Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja mijn vriend wil ook dat ik wacht want hij heeft vrij geregeld voor volgende week woensdag. Maar goed. Het is meer denk ik jaloezie ofzo dat mn vriendin al 2 echo's heeft gehad en ik niet. Terwijl wij medisch zijn. Normaal bij een gewone zwangerschap krijg je pas met 10 weken je eerste echo. Daarom vindt ik t een beetje stom. Ik wil ook nu al ons kindje zien en horen. 😔 Maar goed zal nog maar even moeten wachten dan...

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat herken ik wel. Had ik ook bij mijn eerste zwangerschap. Toen kreeg ik na de 20 wekej echo geen echo's meer. Terwijl andere meer echos kregen. En een pretecho wilde mijn man niet. Vond ie te duur. Het is lastig geduld te hebben ik weet het. Maar komt goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Dat herken ik wel. Had ik ook bij mijn eerste zwangerschap. Toen kreeg ik na de 20 wekej echo geen echo's meer. Terwijl andere meer echos kregen. En een pretecho wilde mijn man niet. Vond ie te duur. Het is lastig geduld te hebben ik weet het. Maar komt goed.Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Dankjewel 💋
Geplaatst

Vandaag weer een echo gehad, waar ik eigenlijk vanuit ging dat het de laatste is op die afdeling bleek helaas niet waar... Ze vind het toch niet heel goed gegroeid in deze week... Het hartje klopt wel heel goed dus het kan zijn dat hij net in een hoekje zit waardoor hij niet goed te meten is maar ze durft het niet te zeggen, ben intens verdrietig kon daar ook al niet stoppen met huilen terwijl het hartje het hartstikke goed doet dus ik wil de hoop NIET opgeven maar nu weer een week in onzekerheid 😢

Geplaatst
Vandaag weer een echo gehad, waar ik eigenlijk vanuit ging dat het de laatste is op die afdeling bleek helaas niet waar... Ze vind het toch niet heel goed gegroeid in deze week... Het hartje klopt wel heel goed dus het kan zijn dat hij net in een hoekje zit waardoor hij niet goed te meten is maar ze durft het niet te zeggen, ben intens verdrietig kon daar ook al niet stoppen met huilen terwijl het hartje het hartstikke goed doet dus ik wil de hoop NIET opgeven maar nu weer een week in onzekerheid 😢

Oh meis, wat een naar nieuws!! Zo fijn dat het hartje goed klopt, hoop echt dat je kindje zich verstopt had en het volgende week allemaal ok is...

Duim voor je!!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Ben je vandaag 7 weken? Wat klote meis maar de baby'tjes zijn nu nog ontzettend klein he. Vanaf een week of 10 kunnen ze pas echt alles goed opmeten. Ik ga er van uit dat alles goed zit ook omdat t hartje zo goed klopt. Even afwachten, wanneer mag je nog een keer? Zeiden ze hoe groot t nu is? Hij moet nu ongeveer 1,3 cm zijn. Maar dat verschilt ook wel een paar mm.
Geplaatst
Ben je vandaag 7 weken? Wat klote meis maar de baby'tjes zijn nu nog ontzettend klein he. Vanaf een week of 10 kunnen ze pas echt alles goed opmeten. Ik ga er van uit dat alles goed zit ook omdat t hartje zo goed klopt. Even afwachten, wanneer mag je nog een keer? Zeiden ze hoe groot t nu is? Hij moet nu ongeveer 1,3 cm zijn. Maar dat verschilt ook wel een paar mm.
Ze kon hem niet goed meten :-( maar ze weet dus niet of het te klein in of dat hij te erg in een hoekje zit waardoor ze hem niet kan meten maar idd morgen 7 weken en volgende week dinsdag mag ik weer... Nu moet ik maar gewoon op het hartje hopen die er WEL goed uitzag
Geplaatst
Ze kon hem niet goed meten :-( maar ze weet dus niet of het te klein in of dat hij te erg in een hoekje zit waardoor ze hem niet kan meten maar idd morgen 7 weken en volgende week dinsdag mag ik weer... Nu moet ik maar gewoon op het hartje hopen die er WEL goed uitzag
dat het hartje zo klopt is hartstikke goed teken houd je daar aan vast meis .
Geplaatst
Je moet inderdaad niet zo goed op de lengte af gaan, mijn eerste echo was ze ook te klein (liep 2 dagen achter) en de echo daarna liep ze weer goed op schema. Dus weet dat het moeilijk is en je bezorgd bent, maar dat komt vast nog allemaal goed.
Geplaatst
Je moet inderdaad niet zo goed op de lengte af gaan, mijn eerste echo was ze ook te klein (liep 2 dagen achter) en de echo daarna liep ze weer goed op schema. Dus weet dat het moeilijk is en je bezorgd bent, maar dat komt vast nog allemaal goed.
Lief, bedankt allemaal.... Na de vorige miskraam/curettage ben ik gewoon ontzettend onzeker geworden denk als dat toen niet was gebeurt ik er minder onzeker over was...
Geplaatst
Lief, bedankt allemaal.... Na de vorige miskraam/curettage ben ik gewoon ontzettend onzeker geworden denk als dat toen niet was gebeurt ik er minder onzeker over was...

Geeft niets meis, snap ik! We slepen je er door hoor!

Geplaatst

Voelen jullie je misselijk? Denk dat het erger begint te worden ben nu 6,3 weken en wordt nu vaker misselijk ook plotseling in de middag. Heb ook een afkeer tegen vlees gekregen bah moet er niet aan denken. Verder heel moe en erge honger maar dan geen trek om iets te eten. Die misselijkheid staat me dan tegen.

Geplaatst
Voelen jullie je misselijk? Denk dat het erger begint te worden ben nu 6,3 weken en wordt nu vaker misselijk ook plotseling in de middag. Heb ook een afkeer tegen vlees gekregen bah moet er niet aan denken. Verder heel moe en erge honger maar dan geen trek om iets te eten. Die misselijkheid staat me dan tegen.

Misselijk bij vlagen. Vooral net na tot een uur na het eten. Eet nu kleinere hoeveelheden meer verspreid. Loop een weekje op je achter. Gelukkig hoef ik niet over te geven. Jij wel?

Woe komt moeders voor moeders langs. Ben benieuwd!

Geplaatst
nou das egt grappig hoe jij net omschrijft precies dat ! haha ik hoef ook ineens geen vlees best lastig met al die bbq dagen .misselijk maar giga hongergevoel maar niks willen eten .sochtebds op lege maag het ergste misselijk en zeurt beetje de hele dag door gelukkig geen overgeven . paar keer sochtebds gehad .en moeee ben net terug van me eerste werkdag na weekje vrij wonder dat ik de dag ben doorgekomen ga nu ook gelijk ff tikkie doen ben kapot .
Geplaatst
Ik ben tot 14 weken misselijk geweest als ik honger had, nooit moeten overgeven. Nu heb ik nergens last van, alleen dat mijn energielevel nog wel vrij laag is :p.
Geplaatst

Bij vlagen. Maar vooral sochtends. Ik heb een afkeer tegen pasta met rode saus. Bah zo vies. En slaatjes ben ik verslaafd aan. Normaal houd ik van past a met rode saus trouwens

Geplaatst

Ja bah zeg! Moest net slavinken maken voor mn vriend ik moest bijna overgeven gadver. Hij moet nu zelf zn vlees koken lukt me niet meer. Hoef echt geen vlees meer te eten. Denk dat het veel brood en pasta ofzo wordt de komende weken. Ik heb het inderdaad de misselijkheid als ik honger begin te krijgen maar ook vaak na het eten. Heb vooral trek in licht verteerbare dingen zoals fruit en zuivel. Heb nu nog steeds niet kunnen avondeten haha moet nog bijkomen van die lucht. Gelukkig nog niet overgegeven hopelijk blijft dat zo😊👍🏻 Ik tel de dagen af tot mn echo.. kan echt niet wachtten.. 🤰🏻Nog 9 dagen..

Geplaatst
Bij vlagen. Maar vooral sochtends. Ik heb een afkeer tegen pasta met rode saus. Bah zo vies. En slaatjes ben ik verslaafd aan. Normaal houd ik van past a met rode saus trouwens Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Grappig ik kan pasta juist wel verdragen😂 (Tot nu toe)
Geplaatst
Grappig ik kan pasta juist wel verdragen😂 (Tot nu toe)

Ooh bah vind het zo vies nu. Had vorige week 1 of ander cup a soupje gegeten met heel veel pasta en tomatensoep. Als ik het nu omschrijf moet ik bijna rennen naar de wc. Maar als ik daar dus aan denk is het helemaal misselijk keer tien. Wat raar he dat je ineens zo'n afkeer kan hebben.

Wel handig dat je aftelt naar je echo. Dan weet ik ook hoeveel dagen het is voor die van mij.

Geplaatst
Ooh bah vind het zo vies nu. Had vorige week 1 of ander cup a soupje gegeten met heel veel pasta en tomatensoep. Als ik het nu omschrijf moet ik bijna rennen naar de wc. Maar als ik daar dus aan denk is het helemaal misselijk keer tien. Wat raar he dat je ineens zo'n afkeer kan hebben. Wel handig dat je aftelt naar je echo. Dan weet ik ook hoeveel dagen het is voor die van mij.Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk
Haha ja dat scheelt weer 😋 Knap dat je t zo kan volhouden heb er zelf echt wel moeite mee merk ik. 😔🙈
Geplaatst

Ik was ook misselijk met vlagen werd minder na de 12 weken. Ik kon heen rijst koken en eten walgelijk de geur deed me denken aan de poep geur van onze hond en verse spinazie Ooh bah dat hoef ik nu nog niet te hebben. Beste is smorgens voor je op staat in bed eerst een droge cracker te eten en inderdaad kleine hoeveelheden. Oja en bananen was ook gek op maar in de zwangerschap 🤢

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hahaa ja echt erg. Mn geur wordt ook veel sterker merk ik. Ruik nu ook heel erg het bot van mn hond, vindt t vreselijk stinken. Ik ben met dit warme weer eigenlijk alleen al blij met een lekker perenijsje. Haha ☺️

Geplaatst
Hahaa ja echt erg. Mn geur wordt ook veel sterker merk ik. Ruik nu ook heel erg het bot van mn hond, vindt t vreselijk stinken. Ik ben met dit warme weer eigenlijk alleen al blij met een lekker perenijsje. Haha ☺️

Ik de pap van mijn dochtertje. Vieze vanille lucht. Normaal houd ik van die lucht 😂

Geplaatst

Hmm, ik heb de laatste paar dagen een wat minder voorgevoel. En dan ben ik wel heel blij dat er een is blijven hangen nu. Ik ben er niet zo gerust op. Maar goed daar is niet echt een reden voor dus die het af als angst. Ik ben toch bang dat het niet goed zit met het kindje of niet op de juiste plaats. Ook omdat ik vooral rechts steken heb. Maar die eierstok was ook een stuk groter. Afwachten maar. Tot nu toe voel ik het energetisch nog.

Zijn jullie zeker van je zaak? Of twijfelen jullie ook weleens?

Geplaatst
Hmm, ik heb de laatste paar dagen een wat minder voorgevoel. En dan ben ik wel heel blij dat er een is blijven hangen nu. Ik ben er niet zo gerust op. Maar goed daar is niet echt een reden voor dus die het af als angst. Ik ben toch bang dat het niet goed zit met het kindje of niet op de juiste plaats. Ook omdat ik vooral rechts steken heb. Maar die eierstok was ook een stuk groter. Afwachten maar. Tot nu toe voel ik het energetisch nog. Zijn jullie zeker van je zaak? Of twijfelen jullie ook weleens?Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
tuurlijk we twijfelen allemaal !hoort erbij er is tenslotte niks zeker tot je na 9 maanden je kleintje vast kan houden en zeker de eerste 12 weken kan het alle kanten optoen ik een bbz had schreeuwde ik het uit van de pijn kon alleen nog maar kruipen op handen en voeten.dus verwacht niet dat dat het is hoor dan heb je echt heel veel pijn .en die steken kunnen indd vergrote eierstokken zijn .ik heb het links vaak en zag met de echo vorige week dat et een flinke cyste zit in mijn eierstok dus daar kan het ook van komen .en als je het echt niet vertrouwd gewoon aan de bel trekken en een echo vragen leg je ongerustheid uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden