Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Leuk dat je vriend oook mee werkt zeg maar ... voor de vrouw is het altijd zoo lastig he die wachtweken je kan jezelf zoo gek maken dus petje af hoor dat je met jezelf afspreek dat je het gaat afwachten Wat heeel moeilijk is want je hand brand soms als t ware om vroeg te testen maar ik had dan altijd dat ik voor teleurstelling kwam dus heb dat liever niet meer soort zelfbescherming weet je want je maakt jezelf alleen maar gek en in dit traject is alles mogelijk heb een vriendin die op Wachtdag 13 bijv negatief teste maar op Wachtdag 15 dik positief Dusja als je t kan volhouden gewoon doen schat❤️
Dankjewel geeft me weer even de bevestiging. Inderdaad ik was de vorige keer na testen op dag 6 erg verdrietig met een negatieve test. En dit was dan ook uiteraard mislukt. Hoop nu gewoon dit weekend goed door te komen en dan heb ik héle goeie hoop!!! 🙏😊
  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
ik heb alleen de eerste keer gedempt toen wa's ik ook tot 7 weken zwanger toen bleef hij hoog maar dus geen idee wanneer hij anders zou moeten zakken
Oké ja ik had het de dag voor mn ongesteldheid. Wist al dat het een slecht teken was.. en de dag erna bloed bij afvegen in de ochtend.. Hoop dat je temp hoog blijft meid!! 🍀Merk jij trouwens iets van je borsten?
Geplaatst

Pfff ben zo verdrietig en moest zo hard huilen. Ik open Facebook en zie gewoon 3 meldingen van stellen die hun eerste kindje krijgen en hoe gelukkig ze wel niet zijn. En dat hun droom uitkomt. Zelfs eentje waarvan t niet verwacht was... Komt wel ff binnen!! 😪 Dan denk ik echt waarom mogen wij daar niet bij horen, we hebben zoveel te bieden.. doet me echt veel zeer 💔 Maar goed....

Ik ga maar vroeg naar bed vandaag was ook een drukke dag, morgen misschien een betere dag. 🍀

(hopelijk komt t dit x goed🙏🍼)

Geplaatst

hee sas lees je berichtje oneerlijk is het he . maar oik voor ons moet het goedkomen . ik heb nog niet het gevoel ik mijn borsten wat ik eerder had .niet opvallend vergroot of iets beetje pijnlijk in mijn bh aan de bovenkant alleen maar dit heb ik ook als mijn nod nadert . hoop stiekem dat dat nog komt vorige keer waren vooral mijn tepels donkerder dus check nu elke keer heel stom als ik naar de wc ga jaga . en jij sas?

nogeen andere klachten ?

Geplaatst

Ja hoop dat je gelijk hebt💋 Gister was ik de hele dag misselijk vooral als ik iets had gegeten. Dat had ik vandaag niet meer. Wel rond 18.00 even menstruatie achtige kramp gehad trok daarna ook weer weg. Heb t idee dat me tepels steeds gevoeliger worden en dat mijn borsten heel zacht zijn maarja kan t natuurlijk mis hebben.. 😔 Wat ik wel heb sinds gister is alsof er wat uit mn vagina loopt, mn onderbroek is ook steeds vochtig. Maar goed.

Wanneer ga jij een testje wagen? Vrijdag al? Ik wacht dit weekend nog af en dan maandag mits ik niks in mn broek heb gezien.

Geplaatst
Ja hoop dat je gelijk hebt💋 Gister was ik de hele dag misselijk vooral als ik iets had gegeten. Dat had ik vandaag niet meer. Wel rond 18.00 even menstruatie achtige kramp gehad trok daarna ook weer weg. Heb t idee dat me tepels steeds gevoeliger worden en dat mijn borsten heel zacht zijn maarja kan t natuurlijk mis hebben.. 😔 Wat ik wel heb sinds gister is alsof er wat uit mn vagina loopt, mn onderbroek is ook steeds vochtig. Maar goed. Wanneer ga jij een testje wagen? Vrijdag al? Ik wacht dit weekend nog af en dan maandag mits ik niks in mn broek heb gezien.
ja het is zo moeilijk ik heb ook af en toe de menstruatieachtig en krampjes en dunne afscheiding je gaat zo twijfelen aan je gevoel. we kunnen niks anders doen dan wachten helaas ik ga inderdaad vrijdag al testen of misschien zelfs donderdag al .eerste keer tesste ik bij een verse cryo op wachtdag 10 positief en tweede keer bij de cryo op wachtdag 6 test ook altijd met kruidvat of clearblue digital zijn allebei gevoelig . de clearbleu gaf ook op wachtdag 6 al zwanger aan .knap dat je kan wachtten ik red het gewoon niet haha .zeker omdat ik weer dat de vorige keren ook zo vroeg al positief getest had las trouwens dat de ovitrille die ik heb gespoten na 10 dagen eruit is dus die zou al weg moeten zijn .zometeen lekker met bedje in des te eerder is het testdag haha
Geplaatst
Pfff ben zo verdrietig en moest zo hard huilen. Ik open Facebook en zie gewoon 3 meldingen van stellen die hun eerste kindje krijgen en hoe gelukkig ze wel niet zijn. En dat hun droom uitkomt. Zelfs eentje waarvan t niet verwacht was... Komt wel ff binnen!!  Dan denk ik echt waarom mogen wij daar niet bij horen, we hebben zoveel te bieden.. doet me echt veel zeer  Maar goed....

Ik ga maar vroeg naar bed vandaag was ook een drukke dag, morgen misschien een betere dag. 

(hopelijk komt t dit x goed)

Herken het helemaal, had ik een paar weken geleden. Maar probeer het los te laten. Anderen en het proces kunnen we helaas niet beinvloeden. Wel onze eigen mindset met vertrouwen, ontspanning, positiviteit en rust. 😙

Maar binnenkort kan je zelf ook zo,n berichtje posten op facebook 😃

Geplaatst

He wat een hoop berichten weer! Johanna wat fijn dat je een tp hebt gehad! Ik snap de teleurstelling wel, want 18 is heel erg veel, maar gewoon hoop houden op die andere vijf. Nu lekker positief zijn en blijven, dat kan alleen maar goed zijn vooe je emmy!

Judy en Sas jullie klinken lekker positief! Hou vol hoor!

Ik heb vandaag lekker gewerkt. De dag vloog voorbij. Dat heb ik meestal met werkweken dus dat is wel fijn! Nu snel naar bed en op naar de volgende wachtdag haha.

Johanna wanneer is jouw testdag eigenlijk? Ik mag vanaf de 19e een bloedtest doen of vamaf de 21 een urinetest. Omdat de 19e op vrijdag is keijg ik die uitslag toch pas de 22e dus kan ik nog beter de urinetest de 21e doen hahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Als jullie de wachtdagen tellen, tellen jullie dan de dag van de tp als dag 1 of dag 0? Of tellen jullie vanaf de dag van de bevruchting? Want mijn dag van de tp was de emmy 5 dagen oud en bij anderen 3, dus dan is dat niet helemaal gelijk toch?

Geplaatst
Als jullie de wachtdagen tellen, tellen jullie dan de dag van de tp als dag 1 of dag 0? Of tellen jullie vanaf de dag van de bevruchting? Want mijn dag van de tp was de emmy 5 dagen oud en bij anderen 3, dus dan is dat niet helemaal gelijk toch?Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dag na de tp tel ik als dag 1. Dus dag van de tp is dag 0. 😊
Geplaatst
Herken het helemaal, had ik een paar weken geleden. Maar probeer het los te laten. Anderen en het proces kunnen we helaas niet beinvloeden. Wel onze eigen mindset met vertrouwen, ontspanning, positiviteit en rust. 😙Maar binnenkort kan je zelf ook zo,n berichtje posten op facebook 😃
Ja ik weet het maar het is gewoon zo oneerlijk.. 😔 Had denk ik gewoon ff een kutdag en ben heel emotioneel ook merk ik. Zal daar wel aan loggen dat k ff een breakdown had of hoe je t noemt Haha. Vandaag weer een nieuwe dag nu iets beter kunnen slapen. Vanochtend wel wakker met een vlaag van misselijkheid. Maar durf t gewoon niet te hopen.. hihihi ja hoop t zo! Hoop dat je gelijk hebt 😊🙏
Geplaatst
ja het is zo moeilijk ik heb ook af en toe de menstruatieachtig en krampjes en dunne afscheiding je gaat zo twijfelen aan je gevoel. we kunnen niks anders doen dan wachten helaas ik ga inderdaad vrijdag al testen of misschien zelfs donderdag al .eerste keer tesste ik bij een verse cryo op wachtdag 10 positief en tweede keer bij de cryo op wachtdag 6 test ook altijd met kruidvat of clearblue digital zijn allebei gevoelig . de clearbleu gaf ook op wachtdag 6 al zwanger aan .knap dat je kan wachtten ik red het gewoon niet haha .zeker omdat ik weer dat de vorige keren ook zo vroeg al positief getest had las trouwens dat de ovitrille die ik heb gespoten na 10 dagen eruit is dus die zou al weg moeten zijn .zometeen lekker met bedje in des te eerder is het testdag haha
Oh dat is al morgen als je donderdag gaat testen!! Spannend hoor. Vandaag wachtdag 6 voor ons 🙏😊 laat je weten als je testje hebt gedaan. Ik durf niet.. wil eerst t weekend goed doorkomen pleass❤️🍀
Geplaatst
Als jullie de wachtdagen tellen, tellen jullie dan de dag van de tp als dag 1 of dag 0? Of tellen jullie vanaf de dag van de bevruchting? Want mijn dag van de tp was de emmy 5 dagen oud en bij anderen 3, dus dan is dat niet helemaal gelijk toch?Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
ik tel vanaf de dag na de tp maar bij een cryo test ik eerder dag een verse. ik heb zojuist getest wachtdag 6 13 dagen na de otrivelle spuit . ik heb een positieve test!!:) en al best een duidelijke streep .ik voeg hem ff bij nu over aantal daagjes nog keer testen
Geplaatst

Hee dames,

Gisteravond weggeweest, meteen een hoop gemist!

Ik zou 21ste een bloedtest mogen doen in het zh, dat wordt de 22ste nu, omdat we die zondag de hele dag weg zijn van vroeg tot laat voor een evenement dat mijn vriend organiseert en ik vrijwilliger ben die dag. Hij wil absoluut niet eerder testen. Ik vind dat moeilijk, want dag 10 na tp is 18 mei. Ik zou liever dan al een urinetest doen. Maar we zien het tegen die tijd wel.

Sas, ik heb nu nog steeds 7 zwangeren in mijn omgeving, vorige week weer iemand erbij. Ik word er soms ook verdrietig van en boos. Ik snap je gevoel heel goed. Want hoe zeer je het een ander ook gunt, dat staat los van je eigen verlangen. En zo ben je blij voor de ander en tegelijkertijd ook veedrietig voor jezelf. Ik sta mezelf dat nu ook toe. Ik mag dat voelen en dat helpt me al heel erg.

Ik ben weer een beetje bekomen van de schrik van 18 eitjes naar 2 goede bevruchtingen en ik hoop heel erg dat de bevruchting elke keer ons zelf niet gelukt is en ik nu dus zwanger ben. Ik heb onwijs gevoelige borsten, pas ook niet in bh's. Mijn buik blijft erg opgezet, terwijl mijn gewicht weer normaal begint te worden nu. Hoop dat dat nog bijtrekt, lijk wel 4 maanden zwanger al! Krijg mn broeken niet meer dicht

Anyway, succes dames!! Ik duim voor jullie! Test niet te vroeg, houd vol!! Ik hoop op een heel druk zwanger topic einde van de maand. Ik gun het iedereen zo!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
ik tel vanaf de dag na de tp maar bij een cryo test ik eerder dag een verse. ik heb zojuist getest wachtdag 6 13 dagen na de otrivelle spuit . ik heb een positieve test!!:) en al best een duidelijke streep .ik voeg hem ff bij nu over aantal daagjes nog keer testen

Oh!! Wat fijn!! Ik hoop dat dat zo blijft!! Alvast voorzichtig gefeliciteerd !

Geplaatst

Spannend hoor!!! Ziet er hoopvol uit. Hoop dat het lekker blijft zitten. en je over een oaar dagen nog steeds positief test!!

Geplaatst

Wauw dat is een goed begin! Ik blijf voor je duimen!

Geplaatst
Als jullie de wachtdagen tellen, tellen jullie dan de dag van de tp als dag 1 of dag 0? Of tellen jullie vanaf de dag van de bevruchting? Want mijn dag van de tp was de emmy 5 dagen oud en bij anderen 3, dus dan is dat niet helemaal gelijk toch?

Ik tel vanaf dag van de tp. Dus tp dag is dag 1. Heb ik dan al die tijd verkeerd zitten tellen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Pfff ben zo verdrietig en moest zo hard huilen. Ik open Facebook en zie gewoon 3 meldingen van stellen die hun eerste kindje krijgen en hoe gelukkig ze wel niet zijn. En dat hun droom uitkomt. Zelfs eentje waarvan t niet verwacht was... Komt wel ff binnen!! 😪 Dan denk ik echt waarom mogen wij daar niet bij horen, we hebben zoveel te bieden.. doet me echt veel zeer 💔 Maar goed.... Ik ga maar vroeg naar bed vandaag was ook een drukke dag, morgen misschien een betere dag. 🍀(hopelijk komt t dit x goed🙏🍼)
Hey sas25 Ja het is ook niet fair allemaal. Ik kan me goed voorstellen hoor dat je er verdietig van wordt zit zelf nu ook in zo'n positie er zijn momenteel 3 mensen dichtbij die toch zwanger zijn en een kindje verwachten En dat kan zoo confronterend zijn ik heb toen ook lopen huilen...Dus begrijp je gevoelens heel goed hoor Dit keer ben jij ook aan de beurt Dit keer gaat t lukken !!!!😘💪🏾 🙏🏾
Geplaatst
Ik tel vanaf dag van de tp. Dus tp dag is dag 1. Heb ik dan al die tijd verkeerd zitten tellen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Jouw emmy is 5 dagen oud. Bij de meeste hier 3.

Ik mag 15 dagen na de punctie testen. Mijn tp was 6 mei, testen op 21 mei, bloedtest on het zh. Dus normaal dag 12 vanaf de tp dag, de tpdag meegerekend en dag 11 gerekend vanaf de dag na de tp. Ik neem aan dat jij er dan 2 dagen af mag trekken, aangezien jouw emmy iets ouder is?

Geplaatst
Judy wauw leuk zeg !! Gaat de goeie kant op Streep is wel duidelijk dus verwacht ook dat ie alleen maar donkerder wordt 👌🏾
Geplaatst
@amf hoe was je gesprek gisteren?

Hopelijk morgen ongesteld dan kan ik met de pil beginnen en bellen dan krijg ik datums door wanneer stoppen met pil en wanneer beginnen met spuiten heb zeven spuiten deca mee sta ingepland voor juni/juli maand erop is dan ongeveer rond 13 juni weer ongesteld als ik morgen ongesteld wordt volgens me app

Dus gaan weer beginnen

Hebben gister bloed geprikt krijgen 29 mei uitslag van

Man moet morgen ff kwakkie brengen en gaan ze onderzoeken mocht het niet goed zijn hebben we nog in de vriezer, hij werkte toen in het buitenland en konden zaad in laten vriezen en dat hebben we nog

Spannende tijden gaan weer komen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hoi allemaal

Ik wil ook graag meeschrijven.

Wij gaan ook beginnen met IVF. Onze punctie staat onder voorbehoud gepland in week 25, kan een week eerder zijn maar ook een week later ligt aan hoe de stimulatie verloopt etc.

Ik heb dit jaar mijn 2e laprascopie gehad ( maart) en hierbij zijn beide eileiders verwijderd, normaal zwanger worden zal dus nooit gaan.

Wij hebben nog geen kinderen ( partner heeft wel een dochtertje uit vorige relatie.)

A.s vrijdag 12 maart hebben wij de intake met de ivf arts , gesprek met bloed prikken op ziektes zoals HIV en Hepatitus heb ik begrepen.

22mei hebben wij als al deze onderzoeken goed waren een gesprek met de verpleegkundige waarin de prikinstructies aan bod komen en de medicatie.

Ik zit nu al de pil (moest deze doorslikken) zit nu aan de 2e strip.

Ik laat het allemaal maar op me af komen maar merk wel dat het wel heel spannend is.

Zullen alle onderzoeken goed zijn en zullen we groen licht krijgen, hoe zal ik reageren op de hormonen (daar zie ik heel erg tegen op) en hoe zal de punctie zijn... etc etc... en het allerbelangrijkste zal ik idd zwanger gaan worden.....

Heel zware en onzekere periode dient zich aan, maar ook erg spannend.

Graag zal ik hier meeschrijven en lezen over hoe jullie dat alles ervaren etc .

Zijn er ook dames die in precies dezelfde fase zitten als mij?

Ik hoor /lees het wel

:)

Geplaatst

Welkom butterfly!! Ervaringen delen en vragen is heel fijn dat dat hiet kan op het forum! Heb zelf 1e ivf gehad, nu wachtmaand. Maar net als de meeste hier hebben ze al ervaring met de start, dus hou je nuetnin.

@johanna, 15 dagen daarna is best lang toch? Want je emmy is ook al 3 dagen oud.

@amf, klinkt stom om te zeggen, hopelijk wordt je snel ongesteld. Dan kan je weer verder.

@magic woman, dag van de terugplaatsing is idd wachtdag 0. Maar nou zal het geloof ik niet op een dag komen met testen. Tenzij je gewoon echt te vroeg test.

@sas, kan je je nog inhouden na het bericht van judy?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden