Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
haha ja had eigenlijk ook niet anders verwacht haha .pas je wel een beetje op dat je het niet te vaak doet ? de gyn vertelde dat je het niet te vaak mocht doen ivm de stralingen .ik heb zojuist me eerste afspraak bij deverloskundige gemaakt .word teruggebeld voor een intake. ook afspraak bij moeders voor moeders volgende week woensdag .vandaag een dag waarbij ik niet zo misselijk ben .ben ik ook gelijk weer bang haha het is ook allemaal wat.

Logisch toch? Ik heb ook het idee dat het hormoon gedoe in golven komt. De ene dag wel, de andere dag weer niet ofzo. Hebben jullie dat ook? Ben gelukkig weinig misselijk en hoef niet te spugen. Houden zo hoop ik :) en voor jullie ook!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja heb het nu alweer een week niet gedaan ofzo want je hoort toch niks. Ik wacht wel tot week 10 ofzo. Spannend je eerste afspraak bij de verloskundige. Is dat in het ziekenhuis of gewoon een verloskundige praktijk in je buurt? Bij mij zit er een aan t einde van mn straat ongeveer dus wil graag daarheen als t kan over een paar weken. Blijf je niet tot 12 weken onder behandeling in t ziekenhuis? Ik heb expres nog niet gebeld of iets omdat ik niet echt weet vanaf wanneer ik dat moet doen en mag.Ik ben sinds vandaag heel duizelig en licht in mn hoofd. Ook nog steeds misselijk. Moet elk anderhalfuur iets eten anders ga ik niet echt lekker zeg maar. Vannacht had ik heeeel veel buikpijn wist niet wat me overkwam, zweten en opvliegers. Moest opeens naar de wc en had diarree. Maar heb aantal dagen last gehad van harde ontlasting dus moest eruit denk ik. Wow raakte beetje in paniek dacht wat is dit! Maar goed.. nu gaat f wel weer een beetje alleen duizelig.
diaree heb ik ook regelmatig .probeer lichte maaltijden te eten .ik heb het gevraagd in het ziekenhuis en zei zei je mag zelf kiezen wanneer je overstapt naar de verloskundige.hun zien geen reden om langer onder behandeling te zijn in het ziekenhuis alles zag er goed uit en willen het zoveel mogelijk als een gewone zwangerschap behandelen .en mijn vk zit ook bij mij einde van de straat .zei zei bel maar vast op voor een eerste afspraak. en dan kom je over twee weekjes nog 1 keer naar ons.als op de site van mijn vk dat je de vroege echo van hun cadeau krijgt .dus mag waarschijnlijk dan nog een keer met 8 weken en dan met 11 of twaalf weken en voor de rest mag in de poly altijd bellen als ik het niet vertrouwd of iets wil weten .ik kreeg vandaag on mijn werk een heel leuk panda beertje cadeau voor de kleine .
Geplaatst
Logisch toch? Ik heb ook het idee dat het hormoon gedoe in golven komt. De ene dag wel, de andere dag weer niet ofzo. Hebben jullie dat ook? Ben gelukkig weinig misselijk en hoef niet te spugen. Houden zo hoop ik :) en voor jullie ook!Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
ja is ook zo denk ik nu inmiddels weer misselijk na mijn dutje gek dat die nare dingen je dan juist weer beetje geruststellen
Geplaatst
diaree heb ik ook regelmatig .probeer lichte maaltijden te eten .ik heb het gevraagd in het ziekenhuis en zei zei je mag zelf kiezen wanneer je overstapt naar de verloskundige.hun zien geen reden om langer onder behandeling te zijn in het ziekenhuis alles zag er goed uit en willen het zoveel mogelijk als een gewone zwangerschap behandelen .en mijn vk zit ook bij mij einde van de straat .zei zei bel maar vast op voor een eerste afspraak. en dan kom je over twee weekjes nog 1 keer naar ons.als op de site van mijn vk dat je de vroege echo van hun cadeau krijgt .dus mag waarschijnlijk dan nog een keer met 8 weken en dan met 11 of twaalf weken en voor de rest mag in de poly altijd bellen als ik het niet vertrouwd of iets wil weten .ik kreeg vandaag on mijn werk een heel leuk panda beertje cadeau voor de kleine .
Oké ik zal het woensdag tijdens de echo wel even vragen hoe het zit. Ook ben ik heel duizelig laatste twee dagen vandaag is t wel extreem. Heb een beetje gelezen op internet en er zijn veel vrouwen die floradix gebruiken om hun ijzer en vitamine aan te vullen. Denk dat ik dit ook ga halen. Je kunt wel aan de arts vragen of je je bloed mag prikken toch op ijzer tekort en vitamine tekort? Ben wel benieuwd of alles goed is bij mij.
Geplaatst
Oké ik zal het woensdag tijdens de echo wel even vragen hoe het zit. Ook ben ik heel duizelig laatste twee dagen vandaag is t wel extreem. Heb een beetje gelezen op internet en er zijn veel vrouwen die floradix gebruiken om hun ijzer en vitamine aan te vullen. Denk dat ik dit ook ga halen. Je kunt wel aan de arts vragen of je je bloed mag prikken toch op ijzer tekort en vitamine tekort? Ben wel benieuwd of alles goed is bij mij.

Ja, floradix of roosvicee met ijzer. Vergeet dan ook niet om wat extra vitamine c (kiwi sinaasappel of in pilvorm) tenemen, dat heb je nodig pm ijzer op te nemen. En bij je ijzerdrankje even een half uurtje geen zuivel ;)

Geplaatst
ja klopt floradix gebruiken ook veel vrouwen na de bevalling kan igg geen kwaad ff kijken of het werkt ? ik heb zelf ook zo af en toe last van duizelingen maat vooral bij het opstaan in de ochtend .als je het niet vertrouwd en de floradic niet werkt de bloed laten prikken bij de huisarts indd .kan zijn dat je wat tekort komt
Geplaatst

Ja precies. Van de roosvice ferro krijg ik vaak weer moeite met naar de wc gaan en zwarte ontlasting. Dus ga wel even die floradix proberen. Daar zitten ook veel vitamine in dus wordt het ijzer extra opgenomen las ik. Laat jullie wel weten of t werkt! 😊

Geplaatst
Ja precies. Van de roosvice ferro krijg ik vaak weer moeite met naar de wc gaan en zwarte ontlasting. Dus ga wel even die floradix proberen. Daar zitten ook veel vitamine in dus wordt het ijzer extra opgenomen las ik. Laat jullie wel weten of t werkt! 😊

Dikke kans dat je dat met floradix ook gaat hebben. Veel vezels erbij eten helpt. En anders heb ik nog wel wat zakjes voor je die ik kreeg van de arts, maar niet gebruik ;)

Geplaatst
Dikke kans dat je dat met floradix ook gaat hebben. Veel vezels erbij eten helpt. En anders heb ik nog wel wat zakjes voor je die ik kreeg van de arts, maar niet gebruik ;)Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Ja ik heb mutacil zakjes van die vezels van de arts. Heb ook spastische darmen dus het is sowieso een zwakke plek bij mij. Ik ga t morgen even kopen dat floradix ben benieuwd. Hoe is t verder met jullie dames? Nog ergens last van? Vandaag 7 weken ❤️👶🏻
Geplaatst

Ik heb nu toch maar mijn positie broeken weer naar boven gehaald. Buik groeit enorm snel nu. Was vergeten hoe lekker die dingen zaten 😂

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Ik heb nu toch maar mijn positie broeken weer naar boven gehaald. Buik groeit enorm snel nu. Was vergeten hoe lekker die dingen zaten 😂

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Fijn! Ik merk dat mn darmen nu weer een plekje hebben en morgen op vakantie. Dus ik red me nog wel 2 weekjes. Maar eenmaal terug toch snel ook eens gaan kijken :) ik ben er dus komende tijd even wat minder. Veel succes en plezier dames!

Geplaatst
Fijn! Ik merk dat mn darmen nu weer een plekje hebben en morgen op vakantie. Dus ik red me nog wel 2 weekjes. Maar eenmaal terug toch snel ook eens gaan kijken :) ik ben er dus komende tijd even wat minder. Veel succes en plezier dames!

Fijne vakantie Johanna!! Lekker even afleiding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Fijne vakantie Johanna!! Lekker even afleiding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja! Dankjewel! Veel zin in!

Geplaatst

Wat heerlijk! Waar ga je naar toe? Wij gaan donderdag 🤗

Had al voor de zwangerschap een nieuwe bikini gekocht, dus borsten passen er nog net netjes jn 🙈

Geplaatst
Wat heerlijk! Waar ga je naar toe? Wij gaan donderdag 🤗

Had al voor de zwangerschap een nieuwe bikini gekocht, dus borsten passen er nog net netjes jn 🙈

Ik heb een nieuwe gekocht, haha, want ik kreeg het er niet meer in

Spanje. Heel veel zin in. Effe 12 daagjes samen weg. Medische molen was best heftig. Ik heb in dec een knieoperatie gehad en ook daar ben ik nog van aan het herstellen. Veel zh in 6 maanden. Nu tijd voor ons.

En jullie? Jij ook fijne vakantie!!

Geplaatst
Ik heb een nieuwe gekocht, haha, want ik kreeg het er niet meer in

Spanje. Heel veel zin in. Effe 12 daagjes samen weg. Medische molen was best heftig. Ik heb in dec een knieoperatie gehad en ook daar ben ik nog van aan het herstellen. Veel zh in 6 maanden. Nu tijd voor ons.

En jullie? Jij ook fijne vakantie!!

Ja ben ook bang dat ik daar met de zomer vakantie aan moet.. Koop alleen altijd alles erbij dus misschien kan ik alleen topje alleen andere maat, anders ook zo zonde 😌

Ja al met al is t best een heftige tijd hè! En dan is het bij jou na een tp gelukt 🤗

Knie wel beter nu?

Wij gaan naar mykanos en Santorini, ook even heerlijk met zijn 2tjes!

As woensdag nog de nipt test en hopelijk de uitslag als we terug zijn, blijft toch spannend!

Geplaatst
Ja ben ook bang dat ik daar met de zomer vakantie aan moet.. Koop alleen altijd alles erbij dus misschien kan ik alleen topje alleen andere maat, anders ook zo zonde 😌

Ja al met al is t best een heftige tijd hè! En dan is het bij jou na een tp gelukt 🤗

Knie wel beter nu?

Wij gaan naar mykanos en Santorini, ook even heerlijk met zijn 2tjes!

As woensdag nog de nipt test en hopelijk de uitslag als we terug zijn, blijft toch spannend!

Oh spannend meis! Ja, wij willen de nipt ook graag doen. Maar goed, ben vandaag pas 6 weken. Eerst de echo halen. Met mn knie is het redelijk. Herstel gaat langzaam. Maar we wilden zwanger worden niet meer uitstellen. En we hebben dat traject gedaan in een periode waarin in ik toch al veel moest rusten en weinig kon werken. Dus nu ben ik straks hopelijk mama en die loopt dan maar wat lastiger. De revalidatie gaat gewoon door. Pas over 5 maanden zou dat echt in de weg gaan zitten.

Mss was ik wel niet aan icsi begonnen als ik niet toch al op de bank zou zitten. Ondertussen kan ik gelukkig weer volledig werken. Wel fijn hoor!

Veel plezier in Griekenland! Klinkt heerlijk!

Geplaatst

Haha ja ik draag nu ook al 2 weken positiebroeken hoor zit erover na te denken om geen normale broeken meer te dragen haha ook niet na de bevalling. Zit zo lekker. 🙈 Nog 4 dagen dan eindelijk onze echo 😍 Kan niet wachtten!

Vandaag voel ik me iets beter maar ik drink ook wel veel en eet druivensuiker en zure snoepjes om me niet flauw te voelen. Verder lekker rustig aan doen.

Wat lekker zeg dames ! Hele fijne vakantieee!! ❤️

Geplaatst

Misschien een rare vraag maar hebben jullie seks gehad sinds je weet dat je zwanger bent? Ik durf niet zo goed..

Geplaatst

Hey sas geem rare vraag hoor ik durfde ook niet .

Wilde wachten tot na de eerste echo en heb dat ook gedaan. Nu wel weer seks gehad wel heel voorzichtig.

Was zo bang voor bloedverlies enzo

Geplaatst
Misschien een rare vraag maar hebben jullie seks gehad sinds je weet dat je zwanger bent? Ik durf niet zo goed..

Geen gekke vraag hoor. Ja, wij wel. Moet wel zeggen dat ik s avonds vaak moe ben. Dus alleen als we een ochtend of middag hebben samen ;)

Sex kan geen miskraam opwekken. We doen wel rustiger aan en niet te ver zeg maar, dat is gevoelig. Ik heb juist meer zin, door de doorbloeding denk ik. 😚

Geplaatst

Oké, ja ik wil ook graag wachten tot na de echo denk ik. Daarnaast vraag ik me af heb je last van harde buiken of zo na een orgasme? Ik heb dat wel eens gelezen dat de baarmoeder dan samentrekt. Vindt dat een beetje eng idee.

Geplaatst
Oké, ja ik wil ook graag wachten tot na de echo denk ik. Daarnaast vraag ik me af heb je last van harde buiken of zo na een orgasme? Ik heb dat wel eens gelezen dat de baarmoeder dan samentrekt. Vindt dat een beetje eng idee.

Ik merkte de eerste keer weer na de punctie (dat was denk ik 2 weken later ofzo) dat mn baarmoeder een uurtje nodig had na mijn orgasme om alle spanning los te laten. Maar ik heb geen extra afscheiding gehad, bloeding of wat dan ook. Als de arts zegt dat je gewoon sex kunt hebben, geloof ik ook wel dat je orgasme en plezier in bed geen miskraam veroorzaken.

Geplaatst

Nou jullie hebben gelijk alles is goed gegaan. Wel had ik ongeveer een minuutje lang heftige steken in mn baarmoeder. Maar had al gelezen dat dit normaal is tijdens een vroege zwangerschap. Maar t klopt wel dat t allemaal extra doorbloed is en gevoelig hahaa🙈

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden