Ga naar inhoud

Icsi sep/okt 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 341
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

75a9d179e6c573d6eafe153d49a80f69.jpg

Dit had ik niet meer verwacht.. En zo duidelijk eergister nog helemaal niks.

Super blij maar zo onwerkelijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Haa dames, ben even weer weg geweest, maarwel meegelezen! Dacht wacht dat ik ongesteld word dan gaat ook mijn avontuur beginnen! Maandag ga ik anticinceptie slikken en 16okt. Krijg ik mijn schema! Maar lees dat het hier goed gaat!

Wauw lau gefeliciteerd!!! Super blij voor jullie!

En voor de rest veel succes wat spannend allemaal.

Geplaatst

Hoi, ik lees nog weleens mee.. Van harte gefeliciteerd Lau86!! Dan was je nog echt te vroeg met testen vorige keer.. Ik had toen op dag 12 getest en was ook super duidelijk! Inmiddels bijna 12 weken zwanger, zo bijzonder dat het weer gelukt is...

Succes alle andere dames, ik leef met jullie mee en hoop dat jullie straks allemaal een mooie positieve test in handen hebben... Toi toi toi

Geplaatst

@Lau86 Gefeliciteerd!!! Dat is echt super nieuws, ben erg blij voor jullie!

@Moeder Hè bah wat een rotweek dan voor jullie. Fijn om te horen dat het goede kant weer op is. 🏼 Ja deca soms wat lastig door die naald hè. Heb gelukkig ook doosjes gehad waar het bij meeviel. Wisselt met die dingen nogal.

@Mijnbaby Succes vandaag met de echo en ik hoop veel mooie eitjes. 🏼

@Hood Begrijp het en leuk dat je er weer bent. Succes!

Geplaatst

Dank je wel dames! Tis nog wel heel onwerkelijk hoor bedacht me net dat een foto van een positieve test mis een beetje pijnlijk kan zijn. Excuus als ik iemand daarmee heb gekwetst.

@mijn baby echo al gehad?

Geplaatst

Lau gefeliciteerd!!!!! Wat leuk voor jullie!!! Geniet ervan :)

Vandaag me eerste fm gehad veel kleintjes, ik heb me 2e fm woensdag waarschijnlijk niet vrijdag de punctie maar maandag. Maar dat hoor ik woensdag.

Laatbloeier hoe gaat het met jou? Hou je het nog een beetje vol??

Geplaatst

Zo eindelijk weer online. Even wat problemen met internet gehad. Fijn dat er veel groei te zien is. Op naar de volgende echo met grotere eitjes. Bijna aftellen naar punctie. Ben benieuwd woensdag weer mijnbaby! Hier gaat op zich goed qua wachten maar voel me beetje raar. Vergeetachtig en warrig ofzo. Heel erg moe. Ik slaap zo 12 uur achter elkaar. Buik rommelt ik weet niet wat ik ervan moet denken. Maar ja wachten, is niet anders. Hoe gaat het Lau? Ben je al bijgekomen haha. Echt tof.

Geplaatst

Hoi dames.

Het begint een beetje door te dringen. De testen blijven positief en ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld. 9-11 de eerste echo. Dit lijkt nog wel heel ver weg..

Mijn baby. Morgen alweer de echo. Hopelijk een datum voor de punctie!

@ laatbloeier. Hou je het nog steeds vol? Ga je zelf nog eerder testen?

Geplaatst

@mijnbaby Ja morgen je echo! Succes meid! 🏼

@Lau86 Nee joh is zo. Geniet er maar lekker van. 🏼 Heb met mijn man overlegd en we gaan niet eerder testen. We doen wat ze in ziekenhuis adviseerden maandag 19de testen. In de avond denk ik gezien werk. Spannend! 🏼 Het wachten lukt wel maar nog steeds klachten. Rugpijn, hoofdpijn, zeurend gevoel bij baarmoeder soms. Kan alleen maar hopen...

Hoe gaat het met de rest? 🏼

Geplaatst

Hallo dames! Het is hier redelijk stil! Hopelijk gaan alle trajrcten goed. Ik zelf krijg morgen dan eindelijk mijn schema!! Ben zo blij als ik mag beginnen. Niets kunnen doen voelt zoo erg als verloren tijd! Ook is mijn beste vriendin zwanger en staat op knappen! Natuurlijk heel blij voor haar! Maar ik wil ook van die schattige kleertjes kopen, baby kamer inrichten! Kleine inje buik voelen groeien! Hopelijk gaan ook wij dit snel meemaken!

Geplaatst

Mijnbaby, hoe was gisteren de echo? Heb je inderdaad maandag de punctie? Succes alvast!

Laatbloeier, het begint nu echt spannend te worden. Ik ga heel hard voor je duimen.

Hood, wat fijn dat je eindelijk mag beginnen! Kan me goed voorstellen dat het een dubbel gevoel is om zwangeren in je omgeving te hebben. Hopelijk hoor je, en wij allemaal, er ook snel bij!

Hier is gisteren toch de menstruatie al begonnen. Nu 10 dagen na de eisprong dus al een stuk beter dan de 5 dagen in de eerste cyclus. Over precies een week heb ik de eerste echo. Ik kan dan ook overleggen met de arts of we een gewone terugplaatsing doen, terugplaatsing met medicatie om de luteale fase te verlengen of eerst een cyclus alleen kijken wat er gebeurd (hopelijk niet!). Deze keer een andere arts dus ik ga hem ook de vraag voorleggen of ik er twee of beter een kan laten terugplaatsen. Ga ook vragen om mee de kansen voor te rekenen. Heb een wiskundige achtergrond en cijfers geven me steun. Op basis daarvan kan ik beter een beslissing nemen dan op basis van wat iemand zegt.

Geplaatst

Hood fijn dat het gaat beginnen voor jullie! Het wachten als je zo graag wil is Zo nutteloos en vervelend!

Tien spannend! Hoop dat jullie snel een mooie tp hebben.

Ons 2e fm afgelopen woensdag was niet Zo super, er waren

Een hoop eitjes (25 als het al niet meer was )maar Ze waren allemaal nog steeds aan de kleine kant. Dus ook geen punctie op maandag. Maar waarschijnlijk dinsdag. Ik spuit nu 100 ipv 75 eh en heb zondag mijn 3e fm. Zooooo spannend!!!

Ik doe de punctie onder sedatie ( dag behandeling) dat kan alleen op maandag en dinsdag en vrijdag. Hoop dat het zondag goed is en ik een datum heb voor de punctie ( wat een stress)

Geplaatst

@tien Dankjewel! Ja wordt nu spannend. Bijna zover. Ja dat hoop ik ook! Dat julle snel de terugplaatsing mogen hebben. Duim mee!

@hood Ja rustig hier idd. Kan me voorstellen dat je snel wilt beginnen. Joepie schema! Ja hier ook pas kleintje geboren bij vrienden en we zijn ontzettend blij voor hun. Daarna denk je hopelijk mogen wij dat ook snel meemaken.

@mijnbaby Duimen weer mee met je. Volhouden je bent bijna bij volgende stap.

Geplaatst

Ik lees veel verschillende dingen over de punctie, verdoving, roesje, ibuprofen... Ik heb alleen maar gehoord tijdens het gesprek dat ik een rustgevend iets kan krijgen. Ik zie best wel tegen de punctie op en het zal pas over 2 weken zijn

Vandaag laatste pil genomen dus nu wachten op ongesteldheid en kijken of het schema nog helemaal klopt.

Voor nu zal ik mijn deca spuiten en lekker onder de wol!

Blijf duimen en hopen voor hen die dat nodig hebben!!

Geplaatst

Ik zelf heb alle puncties onder sedatie gedaan.

Ik maak dus niks mee van de pijn en de behandeling.

Ik vind de echo's al lastig laat staan een punctie.

1 eierstok ligt ook beetje hoog, en daardoor zou de punctie

Zonder sedatie erg pijnlijk zijn.

Maar ik lees ook veel positieve verhalen van goeie en snelle

Puncties.

Geplaatst

@moeder Die optie kregen wij ook niet in ons intake gesprek. Heb er toen nog naar gevraagd en het kon bij grote uitzondering geloof ik, maar liever niet. Spannend altijd he moeder. Vond ik ook. Daarna was ik weer opgelucht.

@mijnbaby Wat bijzonder dat het zo mag/kan.

Geplaatst

Ja vond het bij mij ook goed gaan. Alleen de laatste (derde) was minder fijn. Gelukkig is het idd snel klaar. De boel eromheen duurde langer. Infuus aanleggen, reinigen, klaarmaken.

Geplaatst

Hallo meiden,

fijn te lezen dat de behandelingen ben sommigen aanslaan!!

zelf ben ik nu bezig met mijn tweede IVF behandeling, vorige keer gelukkig erg meegevallen, maar helaas geen positieve test.

Het prikken valt me wel tegen, maar goed, alles voor het goede doel! Ben 6 oktober met GonalF begonnen, morgen weer echo, kijken of het opschiet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden