Ga naar inhoud

ICSI jan / feb 2016

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hood, die wachtweken zijn ook vreselijk, vooral die tweede week.hilly, welkom hier! Is de cryo goed ontdooid?marjon, hopelijk gaat de tp door!kaatje, jeetje de 5e punctie! Hoe voel je nu?zwaai naar de andere dames!hier vandaag de combinatietest gehad. Wij hebben gelukkig geen verhoogd risico. In het begin lag de kleine lekker te slapen, maar lag niet goed voor de meting. Moest even hoesten en hop het was wakker en ging lekker bewegen. Het was een mooie echo. We konden alles goed zien. We zagen zelf dat het mondje open ging om een slok te nemen. Zo mooi en zo wonderlijk! Alles zag er goed uit!
Hallo ik voel me goed vandaag wd 12, morgen is de testdag.Wel eng, ik heb gelukkig nog geen bloeding gehad.
Geplaatst

Spannend kaatje voel jij je verder ook goed? Ik voelde me niet anders hoor toen ik mocht testen en het positief was. Pas een week later

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik voel me niet anders, alleen een beetje chaggo soms en bij de bovenkant van mijn borsten, bij de ronding heb ik best pijn. Maar voor de rest gaat het goed.

Geplaatst

Pff ben mezelf echt helemaal gek aan het maken.

Vanmorgen weer een test gedaan dag 10 vandaag.

Negatief.

Weet dat het nog alle kanten op kan gaan maar heb toch een beetje wantrouwen. Vorige x kreeg ik dag 11 na de punctie al mijn menstruatie die dag ben ik dus nu dik voorbij.

Maja dan nog gebruik utrogestan dus je weet het ma nooit.

Pff zo zenuwslopend.

Ben zo emotioneel huil om elke scheet.

Voel me machteloos.

Wie kan mij de moed even in praten.

Geplaatst

Marjon hou vol probeer echt afleiding te zoeken.

Hoe voel jij je lichamelijk verder?

Maak je zelf nu niet gek en zenuwachtig wanneer mag je precies testen? Ik weet dat je niks liever wil dan een positieve test maar door dat je te vroeg test word je helemaal gek, ik kon ook niet wachten in december weet het nog als de dag van gister maar heb niet eerder getest dan een dag eerder die 24 uur maakt dan ook niet meer. Maar nu kan je lichaam alle kanten nog op. Mijn advies is echt wachten. Leef zo met je mee

Geplaatst

Wat een zwaar traject is dit, he. Als je op dag 10 na de punctie zit, is het echt heel vroeg en is de kans zeker aanwezig dat je nog niet positief test ook al ben je misschien wel zwanger. Het hangt ook erg af de test die je doet. Die van sensitest die vanaf drie dagen voor de officiele testdatum zouden moeten werken gaven bij mij een heel licht streepje aan, zelfs op de testdatum. Die van Kruidvat gaven (bij mij) een veel beter resultaat. Wel of geen menstruatie kan inderdaad ook door de utrogestan komen maar het feit dat je menstruatie nog niet is gekomen is in ieder geval (een beetje) hoopgevend.

Probeer nog wat afleiding te zoeken voor de komende dagen en dan nog een keer testen. En anders heb je toch ook nog cryo's in de diepvries? Mijn verse tp zijn mislukt, wel 2 keer zwanger van een cryo. Succes, ik duim voor je!

Geplaatst

Ik voel me op alle spanningen na goed.

Elke raar dingetje in me buik voel ik nu wel omdat ik er zo erg mee bezig ben.

Denk steeds wat te voelen.

Vanmorgen werd ik wakker om 7 uur sloeg de lamp aan en keek meteen of mijn menstruatie niet door gebroken was.

Maak mezelf echt gek.

Ik zit op dag 10 na de terug plaatsing dag 13 na de punctie dus. 5 april punctie gehad 8 april terug plaatsing. 8 cellig.

Heb eergisteren een test van €10 gedaan van etos merk stond op 1 week eerder testen.

En doe steeds die testen van de action.

Heb nu net bij de kruidvat 2 voor €5 gehaald lees op op internet dat kruidvat merk veel gebruikt wordt. Heb ook nog 1 clearblue test liggen.

Heb nog 6 cryo's gelukkig ja.

Maar de laatste loodjes zijn echt het zwaarste niet gedacht van de wachtweken.

Geplaatst

Marjon wacht asjeblieft op de test dag je maakt je zelf gek door telkens te testen. Ik had maar 1 test in huis en had met mezelf de afspraak gemaakt om er ook niet meer te halen zodat de verleiding om meer te testen iets moeilijker zal zijn.

Hou vol denk aan je

Geplaatst

Je hebt zeker ook gelijk.

Moet ik eigenlijk ook niet doen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Pfff

Dat ik maar snel duidelijkheid krijg wist niet dat dit zo veel met je kon doen.

Blijf ook maar aan het Google.

Geplaatst

Die laatste wacht week is gewoon ellendig, vooral als je dichter bij de testdatum komt.

Hopelijk heb je te vroeg getest Marjon! Maar ik snap je testdrang (had ik ook altijd)

Ik ben altijd tevreden over de kruitvat testen (2 voor €5)

Geplaatst

Femke met die pipet erbij hé 4 druppels

Heb 5 feb mijn eerste punctie gehad

5 follikels weg gehaald 3 eitjes zaten erin.

1 niet geschikt voor ivf icsi . 2 geïnjecteerd. En allebei stuk gegaan.

Dus daar ging onze eerste ivf behandeling n

Heb de eerste x de wachtweken niet eens gehaald.

Nu 2e x punctie meer puregin gespoten en wel een terugplaatsing met bijna een overstimulatie van 25 weg gehaalde follikels 21 eitjes. 17 embryo's 1 terug geplaatst 10 niet geschikt voor invriezen dus 6 cryo's nu.

Geplaatst
Femke met die pipet erbij hé 4 druppels.

Jep, die zijn het. Action zijn ook betrouwbaar, maar hebben meer hcg nodig dan de kruitvat. En ze zijn goed betaalbaar, 2 voor 1,49

Geplaatst
Nu in eens oud bloed.Ben er kapot van.Mijn menstruatie begint nu dus.:(Pfff
Wat vervelend Marjon, ik weet hoe het voelt maar ik hèb alle terugplaatsing niet eerder getest als mocht. Probeer dat ook want je maakt je zelf helemaal gek. Oud bloed hoeft niet altijd slecht te zijn hèGroetjes Karin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden