Ga naar inhoud

Uitgerekend april/ mei 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@penny, dankje...ik eet heel gevarieerd maar mn zusje was heel verbaasd dat ik t niet nam( die is overigens op natuurlijke manier zwanger gelopen dus gewoon anders)..

@deedee, wat super!!! Wat een geruststelling is een kloppend hartje dan zeg..betekent dat leeg vruchtzakje dat dat nog kan komen of geen idee?

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

• Reacties 422
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He deedee,

van harte gefeliciteerd!! Wordt spannend de komende tijd voor je! Fijn dat je morgen weer een echo hebt!

@ danlon: ik eet ookgevariierd hoor, maar dit was ter ondersteuning om zwanger te worden en goed de bevalling in te gaan. Ik had de vorige keer bijna een bloedtransfusie en houdt om dat weer te voorkomen mijn ijzerpijl goed hoog! Verder hoor ik van veel collega's en anderen dat ik er zo goed en fit uitzie voor een zwangere van vijf maanden. Ik heb ook veel energie en weinig stress! Ondanks dat we midden in een verbouwing en verhuizing zitten met een zoon van bijna twee jaar...

Geplaatst

@penny, wat heerlijk! Zo hoort het ook, lekker genieten😊 wij gaan het morgen bekend maken, zal dan voor ons ook echter worden..

Geplaatst

Kan het nog steeds niet helemaal bevatten @Danlon! Lege vruchtzakje verwachten ze eigenlijk niets meer van, dus we gaan uit van 1 wat ook gewoon fantastisch is.

Geplaatst

En deedee, als je je later in het traject onzeker voelt, spreek dit dan uit, dat je graag een echo wil zodat je minder ongerust bent. Dat doen ze dan meestal wel! ;-)

En als ik heel eerlijk ben....wees maar blij dat het er eentje is, want daar heb je je handen ook wel aan vol! Flinke verandering hoor en met eentje zijn de risico's kleiner! ;-)

ook al zou ik voor twee kiezen als het twee of geeneen zou zijn!

ik duim voor je!!

Geplaatst

Hi dames, wat fijn dat alles ook goed gaat bij jullie.

wij hebben dinsdag 3D echo gehad en weten nu dat we een jongetje en meisje krijgen.. Heel leuk!

Zijn jullie ook nog steeds zo moe en misselijk? Pff wordt er niet vrolijk van..

Geplaatst

Bianc wat leuk een jongen & een meisje!

Wij hebben woe een pretecho laten maken en wij krijgen een jongen! Leuk he om te weten?

Ik ben nog wel erg moe maar verder voel ik me goed! Vervelend dat je nog zo misselijk bent!

X

Geplaatst

@Penny ze hebben in het ziekenhuis al aangegeven dat ik kan bellen als er iets is en dat ze het ook niet erg vinden om een extra echo te maken als ik bezorgd ben dus erg fijn.

Wij hadden donderdag tijdens die 3d echo goed de schrik te pakken zeg. Beeb deed het helemaal goed, en dat was ook snel duidelijk. Maar de lege vruchtzak waren nu 2 dooierzakjes in te zien. Ze kunnen nu niet met zekerheid zeggen dat dit is fout gelopen. De kans dat er nog 1 of 2 vruchtjes te voorschijn komen is nihil omdat het qua groei tever achterloopt op de andere maar ze kunnen het niet uitsluiten. Ze hebben de echo van maandag met de echo van donderdag vergeleken en qua groei, groeit het wel mooi loopt alleen achter. Woensdag weer een echo, en die zou wel duidelijkheid moeten geven. Eerlijk is eerlijk ik hoop ook echt op 1, 3 kindjes is erg leuk maar phoe hey plus de kans op complicaties.

Geplaatst

Hi deedee,

nou, dat is toch nog wel even spannend! Drie zou toch wel schrikken zijn! Hihi! Niks ten opzichte van jou hoor bianc!

@bianc: leuk dat je een jongen en meisje krijgt!! Wij krijgen nu een meisje na onze zoon, wat ik ook erg leuk vind!

met een tweeling zal he ook wel extra moe zijn...succes!

penny

Geplaatst

@ bianc! Wat superleuk! Mijn misselijkheid wordt minder maar moeheid blijft... Ik zit nu bijna op 15 weken dus zal bij jou met 2 wel iets anders zijn.

@deedee, jeetje wat spannend allemaal zeg! Denk je eerst dat je de spannendste periode hebt gehad...zo blijkt maar weer dat je elke keer een verrassing hebt.. Maakt niet uit hoeveel, zolang het maar goed is!

Met de rest ook alles goed?

Geplaatst

Echo was goed! In het vruchtzakje met de 2 dooierzakjes was nog maar 1 dooierzakje te zien en het vruchtzakje is niet meer gegroeid. Dus 1 gezonde beeb! Ja inderdaad zo blijft het spannend! Ze hebben nu ook extra echo's ingepland voor 10 en 12 weken, 9 en 11 weken heb ik de 3d echo's voor het predict onderzoek dus zo t/m de 12 weken elke week nog een echo. Erg fijn dat ze dit doen. Dit houdt mijn onzekerheid zo goed onder controle :) 11046285_1105121962831836_1833097984193622751_n.jpg?oh=4d16a5c252f759a07a3d3e9a0ce9da27&oe=56DF505A

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gister naar de verloskundige geweest en ze was er nu zeker van dat we een meisje krijgen!! Zoo leuk! Morgen de 20 weken echo, ik hoop zo dat het nu wel allemaal goed is!! Heel erg zenuwachtig...

Wat een mooie echo Deedee!! Fijn dat je extra echo's hebt...

Wil je straks ook weten wat het is Danlon? Of hou je het een verrassing? Lijkt me heel prettig dat je minder misselijk bent..

Ik heb behalve een beginnende blaasontsteking nergens last van... Nu aan de vit C en cranberry's! De vorige zwangerschap had ik heel vaak een blaasontsteking terwijl ik dat normaal nooit heb...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

@janneke, wat heerlijk! Superleuk!!

En ja ik wil het weten...als het goed is horen wij het maandag 😊 mn schoonzus heeft mee een wikkeldeken van hello kittt gekocht in bali.. Die denkt meisje haha..

Wel fijn dadat verder niks hebt...blaasontsteking is wel heel vervelend!! Veel drinken 😊 en als t te lang blijft aanhouden maar wel kuurtje hoor..ach er veranderd zoveel in je lichaam..

Is natuurlijk niet gek zoiets..

Geplaatst

@allemaal, vandaag weer echo gehad en een beetje gerust gesteld..

Ze wou kijken naar het geslacht... Baby lag op de kop in kleermakerszit.. Hoe moeilijk kan je het maken haha...ze dacht tijdens hoest ( moest ik doen om te kijken of benen gestrekt werden) te zien dat het een jongetje is...maar blijft afwachten!

Geplaatst

Hi Danlon,

Nog even geduld dus, misschien weet je het donderdag dan wel..

Wij weten nu dubbel zeker dat we een meisje krijgen, alles was goed met haar! En ze is ook heel erg actief, ik voel haar regelmatig. Manlief heeft van buitenaf ook het eerste schopje gevoeld! Zo leuk! Toch gaat het snel, we zitten nu alweer op de helft... Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Hi meiden,

oeh spannend, danlon! Wat zou het worden......?

ja, Janneke, ik ben ook al over de helft. Nu 23 weken en alles loopt eigenlijk prima. Ik heb alleen last van mijn bekken. Ik moet van de gyn twee keer per week sport en wil dat ook wel. Ik had pas een dag de hele dag lichte pijn met zitten, dan ren je graag naar het zwembad! Daarna was het weer een stuk beter! verder is het rustig. Volgende week heb ik de suikertest. De gyn verwacht volgens mij dat ik zwangerschapsdiabetes heb, maar tijdens mijn vorige zwangerschap hebben ze zelfs twee keer getest en niets aan het handje. Nu eet ik veel minder suiker en heb mijn suikerspiegel veel meer onder controle, dus kan mij niet voorstellen dat er nu wat anders uitkomt...maar ja we zien het wel. Anders geen zoetigheid voor mij tijdens de kerst.....

we gaan deze week verhuizen, dus ik ben daar vooral mee bezig. Als we eenmaal verhuisd zijn, denk ik dat ik ook met de komst van de kleine meid meer zal doen. Kamertje inrichten, kleertjes kopen, spulletjes van mijn zoon uit de dozen halen, etc.

@deedee: grappige echo heb je! De kleine van voren! Meestal zie je hem van de zijkant op de echo's. Is in ieder geval bij mij altijd Zo op de foto's! Fijn dat alles goed gaat!

Geplaatst

@deedee

Vraagje ik lees dat jij twee eitjes terug hebt gekregen dat heb ik ook gekregen 27-11.

Ik zit nu op wacht dag 11 heb last van buikkrampen misschien komt dit jou bekend voor, en heb jij een bloeding gehad van het ene lege vrachtzakje?

Ik heb tot nu toe nog geen bloeding gehad.

Geplaatst

@Liantje ik heb maar 1 embryo terug gekregen, maar in een natuurlijke cyclus. De waarschijnlijk ook natuurlijk zwanger geraakt. En geen bloeding gehad, ze zeiden in het ziekenhuis dat de vruchtzak vanzelf kleiner wordt en dat je lichaam het opneemt. En ook heel erg last gehad van krampen, was er ook zeker van dat ik dit keer niet zwanger zou zijn.

@Penny ja leuk he, ze zei ook gelijk hier maken we even een foto van.

@Danlon de kleine houdt het nog even spannend voor jullie! Wanneer heb je weer een echo?

@Janneke heel erg leuk een meisje! Alles lekker roze verven :)

Geplaatst

@ liantje, ik ben zwanger van 1 na tp van 2...alleen innesteling bloeding..de andere is " opgelost "...

@ penny, drukdrukdruk dus, denk goed om jezelf!

@ deedee.jaaa haha donderdag duitsland en 31 december Hier weer..

Geplaatst

Hi liantje,

bij mijn zoon waren er ook twee teruggeplaatst, maar van nr twee heb ik niets gemerkt...had je de vorige keren geen buikkrampen? Bij mijn eerste zwangerschap had ik steeds tm week 12 ongesteldheidsgevoel/ buikkrampen, maar dat was dus de baarmoeder die groeide....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden