Ga naar inhoud

ivf/icsi starten in juni/juli

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

sorry verjaardag gehad;).een mooie 8 cellige embryo die bezig was met delen aan boord.. waarom er weinig eicellen waren en slechte bevruchting..tsja gewoon een pechmaand maar we duimen voor deze

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
sorry verjaardag gehad;).een mooie 8 cellige embryo die bezig was met delen aan boord.. waarom er weinig eicellen waren en slechte bevruchting..tsja gewoon een pechmaand maar we duimen voor deze

Gelukkig, ik duim voor je mee hoor!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Dat klinkt heel hoopvol 🍀🍀🍀

Geplaatst

Oké wat is dit nu weer???. Ik ben nu 4 dagen aan het stimuleren. Heb toen ik met de deca begon en na drie dagen deca spuiten met de pil moest stoppen een menstruatie gehad. ..maar nu stimuleer ik 4 dagen met menopur en heb ik ineens rood bloed is dit normaal ik maak mij erg zorgen hoop dat iemand mij gerust kan stellen. Volgende week vrijdag eerste follikel meting maar ik maak me nu zorgen Door dit bloed ..lijkt me niet goed

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
Oké wat is dit nu weer???. Ik ben nu 4 dagen aan het stimuleren. Heb toen ik met de deca begon en na drie dagen deca spuiten met de pil moest stoppen een menstruatie gehad. ..maar nu stimuleer ik 4 dagen met menopur en heb ik ineens rood bloed is dit normaal ik maak mij erg zorgen hoop dat iemand mij gerust kan stellen. Volgende week vrijdag eerste follikel meting maar ik maak me nu zorgen Door dit bloed ..lijkt me niet goed

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Heb je wellicht iets geraakt tijdens gemeenschap? Ik zou het zh hierover bellen. Dit valt wat mij betreft onder die dingen die je ook in het weekend mag vragen ;)

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Dit klopt niet hè .. ik ga kijken of ik een nummer kan vindeb

Ik weet het niet lieverd. Ik ben geen arts. Ik heb geen bloedingen gehad van de decap. Wel 2x een soort van menstruatie, ik moest met een pil (primolut) starten op de eerste dag helder bloed en daarna stoppen na 10 dagen en toen heb ik weer wat gebloed. Dat was onderdeel van mijn schema. Dat zou het kunnen zijn, maar ik ken jouw schema niet. Zou gewoon even bellen.

Geplaatst
Ik weet het niet lieverd. Ik ben geen arts. Ik heb geen bloedingen gehad van de decap. Wel 2x een soort van menstruatie, ik moest met een pil (primolut) starten op de eerste dag helder bloed en daarna stoppen na 10 dagen en toen heb ik weer wat gebloed. Dat was onderdeel van mijn schema. Dat zou het kunnen zijn, maar ik ken jouw schema niet. Zou gewoon even bellen.

Ik spuit nu 16 dagen decap en 4 dagen menopur. Ik heb toen ik met de deca begon nog 3 dagen de pil moeten slikken toen ik swtopte met de pil en doorging met de deca werd ik na 4 dagen ongesteld dat was normaal die is netjes weg sinds vrijdag en nu dit

Geplaatst

Heb gebeld... Ik was vorige week zaterdag ongesteld geworden..3 Juni

Tot deze donderdag de 8e... nu dus 11 juni ineens rood bloedverlies en krampen.

heb dus gebeld, Het was/is ongebruikelijk.. maar het kon zijn dat mijn oestrogeen? nog te laag was en er dus wat bloed kwam.. ze verwacht dat de follikels nu gestimuleerd gaan worden en dit stopt.. het kon ook nog een na stukje zijn van mijn net afgelopen menstruatie.

Ik moet a.s vrijdag voor een echo dus afwachten of er iets gebeurt.

Ik maak me wel zorgen want enige wat ik voel zijn baarmoeder krampen en niks eigenlijk echt in de eierstokken.... ja soms steekje.

Dat woordje ongebruikelijk baart me dan weer zorgen, ik ga nu in spanning zitten tot vrijdag fijn.....

Ik heb dan nu zoiets van dalijk breekt mijn hele baarmoederslijm af...

Geplaatst

heb dus gebeld, Het was/is ongebruikelijk.. maar het kon zijn dat mijn oestrogeen? nog te laag was en er dus wat bloed kwam.. ze verwacht dat de follikels nu gestimuleerd gaan worden en dit stopt.. het kon ook nog een na stukje zijn van mijn net afgelopen menstruatie.

Ik maak me wel zorgen want enige wat ik voel zijn baarmoeder krampen en niks eigenlijk echt in de eierstokken.... ja soms steekje.

Dat woordje ongebruikelijk baart me dan weer zorgen, ik ga nu in spanning zitten tot vrijdag fijn.....

Het zal zo'n vaart niet lopen verwacht ik? Kijk het vandaag even aan. Als het echt zorgwekkend zou zijn, moest je direct komen. Dat heb ik een keer gehad.

Als het morgen nog steeds zo is, zou ik terugbellen en toch een afspraak maken. Liever een keer teveel in het zh dan. Ik hoop dat het idd een kleine nabloeding is meis en verder niets om je ongerust over te maken. Warme kruik of zo'n pittenzak op je buik helpt bij het ontspannen vond ik. Sterkte lieverd!!

Geplaatst

Mijn eierstokken voelde ik pas na een dag of 8 stimuleren. Dus dat is ook nog wel vroeg nu anders.

Geplaatst

Ha butterfly,

Snap je ongerustheid. Maar probeer je niet al te druk te maken.

Je krijgt zoveel rommel in je lijf. Dat je lichaam dat ook allemaal moet verwerken.

En een standaard is er in dit traject volgens mij niet.

Ben geen arts, dus durf geen conclusies trekken en zou zeker ook een extra controle vragen, ook voor je eigem gemoedsrust. Want die spanning hierover is sowieso niet goed.

Geplaatst

Oja en ik heb 3 weken moeten stimuleren omdat ik in eerste instante nieg of de gonalf reageerde... pas na verhoging.

Dus dat was ook nieg gebruikelijk en zo waren verbaasd dat ik zo goed op de verhoging heb gereageerd.

Geplaatst

Jullie zijn zo lief, dank je wel

Ik heb gisteren wel sex gehad en een orgasme ( sorry voor de details) misschien dat er nu dus een restje van de menstruatie uit komt,.... mijn menstruatie was pas vrijdag weg dus is 2 dagen geleden...

Ja je maakt je gelijk druk als ze dan zeggen ja is niet gebruikelijk.

Maar schijnbaar is het oestrogeen gehalte nog laag... als de eitjes gaan groeien verhoogd dat.. en stopt het... ( blijf het raar vinden allemaal de deca onderdrukt oestrogeen en de meno verhoogt vind je het gek dat het lijf van slag is)

Heb nu echt krampen van menstruatie en bloed is licht roze.

Ik wacht het maar af meer kan ik niet doen. Zij vond eerder komen niet nodig, vrijdag was vroeg zat, gewoon doorspuiten was het device..

Dank jullie wel.. ben blij dat ik met jullie kan praten betekend heel veel voor mij

Geplaatst
Heb gebeld... Ik was vorige week zaterdag ongesteld geworden..3 JuniTot deze donderdag de 8e... nu dus 11 juni ineens rood bloedverlies en krampen.heb dus gebeld, Het was/is ongebruikelijk.. maar het kon zijn dat mijn oestrogeen? nog te laag was en er dus wat bloed kwam.. ze verwacht dat de follikels nu gestimuleerd gaan worden en dit stopt.. het kon ook nog een na stukje zijn van mijn net afgelopen menstruatie.Ik moet a.s vrijdag voor een echo dus afwachten of er iets gebeurt.Ik maak me wel zorgen want enige wat ik voel zijn baarmoeder krampen en niks eigenlijk echt in de eierstokken.... ja soms steekje.Dat woordje ongebruikelijk baart me dan weer zorgen, ik ga nu in spanning zitten tot vrijdag fijn.....Ik heb dan nu zoiets van dalijk breekt mijn hele baarmoederslijm af...
Ik denk dat t nog een restje bloed is van je menstruatie heb ik ook gehad namelijk. Ze zagen op de echo nog wat vocht in mn baarmoeder maakte me zorgen toen. Uiteindelijk klein beetje bloedverlies gehad en je raadt t al , de volgende echo was dat vocht weg. Dus een restje bloed wat achter is gebleven. Misschien dat je door alle medicijnen niet goed leeg kan menstrueren ofzo? Geen idee maar ik heb dat ook gehad in ieder geval!
Geplaatst
Oja en ik heb 3 weken moeten stimuleren omdat ik in eerste instante nieg of de gonalf reageerde... pas na verhoging.

Dus dat was ook nieg gebruikelijk en zo waren verbaasd dat ik zo goed op de verhoging heb gereageerd.

3 weken stimuleren .. das echt lang.. Maar pino ik gebruik al 225 menopur is al de hoogste gebruikelijke dosering ( kan eventueel hoger maar zelden...)

@Johanna na 8 dagen voelde je de eierstokken? ok ik zit op dag 4, enige wat ik voel is hoofdpijn nu en baarmoederkrampen(ongi gevoel)

Geplaatst
Ik denk dat t nog een restje bloed is van je menstruatie heb ik ook gehad namelijk. Ze zagen op de echo nog wat vocht in mn baarmoeder maakte me zorgen toen. Uiteindelijk klein beetje bloedverlies gehad en je raadt t al , de volgende echo was dat vocht weg. Dus een restje bloed wat achter is gebleven. Misschien dat je door alle medicijnen niet goed leeg kan menstrueren ofzo? Geen idee maar ik heb dat ook gehad in ieder geval!

Sas dank je voor je reactie, had jij dat bloed dan ook tijdens de stimualtie...?

Bij mij was laatst niks te zien althans ze zei niks alleen het aantal eiblaasjes werd gezegd en de dikte van het bbm slijmvlies 4.5 mm... toen had ik nog bruine spotting van de gebruikelijke menstruatie ( stoppen pil en doorgaan deca) dit is idd pas 3 dagen over dus misschien restje.. laten we het hopen

Geplaatst
Sas dank je voor je reactie, had jij dat bloed dan ook tijdens de stimualtie...?Bij mij was laatst niks te zien althans ze zei niks alleen het aantal eiblaasjes werd gezegd en de dikte van het bbm slijmvlies 4.5 mm... toen had ik nog bruine spotting van de gebruikelijke menstruatie ( stoppen pil en doorgaan deca) dit is idd pas 3 dagen over dus misschien restje.. laten we het hopen
Ja precies zelfde situatie als jou. Zelfde dikte bms en ook paar dagen na de laatste menstruatie. Tijdens het stimuleren. Dus denk dat je je geen zorgen hoeft te maken!
Geplaatst
Jullie zijn zo lief, dank je wel

Ik heb gisteren wel sex gehad en een orgasme ( sorry voor de details) misschien dat er nu dus een restje van de menstruatie uit komt,.... mijn menstruatie was pas vrijdag weg dus is 2 dagen geleden...

Ja je maakt je gelijk druk als ze dan zeggen ja is niet gebruikelijk.

Maar schijnbaar is het oestrogeen gehalte nog laag... als de eitjes gaan groeien verhoogd dat.. en stopt het... ( blijf het raar vinden allemaal de deca onderdrukt oestrogeen en de meno verhoogt vind je het gek dat het lijf van slag is)

Heb nu echt krampen van menstruatie en bloed is licht roze.

Ik wacht het maar af meer kan ik niet doen. Zij vond eerder komen niet nodig, vrijdag was vroeg zat, gewoon doorspuiten was het device..

Dank jullie wel.. ben blij dat ik met jullie kan praten betekend heel veel voor mij

Ah. Ja. Sex kan dat doen. En we slepen elkaar er door hoor!! Ik heb ook superveel steun van dit forum. Het is lastig delen met mensen die niet hetzelfde hebben meegemaakt merk ik met vriendinnen. Hoe lief ook.

Sterkte meis en probeer wat te ontspannen

Geplaatst

:) Ja is ook fijner en beter praten met mensen die in hetzelfde zitten of hebben gezeten. Logisch ook je moet dit meemaken om te weten wat het is en wat je kunt verwachten.

Sas heeft mij net ook gerustgesteld dit had het zelfde. Hopen dat de buikpijn snel overgaat en de eitjes gaan groeien.

Hoe is het met jou? Maandag heb je de echo? Ben erg benieuwd maar het komt helemaal goed hoor dat voelde ik vanaf het begin bij jou haha ;)

Bedankt voor het gelijk reageren net zat echt in angst en merk dat het nu iets minder is, dank je wel!

Geplaatst
:) Ja is ook fijner en beter praten met mensen die in hetzelfde zitten of hebben gezeten. Logisch ook je moet dit meemaken om te weten wat het is en wat je kunt verwachten.

Sas heeft mij net ook gerustgesteld dit had het zelfde. Hopen dat de buikpijn snel overgaat en de eitjes gaan groeien.

Hoe is het met jou? Maandag heb je de echo? Ben erg benieuwd maar het komt helemaal goed hoor dat voelde ik vanaf het begin bij jou haha ;)

Bedankt voor het gelijk reageren net zat echt in angst en merk dat het nu iets minder is, dank je wel!

Graag gedaan! ik heb de 20ste de echo. Nog 9 dagen wachten. Hihi, ja, goed gevoel bij? Grappig! Ik twijfel een beetje merk ik. Maar ook dat hoort erbij. Ik kan het maar moeilijk loslaten.

Geplaatst
Graag gedaan! ik heb de 20ste de echo. Nog 9 dagen wachten. Hihi, ja, goed gevoel bij? Grappig! Ik twijfel een beetje merk ik. Maar ook dat hoort erbij. Ik kan het maar moeilijk loslaten.

Dat snap ik en is niet meer dan normaal.. die angst en onzekerheid heel logisch.

Maar ik heb bij jou vanaf het begin toen was het echt net net geweten /gevoelt dat het goed zat .

Het is spannend de 20e want je gaat je eigen kindje zien , wat je nog nooit mee hebt gemaakt , zo bijzonder!! maar het gaat helemaal goed komen let maar op!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden