Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je Pino,

Idd heel fijn :) ben ook erg blij dat dat hier kan.

Jij zit nu in de wachtmaand, dit houdt in neem ik aan dat de eerste ivf poging niet gelukt is? Heb jij nog embryos over van deze eerste poging?

Hoe heb jij de hormonen ervaren die je moet prikken?

Ben jij van 81? ik van 80... ongeveer even oud dus :)

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hopelijk morgen ongesteld dan kan ik met de pil beginnen en bellen dan krijg ik datums door wanneer stoppen met pil en wanneer beginnen met spuiten heb zeven spuiten deca mee sta ingepland voor juni/juli maand erop is dan ongeveer rond 13 juni weer ongesteld als ik morgen ongesteld wordt volgens me app

Dus gaan weer beginnen

Hebben gister bloed geprikt krijgen 29 mei uitslag van

Man moet morgen ff kwakkie brengen en gaan ze onderzoeken mocht het niet goed zijn hebben we nog in de vriezer, hij werkte toen in het buitenland en konden zaad in laten vriezen en dat hebben we nog

Spannende tijden gaan weer komen

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ja, meis! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Gaat nog wel even duren, maar fijn dat er weer actie genomen kan worden! Duimen dat je ongi morgen start (pfff blijft raar klinken...)

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Dank je Pino,

Idd heel fijn :) ben ook erg blij dat dat hier kan.

Jij zit nu in de wachtmaand, dit houdt in neem ik aan dat de eerste ivf poging niet gelukt is? Heb jij nog embryos over van deze eerste poging?

Hoe heb jij de hormonen ervaren die je moet prikken?

Ben jij van 81? ik van 80... ongeveer even oud dus :)

1e ivf is helaas idd niet gelukt, enorme teleurstelling, na al 9 iui,s. Maar goed we proberen positief te blijven en weer verder te gaan. Ik had 8 grote eitjes en 3 kleine, 10 va bevrucht. Waarvan 1tp en nog 6 in de diepvries.

Ben idd al 35(zoals de 81 al verraad haha), zijn al 3,5 bezig :-(. Maar goed dat is maar een getal.

Ik had weinig last van de hormonen. Dat terwijl ik 225ml spoot (verhoogd na een week omdat ik op 150ml niet reageerde). Tijdens de iui had ik steeds 50ml en wel emotionel pieken met boosheid en verdriet. Had nu wel accupuntuur gedaan, wellicht dat dat heeft geholpen mij goed te blijven voelen.

Ik had helemaal geen last van de punctie. Je voelt het even prikken, maar dat was het dan ook wel. Verpleehkundige was ook enigszins verbaasd over hoe goed ik mij voelde ;-).

Maar bij komen de klachten gewoon wat later. Nu ziek thuis omdag ik vocht vast hield (ws door de verhoging van de gonal f). En daardoor veel pijn in de buik en eierstokken, na eisprong ( denk ik) is die pijn weg. Nu nog even wat rust om het vocht nog wat af te laten nemen.

Geplaatst
Hoi allemaal

Ik wil ook graag meeschrijven.

Wij gaan ook beginnen met IVF. Onze punctie staat onder voorbehoud gepland in week 25, kan een week eerder zijn maar ook een week later ligt aan hoe de stimulatie verloopt etc.

Ik heb dit jaar mijn 2e laprascopie gehad ( maart) en hierbij zijn beide eileiders verwijderd, normaal zwanger worden zal dus nooit gaan.

Wij hebben nog geen kinderen ( partner heeft wel een dochtertje uit vorige relatie.)

A.s vrijdag 12 maart hebben wij de intake met de ivf arts , gesprek met bloed prikken op ziektes zoals HIV en Hepatitus heb ik begrepen.

22mei hebben wij als al deze onderzoeken goed waren een gesprek met de verpleegkundige waarin de prikinstructies aan bod komen en de medicatie.

Ik zit nu al de pil (moest deze doorslikken) zit nu aan de 2e strip.

Ik laat het allemaal maar op me af komen maar merk wel dat het wel heel spannend is.

Zullen alle onderzoeken goed zijn en zullen we groen licht krijgen, hoe zal ik reageren op de hormonen (daar zie ik heel erg tegen op) en hoe zal de punctie zijn... etc etc... en het allerbelangrijkste zal ik idd zwanger gaan worden.....

Heel zware en onzekere periode dient zich aan, maar ook erg spannend.

Graag zal ik hier meeschrijven en lezen over hoe jullie dat alles ervaren etc .

Zijn er ook dames die in precies dezelfde fase zitten als mij?

Ik hoor /lees het wel

:)

Wij zijn 8 april gestart met ons eerste icsi traject. Ik snap je zenuwen heel goed, had er ook last van! Ik heb ook een tijd moeten nadenken, praten met mn vriend en andere stellen voor ik me eraan wilde wagen. Ik reageer heftig op hormonen en ook medicatie vaak. Familiekwaal ;) dus ik wist voor mezelf al dat het geen pretje ging worden.

Dat is ook wel gebleken ik heb twee weken knap beroerd op de bank gelegen. Ik ben heel blij dat we het gedaan hebben en ook dat het nu achter de rug is.

Ik weet niet of ik het nog een ronde zou doen. Dus ik hoop heel erg zwanger te mogen worden van deze eerste ronde.

Uiteindelijk kun je nog zoveel willen en plannen, het komt zoals het komt. Het is je gegund of niet. Ik weet dat mijn vriend het nooit had kunnen laten rusten als we niet eens een poging hadden gedaan, voor onze relatie was het pittig, maar ik weet nog meer wat ik aan hem heb.

Tip: praat heel goed door met je partner dat je stemmingswisselingen kunt krijgen. Wat er lichamelijk gaat gebeuren en hoe je dat op zou kunnen vangen. Ik ben gezegend met mn vent die me super verzorgd heeft met eten koken, boodschappen enz. Wij hadden vooraf een superscenario en een bleugh scenario besproken en daarmee hoefden we toen ik beroerd was ook weinig te overleggen. Dat vond ik zelf heel fijn. Maar goed, ieder stel is anders. Je moeder een vriendin kunnen dat wellicht ook deels doen.

Anyway, laat het over je heen komen. Ik vind de steun van alle dames hier echt superfijn! Veel hebben al meerdere rondes achter de rug en de tips hebben me er echt doorheen getrokken af en toe. Succes meis! Vol vertrouwen erin! Wij zijn ook heel fijn gesteund in het ziekenhuis (zh afkorting zie je hier vaak) die mag je ook echt altijd bellen.

Geplaatst

Pino, Ik ben 36 :) en nu 2,5 jaar bezig.

Wat rot dat de eerste ivf mislukt is... ik snap wel wat je bedoelt dat het bij jou achteraf komt en je nu dus ziek op de bank ligt... alles komt er nu uit.

Lijkt dat wat jij hebt een beetje op overstimulatie? omdat je over vocht enz praat. Ik las dat je dan 3 liter water moest drinken en echt rust moest houden (liggen dus)

Ik hoop voor je dat het vocht snel afzakt en de buikpijn ook.

In de wachtmaand hoef je dus niet aan de pil ofzo?

Ik ben benieuwd hoe ik op de hormonen ga reageren, slik nu sinds jaren weer de pil en moest deze doorslikken en heb daar al last van :(

Sterkte met je herstel! veel drinken en rusten komt het helemaal goed :)

Geplaatst
Wij zijn 8 april gestart met ons eerste icsi traject. Ik snap je zenuwen heel goed, had er ook last van! Ik heb ook een tijd moeten nadenken, praten met mn vriend en andere stellen voor ik me eraan wilde wagen. Ik reageer heftig op hormonen en ook medicatie vaak. Familiekwaal ;) dus ik wist voor mezelf al dat het geen pretje ging worden.

Dat is ook wel gebleken ik heb twee weken knap beroerd op de bank gelegen. Ik ben heel blij dat we het gedaan hebben en ook dat het nu achter de rug is.

Ik weet niet of ik het nog een ronde zou doen. Dus ik hoop heel erg zwanger te mogen worden van deze eerste ronde.

Uiteindelijk kun je nog zoveel willen en plannen, het komt zoals het komt. Het is je gegund of niet. Ik weet dat mijn vriend het nooit had kunnen laten rusten als we niet eens een poging hadden gedaan, voor onze relatie was het pittig, maar ik weet nog meer wat ik aan hem heb.

Tip: praat heel goed door met je partner dat je stemmingswisselingen kunt krijgen. Wat er lichamelijk gaat gebeuren en hoe je dat op zou kunnen vangen. Ik ben gezegend met mn vent die me super verzorgd heeft met eten koken, boodschappen enz. Wij hadden vooraf een superscenario en een bleugh scenario besproken en daarmee hoefden we toen ik beroerd was ook weinig te overleggen. Dat vond ik zelf heel fijn. Maar goed, ieder stel is anders. Je moeder een vriendin kunnen dat wellicht ook deels doen.

Anyway, laat het over je heen komen. Ik vind de steun van alle dames hier echt superfijn! Veel hebben al meerdere rondes achter de rug en de tips hebben me er echt doorheen getrokken af en toe. Succes meis! Vol vertrouwen erin! Wij zijn ook heel fijn gesteund in het ziekenhuis (zh afkorting zie je hier vaak) die mag je ook echt altijd bellen.

Hoi Johanna

Als ik het goed begrijp zit jij nu in de wachtweken na de terugplaatsing? wat spannend!

Ik hoop heel erg voor jullie dat het direct raak is ( voor iedereen natuurlijk)

Ja dat heftige reageren op de hormonen ben ik ook zo "bang" voor , maar ik heb geen keus mijn beide eileiders zijn in Maart verwijderd , dus en net wat je zegt over het niet kunnen laten rusten als je het op zijn minst niet 1 maal probeert.

Ik reageer nu al zo overdreven op de pil dus wie weet hoe ik me ga voelen met die prikken....maar ja ik heb heb het er voor over. :)

Ik hoop dat we binnenkort dit allemaal teruglezen en denken wat ben ik blij dat we het toch gedaan hebben want zie het resultaat.

Communiceren is heel belangrijk in je relatie, het is niet niks deze weg bewandelen.

En soms is het voor een man misschien toch wat moeilijker voor te stellen/te begrijpen en dan is het fijn als je een forum hebt als dit .

Geplaatst
Ik ben 36 :) en nu 2,5 jaar bezig.

Wat rot dat de eerste ivf mislukt is... ik snap wel wat je bedoelt dat het bij jou achteraf komt en je nu dus ziek op de bank ligt... alles komt er nu uit.

Lijkt dat wat jij hebt een beetje op overstimulatie? omdat je over vocht enz praat. Ik las dat je dan 3 liter water moest drinken en echt rust moest houden (liggen dus)

Ik hoop voor je dat het vocht snel afzakt en de buikpijn ook.

In de wachtmaand hoef je dus niet aan de pil ofzo?

Ik ben benieuwd hoe ik op de hormonen ga reageren, slik nu sinds jaren weer de pil en moest deze doorslikken en heb daar al last van :(

Sterkte met je herstel! veel drinken en rusten komt het helemaal goed :)

36 ook een mooie leeftijd ;-), scheelt idd weinig.

Mjn symptomen lijken idd een late overstimulatie.

In de de rustmaand hoef je geen pil of andere medicijnen. Je lijf en geestelijk moet even tot rust komen. Na alle hormonen in je lijf en de punctie.

Vond ik maar onzin, want vind het wachten geestelijk zwaarder dan verder gaan. Maar lichamelijk was het toch wel nodig. Toch maar zelf geklust, want theoretisch is er niks mis bij ons. Maar denk niet dat dat echt nut heeft gehad met al die kwalen, haha.

Maar goed ik verwacht rond de 20e ongesteldnte worden, dan kunnen we de echo inplannen.

En in de tussentijd hard duimen voor de andre meiden hier, die een tp (terugplaatsing) heben gehad, dat het een mooi babytje mag worden!

Hopelijk kan je ook stel starten, zodat er tp gepland kan worden en je ook op het wachtbankje kan. Mag wel na 2,5 jaar.

En idd wat johanna zegt, praat goed met je man, want hij moet jou wel begrijpen waar reacties vandaan komen en dat het in jouw lijf gebeurd. Hij kan alleen maar afgaan op hetgeen jij en het zk zegt. Vanaf de zijkijn toekjjken is okk niet altijd makkelijk. Ik heb gekukkig ook een hele lieverd!!

Geplaatst
36 ook een mooie leeftijd ;-), scheelt idd weinig.

Mjn symptomen lijken idd een late overstimulatie.

In de de rustmaand hoef je geen pil of andere medicijnen. Je lijf en geestelijk moet even tot rust komen. Na alle hormonen in je lijf en de punctie.

Vond ik maar onzin, want vind het wachten geestelijk zwaarder dan verder gaan. Maar lichamelijk was het toch wel nodig. Toch maar zelf geklust, want theoretisch is er niks mis bij ons. Maar denk niet dat dat echt nut heeft gehad met al die kwalen, haha.

Maar goed ik verwacht rond de 20e ongesteldnte worden, dan kunnen we de echo inplannen.

En in de tussentijd hard duimen voor de andre meiden hier, die een tp (terugplaatsing) heben gehad, dat het een mooi babytje mag worden!

Hopelijk kan je ook stel starten, zodat er tp gepland kan worden en je ook op het wachtbankje kan. Mag wel na 2,5 jaar

Ik snap dat je verder wilt, en dat het geestelijk zwaar is, maar je lichaam heeft echt even rust nodig en moet weer op adem komen.

Er is bij jullie dus helemaal geen oorzaak gevonden waarom het zwanger worden niet lukt, dat lijkt mij heel erg frustrerend.

Wat zou dat dan kunnen zijn he... lijkt mij iig heel erg frustrerend dat er eigenlijk niks mis is maar het gewoonweg niet lukt.

Vrijdag afspraak ivf arts, bloedonderzoeken en als dat allemaal goed 22mei een afspraak voor prikinstrcuties enz en schema en de medicatie,

Ze hebben mijn ingepland voor een punctie in week 25 maar kon ook week eerder of later zijn lag aan hoe ik op de stimulatie begreep, althans dat is wat ik er van begreep.

Ik heb geen IUI gehad.

Door verhuizing naar hele andere gemeente is het even op een laag pitje komen te staan.

Moest dus ook naar ander ziekenhuis etc.

Ik heb nog in het ziekenhuis gelegen met een abces aan mijn eileider etc.

Toen vorig jaar oktober een lap, waaruit bleek dat ik hydroslaphinx had.

Toen doorgestuurde naar ander ziekenhuis omdat hun de expertise niet hadden mij te helpen ofzo haha.

En toen in Maart zijn beide eileiders verwijderd. ( ik heb in het verleden een buikvliesontsteking gehad en de hele boel was verkleefd) Later nog een abces in mijn buik gehad dus dat heeft een hoop aaangericht.)

Ik ben nu dus geheel onvruchtbaar ( geen eileiders) en echt op IVF aangewezen.

Ik weet dat het de eerste keer IVF gaat worden en geen icsi dit kwam uit het spermaonderzoek van mijn vriend.

Dit hoopte wij ook omdat we het (stom misschien) een fijn idee vonden als het zaad zelf het eitje kon bevruchten.

Hopen dat dit allemaal ook goed gaat :)

Nog 10 dagen en dan ben jij hopelijk ongesteld en kunnen jullie weer starten :)

Geplaatst
Hoi Johanna

Als ik het goed begrijp zit jij nu in de wachtweken na de terugplaatsing? wat spannend!

Ik hoop heel erg voor jullie dat het direct raak is ( voor iedereen natuurlijk)

Ja dat heftige reageren op de hormonen ben ik ook zo "bang" voor , maar ik heb geen keus mijn beide eileiders zijn in Maart verwijderd , dus en net wat je zegt over het niet kunnen laten rusten als je het op zijn minst niet 1 maal probeert.

Ik reageer nu al zo overdreven op de pil dus wie weet hoe ik me ga voelen met die prikken....maar ja ik heb heb het er voor over. :)

Ik hoop dat we binnenkort dit allemaal teruglezen en denken wat ben ik blij dat we het toch gedaan hebben want zie het resultaat.

Communiceren is heel belangrijk in je relatie, het is niet niks deze weg bewandelen.

En soms is het voor een man misschien toch wat moeilijker voor te stellen/te begrijpen en dan is het fijn als je een forum hebt als dit .

Goh, lijkt me een heftige ingreep. Voel je je nu weer ok?

Eens over dit forum en eens met poging doen. Ja, wij hebben afgelopen zaterdag de punctie gehad en gisteren een verse terugplaatsing. Dus nu 2 weekjes rusten en wachten. Ik moet mezelf blijven wegen en temperaturen deze weken. Ik ben zo'n 4 kilo aangekomen in 2,5 week, krijg de meeste van mn broeken nog niet dicht door een opgezette buik.

De decapeptyl was vervelend maar ok. De gonal f (ik kreeg 150 eenheden) vond ik pittig. Hoofdpijn, moe, misselijk, buikpijn, gewichtstoename, concentratie van nul. Nou ja, dat. Ik heb veel op de bank gezeten. En nu nog steeds. Maar ga er nu wel weer rustigaan op uit. En daarna weer zitten. Zodra ik stopte met de gonal f, stopte ook veel van mn symptomen. Net alsof er een wolk verdween. Ik zat tegen overstimulatie aan. Ook omdat er 18 eitjes groeiden.

Tja, er valt weinig over te zeggen. Bespreek dit goed met je arts bij de intake, wie weet hebben ze een aangepast schema oid? Waarschijnlijk start je standaard en passen ze het aan als het niet gaat.

Hoe dan ook, veel succes! Ik vond het ook heel fijn om in ieder geval gericht bezig te zijn. En weer sex te hebben uit liefde alleen en niet omdat ik nu ovuleer, haha!

Geplaatst
Ik snap dat je verder wilt, en dat het geestelijk zwaar is, maar je lichaam heeft echt even rust nodig en moet weer op adem komen.

Er is bij jullie dus helemaal geen oorzaak gevonden waarom het zwanger worden niet lukt, dat lijkt mij heel erg frustrerend.

Wat zou dat dan kunnen zijn he... lijkt mij iig heel erg frustrerend dat er eigenlijk niks mis is maar het gewoonweg niet lukt.

Vrijdag afspraak ivf arts, bloedonderzoeken en als dat allemaal goed 22mei een afspraak voor prikinstrcuties enz en schema en de medicatie,

Ze hebben mijn ingepland voor een punctie in week 25 maar kon ook week eerder of later zijn lag aan hoe ik op de stimulatie begreep, althans dat is wat ik er van begreep.

Ik heb geen IUI gehad.

Door verhuizing naar hele andere gemeente is het even op een laag pitje komen te staan.

Moest dus ook naar ander ziekenhuis etc.

Ik heb nog in het ziekenhuis gelegen met een abces aan mijn eileider etc.

Toen vorig jaar oktober een lap, waaruit bleek dat ik hydroslaphinx had.

Toen doorgestuurde naar ander ziekenhuis omdat hun de expertise niet hadden mij te helpen ofzo haha.

En toen in Maart zijn beide eileiders verwijderd. ( ik heb in het verleden een buikvliesontsteking gehad en de hele boel was verkleefd) Later nog een abces in mijn buik gehad dus dat heeft een hoop aaangericht.)

Ik ben nu dus geheel onvruchtbaar ( geen eileiders) en echt op IVF aangewezen.

Ik weet dat het de eerste keer IVF gaat worden en geen icsi dit kwam uit het spermaonderzoek van mijn vriend.

Dit hoopte wij ook omdat we het (stom misschien) een fijn idee vonden als het zaad zelf het eitje kon bevruchten.

Hopen dat dit allemaal ook goed gaat :)

Nog 10 dagen en dan ben jij hopelijk ongesteld en kunnen jullie weer starten :)

Snap ik heel goed hoor, liever ivf en geen icsi. Bij ons ligt het probleem bij de verminderde zaadproductie van mijn vriend. Ik ben regelmatig en bij mij is niets gevonden.

Bij ons was ivf geen optie. Icsi of niksi ;)

Wij zijn trouwens allebei 35. En nu bijna 2 jaar bezig

Geplaatst
Hoi allemaalIk wil ook graag meeschrijven.Wij gaan ook beginnen met IVF. Onze punctie staat onder voorbehoud gepland in week 25, kan een week eerder zijn maar ook een week later ligt aan hoe de stimulatie verloopt etc.Ik heb dit jaar mijn 2e laprascopie gehad ( maart) en hierbij zijn beide eileiders verwijderd, normaal zwanger worden zal dus nooit gaan.Wij hebben nog geen kinderen ( partner heeft wel een dochtertje uit vorige relatie.)A.s vrijdag 12 maart hebben wij de intake met de ivf arts , gesprek met bloed prikken op ziektes zoals HIV en Hepatitus heb ik begrepen.22mei hebben wij als al deze onderzoeken goed waren een gesprek met de verpleegkundige waarin de prikinstructies aan bod komen en de medicatie.Ik zit nu al de pil (moest deze doorslikken) zit nu aan de 2e strip.Ik laat het allemaal maar op me af komen maar merk wel dat het wel heel spannend is.Zullen alle onderzoeken goed zijn en zullen we groen licht krijgen, hoe zal ik reageren op de hormonen (daar zie ik heel erg tegen op) en hoe zal de punctie zijn... etc etc... en het allerbelangrijkste zal ik idd zwanger gaan worden.....Heel zware en onzekere periode dient zich aan, maar ook erg spannend.Graag zal ik hier meeschrijven en lezen over hoe jullie dat alles ervaren etc .Zijn er ook dames die in precies dezelfde fase zitten als mij?Ik hoor /lees het wel:)
hee butterfly welkom op het forum en hopelik kun je snel aanschuiven op een wachtbankje .ik zie dat allebei je eileiders verwijderd zijn.ik heb ook vorige jaar allebei moeten weghalen dus wij zitten Ier om dezelfde reden .wij zijn nu 5 jaar bezig om zwanger te worden.eerste 3 jaar natuurlijk geprobeerd .toen 2 keer geopereerd vorig jaar en ik oktober gestart met de eerste ivf poging .hier hadden we 7 embryo's uit .1 terugplaats't en 6 in de vriezer . de eerste poging wad ik zwanger maar helaas buiten baarmoederlijk. Ben toen weer geopereerd op. her weg te halen .hierna nog chemo gehad omdat de zwangerschap niet weg wilde. ik moest toen kon wachten tot februari tot ik weer verder mocht . terugplaatsing twee weer zwanger maar nog voor de vijf weken mis gegaan . nu vorige week terugplaatsing drie vanmorgen weer positief getest ! hopelijk blijft hij of zij mij zitten . vind je het spannend ? kan me voorstellen dat je tegen de hormonen enzo opziet maar voor iedereen is dit anders .sommige hebben er bijna geen last van .en met een beetje mazzel kan je lekker in een natuurlijke cyclus laten plaatsen dat scheelt weer .liefs en tot hopelijk snel een positieve test
Geplaatst
Judy wauw leuk zeg !! Gaat de goeie kant op Streep is wel duidelijk dus verwacht ook dat ie alleen maar donkerder wordt 👌🏾
ja hij is nu een stuk beter zichtbaar dan de vorige keer toen het misging .zo spannend .dit kan toch onmogelijk meer van de ovitrille zijn ? lees in de bijsluiter tot 10 dagen . zit nu op 13
Geplaatst
ja hij is nu een stuk beter zichtbaar dan de vorige keer toen het misging .zo spannend .dit kan toch onmogelijk meer van de ovitrille zijn ? lees in de bijsluiter tot 10 dagen . zit nu op 13

Die kans is dan wel heel klein. Doe je binnenkort een bloedtest in het zh?

Geplaatst
Die kans is dan wel heel klein. Doe je binnenkort een bloedtest in het zh?Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
nee doen ze hier helaas niet aan .moet altijd thuis urinetest doen baal ik wel van eigelijk .de hoogte van je hcg kun je toch ook he't en ander aan afleiden
Geplaatst
nee doen ze hier helaas niet aan .moet altijd thuis urinetest doen baal ik wel van eigelijk .de hoogte van je hcg kun je toch ook he't en ander aan afleiden

Dan is het toch afwachten. Je hebt ook al een heel traject achter de rug zeg! Tjonge jonge! En dan 2 keer zwanger en zo snel weer afgebroken. Krijg je daar nu medicatie voor? Weten ze wat de oorzaak is? Of is dit gewoon domme pech?

Geplaatst
Goh, lijkt me een heftige ingreep. Voel je je nu weer ok?

Eens over dit forum en eens met poging doen. Ja, wij hebben afgelopen zaterdag de punctie gehad en gisteren een verse terugplaatsing. Dus nu 2 weekjes rusten en wachten. Ik moet mezelf blijven wegen en temperaturen deze weken. Ik ben zo'n 4 kilo aangekomen in 2,5 week, krijg de meeste van mn broeken nog niet dicht door een opgezette buik.

De decapeptyl was vervelend maar ok. De gonal f (ik kreeg 150 eenheden) vond ik pittig. Hoofdpijn, moe, misselijk, buikpijn, gewichtstoename, concentratie van nul. Nou ja, dat. Ik heb veel op de bank gezeten. En nu nog steeds. Maar ga er nu wel weer rustigaan op uit. En daarna weer zitten. Zodra ik stopte met de gonal f, stopte ook veel van mn symptomen. Net alsof er een wolk verdween. Ik zat tegen overstimulatie aan. Ook omdat er 18 eitjes groeiden.

Tja, er valt weinig over te zeggen. Bespreek dit goed met je arts bij de intake, wie weet hebben ze een aangepast schema oid? Waarschijnlijk start je standaard en passen ze het aan als het niet gaat.

Hoe dan ook, veel succes! Ik vond het ook heel fijn om in ieder geval gericht bezig te zijn. En weer sex te hebben uit liefde alleen en niet omdat ik nu ovuleer, haha!

Ik zag er erg tegenop de eileiders verwijderen maar het is toch meegevallen al met al. Nu alweer 2 maanden geleden gebeurt . Lijkt eigenlijk langer geleden.

Wat spannend voor jullie . Ben erg benieuwd ☺

Dan mag je nu dus over 14 dagen testen?

Die klachten van die gonal klinken erg vervelend . Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen . Tegen overstimulatie aanzitten is niet niks kan nog gevaarlijk zijn ook las ik.

Ik ga voor je duimen iig👍

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
hee butterfly welkom op het forum en hopelik kun je snel aanschuiven op een wachtbankje .ik zie dat allebei je eileiders verwijderd zijn.ik heb ook vorige jaar allebei moeten weghalen dus wij zitten Ier om dezelfde reden .wij zijn nu 5 jaar bezig om zwanger te worden.eerste 3 jaar natuurlijk geprobeerd .toen 2 keer geopereerd vorig jaar en ik oktober gestart met de eerste ivf poging .hier hadden we 7 embryo's uit .1 terugplaats't en 6 in de vriezer . de eerste poging wad ik zwanger maar helaas buiten baarmoederlijk. Ben toen weer geopereerd op. her weg te halen .hierna nog chemo gehad omdat de zwangerschap niet weg wilde. ik moest toen kon wachten tot februari tot ik weer verder mocht . terugplaatsing twee weer zwanger maar nog voor de vijf weken mis gegaan . nu vorige week terugplaatsing drie vanmorgen weer positief getest ! hopelijk blijft hij of zij mij zitten . vind je het spannend ? kan me voorstellen dat je tegen de hormonen enzo opziet maar voor iedereen is dit anders .sommige hebben er bijna geen last van .en met een beetje mazzel kan je lekker in een natuurlijke cyclus laten plaatsen dat scheelt weer .liefs en tot hopelijk snel een positieve test

Jeetje dat is behoorlijk heftig zeg ik hoop echt dat het vruchtje deze x goed op zijn plek blijft zitten. Hebben ze de oorzaak van de miskramen kunnen achterhalen ?

Ik zal voor jullie duimen.

Waarom moesten jouw eileiders verwijderd worden?

Ik ben behoorlijk zenuwachtig Hoe het gaat lopen allemaal en hoe ik op de medicatie ga reageren. We hopen er maar het beste van 😆

Geplaatst
Ik zag er erg tegenop de eileiders verwijderen maar het is toch meegevallen al met al. Nu alweer 2 maanden geleden gebeurt . Lijkt eigenlijk langer geleden.

Wat spannend voor jullie . Ben erg benieuwd ☺

Dan mag je nu dus over 14 dagen testen?

Die klachten van die gonal klinken erg vervelend . Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen . Tegen overstimulatie aanzitten is niet niks kan nog gevaarlijk zijn ook las ik.

Ik ga voor je duimen iig👍

Dankjewel! En fijn dat het is meegevallen. Het was niet fijn, maar ook vrij snel een stuk beter toen de gonal f stopte. En nu vooral veel drinken en zo goed mogelijk rust houden. Ben ik minder goed in, haha

Geplaatst
Ik ben ook echt van mening dat dat niet meer van de Ovitrelle. Ik spuit zelf ook altijd ovitrelle en bij mij is het op dag 10 uit me lichaam Dus ik ga je je dan ook gewoon voorzichtig al feliciteren 😃 Ik verwacht dat je over 2 daagjes een knaltest in handen hebt🤗 Geniet er vooral van meid🎉🎉 😘
Geplaatst
Hey sas25 Ja het is ook niet fair allemaal. Ik kan me goed voorstellen hoor dat je er verdietig van wordt zit zelf nu ook in zo'n positie er zijn momenteel 3 mensen dichtbij die toch zwanger zijn en een kindje verwachten En dat kan zoo confronterend zijn ik heb toen ook lopen huilen...Dus begrijp je gevoelens heel goed hoor Dit keer ben jij ook aan de beurt Dit keer gaat t lukken !!!!😘💪🏾 🙏🏾
Dankjewel lieverd❤️ Hoop dat je gelijk hebt. 😊🙏 eerst dit weekend doorkomen!! 🍀
Geplaatst
Hopelijk morgen ongesteld dan kan ik met de pil beginnen en bellen dan krijg ik datums door wanneer stoppen met pil en wanneer beginnen met spuiten heb zeven spuiten deca mee sta ingepland voor juni/juli maand erop is dan ongeveer rond 13 juni weer ongesteld als ik morgen ongesteld wordt volgens me app Dus gaan weer beginnenHebben gister bloed geprikt krijgen 29 mei uitslag van Man moet morgen ff kwakkie brengen en gaan ze onderzoeken mocht het niet goed zijn hebben we nog in de vriezer, hij werkte toen in het buitenland en konden zaad in laten vriezen en dat hebben we nogSpannende tijden gaan weer komenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spannend meis hoop dat je gauw door kan! zet m op 😊Heb je er weer zin in om te starten? Of kijk je er tegen op?
Geplaatst
ik tel vanaf de dag na de tp maar bij een cryo test ik eerder dag een verse. ik heb zojuist getest wachtdag 6 13 dagen na de otrivelle spuit . ik heb een positieve test!!:) en al best een duidelijke streep .ik voeg hem ff bij nu over aantal daagjes nog keer testen
Wauw judy wat ontzettend goed en spannend!!!! Gefelxoiteeerd hoop dat die doorzet!! Nu ben je alle drie de tp zwanger geworden of niet? Hopelijk zet deze door maar zon goeie streep op dag 6 is al heel goed.Welke klachten heb jij nu wat voel je allemaal? 🙈😊 hopelijk mag ik ook zon mooie streep hebben volgende week. Heb nog nooit een tweede streep gezien dus zal het dan denk ik ook nog niet geloven... hoop t zo...
Geplaatst

@sas, kan je je nog inhouden na het bericht van judy?

Nou haha daar zeg je me wat! Ik las het net en wordt wel een beetje jaloers eerlijk gezegd!!🙈 Wil ook zo graag een keertje een tweede streep zien. Maar gun het Judy van harte! Maar ik denk wel dat ik dit weekend ga afwachten.. en wil maandag testen dan is het wd 11. Ik mag dag 12 bloed prikken. Dan hoef ik namelijk ook niet zenuwachtig te zijn of mijn hcg goed is ja of nee.. dan hoor ik dat de volgende dag. Was zo teleurgesteld vorige keer met testen.. Dus ik wacht nog even, althans probeer het hihi!!

Geplaatst
Spannend meis hoop dat je gauw door kan! zet m op Heb je er weer zin in om te starten? Of kijk je er tegen op?

Wel zin maar dat komt omdat ik al bezig was he eerst twee cryo's gehad

De eerste spuit zetten zal wel weer ff wennen zijn botte naald

En weet wat er komen gaat dit wordt dan de derde punctie

Geplaatst
Wel zin maar dat komt omdat ik al bezig was he eerst twee cryo's gehad

De eerste spuit zetten zal wel weer ff wennen zijn botte naald

En weet wat er komen gaat dit wordt dan de derde punctie

Ik vind het knap dat je doorzet. Hoe dan ook veel succes! Als het nu niet lukt, weet ik niet of ik nog een ronde trek. Dat klinkt zo dramatisch en is vast ook anders over een tijdje. Hoop dat ik er niet over hoef te denken.

Ik snap nu wel wat jullie bedoelen met kleine steekjes... Zou het? Morgen zou mijn innesteling ongeveer moeten zijn, 5 dagen na bevruchting.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden