Ga naar inhoud

zwanger 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een nagebootste cyclus gehad met progynova vanaf dag 1 menstruatie.

Hebben alle andere keren een terug plaatsing gehad op dag 19 en nu deze laatste op dag 17 vanwege een nieuw potrocol en die is dus nu blijven zitten.

Dus dag 17 een tp en 5 dagen oud is mijn bevruchtingsdag toch ook eerder geweest haha stom ik zou dan leuk vinden om dat precies gedaan weten maja ik hier zal wel geen precieze regel aan vast hangen net zo als de rest haha

Belangrijkste is natuurlijk dat ie zit

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik had dezelfde cyclus marjon ook met progynova :) ja zeker en ze berekenen met je termijn echo wanneer je bent uitgerekend. ik was met termijn echo 10 weken en 6 dagen maar de baby leek 11 wekeen en 1 dag 😂 maar ze houden de 10 weken en dagen aan omdat ze mn cyclus precies weten. dus mijn uitgerekende datum is 10 mei 2017 😍

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Zelf hadden wij samen met de fertiliteit arts 16 maart berekend en mijn verloskundige met de termijn echo 13 maart die 3 dagen doen het ook niet meer we zien het vanzelf wel als de kleine meid maar lekker blijft zitten tot begin maart.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

nee boeit inderdaad ook niet liantje als maar lekker blijft zitten:)

Geplaatst

Goedemorgen dames,

na een afwezigheid, kan ik in een voor mij nieuw topic reageren.

Ik heb twee weken achter de rug vol tegenstrijdigheden, maar kan zeggen dat ik het steeds beter gaat, zeker na gisteren begin ik mij zelfs heel gelukkig te voelen.

Ik weet in dit hele traject na al die jaren dat ik alles stap voor stap doe en daarom geniet ik ook van dit moment.

Ik heb een periode van ziekenhuisopname achter de rug, ohss, met een buik zo gigantisch dat het leek of ik al minstens 5 maanden zwanger was. Nu nog om de dag terugkomen om buik en bloed te checken, maar het vocht is goed aan het wegtrekken alleen mijn eierstokken zijn nog enorm groot.

In dit alles kwam ook een lichtpuntje, een positieve zwangerschapstest. Vorige week ook goed zichtbaar op de echo en beide emmy's hebben een plekje gevonden, ik ben zwanger van een tweeling!!!!

Gisteren ook op de echo hartactiviteit gezien en mogen horen, zo bijzonder.

Het blijft een spannende tijd, zoals ik al schreef alles stap voor stap, maar ik zo blij met deze stap.

Zo dit is mijn update, ik heb met veel plezier en veel medeleven meegelezen met jullie berichten.

Fijn om mijn verhaal te kunnen delen.

Fijne dag iedereen

Geplaatst

Brida81 ik had al wel verwacht ivm je aanwezigheid dat het niet goed met je ging! Gelukkig gaat het nu met sprongentjes vooruit en ben je zwanger van een tweeling! Gefeliciteerd en heeel rustig aan doen nu...

Geplaatst

gefeliciteerd brida81 een tweeling!!! !! ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.

Geplaatst

piene en marjon ik heb een vraag aan jullie daar jullie ook een kunstmatige cyclus hebben gehad met progynova. Marjon jij schrijft over een nieuw protocol. Nu 17 dagen na beginnen progynova terugplaatsing gehad. ben je dan ook vijf dagen voor de tp begonnen met de progestan/ Utrogestan/ bollen en heb je dan ook een echo gehad om je bms te meten? Bij mij zegt het ziekenhuis dat je minstens vijf dagen van de voren bollen moet hebben gebruikt. en twee weken progynova.

Ik ben beetje zoekende wat gaat werken. Ik heb telkens het gevoel dat ik na tp ongesteld moet worden, ja dan heeft het embryo ook geen ruimte om te nestelen. Ik hoop wat van jullie te horen.

Geplaatst

heey minima

ik begon rond de 5 dagen ervoor met utro en ben doorgegaan tot week 7 zwangerschap .

met progynova begon ik op eerste dag ongesteldheid.

en inderdaad een echo van zhuis en dan kreeg ik teken dat ik mocht starten met de bollen:)

Geplaatst
piene en marjon ik heb een vraag aan jullie daar jullie ook een kunstmatige cyclus hebben gehad met progynova. Marjon jij schrijft over een nieuw protocol. Nu 17 dagen na beginnen progynova terugplaatsing gehad. ben je dan ook vijf dagen voor de tp begonnen met de progestan/ Utrogestan/ bollen en heb je dan ook een echo gehad om je bms te meten? Bij mij zegt het ziekenhuis dat je minstens vijf dagen van de voren bollen moet hebben gebruikt. en twee weken progynova. Ik ben beetje zoekende wat gaat werken. Ik heb telkens het gevoel dat ik na tp ongesteld moet worden, ja dan heeft het embryo ook geen ruimte om te nestelen. Ik hoop wat van jullie te horen.
Ik slik nu ook estradiol is het zelfde! En heb ook na 17dagen een terugplaatsing. Maandag op dag 12 heb ik de eerste echo om mijn bms te meten. 2 dagen later woensdag denk ik nog een keer (deze staat nog niet gepland). Dan 3 dagen utrogestan en zaterdags de terugplaatsing. Zo is het ook bij mijn andere cryo's gegaan. Dus 3 dagen vooraf utro bollen. Maar je kan niet ongesteld worden door de estradiol die houd je bms dik. Pas als je getest hebt en deze is negatief kan je hiermee stoppen en word je pas ongesteld. Dus dan heeft je emmy als het goed is alle tijd gehad om zich te nestelen.
Geplaatst
Haha bedankt dames. Van Penny klinkt mij het lochistste Maar liantje wat jij zegt zou ook kunnenLaura: en dan de dagen oud dat de embryo is er nog bij tellen lijkt mij dan zeg je het zelfde als mij haha Weet het ook niet heel benieuwd wat het ziekenhuis zegt even wachten tot 3 november

Sorry Marjon,

Ik zei het fout. Er werd bij mij gerekend vanaf de dag van de punctie en dan 38 weken. Dus het komt inderdaad op hetzelfde neer ;)

Gister mijn 20 weken echo gehad en alles liep op schema op de dag nauwkeurig! :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Geplaatst

Piene hoe lang heb jij progynova geslikt voordat de utrogestan hier bij kwam.

Hood bij mij in het ziekenhuis wordt gezegd dat je minimaal 5 dagen aan de bollen moet zijn voor een terugplaatsing. Is dus ook niet overal hetzelfde. Misschien heeft het met de cryo te maken, op welke dag hij is ingevroren

Geplaatst

even kijken :)

eerst 14 dagen progynova en op 15e dag utro erbij. ik had op 19e dag tp. dus nog oude schema blijkbaar haha

Geplaatst

Wij krijgen een jongetje ! Heb vandaag mijn guo in Maastricht gehad.

Helaas waren zijn hoofdje en zijn buik te groot volgens de metingen, dus krijg volgende week vrijdag guo2

Beetje jammer dat niet alles gewoon goed is.... Ben eerlijk gezegd wel een beetje moe van alles. Wil gewoon genieten, maar ja

Geplaatst

Ik het hetzelfde als Hood.

Dag 1 progynova dag 14 echo bms dag 14 utro bollen en dag 17 tp.

Moet door gaan

20 weken alweer Laura wauw op de helft

Fijn hé femke..:D

Gefeliciteerd Brida leuk een 2ling..:D

Geplaatst

Wat mooi dat het een jongen is Hope hoeveel weekjes ben je nu?

Wat houd dat in met zijn hoofdje en buikje dan?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ja marjon jij moet ook naar Tilburg voor de terugplaatsing toch? Dan zal dat wel hetzelfde gaan.

Hope wat leuk een jongetje! Bij een collega was dat ook bij die echo maar week later indd terug gekomen en was het niet zorgwekkend! Dus gaan we ook gewoon bij jou vanuit!!

Geplaatst

Hope.. hopelijk niets ernstigs..

Ik ben erg bang voor een beperking aangezien mijn man zijn broertje meervoudig gehandicapt is.

Ze zeggen niets erfelijks ma toch maak ik me hier zorgen om

Mag ik vragen waarom ze die echo doen of is dat standaard.

Ik zou die ook graag willen dan.

En piene ik voel me goed wel heel zenuwachtig elke keer dat ik bedenk dat ik zwanger ben eindelijk dan krijg ik zenuwen.

En vind het nog erg spannend nu weer ik het een week en de eerste paar dagen was ik juist heel onzekr ..bang .stress . Blij. Alsof ik niet echt kan genieten nog heel raar. Straks was ik f flink verdrietig. Zei al tegen me mam ik wil me gekukkig voelen eindelijk is het ons gelukt en ik voel me ergens heel blij en ergens verdrietig echt raar.

Jij dan piene? En toen je het net wist?

Geplaatst

Ja Hoop

Alle controles Veldhoven en terugplaatsing ik Tilburg ja.

Is nieuw protocol nu het. Dag 17 tp plaats van 19. En medicatie hoeveelheid is iets anders geworden wel positief uitgepakt bij mij

Geplaatst
Ja HoopAlle controles Veldhoven en terugplaatsing ik Tilburg ja.Is nieuw protocol nu het. Dag 17 tp plaats van 19. En medicatie hoeveelheid is iets anders geworden wel positief uitgepakt bij mij
Ja heel fijn! Hoever ben je nu? Sorry kan het ff allemaal niet meer bijhouden! Bij ons in ehv was dit altijd al op dag 17!
Geplaatst

o marjon ik was zo onzeker. ik vond die weken tot de echo erger dan de wachtweken. gelukkig hebben de dames me hier beetje gerustgesteld. ik was zo bang voor die echo. ook vaak verdrietig. de hormonen gieren ook nog eens door je lijf. heb nu inmiddels 3 echo s gehad en nog kan ik het amper geloven maar wel wat meer genieten ondanks ik erg beroerd er vn benm moet heel veel spugen... als je icsi hebt gehad krijg je uitgebreide 20 weken echo (guo)

Geplaatst

en progynova moest ik bij positieve test mee stoppen. en met utro doorgaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden