Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

leuk leuk!al die apjes ..moeders voor moeders krijg je ook elke week een berichtje uit je buik ..via de mail ook heel leuk. zijn jullie allemaal van plan om ook mee te doen ? of doen jullie al mee?

ik heb de eerste keer gelijk met 4 weken al de afspraak gehad met moeders voor moeders en zou in week zee mogen starten helaas voor die tijd mis gegaan daarom wil ik nu even wachten tot de 8 weken .

Geplaatst
leuk leuk!al die apjes ..moeders voor moeders krijg je ook elke week een berichtje uit je buik ..via de mail ook heel leuk. zijn jullie allemaal van plan om ook mee te doen ? of doen jullie al mee?

ik heb de eerste keer gelijk met 4 weken al de afspraak gehad met moeders voor moeders en zou in week zee mogen starten helaas voor die tijd mis gegaan daarom wil ik nu even wachten tot de 8 weken .

Ze komen woe 31ste langs voor de intake. Ik wil ook starten na 20 juni. Onze eerste echo dag. Ook omdat we op vakantie gaan ;)

Maar ook omdat ik zekerder wil zijn van de zwangerschap.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Ik wacht met mvm na de zeven wkn echo. Heb ik de vorige keer ook gedaan. Toen ook hard geplast en ga ik nu weer doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst

Dit ga ik dus niet redden tot de twaalf weken om te vertellen. Ben pas 6+1. Deze buik had ik bij mijn dochtertje pas met twaalf weken 2a15352d5010cb7a613c00993427a0d6.jpg

Geplaatst
Dit ga ik dus niet redden tot de twaalf weken om te vertellen. Ben pas 6+1. Deze buik had ik bij mijn dochtertje pas met twaalf weken 2a15352d5010cb7a613c00993427a0d6.jpg

Mooi buikje :) tja. Vind je dat vervelend? Er heerst nu buikgriep dus je zou het kunnen gooien op darmgerommel?

Maar snap je gevoel. Ik ga 2 buikbanden bestellen zodat ik mn eigen broeken weer aan kan. En ik gebruik die smoes dan maar. Al weten echt goede vrienfen het al lang door mijn grijns!

Geplaatst
Mooi buikje :) tja. Vind je dat vervelend? Er heerst nu buikgriep dus je zou het kunnen gooien op darmgerommel?

Maar snap je gevoel. Ik ga 2 buikbanden bestellen zodat ik mn eigen broeken weer aan kan. En ik gebruik die smoes dan maar. Al weten echt goede vrienfen het al lang door mijn grijns!

Haha had het niet verwacht dat het bij de tweede zo snel ging. Wilde eigenlijk nog even wachten met het nieuws. Maar denk dat dat niet gaat lukken maar vind het wel leuk hoor. Ga vanmiddag op kraambezoek en hij weet het al wel (is collega van man). Maar zij nog niet. Zeg wel dat ik ben aangekomen haha.

Geplaatst
Haha had het niet verwacht dat het bij de tweede zo snel ging. Wilde eigenlijk nog even wachten met het nieuws. Maar denk dat dat niet gaat lukken maar vind het wel leuk hoor. Ga vanmiddag op kraambezoek en hij weet het al wel (is collega van man). Maar zij nog niet. Zeg wel dat ik ben aangekomen haha.

Ruimere shirts, valt het ook niet op. Ja. Ik hoorde dat je bij een tweede minder hoeft op te rekken en je lijf daarom sneller je banden en baarmoeder laat groeien. Mijn hormoonbuikje is nu mijn zwangerbuikje en mijn borsten een maat groter, ook behoorlijk opvallend. Zal straks even een foto maken :)

Geplaatst

Heb sinds vanmiddag zoveel last van buikpijn en lucht in mijn buik. Moet de hele tijd winden laten en boeren. Geen idee waar dat vandaan komt. 😓 Darmen beetje van slag denk ik.

Geplaatst
Heb sinds vanmiddag zoveel last van buikpijn en lucht in mijn buik. Moet de hele tijd winden laten en boeren. Geen idee waar dat vandaan komt. 😓 Darmen beetje van slag denk ik.

Ik heb dat sinds deze week ook. Hoort er kennelijk bij. Dan heb ik krampen en dan ben ik toch elke keer weer een beetje bang dat het voorbij id, omdat ik dat ook vaak heb net voor mn menstruatie. So far so good!

Hoop voor je dat het snel over is!

Geplaatst

Dat klopt. Hoort erbij. Baarmoeder groeit en darmen schuiven op. En hormonen zorgen ervoor dat alles weker word dus ook je darmen in feite.

Geplaatst
ik loop ook al een hele week met veel lucht rond opgeblazen buik niet normaal heb ook bijna geen trek zo'n vol gevoel .maar schijnt er allemaal bij te horen .
Geplaatst
Dat klopt. Hoort erbij. Baarmoeder groeit en darmen schuiven op. En hormonen zorgen ervoor dat alles weker word dus ook je darmen in feite.Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Oké fijn om te lezen dat jullie het herkennen. Heb mn buik gemasseerd , kruik, douche en warme kamillethee gedronken nu gaat t wel weer. Maar moet echt veel lucht uit, anders blijft de buikpijn. Zometeen lekker slapen 🤗 Slaaplekker ladies!
Geplaatst

Hoe slapen jullie? Ik ben minimaal 2x per nacht wakker, moet ook vaker plassen, nu al . En dan rond 20 uur slaperig en gaperig.

Geplaatst
Hoe slapen jullie? Ik ben minimaal 2x per nacht wakker, moet ook vaker plassen, nu al . En dan rond 20 uur slaperig en gaperig.Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
ik slaap vooral erg veel slaap nachts zo'n 11 uur en overdag pak ik ook nog een uur meestal rond half vijf ff .maar ik word wel nachts zo'n 4 keer wakker om te plassen .normaal heb ik ook wel twee keer per nacht maar nu nog vaker .en verder komt het denk ik ook een beetje door de warmte .morgen weer werken dan is mijn weekje vakantie voorbij ben erg benieuwd hoe me dat afgaat met de vermoeidheid . nu kan ik er aan toegeven maar dan zal er toch gewoon gewekt moeten worden haha
Geplaatst

Ik ben om vijf uur klaar wakker. Had ik de vorige keer ook

Zo niet fijn. Slaap nu ook slecht door de hitte.

Geplaatst

Moet ook wel 2 keer per nacht eruit om te plassen.. Heel irritant!

Zijn paar nachtjes bij vrienden in Knokke geweest en lag daar boven in een stapelbed Haha.

Voor de rest nergens last van, echt top! Vandaag 10 weekjes alweer 🤗

Geplaatst
Moet ook wel 2 keer per nacht eruit om te plassen.. Heel irritant!Zijn paar nachtjes bij vrienden in Knokke geweest en lag daar boven in een stapelbed Haha.Voor de rest nergens last van, echt top! Vandaag 10 weekjes alweer 🤗
wat fijn dat jr nergens last van hebt ! al neem ik nu alles kwalen voor lief !alles voor de kleine .en wat gaat het al snel 10 weekjes alweer .nog maar twee weekjes dan ben je doe nare onzekere weken voorbij lijkt me heerlijk .
Geplaatst

Ik ben ook heel moe naar mate de weken vorderen lijkt het erger te worden. Verder wel heel vroeg wakker. Altijd rond een uur of half 7/7uur. Had gelezen dat dit al een soort voorbereiding is op de komst van de baby. Maar ik vindt t niet erg. Nog steeds zere borsten en heb last van bandenpijn. Misselijkheid komt nu wel vaker opzetten, ook spontaan in de middag. Maar goed net als wat judy zegt alles voor t wondertje in mijn buik ❤️👍🏻Nog 10 dagen dan eindelijk de echo waar we zo naar verlangen 🤗👶🏻

Geplaatst

Klopt. Het wakker worden is omdat je dan alvast word voorbereid op slapeloze nachten. Hoeft van mij nu niet hoor. Weet allang wat dat is 😂😂

Geplaatst

Merk dat ik het nu wel lastiger vindt worden het wachten op de echo. Een vriendin van me die op een gewone wijze zwanger is geworden heeft nu al met 5 weken en met 7,5 week een echo gehad en wij nog geen 1. Ik zit erover na te denken om bij een echo centrum een echo te kopen voor €35,- dat ik wat eerder aan de beurt ben en dan krijgen we wat later in het ziekenhuis nog een keer een echo ter bevestiging. Maar vindt het zo lastig.. 😔

Geplaatst

Sas is ook heel moeilijk het wachten er valt weinig te zien nu is toch jammer van je geld kan je beter straks een leuke echo van doen geslacht echo ofzo.

Je wilt een bevestiging maar als je nu een echo doet en er klopt nog geen hartje zit het je ook niet lekker, ik zou gewoon je echo afwachten het is bijna zover

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hee Sas, wat lastig dat het wachten je moeilijk afgaat en je je toch een beetje zorgen maakt. Ik sluit me aan bij Liantje. Eerst wachten op zwangerschap en nu op je echo. Ik hoop dat je wat rust vindt en je spanning wat meer kunt loslaten. Die stress is zowel voor jou als je kindje minder plezierig. Aan de uitkomst verandert niets, wanneer je die echo ook doet. Maar wat Liantje ook al zei: je gaat nu nog niets zien. Met als gevolg meer zorgen. Doe dingen die je afleiden en je ontspannen. Het komt allemaal echt goed! Dikke knuffel!

Geplaatst
Merk dat ik het nu wel lastiger vindt worden het wachten op de echo. Een vriendin van me die op een gewone wijze zwanger is geworden heeft nu al met 5 weken en met 7,5 week een echo gehad en wij nog geen 1. Ik zit erover na te denken om bij een echo centrum een echo te kopen voor €35,- dat ik wat eerder aan de beurt ben en dan krijgen we wat later in het ziekenhuis nog een keer een echo ter bevestiging. Maar vindt het zo lastig..

Is wat he dat wachten... eerst de wacht weken en dan wachten op de eerste echo.. maar als je nu zou gaan dan zie je ook niet veel en dan raak je misschien weer in de stress..

Waarschijnlijk heeft je vriendin gezegd dat ze niet weet wanneer haar kaatste ongesteldheid was, dat zeggen een heleboel om snel een echo te krijgen

Ik kreeg pas de eerste echo met 9 weken terwijl veel die in het traject al een echo kregen met zeven weken..

Meid heb even geduld en dan heb je straks een mooie echo

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Sas ik snap dat het lastig is. Vind ik ook. Heb de ene dag minder klachten als de andere dag en word dan meteen onzeker of het dan wel goed is. Maar sluit me wel aan bij de rest. Inderdaad afwachten. Probeer je dagelijkse ding te doen. Doe ik ook. Ik denk dat ik volgende week ook stik zenuwachtig ben hoor voor de echo. Het is gewoon niet leuk. Maar voor je het weet is het zover. En inderdaad dat geld kan je beter besteden aan een leuke pretecho straks.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden