Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Mijn behandelend arts kiest ook voor punctie. Dus vanavond pregnyl en zaterdag ochtend is het zover. Gyn blijft bij standpunt. Heb gevraagd mocht ik een tweede cyclus nodig hebben en ik vertrouw het niet of denk het anders of ik dan zelf gewoon een echo tussendoor kan plannen. Ze gaf aan dat dat uiteraard kan. Dus.. hier weer ietsje rustiger Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja dat maakt je toch wel weer rustiger he.. nou toch zeker wel fijn dat er een 3 tal eitjes de juiste formaat hebben zeg maar .. want dat Ia ook goed te doen bij een punctie.. jammer dat ze nooit iets toe willen geven joh. Bij ons wordt er ook aktijd gezegd 2 mm per dag .. maar hoe ze dan bij datt reken sommetje kwam 🤷🏾*♀️ Goed dat je een evalutaiegespreek aangaat is altijd fijn Nou gelukkig is het voor nu ff rustig en kan je door🤗 en op naar de pregnyl en de punctie Ik duim voor je dat alles goed gaat en mooie bevruchtingen 🙌🏾😘 en volg vooral je gevoel op naar de ounctie💪🏾
  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja inderdaad ik ben ook zo benieuwd naar @minima en @marleen maar geen reactie.. is nu wel testdag geweest toch ?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
. Ben ook benieuwd naar de dames .. hopelijk strakkies de eerste knaltesten op het wachtbankje augustus 😊🍀🍀@ butterfly gewoon lekker ruatig aan doen .. al die rot hormonen ook
Geplaatst
. Ben ook benieuwd naar de dames .. hopelijk strakkies de eerste knaltesten op het wachtbankje augustus @ butterfly gewoon lekker ruatig aan doen .. al die rot hormonen ook

Ja inderdaad! Zou een heel erg fijn en positief begin van de maand zijn! En dat geeft ook weer hoop!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Succes @Lalautje met de punctie!

@minima en @marleen, jullie maken het wel heel spannend.. hopelijk positief nieuws

@butterfly ja idd zo voelde ik me ook, al de prikhormonen had is weinig last van (behalve snel huilerig en aankomen) maar die Progynova was echt vervelend pijnlijke maag en opgeblazen buik enzo.

Troost is dat je lichaam er wel aan went en dan voel je niks meer.

Dat hoorde ik ook van een andere vrouwtje, en was ook echt zo na 2 weken, terwijl ik dacht dat ik mn lichaam zo kapot maakte van binnen.

Probeer steeds slokjes water te drinken

Geplaatst
Succes @Lalautje met de punctie!

@minima en @marleen, jullie maken het wel heel spannend.. hopelijk positief nieuws

@butterfly ja idd zo voelde ik me ook, al de prikhormonen had is weinig last van (behalve snel huilerig en aankomen) maar die Progynova was echt vervelend pijnlijke maag en opgeblazen buik enzo.

Troost is dat je lichaam er wel aan went en dan voel je niks meer.

Dat hoorde ik ook van een andere vrouwtje, en was ook echt zo na 2 weken, terwijl ik dacht dat ik mn lichaam zo kapot maakte van binnen.

Probeer steeds slokjes water te drinken

Ja bizar die maagpijn. Niet te harden ik blaas helemaal op en heb echt pijn. Ik las er op Google ook veel over mensen die dit krijgen met progynova. Vuiligheid . Ik zwelling. Langzaam op allemaal lucht. Ik heb net een maagbeschermer ingenomen ik las toen dat jij dat niet mocht ofzo ? Wat was de reden daarvoor .

En hoelang duurde het voor jouw ergste. Maagpijn zakte

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

@yamila dankje

@ash heel veel succes morgen bij de punctie !🥚

@butterfly ik hoop dat het snel weggaat die maagpijn !

Geplaatst

Stand van zaken

🦋Minima: 21 juli tp

🦋Marleen84: 22 juli tp

🦋Noom: 27 juli tp

🦋Pino: 29 juli tp

🦋Miranda13: 3aug tp

Ash: 4 aug punctie

Lautje: 5 aug punctie

Danlon: 28 juli start gonalf+meno, 5 aug 1e echo fm

Christel81: 1aug start gonalf,

7 aug 1e echo fm

Butterfly: 1 aug start progynova, 11 aug 1e echo fm

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Amf: rustmaand

Yamila: 27 aug start decapeptyl

Yvje1977: 14sept start decapeptyl

Evi.H: rustmaand

Geplaatst
Ja bizar die maagpijn. Niet te harden ik blaas helemaal op en heb echt pijn. Ik las er op Google ook veel over mensen die dit krijgen met progynova. Vuiligheid . Ik zwelling. Langzaam op allemaal lucht. Ik heb net een maagbeschermer ingenomen ik las toen dat jij dat niet mocht ofzo ? Wat was de reden daarvoor .

En hoelang duurde het voor jouw ergste. Maagpijn zakte

Wat vervelend dat je je zo voelt...hopelijk trekken de vervelende bijwerkingen snel weg!!

Geplaatst

@ash succes jij ook morgen de punctie natuurlijk ❤️❤️

@butterfly klopt ik mocht dat niet. Ik had het wel opgehaald bij de apotheek maar mn arts zei dat ik dat niet mocht slikken.

Geen idee eigenlijk, missch dat het het effect zou verstoren?

Want Progynova verdikt je baarmoeder slijmvlies Het maakt je baarmoederslijm klaar zodat je embryo zich kan innestelen

Geplaatst

@lalautje @yamila dank jullie wel. Zie er een beetje tegen op sinds vanmiddag. Toen ik 1e keer punctie had voelde ik alles (pijn) en kon 3 dagen niet normaal lopen.

Iemand suggesties?

Geplaatst

@yvje1977

@ash Awh snap dat je er tegenop ziet. Ik heb er nog geen ervaring mee wat voor meds kreeg je de vorige keer ? Wat ik van poekie te horen heb gekregen is dat wij morfine en een roesje krijgen..

Geplaatst

@yvje dank je ik hoop t ook

@yamila vreemd want wat heeft je baarmoederslijmvlies nou met je maag te maken. Ik.lees op internet dat andere vrouwen het juist kregen voor der maagpijn van de progynova ...allemaal zo tegenstrijdig ik heb er net wel al 1 ingenomen maar nu durf ik niet meer .

Vanaf morgen ga ik weer wat gezonder leven dat wil zeggen geen frisdrank meer. Geen koffie alleen water . Weer meer fruit etc etc . .

Geplaatst

@Lalautje ja klopt wel. Maar toch voelde ik het prikken 2x. Vond het niet fijn maar ja het is voor het goede doel hè. Ik ga slapen nu. Wekker gaat 06.30 uur. Ik laat morgen wel weten hoeveel eitjes er verkregen zijn.

Geplaatst

@ash heb Jij punctie morgen? Succes hoor . Ik heb geen tips ik heb totaal Geen last gehad gelukkig na de punctie maar ja had maar 3 follikels de konden aanprikken dus dar zal het zijj geweest.

Gewoon rustig aan doen er na en veel drinken. Las ook dat de ene keer de andere keer niet is misschien valt het je dit x heel erg mee.

Succes

Geplaatst

@ash succes morgen!

@lalautje fijn dat je iets rustiger bent. Op naar de punctie!

@butterfly is dat hetzelfde als estradiol? Daar had ik t wel van... Je zegt gezond eten.. Tips? Kamille thee drinken en verse gember gebruiken... Maak hier thee van, gooi t door je eten etc.. Kalmeert de maag

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
@Lalautje ja klopt wel. Maar toch voelde ik het prikken 2x. Vond het niet fijn maar ja het is voor het goede doel hè. Ik ga slapen nu. Wekker gaat 06.30 uur. Ik laat morgen wel weten hoeveel eitjes er verkregen zijn.

Ja ben echt heel benieuwd! Kan je ook morgen laten weten hoe groot je eitjes waren toen ze geprikt werden ?

Heeeel veel succes !!! 🥚🥚🥚🥚🥚🥚🥚

Geplaatst
@poekie heb jij al eens assisted hatching geprobeerd ? Ik vraag me af wat een betere slagingskans heeft.. 5 dagen tp of 3 dagen tp met assisted hatching

Wat zouden jullie doen ?

Nee geen assisted hatching geprobeerd. Onze eerste tp had geen resultaat, maar cryo tp was al een hatching blastocyste en in ieder geval ingenesteld was.

Ik weet niet zoveel van assisted hatching moet ik eerlijk bekennen, maar na de tweede poging lijkt innesteling gewoon te kunnen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

@butterfly ja idd, wat heeft je maag er mee te maken.. geen idee , ik mocht het niet, dus ik moest maar volhouden en steeds slokjes drinken enzo, totdat het weg was.

Ik slik zelf ook geen paracetamol of uboprofen omdat het mn maag helemaal kapot heeft gemaakt omdat ik jaren al zoveel van slikte omdat ik migraine kreeg.

En ik wil nu geen risico's nemen met een zwangerschap met dat soort medicatie.

Ik heb nu geen migraine meer omdat ik magnesium citraat inneem, echt een wondermiddel voor me.

Verder drink ik decafe 1 kopje per dag of Latte. Geen frisdrank maar water en sapjes/smooties.

Gezond eten verder groente, fruit, volkoren en noten

Geplaatst

@ash veel succes morgen. Hopen dat het deze keer meevalt!

@butterfly wat verschrikkelijk vervelend zeg! Maagpijn is echt verschrikkelijk. Ik hoop dat je er snel vanaf bent, maar als het morgen weer zo erg is, zou je dan niet je eigen arts eventjes bellen om te vragen wat je kan doen? Wie weet heeft die nog tips.

@lalautje zit de pregnyl erin?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

@danlon ja er is nu een rust over mij heen gekomen, dankjewel🤞

@poekie ik durf het niet ben bang dat het toch beschadigd. Denk dat 5 tp dan beter is, is de schil ook dunner. Wanneer verwacht jij weer te kunnen starten ? ja de pregnyl moest er 21:30 in. Zaterdag 8.30 punctie. Moet er al 7.15 zijn, maar ben zo bang voor file.. het word zwarte zaterdag en dat begint meestal 03:00 Snachts al..

@yamila ik drink wel 2 koffie per dag

Geplaatst
@danlon ja er is nu een rust over mij heen gekomen, dankjewel🤞

@poekie ik durf het niet ben bang dat het toch beschadigd. Denk dat 5 tp dan beter is, is de schil ook dunner. Wanneer verwacht jij weer te kunnen starten ? ja de pregnyl moest er 21:30 in. Zaterdag 8.30 punctie. Moet er al 7.15 zijn, maar ben zo bang voor file.. het word zwarte zaterdag en dat begint meestal 03:00 Snachts al..

@yamila ik drink wel 2 koffie per dag

Is geen ramp hoor die koffie, je wil gezonder leven zodat je zelf het gevoel krijgt dat je er zelf ook alles aan hebt gedaan. Voordat je straks denkt dat het aan de koffie ligt dat het steeds niet lukt.

Ik heb 2 kids en had nergens op gelet, at en leefde ongezond. Pas toen ik zwanger was leefde ik gezond.

Geplaatst
Is geen ramp hoor die koffie, je wil gezonder leven zodat je zelf het gevoel krijgt dat je er zelf ook alles aan hebt gedaan. Voordat je straks denkt dat het aan de koffie ligt dat het steeds niet lukt.

Ik heb 2 kids en had nergens op gelet, at en leefde ongezond. Pas toen ik zwanger was leefde ik gezond.

Maar ik dacht dat 2 koffie mocht per dag ook als je zwanger was

Ja dat heb ik inderdaad ook.. ik wil niet kunnen zeggen achteraf had ik maar.. ben nu ook rookvrij 3 weken en heb 11 jaar gerookt. Heb er ook helemaal geen moeite mee, omdat ik weet waar ik het voor doe. Dat geeft zoveel energie !

Geplaatst
Maar ik dacht dat 2 koffie mocht per dag ook als je zwanger was

Ja dat heb ik inderdaad ook.. ik wil niet kunnen zeggen achteraf had ik maar.. ben nu ook rookvrij 3 weken en heb 11 jaar gerookt. Heb er ook helemaal geen moeite mee, omdat ik weet waar ik het voor doe. Dat geeft zoveel energie !

Beste is 1 koffie per dag, maar anders neem je decafe is cafeïnevrij en smaakt heerlijk zoals je eigen koffie. Die van Perla vind ik het lekkerst.

Ik rookte ook 5 jaar en gestopt toen ik voor het eerst zwanger was, kreeg ik afkeer van roken. Ik kon niet meer tegen de geur door de hormonen denk ik..en is het zo gebleven gelukkig.

Ja het is een knop die je om moet zetten omdat je wens zoo groot is voor een gezond kindje.

Gelukkig heb je er geen moeite mee, want het is heel veel struggelen in deze traject

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden