we de termijn echo en eerste gesprek met gyn.

Maar oh wat ben ik blij en opgelucht. Ik had verwacht er meer moeite mee te hebben en dat de angst echt zou overheersen, na het verlies van ons eerste kindje. Maar blijdschap overheerst en dat vind ik wel fijn, want dat betekent ook dat ik wel kan genieten nu. Eerste kaartjes en kadootje zijn al binnen

• Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vlindermama wat klink je blij, fijn En jeetje, alweer bijna 11 wk!! Gaat goed! Succes vrijdag.

Ik eet ook bergen salades nu. Hoef je niet te bakken en zit vol met vitamientjes Bij mij heeft het spugen eindelijk door wat morning sickness is: een uurtje na mijn ontbijt hang ik boven de gootsteen en rest van de dag gaat het prima. Er zit in elk geval een patroon in En nu ik dit weet, neem ik de ascal dus daarna ipv al met het ontbijt.

Gisteravond erg geschrokken van bloedverlies. Geen kramp en gelukkig hield het ook snel weer op, maar het was zo helder van kleur dat ik nog zeker een uur wakker lag voor ik de paniek weer had getemd. Placenta ligt wat dicht bij de uitgang dus misschien was dat het.

Geplaatst

O bah Olijfje, kan me voorstellen dat je schrikt! Hart in je keel zeker. Maar als het slecht was dan had het wel doorgezet dus het lijkt mee te vallen maar tis nooit leuk.

Fijn weekend allemaal!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Fijn dat het met iedereen zo goed gaat. Ik ben vandaag 6 weken zwanger en van de buikpijn af. Denk dat het vocht dus uit m'n buik is gelukkig. Volgende week weer aan het werk :-D

Geplaatst

Mooi ACJ, reken maar goed af met die overstimulatie want het kan best gevaarlijk zijn.

Vlindermama, ik heb 'pas' over 2 wk weer controle, maar maak me geen zorgen want sindsdien niks raars meer gebeurd.

Leuk man, die vrijmarkt, ik heb voor een appel en een ei allemaal babyspulletjes gekocht om de start van het 2e trimester te vieren. Al die minidingetjes hangen nu aan onze (!!) waslijn te drogen, alsof we echt een baby gaan krijgen. Sinds gisteren kan ik mijn buik niet meer helemaal plat krijgen als ik 'm intrek, dus ook dat duidt erop. Echt leuk.

Madelin en Nynk, hoe is 't 'ie bij jullie?

Zouden jullie het goed vinden als ik dit topic laat omzetten naar 'uitgerekend november/december'? Vind jullie wel n gezellig clubje ACJ jij bent toch nog wel december?

Geplaatst

Vandaag weer voor het eerst gewerkt. Heerlijk! Merk wel de laatste week dat ik vaak moe ben en s nachts door slapen is een dingetje..

kan het zo zijn dat een kans op een miskraam in ons geval kleiner is? Alle 9 bevruchte eitjes hadden 8 celdeling dus daar hebben ze de beste uit gehaald..

Ik ben volgens de berekening op internet 19 december uitgerekend :-)

Geplaatst

Leuk olijfje, dat je al dingetjes hebt gekocht! En je buikje begint dus echt al te komen?! Ja je bent echt zwanger! Hihi

Van mij mag het bankje wel omgezet worden. Dat maakt het misschien ook wel weer echter...

Fijne dat je weer kon werken Acj. Toch ook fijn om je ritme weer op te pakken.

Tja die moeheid, die hakt er hier ook wel in. Gewoon aan toegeven. Dat is het beste.

Ik ben vandaag 11 weken. Vrijdag de termijnecho en gesprek met gyn.

Ik durf nog niets te kopen. Gisteren iets gezien op Limango voor de baby. Soort van speelgoed. Maar ik durfde het niet. Na vrijdag, als we weer de bevestiging hebben dat alles goed is, dan durf ik het misschien wel... We hebben natuurlijk al een heel kamertje vol met spulletjes die we toen ook niet konden gebruiken en daarin overheerst de angst dan wel. Toch een beetje zelfbescherming denk ik.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

hier gaat ook alles goed. Merk dat ik toch wel een beetje rustiger aan moet doen. Ben sneller moe.

buik groeit aardig. Is al goed zichtbaar ;-)

verder zwanger ik rustig door. Heb nog niet zoveel gekocht. Af en toe wat kleertjes en laatst een knuffeltje.

vind het nog een beetje lastig te geloven dat er straks echt twee kleintjes zijn.

ik ben blij om te horen dat het bij jullie ook zo goed gaat. Ik ben officieel begin november uitgerekend, maar dokter gaat uit van half oktober omdat het een tweeling is. Ik vind het prima om de naam aan te passen ;-)

Geplaatst

Fijn dat het met iedereen goed gaat. Ik merk dat ik onzeker wordt. Wil zo graag de bevestiging van een kloppend hartje.. vandaag 6 weken en 5 dagen zwanger. Afgelopen weekend had ik een beetje bruine afscheiding en vanochtend bij het afvegen weer een klein beetje. Hadden jullie dat ook? En hadden jullie ook een zeurderig gevoel in de onder buik? Elke keer als ik naar de wc ga hoop ik maar dat er geen bloeding is. 12 mei pas de eerste echo. Gelukkig volgende week een weekje vrij gepland.

Geplaatst

He acj, ik snap dat je een beetje in spanning zit, bruine afscheiding heb ik niet gehad. Bij de zwangerschap van mijn zoontje heb ik de 1e paar weken ook wat menstruatie achtig gevoel gehad, daar is niets mis mee en hoor je veel vaker. Nu heb ik niets gevoeld. Zolang de afscheiding maar bruin is en niet helderrood wordt of steeds lichter wordt is er niets aan de hand hoor. De 1e echo krijg ik altijd met 8 weken en dat is idd lang wachten.

Naam bankje mag wmb aangepast worden alhoewel ik nog in oktober uitgerekend ben, maar dat maakt niet uit denk ik.

Ik ben vanmorgen weer bij de VK geweest, ben 14.1wk nu en het hartjegeluid was helemaal goed, heerlijk rustig gevoel geeft dat. Hij groeit lekker door.

Geplaatst

Dag AJC, ik had een paar weken geleden een drukke dag en bij een oefening op mijn buik geleund, ' S avonds behoorlijk heftige krampen en bruin bloedverlies. Ik was helemaal in de stress. Gelukkig had ik de dag erna de 10 weken echo. Alles was helemaal goed met beide baby's. Momenteel heb ik af en toe een beetje bruinige afscheiding. Het is niet veel, dus maak me geen zorgen.

Snap dat je je erg zorgen maakt, ik had mijn eerste echo met 7 weken, vond ik wel zo prettig.

Ik zou me niet teveel zorgen maken. Blijf je je we, zorgen maken, dan zou ik bellen en vragen of het mogelijk is om eerder langs te komen voor een echo. Menstruatieachtige pijn heb ik ook af en toe. Daarnaast beetje bandenpijn.

Geplaatst

Dank jullie wel voor de reacties. Ik probeer maar zo te denken.. zolang er geen bloedingen zijn is het vast goed allemaal. Hopen dat het snel 12 mei is. Eerder kan helaas niet omdat het volgende week een week is waarbij er dagen weg vallen.

Geplaatst

Hoi Acj, ik heb ook wat bruine afscheiding gehad. Dus zou me daar idd niet te druk over maken. Maar zoals Nynk zegt, als je het niet vertrouwt, gewoon bellen, misschien kun je er wel ergens tussen.

Fijn Madelin, dat alles goed is!

Geplaatst

Madelin, ik heb nog nooit hartje gehoord, alleen gezien... Lijkt me cool!

ACJ sterkte! Is het niet erger geworden intussen?

Ik ga naam topic morgen via laptop aanpassen (of verzoek doen). Vandaag weer naar mijn werk geweest!!! Paar uurtjes maar, maar het was zo leuk!! Nu weet iedereen het eindelijk en ik kreeg veel leuke reacties.

Zaterdag een weekje op vakantie. Ik heb er nu wel vertrouwen in dat ik de reis ga trekken, mijn misselijkheid neemt af en energie verdubbelt elke dag. Heerlijk dat 2e trimester, alsof iemand het gordijn open doet na een winterslaap!!!

Geplaatst

Olijfje, wanneer ga je naar VK dan? Hoeveel weken ben je nu? Ik vind zelf het hartje horen haast nog mooier dan een echo, maar als ik weer een echo krijg vind ik dag ook weer gaaf!

Geplaatst

Nu 13w3d, al 5 echo's gehad (1x Gent, 2x vk, 1x gyn en 1x nekplooimeting), volgende is bij vk op 13 mei. Dan ga ik vragen of ze de doppler erop willen zetten als ze dat niet vanzelf doen!!

Geplaatst

Ha, echo's genoeg zeg, ik kreeg er maar 2, bij 8 en 11 wk, verder niet. Bij 10 wk 1e afspraak VK hartje al geluisterd, vreemd dat ze dat niet altijd standaard doen bij VK he. Ze zeggen dan wel dat de kans heel groot is dat je nog niets hoort bij 10 wk maar het was er gelukkig al overduidelijk.

Geplaatst

Wauw 5 echo's. Ik heb er nu 3 gehad. De eerst met 7 weken, toen beide hartjes gezien. De tweede met 9,5 weken toen zagen we ze bewegen. Bij de laatste echo 11,5 weken hoorden we de hartjes voor het eerst :-D

volgende echo staat gepland op 18 mei, dan ongeveer 15,5 weken zwanger :-)

probeer de echo's altijd wel vroeg te plannen, als de dokter zegt. Kom over 3/4 weken maar terug dan plan ik de echo bij drie weken ;-) merk dat ik wel echt naar de echo's toeleef en de bevestiging ook wel nodig heb. Kan nog niet zo goed geloven dat ze echt in aantocht zijn.

Geplaatst

Hallo allemaal, ik heb even een lijstje gemaakt. :-) Hoop dat de gegevens kloppen.

Wie is wie:

Maureen: 35 jr. 2e kind (1e dochtertje overleden), 2de IVF (1e cryo)

Nynk:

Madelin:

Olijfje:

ACJ:

Uitgerekende datum:

Maureen: 17 november

Nynk:

Madelin: 18 october

Olijfje:

ACJ:

Afspraken VK/Gyn:

Maureen: 1 mei - termijnecho en gesprek Gyn. 11w3d

Olijfje: 13 mei VK

ACJ: 12 mei 1e echo

Nu ik de 'folder'-structuur zie van ons Topic, dan staat het in 'Wachtbankje' en denk eigenlijk dat we naar de 'Zwanger' folder moeten. Ik weet niet of we het hele topic kunnen verhuizen naar die de Zwanger folder? en dan de naam nog aanpassen.

Zoals jullie kunnen zien hebben wij vanmiddag de termijn echo en ik ben toch wel gespannen... vannacht ook slecht geslapen. Maar heb er toch ook wel een goed gevoel over. Over 3 uur weten we of alles nog steeds goed gaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden