Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja ik heb gister gemberthee gemaakt met honing en citroen , vond t vies en hielp niet echt.. Eigenlijk alleen als k ga slapen 🤣Drink nu dus af en toe een beetje cola.. en pepermunt had ik gelezen..

Heb gewoon koffie gedronken toen ik zwanger was

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik drink veel gemberthee, normaal ook. Helpt je spijsvertering goed functioneren en tegen misselijkheid is het top. Ik word misselijk van vet, knoflook, gebakken of frituurlucht. Goede hoop dat ik nog zwanger blijf dus. Vanavond paella, superlekker, 5 happen en dan moet ik echt rustig eten of het komt eruit. Pannekoek met chocola geen punt of groente of fruit.

Let verder op met wanneer je wat drinkt. Liever een half uurtje voor en na je maaltijd even niet in iedrr geval met mate.

Ik drink nu af en toe ook een colaatje. Tja. Normaal geen cafeïne, dus hoef ook niet af te kicken.ik let wel op met suiker omdat je nu extra gevoelig bent voor candida schimmel en die gevoed wordt door suiker.

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Echt niet eten nu: venkel en venkelzaad. Let dus ook op met kruidenthee en niet teveel zoethout, dat verhoogt je bloeddruk

Geplaatst
Ik drink veel gemberthee, normaal ook. Helpt je spijsvertering goed functioneren en tegen misselijkheid is het top. Ik word misselijk van vet, knoflook, gebakken of frituurlucht. Goede hoop dat ik nog zwanger blijf dus. Vanavond paella, superlekker, 5 happen en dan moet ik echt rustig eten of het komt eruit. Pannekoek met chocola geen punt of groente of fruit. Let verder op met wanneer je wat drinkt. Liever een half uurtje voor en na je maaltijd even niet in iedrr geval met mate. Ik drink nu af en toe ook een colaatje. Tja. Normaal geen cafeïne, dus hoef ook niet af te kicken.ik let wel op met suiker omdat je nu extra gevoelig bent voor candida schimmel en die gevoed wordt door suiker. Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
Maak je de thee vers? Met gemberplakjes of heb je gewoon zakjes thee ofzo? Ik kan juist patatjes goed verdragen en vlees of vis en een normale maaltijd niet. 😂
Geplaatst
Maak je de thee vers? Met gemberplakjes of heb je gewoon zakjes thee ofzo? Ik kan juist patatjes goed verdragen en vlees of vis en een normale maaltijd niet. 😂

Haha, bizar hè? Ik heb vandaag echt weinig trek. Moet het naar binnen persen.

ik kook de gember met water. Als je dat pittige niet lekker vindt, kun je er een beetje karwijzaad bij doen, dan is ie niet zo verwarmend.

Die gember met citroen van yogi vind ik ook erg lekker. Dat doe ik het meest. (Himalaya van yogi mag nu even niet door de mix). Heb er niet altijd zin in om thee te maken ;)

Geplaatst

In veel kant en klare gemberthee zit zoethout en dat is weer niet goed als je zwanger bent. Maar volgensmij die van zonnatura zit alleen citroengras in dat mag vast wel?

Hoe is t met je? Is t bloeden opgehouden? 🍀😘

Geplaatst
In veel kant en klare gemberthee zit zoethout en dat is weer niet goed als je zwanger bent. Maar volgensmij die van zonnatura zit alleen citroengras in dat mag vast wel?

Hoe is t met je? Is t bloeden opgehouden? 🍀😘

Gisteren alleen wat bruine afscheiding. Vandaag nog niet echt actief geweest. We gaan het zien...

Geplaatst

Hee Johanna, ik lees het nu pas.

Hoe is het met je? Nog bruine afscheding?

Ik weet wel dat een vriendin van mij dit had met ik meen 3 maanden zwanger , en die belde toen de verloskundige en die zei als het niet rood doorzet is er niks aan de hand, kan weleens ( baarmoedermond beter doorbloed etc.) zette bij haar niet rood door en na een dagje was het weg. Zwangerschap heeft zich gewoon normaal doorgezet.

Ik heb het zelf ook gehad 2 x en dat is toendertijd niet goed afgelopen maar is heel ander verhaal, slikte de pil was die vergeten zwanger geraakt wat ik dus niet doorhad tot ik ineens bruine afscheiding door de pil heen kreeg.

Als je de mogelijkheid hebt, zal ik gewoon even langs een zh gaan daar.

Gewoon voor je eigen geruststelling, misschien heeft het ook wel met je blaasontstekingsklachten te maken you never know.

Hou je rustig , ik duim voor je xx

Geplaatst
Hee Johanna, ik lees het nu pas.

Hoe is het met je? Nog bruine afscheding?

Ik weet wel dat een vriendin van mij dit had met ik meen 3 maanden zwanger , en die belde toen de verloskundige en die zei als het niet rood doorzet is er niks aan de hand, kan weleens ( baarmoedermond beter doorbloed etc.) zette bij haar niet rood door en na een dagje was het weg. Zwangerschap heeft zich gewoon normaal doorgezet.

Ik heb het zelf ook gehad 2 x en dat is toendertijd niet goed afgelopen maar is heel ander verhaal, slikte de pil was die vergeten zwanger geraakt wat ik dus niet doorhad tot ik ineens bruine afscheiding door de pil heen kreeg.

Als je de mogelijkheid hebt, zal ik gewoon even langs een zh gaan daar.

Gewoon voor je eigen geruststelling, misschien heeft het ook wel met je blaasontstekingsklachten te maken you never know.

Hou je rustig , ik duim voor je xx

Dank voor je bericht. Net het zh in nederland gebeld. Ze geven aan alleen bij heftige buikpijn en rood bloedverlies terug te bellen of hier naar een zh te gaan. In verband met mrsa bacterie en protocollen hebben ze dat liever niet. Er is vrijdag in nl ook geen plek voor een echo. Dus moet tot dinsdag wachten. Pfff. We doen het er maar mee. Voor mij is de vakantie al voorbij. Bleugh.

Geplaatst
Dank voor je bericht. Net het zh in nederland gebeld. Ze geven aan alleen bij heftige buikpijn en rood bloedverlies terug te bellen of hier naar een zh te gaan. In verband met mrsa bacterie en protocollen hebben ze dat liever niet. Er is vrijdag in nl ook geen plek voor een echo. Dus moet tot dinsdag wachten. Pfff. We doen het er maar mee. Voor mij is de vakantie al voorbij. Bleugh.

Ja klopt je mag pas komen als je echt rood verliest en krampen hebt.... omdat dat echt niet goed is. Bruinverlies zegt hoe erg je ook schrikt nog niks, kan zoveel zijn.

Heb je nu nog steeds die bruinige afscheiding of neemt het al af? Heb je sex gehad de afgelopen 2 dagen?

Dus als ik het goed begrijp mag je niet daar naar een privekliniek of ziekenhuis??

Heb je verder buikpijn ofzo? en heb je gewoon nog last van de kwaaltjes?

Geplaatst
Ja klopt je mag pas komen als je echt rood verliest en krampen hebt.... omdat dat echt niet goed is. Bruinverlies zegt hoe erg je ook schrikt nog niks, kan zoveel zijn.

Heb je nu nog steeds die bruinige afscheiding of neemt het al af? Heb je sex gehad de afgelopen 2 dagen?

Dus als ik het goed begrijp mag je niet daar naar een privekliniek of ziekenhuis??

Heb je verder buikpijn ofzo? en heb je gewoon nog last van de kwaaltjes?

Nog steeds wat afscheiding. Had gisteren krampen alsof ik ongesteld moet worden. Het is nu rustiger. Hoop maar dat het zo blijft. Geen sex gehad sinds het vorige week vrijdag zeer deed, toen niet gebloed en ook geen afscheiding gehad met bloed ofzo, inderdaad, mag hier niet naar een kliniek of zh. Tenzij het spoed is.

Ik voel me niet meer zo zwanger maar dat kan ook van de spanning zijn. Ik weet het niet en moet het nog 6 dagen uitzitten. Bah.

Geplaatst
En heb je nog last met plassen?

Dat is gelukkig wel wat afgenomen. Al is mn straal een stuk minder sterk sinds het katheder dat ze geplaatst hebben met de punctie begin mei. Sinds dievtijd heb ik ook meer last. Maar goed. Ook dat is dus afwachten. Ik ga nooit meer in de eerste 12 weken zwangerschap op vakantie, dat weet ik wel.

Geplaatst
Nog steeds wat afscheiding. Had gisteren krampen alsof ik ongesteld moet worden. Het is nu rustiger. Hoop maar dat het zo blijft. Geen sex gehad sinds het vorige week vrijdag zeer deed, toen niet gebloed en ook geen afscheiding gehad met bloed ofzo, inderdaad, mag hier niet naar een kliniek of zh. Tenzij het spoed is.

Ik voel me niet meer zo zwanger maar dat kan ook van de spanning zijn. Ik weet het niet en moet het nog 6 dagen uitzitten. Bah.

Oh Johanna ik kan me je angsten nu zo goed voorstellen.

Angst kan ook veel doen met je, zelfs inbeelden dat je je minder zwanger voelt.

Word de afscheiding donkerder bruin met draadjes erin? Hoe is het met plassen? want dat moet je ook na laten kijken hoor als dat een blaasontsteking is die optrekt...

Is daar geen prive kliniek dat is toch heel anders met die mrsa bacterie... of een huisarts die echo apparatuur heefT?

Geplaatst

De straal kan ook wat minder hard zijn door de druk in je buik, groeiende baarmoeder die erop drukt.

Blaasontsteking is goed te herkennen, urine donkerder, kleine beetjes plassen, branderig gevoel en op het einde een weeig gevoel knijperig in je plasbuis, Afijn weet je zelf ook.

ik zou een huisarts zoeken, sowieso je urine laten nakijken, en hopelijk een echo.

Echt doen want dit gaat je zoveel stress geven...ik voel het hier door mijn beeldscherm heen.

Geplaatst
De straal kan ook wat minder hard zijn door de druk in je buik, groeiende baarmoeder die erop drukt.

Blaasontsteking is goed te herkennen, urine donkerder, kleine beetjes plassen, branderig gevoel en op het einde een weeig gevoel knijperig in je plasbuis, Afijn weet je zelf ook.

ik zou een huisarts zoeken, sowieso je urine laten nakijken, en hopelijk een echo.

Echt doen want dit gaat je zoveel stress geven...ik voel het hier door mijn beeldscherm heen.

Ja ik weet het. Dankjewel. Dit is nou precies een van die dingen die ook niet te delen valt met je man. Hij is gerustgesteld door het zh. Maar ik kan het maar moeilijk van me afzetten nu. Hij zegt het niet met zoveel woorden maar ik moet er maar in berusten.

Vrijdag zijn we weer in Nederland dan kan ik ook naar de huisarts. Ga nu vast een afspraak maken. En vandaag maar afwachten. Hoop dat er geen rood bloed komt. Oefening in je rust bewaren dit, hihi. Dat zo'n kleintje je al zoveel kopzorgen geeft voor het geboren wordt. Ik had niet verwacht dat ik nog zoveel spanning zou ervaren nu ik eindelijk zwanger ben. Dit is mss ook wel het moment om daar mee om te leren gaan. Vind vertrouwen in mn lijf wel een dingetje, dat krijg ik dan nu weer even terug om wat mee te doen.

Geplaatst

Ja Johanna mannen zijn daar heel anders in. Ik raak dan echt geïrriteerd als hij zo kalm blijft met dit soort dingen. Wat jij klopt dat vertrouwen hebben in je lichaam. Ik mis dat ook vaak. En dit is wel een heel belangrijk iets ... en mag niet ontbreken.

Stuur kracht naar je buik en vertrouw en geloof erop dat dit niks is en weet wegtrekt . Hoe moeilijk ook. Jouw kindje is sterk genoeg om zich goed vast te houden en blijft lekker zitten waar hij/zij zit . Probeer je rustig te houden hoe moeilijk ook . Vrijdag even naar de huisarts idd. Morgen al donderdag . Het komt goed oké 😚 ik hoop voor jouw dat het bruinverlies binnen nu en een uur helemaal weg is . Denk aan je hoor. En als het hoog zit gooi het eruit hier . Niet opkroppen . Dikke knuffel

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
Ja Johanna mannen zijn daar heel anders in. Ik raak dan echt geïrriteerd als hij zo kalm blijft met dit soort dingen. Wat jij klopt dat vertrouwen hebben in je lichaam. Ik mis dat ook vaak. En dit is wel een heel belangrijk iets ... en mag niet ontbreken.

Stuur kracht naar je buik en vertrouw en geloof erop dat dit niks is en weet wegtrekt . Hoe moeilijk ook. Jouw kindje is sterk genoeg om zich goed vast te houden en blijft lekker zitten waar hij/zij zit . Probeer je rustig te houden hoe moeilijk ook . Vrijdag even naar de huisarts idd. Morgen al donderdag . Het komt goed oké 😚 ik hoop voor jouw dat het bruinverlies binnen nu en een uur helemaal weg is . Denk aan je hoor. En als het hoog zit gooi het eruit hier . Niet opkroppen . Dikke knuffel

Lief! Dankjewel! Ik heb al tegen het kleintje gezegd dat we van hem houden en hopen dat ie blijft. Maar dat als het beter is om niet bij ons op te groeien dat ook ok is. En dat meen ik ook. Ik geloof dat een ziel kiest om bij je geboren te worden. Ja, lekker zweverig, hihi. Dat moeder worden is al een les. Laat staan als dat kleintje er is. Ik probeer er voor open te blijven staan en los te laten wat ik wil.

Geplaatst

Ja zo zie ik het ook , niks zweverigs aan. Heel mooi hoe jij hier naar kijkt en mee omgaat. Dat opzich moet al een bepaalde rust geven . Berust je er in dat weet er gebeurt passend en juist is . Maar vertrouw er op dat dit onschuldig is en dat er niks aan de hand is oké. En als het even hoog zit niet gaan stressen maar uitspreken . Stress wil je helemaal niet hebben nu. Doe rustig aan. Probeer ondanks toch te genieten van jullie vakantie. En heb vertrouwen dat het goedkomt liefs en een dikke kus

Geplaatst
Ja zo zie ik het ook , niks zweverigs aan. Heel mooi hoe jij hier naar kijkt en mee omgaat. Dat opzich moet al een bepaalde rust geven . Berust je er in dat weet er gebeurt passend en juist is . Maar vertrouw er op dat dit onschuldig is en dat er niks aan de hand is oké. En als het even hoog zit niet gaan stressen maar uitspreken . Stress wil je helemaal niet hebben nu. Doe rustig aan. Probeer ondanks toch te genieten van jullie vakantie. En heb vertrouwen dat het goedkomt liefs en een dikke kus

Dankjewel lieverd!

Geplaatst

Johanna meid ik duim echt voor je dat het goed blijft gaan. Ik denk aan je. Kan me helemaal voorstellen dat de vakantie voor jouw gevoel nu over is. Ik hoop zo dat alles gewoon goed is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Johanna meid ik duim echt voor je dat het goed blijft gaan. Ik denk aan je. Kan me helemaal voorstellen dat de vakantie voor jouw gevoel nu over is. Ik hoop zo dat alles gewoon goed is.

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Ja, ik ook! Dankjewel!

Geplaatst

@ Johanna jeetje meid wat schrikken en vervelend dat dit moet gebeuren terwijl je op vakantie bent... Kwa ontwikkeling gebeurt er zoveel daaronder en ik hoop dat het daar gewoon mee te maken heeft 🍀🍀🍀 Dat het maar snel dinsdag is!! Knuffel voor nu

Geplaatst
@ Johanna jeetje meid wat schrikken en vervelend dat dit moet gebeuren terwijl je op vakantie bent... Kwa ontwikkeling gebeurt er zoveel daaronder en ik hoop dat het daar gewoon mee te maken heeft 🍀🍀🍀 Dat het maar snel dinsdag is!! Knuffel voor nu

Lief! Dankjewel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden