Ga naar inhoud

wie start er in maart/april 2015?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Tammy ja gaat ineens snel, na 2 weken heel erg last van bijwerkingen behoorlijke hoofdpijnen, duizelig (en soort van dronken gevoel) en nachtmerries en de opvliegers beginnen nu. Maar heb sinds een weekje tibolinia erbij en ik merk sinds een dag of 2 dat ik niet meer duizelig ben. Dus dat is wel fijn. Anders worden het 8 lange weken. Alleen de nachtmerries zijn bizar, iedereen die me lief is die op een vreselijke manier sterft in mijn slaap. Zorgt er voor dat ik slecht slaap, hopelijk wordt het nog iets minder de komende dag want heb nu al wallen tot aan mijn knieën

• Reacties 518
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah pigster, wat erg!! Meisje, ik wens je sterkte en meer woorden zijn er gewoon even niet, wat vreselijk verdrietig!!! Ik denk aan je (en aan al die andere meiden)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

@pigster, shit meis. Wat een tegenvaller. Tuurlijk hoop ook ik dat het te vroeg is maar het is vandaag wd 13?

Heel veel sterkte!

Liefs Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@pigster heel veel sterkte!!!

@acj morgen je echo jeej spannend

Vandaag echo nu 7 eitjes in totaal ze mogen nog ff doorgroeien waren nu 10/11 met hemelvaart er weer heen, heb gelijk even gevraagd wat de vorige keer terug is geplaatst een 4 cellig embryo, maar ze zei dat als ze goed door delen dat ie savonds al 8 cellig is, maar hoop dat we deze ronde een betere topper hebben

Geplaatst

Ohhh pigster wat vreselijk , ongeloofelijk oneerlijk. Veel sterkte voor jullie beiden.

@Karin: als jullie eitjes hebben en ze vinden maar een paar zaadcellen is het al voldoende. Tenminste dat is wat ze ons hebben vertelt. Bij ons is beetje zelfde verhaal, te weinig zaadcellen. Succes nog met de wachtweken.

@sillie: hoe is het gegaan met de punctie?

@deedee: wat erg die nachtmerries, hoop dat je er straks minder last van gaat hebben en dat je weer wat beter slaapt.

@amf: mooie score tot nu toe, hopelijk blijven ze mooi doorgroeien.

@acj: spannend morgen.

Hier vanmorgen weer gestest en positief! Ga morgen nog wel een lh-test doen voor de zekerheid. Dan het zh inlichten en dan horen we wel wanneer de tp is, denk zaterdag of zondag. Daarna ga ik ook weer die ellenige wachtweken in.

Geplaatst

Spannend tammy!!

Sillie hoe ging de punctie viel het je mee of tegen?

Geplaatst

@moes het is morgen de echte testdag. Dan is t 12 dagen na terugplaatsing dus 15 na de punctie. Ik heb dus 1 dag te vroeg getest. Maar doe voor de vorm nog wel n testje maar de hoop is vervlogen natuurlijk xx

Geplaatst

@pigster, dat je de hoop kwijt bent snap ik helaas al te goed. Shit!!! Morgen nog een keer een knal in je maag....

En dan??? Verleg je dan weer je grens? Argh wat een pokke traject.

Dikke digi knuffel,

Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

O nee Pigster!!! Ik had zo een goede hoop voor jou! Begrijp niet waarom de wereld soms zo oneerlijk is. Baal enorm voor jou. Jeetje meid, dit is echt gewoon zwaar k*t sorry voor mijn woorden. Heb dus eigenlijk gewoon geen woorden.......sterkte lieverd, hoop dat je je gevoel eruit kunt fietsen.....als je nu nog alle tijd en kansen had. Verdorie verdorie verdorie!!! Kan wel zeggen dat ik hoop dat je morgen positief test maar goed ben bang dat dat m ook niet gaat zijn. Wonderen zijn de wereld niet uit dat weet ik...

Dikke digitale knuffel voor jou!

Geplaatst

Voor Pigster en alle anderen met embryo's die niet lekker doordelen: ik las over IVF in Canada waarbij ze 'oude' eicellen voorzien van extra mitochondriën (die leveren energie aan de cel) uit stamcellen van jezelf, uit je eierstok. Als je eigen (bevruchte) eicel het niet meer voor elkaar krijgt om genoeg door te delen (omdat de al aanwezige mitochondriën niet genoeg energie leveren), zou dit kunnen helpen, als ik het goed begrijp. De mitochondriën uit stamcellen zijn nog vers en vol energie. Verder precies IVF, alleen je eicellen krijgen dus een 'energyboost'. Eerste baby ervan is net geboren, dus voordat dit in NL gebeurt zijn we 10 jaar verder, maar toch goed nieuws!! Google bv. op 'augment' of 'IVF met stamcellen'.

Geplaatst

Dank lieve ladies.

Nog steeds geen bloeding. Heb Leuven gemaild wat te doen of ik moet doorgaan met de Utro.

Normaal zou ik vndg m'n bloedonderzoek hebben maar zit in de bergen dus kan donderdag pas.

Als ik morgen ochtend nog geen bloeding heb zal ik wel weet n urinetestje doen. Stom spul he utrogestan houdt t gewoon tegen

Xxxx voor jullie allemaal

Geplaatst

Vandaag een eerste echo gehad en we hebben een kloppend hartje gehoord. Zat in dubio of ik dit bericht hier zou plaatsen omdat dit misschien niet voor iedereen leuk is om te lezen.. Maar denk dat ik ook net zo blij voor een ander was geweest 😊2 juni mijn volgende echo. Succes ladies. Blijf jullie volgen!

Geplaatst

@acj: tuurlijk mag je zulk goed nieuws hier plaatsen. Het laat zien dat het mogelijk is en geeft iig voor mij hoop.

Het blijft ontzettend bijzonder om dan ineens een echt levend mini mensje te horen leven. Geniet van het bijzondere moment en geniet van je zwangerschap.

@pigster: heb je het lekker van je af kunnen fietsen? Dat utro is echt rot spul, ik heb daar vorige keer meer last van gehad san het spuiten. Veel sterkte en dikke knuf.

Vanmorgen het zh gebeld. Ze gingen het doorgeven aan Rotterdam en morgen eind middag nog een keer mailen om te vragen wanneer er eventueel een tp kan plaats vinden. Waarschijnlijk zaterdag.

Geplaatst

Goed ACJ inderdaad hoor zeker plaatsen! Dat geeft ons hoop! Haha

Tammy, spannend weer!

Pigster, hoop inderdaad dat je lekker hebt kunnen trappen

Vandaag telefoontje gekregen, gisteren twee eitjes geoogst 1tje maar rijp gelukkig wel bevrucht. Nu zien of hij het tot morgenochtend 10.00 uur haalt. We krijgen deze keer tp op dag 2......als hij dat red. Tja lastig voel me niet echt positief en weet nu a la minute weer wat die k..utro doet met je lijf. Lijkt wel of ik er iedere keer sneller op reageer. Wisten jullie trouwens dat de medicatie hier haast de helft kost van NL???? Ongelooflijk, komt van dezelfde leverancier

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden