Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Follikelmeting, dus grote van het eitje ;-)

Stand van zaken

Mariag: 18-07 tp🦋

Minima: 21 juli tp 🦋

Pino: 29 juli tp 🦋

Eatpraylove: start 29-6

Miranda: 14juli echo fm, begin aug tp, 4 cryo,s, natuurlijke cyclus met ustrogan

Yamila: 18juli start gonal-f, 25 juli 1e echo fm

Ash: 19 juli start menopur, 26 juli 1e echo fm

Evi. H, 21 juli start gonal-f, 30 juli 1e echo fm

Lautje: 24 juli start meno pur, 31 juli 1e echo fm

Christel81: 23 juli start decapeptyl

Butterfly: 24 juli bloedprikken bms

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Amf: rustmaand

Danlon: start eind juli/aug

Yvje1977: 14sept start decapeptyl

Ik heb het iets aangepast zodat het wat overzichtelijker werd voor me. En de tps boven aan 🦋

Klopt het van iedereen zo?

En hoe zit het met eatpraylove?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 810
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ook hier groen licht .

Hcg staat op 0.1.

Zodra ik ongesteld word ( verwacht ik eind deze maand want heb mijn eisprong al weer gevoeld )mag ik op dag 1 of 2 beginnen met progynova.

Na 10 dagen slikken bellen voor echo en als baarmoederslijmvlies goed is en de cryo goed ontdooit tp.

De embryo is op dag 3 ingevroren. Hij word een dag voor de tp eruit gehaald en moet dan doordelen begreep ik , dus als hij de dag erna terug geplaatst word is het een embryo van 4 dagen... gaat t weer wat sneller

Wat jij schreef pino over dat moeilijk kunnen ontspannen en controle willen houden herken ik heel erg.

Over dat ene drankje. Doe wat goed voelt.

Ik durf het niet maar ga niet zo spastisch doen als de vorige x... denk ik... met nadruk op denk ik hahah

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

Hahha lalautje ik moest bloed prikken voor mijn hcg. Die is nu op 0.1

Dus kan ik beginnen zodra ik ongesteld ben met progynova. En dan hopelijk midden augustus tp van cryo

Geplaatst
Hahha lalautje ik moest bloed prikken voor mijn hcg. Die is nu op 0.1

Dus kan ik beginnen zodra ik ongesteld ben met progynova. En dan hopelijk midden augustus tp van cryo

Oke ik pas het aan ( al die afkortingen hahaha zie door de bomen het bos niet meer)

Geplaatst
Oke ik pas het aan ( al die afkortingen hahaha zie door de bomen het bos niet meer)

Geplaatst

Stand van zaken

Mariag: 18 juli tp🦋

Minima: 21 juli tp 🦋

Pino: 29 juli tp 🦋

Eatpraylove: start 29 juni (?!)

Miranda: 14juli echo fm, begin aug tp

Butterfly: eind juli start progynova, tp wrs 15 aug

Geplaatst

Fijn lautje, idd lekker ovetzichtelijk, kan jij het meteen bijhouden als ik op vakantie ben 😁

Fijn dat je weet verder mag butterfly.... op naar de cryotp, dat die wel lekker mag blijven zitten 🍀

En je gaat het dus in gestimuleerde cyclus doen. Geeft wel meer rust vind ik, maar poeh wat een k.. medicijn. Maar als het werkt maakt het niet uit.

Geplaatst
Fijn lautje, idd lekker ovetzichtelijk, kan jij het meteen bijhouden als ik op vakantie ben

Fijn dat je weet verder mag butterfly.... op naar de cryotp, dat die wel lekker mag blijven zitten

En je gaat het dus in gestimuleerde cyclus doen. Geeft wel meer rust vind ik, maar poeh wat een k.. medicijn. Maar als het werkt maakt het niet uit.

Hihi zal ik doen hoor! Maak je daar geen zorgen over 🦋 en geniet er van !!!

Geplaatst

Stand van zaken

🦋Mariag: 18 juli tp

🦋Minima: 21 juli tp

🦋Pino: 29 juli tp

Geplaatst
Hihi zal ik doen hoor! Maak je daar geen zorgen over 🦋 en geniet er van !!!

Ik weet alleen niet hoe ik een nieuw bankje aanmaak... misschien dat je dat nog kan doen voor de vakantie ? Dan zet ik 1 aug het schema daarin autistisch......

Geplaatst
Stand van zaken

🦋Mariag: 18 juli tp

🦋Minima: 21 juli tp

🦋Pino: 29 juli tp

Heel overzichtelijk!! FIJN!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Geplaatst
Ik weet alleen niet hoe ik een nieuw bankje aanmaak... misschien dat je dat nog kan doen voor de vakantie ? Dan zet ik 1 aug het schema daarin autistisch......

Netjes hoor.

Als je naar wachtbankje gaat, zie je verschillende keuzes waarin je door kan klikken, wachtbankje juni, wachtbankje juli, wachtbankje juli 2.0. Daarboven staat een geel balkje met nieuwe discussie. Daar kan je de nieuwe maand in aanmaken.

Maar wil het anders ook wel doen hoor ;-)

Tip; onder je bericht staat bericht bewerken. Dan kan je evt daar een aanpassing doen, alleen staat die dan niet bovenaan, maar als die nog op dezelfde pagina staat is dat prima.

Nadeel, bij mijn tablet iig, is dat die de icoontjes niet mee pakt. Er komen dan vraagtekens te staan heel vreemd.

Geplaatst
Fijn lautje, idd lekker ovetzichtelijk, kan jij het meteen bijhouden als ik op vakantie ben

Fijn dat je weet verder mag butterfly.... op naar de cryotp, dat die wel lekker mag blijven zitten

Ja ik had weinig keuswerd gelijk alleen over gestimuleerd gesproken makkelijker voor hunnie

Waarom vind jij dat meer rust geven ?

Hoelang moet je die progynova slikken dat ben Ik vergeten te vragen.

Jij had veel last ervan he van die progynova.

Ik las in de bijsluiter dat je het niet mag slikken als je zwanger bent of wil worden... Beetje dubbel.

Ik had het liever zonder gedaan misschien maar dat was op dit moment niet aan de orde .

Lalautje heel overzichtelijke bedankt voor het aanpassen, dat lukte mij niet op de telefoon .

Geplaatst
Ja ik had weinig keuswerd gelijk alleen over gestimuleerd gesproken makkelijker voor hunnie

Waarom vind jij dat meer rust geven ?

Hoelang moet je die progynova slikken dat ben Ik vergeten te vragen.

Jij had veel last ervan he van die progynova.

Ik las in de bijsluiter dat je het niet mag slikken als je zwanger bent of wil worden... Beetje dubbel.

Ik had het liever zonder gedaan misschien maar dat was op dit moment niet aan de orde .

Lalautje heel overzichtelijke bedankt voor het aanpassen, dat lukte mij niet op de telefoon .

Ik gebruik estradiol, soort gelijk medicijn. Vind die erger dan alle hormonen bij elkaar tot nu toe, haha. Veel buikpijn 1 de eerste 2 weken, totdat de urstrogan erbij komt. (Nog 2 dagen), maar vooral heel moe en zo,n algeheel gevoel van mij niet lekker voelen.

En soms ineens opvliegers.

Maar goed kunnen we hendelen.

Ik vind het rustiger omdat ik een vroege eisprong heb, dus die kunnen ze nu iig niet missen. En zorgt voor een goede bms. Altijd een goede bms gehad tot tp, maar weet niet wat het daarna toe. Kan wel weer helpend zijn samen met de ustrogan, dan de bms iig mooi op dikte blijft.

Bij ons zkh kan je wel kiezen, vreemd dat jullie ziekenhuis dat niet doet. Klopt idd dat het makkelijker is voor hun, gaf mijn zkh ook aan. Maar laat de keuze wel bij mij liggen.

Bij een zwangerschap moet ik er 10 weken mee doorgaan.

Met die bijsluiter kan ik niks, is gericht op vrouwen in de overgang. En dat het kankerverwekkend kan zijn, stelt mij ook niet helemaal gerust.

Mocht het deze ronde niet raak zijn, dan toch weer nadenken over natuurlijke cyclus. Maar vorige ronde wat meg medicatie en heeft ons tot nu toe het verste gebracht @hoop🍀

Geplaatst
Maria en minima hoe gaat het met jullie?

Christel jij bent inmiddels begonnen met de decapeptyl

Hai Butterfly, ben inmiddels hersteld van de punctie. Heb alleen nog steeds een bol buikje..

We zijn nu lekker op vakantie. Heerlijk ontspannen, mooi weer en afwachten maar.

2 aug belt het ziekhuis en gaan we een test doen als ik nog niet ongesteld ben geworden 🤞

Geplaatst
Netjes hoor.

Als je naar wachtbankje gaat, zie je verschillende keuzes waarin je door kan klikken, wachtbankje juni, wachtbankje juli, wachtbankje juli 2.0. Daarboven staat een geel balkje met nieuwe discussie. Daar kan je de nieuwe maand in aanmaken.

Maar wil het anders ook wel doen hoor ;-)

Tip; onder je bericht staat bericht bewerken. Dan kan je evt daar een aanpassing doen, alleen staat die dan niet bovenaan, maar als die nog op dezelfde pagina staat is dat prima.

Nadeel, bij mijn tablet iig, is dat die de icoontjes niet mee pakt. Er komen dan vraagtekens te staan heel vreemd.

Hmmm. Wat jammer!!! Ik had bij de tp's vlinders sterretjes en geluksklavertje bij de medicatie bloemetjes en de wachters voor volgende ronde zonnetjes... moet ik dus even wat anders voor verzinnen..

ja als jij augustus zou willen maken zou fijn zijn. Ik heb namelijk dit wachtbankje op volgen staan en heb geen flauw idee meer hoe ik überhaupt nog ergens anders heen kan... Haha straks kom ik jou aug bankje niet eens in

Geplaatst
Ik gebruik estradiol, soort gelijk medicijn. Vind die erger dan alle hormonen bij elkaar tot nu toe, haha. Veel buikpijn 1 de eerste 2 weken, totdat de urstrogan erbij komt. (Nog 2 dagen), maar vooral heel moe en zo,n algeheel gevoel van mij niet lekker voelen.

En soms ineens opvliegers.

Maar goed kunnen we hendelen.

Ik vind het rustiger omdat ik een vroege eisprong heb, dus die kunnen ze nu iig niet missen. En zorgt voor een goede bms. Altijd een goede bms gehad tot tp, maar weet niet wat het daarna toe. Kan wel weer helpend zijn samen met de ustrogan, dan de bms iig mooi op dikte blijft.

Bij ons zkh kan je wel kiezen, vreemd dat jullie ziekenhuis dat niet doet. Klopt idd dat het makkelijker is voor hun, gaf mijn zkh ook aan. Maar laat de keuze wel bij mij liggen.

Bij een zwangerschap moet ik er 10 weken mee doorgaan.

Met die bijsluiter kan ik niks, is gericht op vrouwen in de overgang. En dat het kankerverwekkend kan zijn, stelt mij ook niet helemaal gerust.

Mocht het deze ronde niet raak zijn, dan toch weer nadenken over natuurlijke cyclus. Maar vorige ronde wat meg medicatie en heeft ons tot nu toe het verste gebracht @hoop

Ja ik las het ja.. maar ja die bijwerking heeft de pil ook. Ik vind het raar over dat je het niet mag slikken tijdens zwangerschap of als je zwanger wilt worden erg tegenstrijdig .

Ook ik heb een vroege eisprong dus wel beter dat die onderdrukt wordt

Alleen vind ik het zo vreemd dat je lichaam zonder eisprong ineens moet begrijpen dat je ze zwanger is. Ik neem aan dat je we dan wel die utro moet gebruiken tot week 10 ? Want je hebt dan geen geel lichaam.

Ik ben benieuwd maar de bijwerkingen

Maar ja alles voor t goede doel

Geplaatst
Hai Butterfly, ben inmiddels hersteld van de punctie. Heb alleen nog steeds een bol buikje..

We zijn nu lekker op vakantie. Heerlijk ontspannen, mooi weer en afwachten maar.

2 aug belt het ziekhuis en gaan we een test doen als ik nog niet ongesteld ben geworden 🤞

Oh spannend !. Duim met je mee.

Geniet lekker van je vakantie en doe rustig aan

Geplaatst
Ja ik las het ja.. maar ja die bijwerking heeft de pil ook. Ik vind het raar over dat je het niet mag slikken tijdens zwangerschap of als je zwanger wilt worden erg tegenstrijdig .

Ook ik heb een vroege eisprong dus wel beter dat die onderdrukt wordt

Alleen vind ik het zo vreemd dat je lichaam zonder eisprong ineens moet begrijpen dat je ze zwanger is. Ik neem aan dat je we dan wel die utro moet gebruiken tot week 10 ? Want je hebt dan geen geel lichaam.

Ik ben benieuwd maar de bijwerkingen

Maar ja alles voor t goede doel

Ik moest t idd tot 12 wk gebruiken en ze hebben tussendoor nog een keer daarop geprikt... Mn hormonen zaten wat laag dus mocht ik tot 12 wk nog bijprikken elke dag..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

Stand van zaken

***Wachters***

*Mariag: 18 juli tp

*Minima: 21 juli tp

*Pino: 29 juli tp

***Medicatie***

*Eatpraylove: start 29 juni (?!)

*Miranda: 14juli echo fm, begin aug tp

*Yamila: 18juli start gonal-f, 25 juli 1e echo fm

*Ash: 19 juli start menopur, 26 juli 1e echo fm

*Evi. H, 21 juli start gonal-f, 30 juli 1e echo fm

*Lautje: 24 juli start meno pur, 31 juli 1e echo fm

*Christel81: 23 juli start decapeptyl

*Butterfly: eind juli start progynova, tp wrs 15 aug

***Rusters***

*Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

*Amf: rustmaand

*Danlon: start eind juli/aug

*Yvje1977: 14sept start decapeptyl

Pino is het zo duidelijker voor iPad ? Wel jammer, vond de icoontjes zo leuk

Geplaatst
Bij prikken met progynova? Het zijn toch pilletjes

Misschien te kort ben aan t werk hihi...sorry Doe t tussendoor vandaag..

Ik moet de pilletjes tot 12 weken. Ik had posi test en moest daarom ook opnieuw de hormonen prikken. Die waren aan de lage kant. Daarom moest ik naast de pillen ook nog elke dag hormonen bijspuiten om dat op pijl te houden. Je lichaam pakt t minder snel zelf op inderdaad..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

Hey Maria,

Waar komt het bolle buikje door ? Ik begin ook een buikje te krijgen ? Kan dat door de decapeptyl komen ? Ik heb ook al 3 dagen geen ontlasting gehad.. weet niet of jullie daar ook problemen mee hebben ? (Vroeger had ik dat sowieso elke dag soms wel 2x)

Ik duim voor je! En geniet van je vakantie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden