Ga naar inhoud

Wachtbankje december


eslief

Aanbevolen Berichten

Ooh wat balen zeg Nicollie.. hoop dat je je snel wat beter gaat voelen na het stoppen van de bollen..

en dat 2017 ons jaar gaat worden! Voor jou ook heel veel sterkte gewenst!

 

merk dat ik het er vandaag toch moeilijker mee heb, van mij mogen de feestdagen dit jaar wel overgeslagen worden..

vind het vooral moeilijk om om te gaan met de reacties uit mijn omgeving. Iedereen bedoelt het zo goed, maar voelt op de een of andere manier toch zo eenzaam. Als ik te horen krijg; "het komt wel goed" vraag ik mij diep van binnen alleen maar af: hoe weet je dat nou??

wij zijn tot nu toe erg open geweest naar vrienden over ons traject, daarom wisten veel ook de testdatum. Ik weet wel dat ik dit volgende keer anders ga doen, iig de datum in het midden laten.. hoe ervaren jullie dit? Hoe gaan jullie hier mee om?

 

Het is een herkenbaar gevoel, Mirre. Wij hebben ook het gevoel dat de feestdagen ons gestolen kunnen worden.

Ook wij zijn heel open geweest, maar de testdatum hebben we in het midden gelaten. Gisteren op kantoor zagen m'n collega's echt dat er iets was. Mijn gezicht is een open boek wat dat betreft. De opmerkingen die jij noemt, komen mij ook bekend voor. Ik ben dan soms te bot in m'n antwoord. Evenals de opmerking: ach....kinderen zijn ook niet alles. Dan denk ik; voor jou misschien niet, maar voor ons wel. ROT OP!!!

 

Vraag: Zie jij het als een miskraam? Ik heb het gevoel dat het bij mij afgelopen weekend heeft losgelaten, met maandag op het hoogtepunt qua pijn. Heb vorige week een kleine bloeding gehad...maar echt heeeeel minimaal en ik schat in dat het een innestelingsbloeding is geweest.

 

Ik ben ongesteld geworden en voel me er erg beroerd bij.....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 391
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

ik zie het nog niet als miskraam, vooral omdat ik geen positieve test heb gehad. Als ik dit wel had gehad en het gaat een paar dagen daarna alsnog mis had ik het wel beschouwd als vroege miskraam. Hier inmiddels ook ongesteld geworden, mooi vlot na het stoppen met de utro. Onwijze hoofdpijn nu trouwens.. Merk dat ik er nu gewoon niet zoveel zin in heb om het er steeds weer over te hebben en de vraag te moeten beantwoorden hoe ik me nu voel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je gevoel. Je moet ook doen waar jij je goed bij voelt. Als je er niets over wilt zeggen, dan heeft je omgeving dat te respecteren.

De hoofdpijn vind ik niet gek! Alle spanning komt er uit en....ik weet niet hoe dat bij jou normaal is....maar bij mij wordt dat ook altijd heftiger als ik ongesteld ben.

Lief zijn voor jezelf! ❤️

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat balen zeg Nicollie.. hoop dat je je snel wat beter gaat voelen na het stoppen van de bollen.. en dat 2017 ons jaar gaat worden! Voor jou ook heel veel sterkte gewenst!merk dat ik het er vandaag toch moeilijker mee heb, van mij mogen de feestdagen dit jaar wel overgeslagen worden..vind het vooral moeilijk om om te gaan met de reacties uit mijn omgeving. Iedereen bedoelt het zo goed, maar voelt op de een of andere manier toch zo eenzaam. Als ik te horen krijg; "het komt wel goed" vraag ik mij diep van binnen alleen maar af: hoe weet je dat nou??wij zijn tot nu toe erg open geweest naar vrienden over ons traject, daarom wisten veel ook de testdatum. Ik weet wel dat ik dit volgende keer anders ga doen, iig de datum in het midden laten.. hoe ervaren jullie dit? Hoe gaan jullie hier mee om?
Hoi Mirre, wat vervelend! Ik lees al een hele tijd met jullie mee. Nu je verteld over de openheid naar vrienden, wil ik wel reageren. Ik mag 8 jan beginnen met mijn eerste poging. Door mijn endometriose waarin ik ook erg open ben geweest naar vrienden en dáár al nare vragen en ervaringen mee heb, heb ik besloten om geen datum te noemen. Om weer die vervelende vragen en opmerkingen te voorkomen. Nu al zijn ze aan het vissen naar de datum dat ik start... want ze weten dat mijn zwangerschap alleen via ivf kan. Ik ben ook een heel open persoon en vertel veel, zo verwerk ik ook alles. Daarom zit ik nu op dit forum want hier kan ik wel alles kwijt. Ik ken het heel goed het gevoel van 100 keer moeten zeggen dat het niet goed is en ook 100x de dood doeners moeten aanhoren... sterkte meis! Blijf hier vooral delen en vertellen, voor mij is het een hele goede compensatie voor mijn vrienden. Sterkte met de feestdagen, hopelijk kun je toch nog een beetje genieten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooh wat balen zeg Nicollie.. hoop dat je je snel wat beter gaat voelen na het stoppen van de bollen..

en dat 2017 ons jaar gaat worden!

 

Dat gaan we voor Mirre!!

 

Net bevestiging gekregen bloedtest negatief.

 

Heb al leuke opmerkingen kunnen weg slikken..

" dan had het niet zo moeten zijn"

"Volgende keer beter"

"Je hebt gelukkig nog in de vriezer"

 

Ppppffff vermoeiend.

Volgens de verpleegkindige moet ik een maand

Wachten tot mijn volgende cyclus omdat ik de punctie heb gehad. Vind het een ***verhaal want kreeg 3 dagen na de punctie toch ook een terugplaatsing. . Baal daar flink van

Maar goed wordt wachtbankje februari. .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jullie reacties te lezen heel herkenbaar allemaal dus.. ga idd net zoals jij hopefulness volgende terugplaatsing het allemaal meer voor onszelf houden (behalve naaste familie dan). Nicollie, dan zitten we denk ik (als alles goed gaat met ontdooien) weer samen op het wachtbankje in februari! En juul ook denk ik he?

Zo fijn om hier een plek te hebben om alles te bespreken, merk echt dat ik er veel aan heb! :thmbup::thmbup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vandaag geweest. I.p.v gonal f krijg ik nu Menopur. Omdat het nog steeds niet gelukt is..

 

Heb ook deze vraag gehad, of we 1 of 2 emmies terug willen plaatsen. Wat zouden jullie doen????

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Doen wat jullie willen en wat goed voelt.

Zelf zou ik in jou situatie 2 doen..

 

Denk ook dat we dan weer met elkaar

Op het wachtbankje zitten Mirre!

Mijn terug plaatsing zal tussen de verjaardag

Van mijn dochter en man inzitten..

2-2/10/2.... goede hoop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jullie reacties te lezen heel herkenbaar allemaal dus.. ga idd net zoals jij hopefulness volgende terugplaatsing het allemaal meer voor onszelf houden (behalve naaste familie dan). Nicollie, dan zitten we denk ik (als alles goed gaat met ontdooien) weer samen op het wachtbankje in februari! En juul ook denk ik he? Zo fijn om hier een plek te hebben om alles te bespreken, merk echt dat ik er veel aan heb! :thmbup::thmbup:
Ik hoop ook plaats te kunnen nemen op het bankje van februari... dus kunnen we er ontzettend voor elkaar zijn! Ik ben ook zo blij dat ik op dit forum terecht ben gekomen. Echt een steun in de rug!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jullie reacties te lezen heel herkenbaar allemaal dus.. ga idd net zoals jij hopefulness volgende terugplaatsing het allemaal meer voor onszelf houden (behalve naaste familie dan). Nicollie, dan zitten we denk ik (als alles goed gaat met ontdooien) weer samen op het wachtbankje in februari! En juul ook denk ik he?

Zo fijn om hier een plek te hebben om alles te bespreken, merk echt dat ik er veel aan heb! :thmbup::thmbup:

 

Ik durf op dit moment nog niet 100% zeker te zijn van het wachtbankje van februari. Reden is dat we in heel korte tijd twee flinke teleurstellingen hebben gehad. Het heeft een behoorlijke impact....ik merk dat het mij, maar ook m'n man ontzettend veel doet.

 

Aan de andere kant willen we ook niet dat endometriose verder om zich heen gaat grijpen, dat heeft inmiddels al zoveel kapot gemaakt. En nu....met de 2 menstruaties tussen poging 1 & 2 én de huidige menstruatie plus die van januari heeft het ook al weer genoeg kans en kans gehad....bah!

 

Wat zouden jullie doen?

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh Mirre ik had het zo gehoopt voor jou!

 

En nicollie ik mag niet eens 2 embryo's terug ivm de wet?

En als ik mag kiezen kies ik voor 2, laatst zei mijn gyn dat je echt dubbelkans heb. Terwijl het 4 jaar geleden niet zo was.. lekker krom he!

 

Hier gelukkig aan het genieten van alle dagen.. ondanks een beetje grieperig zijn.

 

Gisteren een bevalling gefotografeerd ( ben hobby fotograaf ) en wat was dat mooi zeg.. ben alleen blij dat ik nooit normaal hoef te bevallen maar afijn.. hhaaha..

Prachtig een jongentje Jace.. zo fijn en klein.. dan gaan mijn eierstokken echt klapperen hoor!

 

Vanavond mijn verzekering omhoog gegooid naar pakket 3, dus vergoeding van een 4e poging is er!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahh Mirre ik had het zo gehoopt voor jou!

 

En nicollie ik mag niet eens 2 embryo's terug ivm de wet?

 

Stom vind ik dat.. Je mag niet eens beslissen wat er met je eigen embryo terugplaatsing gebeurt.

Is allemaal bepaaald voor je..

 

Ik vraag me af als je het wel zou willen wat je daar dan voor moet doen / betalen. .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja is belachelijk, maar dat is omdat de overheid een meerling als een risico ziet ivm vroeggeboortes, doodgeboortes, ziekten etc. Snap ik ook wel hoor.

Toen ik 2012 hier op het forum zat waren er twee meiden en die hadden twee embryo's terug geplaatst gekregen, en beide zwanger van een tweeling.

En ook helaas bij beide dat er 1 kindje voor de 12 weken was overleden, en die nam het levende kindje mee omdat hij/zij boven aan lag. Dus sindsdien

wel terughoudender maar zou het graag willen ook omdat dit ons laatste kindje word vanuit mijn man, en ik graag 3 a 4 kindjes had gehad.

 

Maar je kan er niks tegen doen of betalen, mijn gyn zegt dat hij dan zijn vergunning kan kwijt raken en dat riskeert niemand niet.

 

Stom vind ik dat.. Je mag niet eens beslissen wat er met je eigen embryo terugplaatsing gebeurt.

Is allemaal bepaaald voor je..

 

Ik vraag me af als je het wel zou willen wat je daar dan voor moet doen / betalen. .

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het eigenlijk wel goed dat niet iedereen dat meteen mag en dat pas bij poging 3 gebeurd.. een tweelingzwangerschap is niet niks voor je lichaam en helaas gaat het ook heel vaak niet goed met de kindjes.. een keizersnede word dat meestal..plus dat het fysiek ook best wel heel pittig is natuurlijk om 2 babys te hebben..

 

ikzelf plaats er ook zeker 2 terug maar vind het wel een goed iets dat ze dit niet altijd meteen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat wij nog niet bij poging 3 zijn, maar dat wel een feit is als na de volgende terugplaatsing de cryo niet blijft plakken, weet ik zeker dat ook wij voor 2 kiezen. Voorop staat dat we dan wel, net als bij deze poging, minimaal 2 goede embryo's moeten hebben....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Wilde even van me afschrijven.

Zit voor de 4e keer dit jaar op het wachtbankje. Ik heb weinig hoop dat deze lukt. Het is de laatste van de 2e poging, Dus hierna nog maar 1 ronde te gaan.

Mijn "inner-circle" heeft al wel begrepen dat ik het niet leuk vind om iedere dag de vraag te krijgen hoe het allemaal gaat. Maar ondertussen vind ik mezelf weer iedere minuut van de dag denken en voelen. Vooral veel voelen. Ik heb het idee dat er van alles met mijn lichaam aan de hand is.

Maar ik weet ondertussen ook wel dat een hele hoop tussen m'n oren zit. En omdat ik zo graag iets wil voelen, ik dan daadwerkelijk wat ga voelen.

 

30 december is het bloedprikken. Lekker de kerstdagen door met familie die je er toch over gaat bombarderen, zonder dat ik mezelf mag sussen met een paar glazen wijn, en allemaal voor niks. Naja, met oud en nieuw gaan we met een grote vriendengroep feesten, die er uiteraard ook allemaal van weten, en als ze me dan een fles rum soldaat zien maken hoop ik dat ze zo wijs zijn om er maar even niet over te beginnen.

 

Maar ik blijf stiekem natuurlijk wel hopen dat het allemaal goed gaat :happy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Wilde even van me afschrijven.

Zit voor de 4e keer dit jaar op het wachtbankje. Ik heb weinig hoop dat deze lukt. Het is de laatste van de 2e poging, Dus hierna nog maar 1 ronde te gaan.

Mijn "inner-circle" heeft al wel begrepen dat ik het niet leuk vind om iedere dag de vraag te krijgen hoe het allemaal gaat. Maar ondertussen vind ik mezelf weer iedere minuut van de dag denken en voelen. Vooral veel voelen. Ik heb het idee dat er van alles met mijn lichaam aan de hand is.

Maar ik weet ondertussen ook wel dat een hele hoop tussen m'n oren zit. En omdat ik zo graag iets wil voelen, ik dan daadwerkelijk wat ga voelen.

 

30 december is het bloedprikken. Lekker de kerstdagen door met familie die je er toch over gaat bombarderen, zonder dat ik mezelf mag sussen met een paar glazen wijn, en allemaal voor niks. Naja, met oud en nieuw gaan we met een grote vriendengroep feesten, die er uiteraard ook allemaal van weten, en als ze me dan een fles rum soldaat zien maken hoop ik dat ze zo wijs zijn om er maar even niet over te beginnen.

 

Maar ik blijf stiekem natuurlijk wel hopen dat het allemaal goed gaat :happy:

 

Ik wens je heel veel succes en hoop dat je de fles rum mag laten staan, en anders lekker soldaat maken die fles en fris vol met moed weer het nieuwe jaar in.

Voor nu iig zalig kerstfeest

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffff mijn kerst ik KUT begonnen!

Vanmorgen vroeg zat er rozig bloed op mijn papiertje na het plassen.... ook raar gevoel weer in m'n buik dus het gaat vandaag of morgen doorbreken! Zo balen!

Gelukkig weet niemand dat we weer bezig zijn dus geen vragen vanavond iig!

Ik zit wel te twijfelen of ik gelijk door wil voor de derde tp of dat we een paar maanden wachten.... pfffff

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat super balen Dsr!

Vanwaar je twijfel of jullie direct doorgaan? Je moet doen waar jij/jullie je goed bij voelen. Niemand anders kan die keuze voor jullie maken.

Sterkte!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Heel stom maar mijn dochter is eind november geboren en ik wilde eigenlijk proberen om een tweede in de zomer uit te kienen.... Maar ik denk dat het me nu eigenlijk niet veel kan schelen en ik gewoon doorga... klapperdeklapperdeklapper!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden