Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanochtend echo gehad alles was goed gelijk toen ik thuis kwam de gonal f gezet volgende week dinsdag weer heen voor echo

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Vanochtend echo gehad alles was goed gelijk toen ik thuis kwam de gonal f gezet volgende week dinsdag weer heen voor echo

Spannend! Je bent weer begonnen! Hoe voel je je?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst

Nou weer gebeld , werd gezegd dat het weleens kon gebeuren, hoefde niks te beteken (gaan we dan maar vanuit) het is nu ineens ook weer gestopt....

Vrijdag gewoon echo afwachten en doorprikken was de conclusie,

Kon restje zijn, baarmoederslijmvlies en mond schijnt wat zachter te kunnen worden door de menopur... dus bloed sneller... zit wel wat in want mijn tandvlees heb ik ook last van word zachtjes en beetje ontstoken zelfs...(en dat zijn ook slijmvliezen) niet 100% gerustgesteld dat ben ik hopelijk vrijdag wel.

Geplaatst
Nou weer gebeld , werd gezegd dat het weleens kon gebeuren, hoefde niks te beteken (gaan we dan maar vanuit) het is nu ineens ook weer gestopt....

Vrijdag gewoon echo afwachten en doorprikken was de conclusie,

Kon restje zijn, baarmoederslijmvlies en mond schijnt wat zachter te kunnen worden door de menopur... dus bloed sneller... zit wel wat in want mijn tandvlees heb ik ook last van word zachtjes en beetje ontstoken zelfs...(en dat zijn ook slijmvliezen) niet 100% gerustgesteld dat ben ik hopelijk vrijdag wel.

Nou, spannend nog even dus. Ik hoop dat het hierbij blijft voor je en je je snel weer wat beter voelt.

Geplaatst
Nou, spannend nog even dus. Ik hoop dat het hierbij blijft voor je en je je snel weer wat beter voelt.

Dank je lieve Johanna.

Hopelijk vrijdag goede echo , spannend en onzeker allemaal.

Hoe is het met jou, heb je nog last van een blaasontstekingsgevoel? zo ja daar moet je niet te lang mee door lopen hoor.

Geplaatst
Dank je lieve Johanna.

Hopelijk vrijdag goede echo , spannend en onzeker allemaal.

Hoe is het met jou, heb je nog last van een blaasontstekingsgevoel? zo ja daar moet je niet te lang mee door lopen hoor.

Komt wel goed. We gaan vrijdag weer naar huis van vakantie en dan bekijk ik dan even of het nog steeds zo is. Zo ja, even langs de huisarts. Sterkte! Ik hoop voor jou dat het er vrijdag toch allemaal goed uit ziet.

Geplaatst
Komt wel goed. We gaan vrijdag weer naar huis van vakantie en dan bekijk ik dan even of het nog steeds zo is. Zo ja, even langs de huisarts. Sterkte! Ik hoop voor jou dat het er vrijdag toch allemaal goed uit ziet.

Ok wat je wel kan doen is veel cranberry sap drinken, sowieso veel drinken .

Sterkte.

Ja ik heb nu wel veel gevoel bij mijn eierstokken dus dat is wel fijn . Trekt en steekt dus daar ben ik hoe raar ook blij mee.

Ik vroeg of het vaker voor kwam en hij zei ja, en vaak betekend het niks. Is het een restje of een zachtere baarmoedermond. Het is nu ook weer weg ineens ook als ik er in ga zeg maar (haha) met een wcpapiertje..

Ik heb goede hoop omdat ik nu veel voel in mijn buik links en recht.

Geniet nog van je vakantie en hopelijk heb je geen blaasontsteking!

Geplaatst
Ok wat je wel kan doen is veel cranberry sap drinken, sowieso veel drinken .

Sterkte.

Ja ik heb nu wel veel gevoel bij mijn eierstokken dus dat is wel fijn . Trekt en steekt dus daar ben ik hoe raar ook blij mee.

Ik vroeg of het vaker voor kwam en hij zei ja, en vaak betekend het niks. Is het een restje of een zachtere baarmoedermond. Het is nu ook weer weg ineens ook als ik er in ga zeg maar (haha) met een wcpapiertje..

Ik heb goede hoop omdat ik nu veel voel in mijn buik links en recht.

Geniet nog van je vakantie en hopelijk heb je geen blaasontsteking!

Oh, gelukkig! Ja, het is wel fijn om wat te voelen. Dan heb je ook het idee dat er wat gebeurd, hoe ongemakkelijk ook.

Geplaatst

Ja inderdaad. Ik denk dat die bloeding misschien door de deca komt? die prik ik al 16 dagen is dat niet lang? iIk las in de bijsluiter dat je daar doorbraakbloedingen van kon krijgen... ach ja zit me zelf helemaal lijp te maken, ik ga er over op houden en zie het vrijdag wel. ;)

Geplaatst

@butterfly lastig..alles is goed doorbloed dus helder bloed kan heel goed daarvan komen..echter ik heb het ook een keer gehad en toen bleek toch dat de bms aan het afbreken was en moest ik stoppen en de maand erna opnieuw

Geplaatst

Nou Eslief als dat zo is kan je me weg brengen.

Eerst 2 maanden aan de pil toen deca erbij die ik 16 dagen spuit en nu 6 dagen menopur, volgens mij heb ik ook te lang aan de pil gezeten...

Ik schrik wel van jouw bericht, had jij toen wel last van je eierstokken, voelde je wel dat de menopur wat deed? en hoe was jouw bloeding/kwa hoeveelheid moest je echt een tampon in of maandverband dragen? Bij mij blijft het binnen zitten zeg maar, binnen in, nu is het weer bruinig gek word ik er van

Geplaatst

hier was het wel echt een bloeding zoals een menstruatie.. gebruik je een tampon? wand dat word afgeraden in het traject juist vanwege bloedingen die je kan krijgen..rood bloed wat nu bruin is lijkt toch niet op wat ik had lijkt meer op iets aangestoten te hebben wat lekt..en als er eenmaal een wondje zit gaat die sneller open. een inwendige echo kan hiervoor zorgen..een verkeerde beweging en het wondje kan weer open gaan..klinkt als niks om je zorgen te maken

Geplaatst
Is dat je eerste gonal f amf? Ben beetje in de war met alles. Hoeveel ei blaadjes zagen ze bij jou

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Ja eerste spuit gonal f gezet idd

Aan 1 kant zaten vier blaasjes andere kant geen idee over een weekje weer kijken hoeveel er dan zit

Geplaatst
@amf daar ga je dan! succes

Jaaa Thx ben erg benieuwd hoe het zal gaan

Had vandaag rutten ze zei al Ah jammer dat de cryo die ik plaatste niet is blijven zitten, zei toen ja die deelde al niet en de tweede cryo die goed was was ook niks geworden helaas

Hopelijk deze ronde een plakkertje maar eerst even eieren in de maak maken

Geplaatst

Het is geen echte menstruatie bloeding en draag ook niks. Hebben ze toen aan jou ook verteld hoe je een bloeding kan krijgen van een tampon of echo want normaliter krijg je dat natuurlijk niet. Jij had dus een echte bloeding met stolsels? Het is wel weer na sex gekomen volgens mij... merk ook dat ik een soort blaartjes op mijn tandvlees heb dus blijkbaar doet het iets met de slijmvliezen...

Geplaatst
Ja eerste spuit gonal f gezet idd

Aan 1 kant zaten vier blaasjes andere kant geen idee over een weekje weer kijken hoeveel er dan zit

Hee dat had ik ook rechts 4 en links 3 op t eerste gezicht. Succes hoor jij ook spannend voor je weer

Geplaatst

@buttwefly door de hormonen is alles 10x zo erg doorbloed..ik denk inderdaad dat het door de sex is gekomen:) je baarmoedermond bloed wat sneller nu.. niks om je zorgen te maken klinkt zeker niet als wat ik heb.. mijn lichaam is raar.. ook eens na een icsi bleef mijn lichaam opeens volhouden dat ik zwanger was en bms aanmaken.. maar goed dat is dan ook al na een heel traject van een paar jaar en heel veel hormoneneb etc. ik had echt stolsels mijn lichaam brak toen gewoond de bms al af voor er een punctie was geweest

Geplaatst
@amf kluts ze maar vast goed zo af en toe:) ga je weer accupunctuur doen?

Nou weet het nog niet helaas met de twee cryo's heeft het ook niet geholpen en bij de laatste had die nog geprikt op vasthouden zeg maar nou is ook ergens mis gegaan... dus misschien een ronde een keer niet maar wie weet bedenk ik me nog

Geplaatst
Hoe oud ben jij als ik vragen mag

33 en jij?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden