Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2017

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Alle dames bedankt boor de lieve reacties en het succes wensen

@ lalautje Hii .. ja ik werd vanmorgen vroeg al gebeld dat ik er om half 11 moest zijn ..dus meteen gedouched en vertrokken en alles is goed gegaan Baby is on bord Nu innestelen maar ... ik had niet veel gedronken terwijl ik dat wel had gedaan voor mijn gevoel .. maar de arts kon gelukkig goed zien waar hij hem/ haar moest plaatsen en voor mij was t ook zichtbaar een stipje gelukkig ... nu de vreselijke wacht weken in Hoe is het met je echo fm gegaan ?? Waarschijnlijk vanavond de pregnyl spuiten ?

@ Ash ja soms ben je er gewoon ff klaar mee he met het prikken maar gelukkig zit ie erin en nu op naar de tp

Derest van de meiden hoe gaat het met jullie ?? Kan het allemaal zoo slecht bijhouden in verband met drukte voorheen miste ik geen een pagina maar nu ff niet gekeken en bam kapot veel berichtjes

Wat fijn !!!!! Ik heb nu de echo Xx

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik ben echt over de zeik. Nu heb ik ineens 15/16 follikels en de meeste zijn al 24/25 mm dus wrs overrijp en de andere 11/12mm dus met punctie wrs niet rijp. Was wel te voorspellen als ik na 6 dagen stimulatie op 15 mm zit en ik vervolgens 3 dagen erbij moet stimuleren dat er dan 7,5 ongeveer bij de 15 mm komt. De gyn raadde aan om af te breken en opnieuw te beginnen. Jantje Koekkoek. Heb zeker 18 spuiten en huilbuien voor niks gehad. Die punctie gaat gewoon door. Hoop op toch eicellen. Nu wil ze dat ik bloedprikken voor lh oestrogeen en progesteron en belt mij vanmiddag op Hoelaat ik de punctie zaterdag heb en dus ook de pregnyl vanavond

Geplaatst
Ik ben echt over de zeik. Nu heb ik ineens 15/16 follikels en de meeste zijn al 24/25 mm dus wrs overrijp en de andere 11/12mm dus met punctie wrs niet rijp. Was wel te voorspellen als ik na 6 dagen stimulatie op 15 mm zit en ik vervolgens 3 dagen erbij moet stimuleren dat er dan 7,5 ongeveer bij de 15 mm komt. De gyn raadde aan om af te breken en opnieuw te beginnen. Jantje Koekkoek. Heb zeker 18 spuiten en huilbuien voor niks gehad. Die punctie gaat gewoon door. Hoop op toch eicellen. Nu wil ze dat ik bloedprikken voor lh oestrogeen en progesteron en belt mij vanmiddag op Hoelaat ik de punctie zaterdag heb en dus ook de pregnyl vanavond

Jeetje meid wat een vervelende situatie en je emotie is heel begrijpelijk.... Ben je er zeker van dat je de punctie door wil laten gaan met het risico dat je dadelijk niks hebt? Dan is wel 1 poging weg...punctie wordt gezien als poging 😐

Geplaatst

Is dit echt??? Ze hebben je te lang nog laten door stimuleren dus.. en nu even makkelijk zeggen breek maar af en start maar opnieuw . Heeft dat mens enig idee wat dit geestelijk en lichamelijk met iemand doet... na al hun ervaring hadden ze toch wel wat beter in kunnen schatten.

.

Misschien maken die andere follikels een spurt als je op zo'n snelle groei zit. Doe wat je hart je ingeeft. Misschien heb je nu niet de jackpot aan eitjes door hun domme fout maar wel wat bruikbare en is de eerste keer bam raak!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst
Is dit echt??? Ze hebben je te lang nog laten door stimuleren dus.. en nu even makkelijk zeggen breek maar af en start maar opnieuw . Heeft dat mens enig idee wat dit geestelijk en lichamelijk met iemand doet... na al hun ervaring hadden ze toch wel wat beter in kunnen schatten.

.

Misschien maken die andere follikels een spurt als je op zo'n snelle groei zit. Doe wat je hart je ingeeft. Misschien heb je nu niet de jackpot aan eitjes door hun domme fout maar wel wat bruikbare en is de eerste keer bam raak!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Ja inderdaad. Gynaecologen zouden een verplichte hormoonkuur moeten hebben voordat ze aan het werk mogen in een ziekenhuis. En dat ziekenhuis de fout zelf niet toegeeft vind ik ook belachelijk.

Ja mijn gevoel zegt dat ik de punctie gewoon moet doen. En inderdaad misschien maken die van 11/12 ook nog een groeispurt.

Geplaatst

Stand van zaken

🦋Minima: 21 juli tp

🦋Marleen84: 22 juli tp

🦋Noom: 27 juli tp

🦋Pino: 29 juli tp

🦋Miranda13: 3 aug tp

Ash: 4 aug punctie

Lautje: 5 aug punctie

Danlon: 28 juli start gonalf+meno, 5 aug 1e echo fm

Christel81: 1 aug start gonalf,

7 aug 1e echo fm

Butterfly: 1 aug start progynova, 11 aug 1e echo fm

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Amf: rustmaand

Yamila: 27 aug start decapeptyl

Yvje1977: 14sept start decapeptyl

Evi.H: rustmaand

Geplaatst

He lautje dat is wel eens eventjes kut zeg! Snap dat je hier flink van baalt!

Hopelijk dan toch nog een goed resultaat uit de punctie. Ik duim voor je!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Hey lalautje jeetje zeg dit is echt k*** nieuws niet hetgeen wat je verwacht zi bij je laatste folikel meting... ik vindt het echt heel apart dat ze jouw nog 3 dagen hebben laten spuiten. Terwijl je al op dag 6 op 15 mm zit had dan voor de zekerheid je 2 dagen later terug laten komen want mijn gyn zeg altijd dat je eitje ongeveer met 2 mm per dag kan groeien dan hadden ze al kunnen zien dat ze dan juiste grootte hadden en logisch en begrijpelijk dat je kwaad bent hoor en over de zeik.. mag je ook zeker zijn ik kan je alleen maar zeggen dat je idd je hart/ instinct moet volgen en als die aangeef toch voor d eounctiw gaan .. gewoon doen !! Jij bent wel degene die heel dit traject moet ondergaan .. wie weet heb je wel eitjes en bevruchting en is het gewoon van de eerste keer raak dus volg je gevoel schat ! 😘❤️

Geplaatst

@butterfly, fijn dat t goed gegaan is!!! Lekker warm houden daarbinnen. Ik ga voor je duimen..

@lalautje jeetje!!! Gadver zeg... Wat zul je een rotgevoel hebben gehad... Maar je gevoel volgen is belangrijk, en als jij punctie wil dan go for it Girl!!!

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
@butterfly, fijn dat t goed gegaan is!!! Lekker warm houden daarbinnen. Ik ga voor je duimen..

@lalautje jeetje!!! Gadver zeg... Wat zul je een rotgevoel hebben gehad... Maar je gevoel volgen is belangrijk, en als jij punctie wil dan go for it Girl!!!

Ehhh ipv @butterfly bedoel ik @miranda

Geplaatst

weet niet of je dit al weet @ lalautje maar een punctie wordt wel gezien als 1 poging .... maar dat is voorjezelf even een besluit die je maakt ... risico nemen dat er wellicht niks is en poging 1 afstrepen en door naar poging 2 of idd afbreken en opnieuw beginnen Is voor iedereen een persoonlijke iets. Zeg maar Maar vooralsnog de intuïtie van een vrouw is sterk en vaak bij t goede einde dus als je het wilt gewoon doen niemand die je tegenhoud voor nu een dikke knuff en succes ❤️❤️❤️Hoop op vanmiddag wat goed nieuws betref je uitslagen oestrogeen en wanneer je je punctie hebt

Geplaatst
Ehhh ipv @butterfly bedoel ik @miranda Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk
Hahah danlon .. geef niks er zijn zoveel meiden hier soms vergis je idd wie wie Jaa heerlijke sokken aan en lekker op de bank filmpje kijken dus voor vandaag lekker chillen en rustig aan 😊
Geplaatst

Dankjewel,

Ja ik heb net de vroedvrouw opgebeld. En ik heb ook nog een ei van 22 21 en een van 18, dus door de hormonen heb ik in mijn hoofd gehad dat ik alleen maar overrijpe en onrijpe heb terwijl ik er dus wel 3 heb. Alleen het zaad is het probleem. Dus hoopte zo dat ik de zaadjes dan wat meer kansen kon bieden.

Wij moeten sowieso het zelf betalen en achteraf krijg ik misschien 60% terug.

Mijn gevoel zegt punctie doen. Wil hier nog wel een gesprek over met een arts, hoe de gyn op de rekensom is gekomen maandag. Want ze nemen gewoon zon standaard protocol aan. Elke keer maar zeggen dat een eitje 2mm max groeit per dag. Terwijl mijn eitjes na 6 dagen 15 zijn. Dan zit ik dus al op 2,5 per dag plus nog extra want de spiegel word hoger naarmate je langer gebruikt.

Als ik er geen duidelijkheid over krijg dan is het voor mij sowieso wel klaar in Gent en zou ik geen tweede traject ingaan( mocht dat moeten )

Geplaatst

Mijn behandelend arts kiest ook voor punctie. Dus vanavond pregnyl en zaterdag ochtend is het zover. Gyn blijft bij standpunt. Heb gevraagd mocht ik een tweede cyclus nodig hebben en ik vertrouw het niet of denk het anders of ik dan zelf gewoon een echo tussendoor kan plannen. Ze gaf aan dat dat uiteraard kan. Dus.. hier weer ietsje rustiger

Geplaatst
Mijn behandelend arts kiest ook voor punctie. Dus vanavond pregnyl en zaterdag ochtend is het zover. Gyn blijft bij standpunt. Heb gevraagd mocht ik een tweede cyclus nodig hebben en ik vertrouw het niet of denk het anders of ik dan zelf gewoon een echo tussendoor kan plannen. Ze gaf aan dat dat uiteraard kan. Dus.. hier weer ietsje rustiger

Fijn! Dan kan je je nu rustig voor gaan bereiden op de punctie. Mijn eerste stimulatie verliep ook niet optimaal, maar mijn ervaring was juist dat ze dit zelf toegaven. De eerste stimulatie is ws ook wat meer aftasten en een volgende keer zullen ze deze fout niet maken. Goed om nog eens rustig te bespreken bij die evt. Evaluatieafspraak. Hoewel ik natuurlijk nog steeds voor je hoop dat je die niet nodig hebt!

Geplaatst
Fijn! Dan kan je je nu rustig voor gaan bereiden op de punctie. Mijn eerste stimulatie verliep ook niet optimaal, maar mijn ervaring was juist dat ze dit zelf toegaven. De eerste stimulatie is ws ook wat meer aftasten en een volgende keer zullen ze deze fout niet maken. Goed om nog eens rustig te bespreken bij die evt. Evaluatieafspraak. Hoewel ik natuurlijk nog steeds voor je hoop dat je die niet nodig hebt!

Nee ze geeft niks toe en blijft steken bij wetenschappelijk bewezen 2 mm groei per dag. Dan vraag ik me af hoe mijn eitjes na 6 dagen 15mm kunnen zijn. Ze gaf ook aan dat dit niks zegt over een nieuwe cyclus. Elke cyclus is het anders bij iedereen. Dus kan maar zo dat de volgende cyclus het minder snel groeit. Inderdaad nu op punctie focussen en hopelijk geen tweede traject

Geplaatst
Nee ze geeft niks toe en blijft steken bij wetenschappelijk bewezen 2 mm groei per dag. Dan vraag ik me af hoe mijn eitjes na 6 dagen 15mm kunnen zijn. Ze gaf ook aan dat dit niks zegt over een nieuwe cyclus. Elke cyclus is het anders bij iedereen. Dus kan maar zo dat de volgende cyclus het minder snel groeit. Inderdaad nu op punctie focussen en hopelijk geen tweede traject

Gaat komen lautje, fijn dat de punctie doorgaat en zeker te weten zitten er een paar mooie bruikbare eitjes tussen!

:)

Voor wat betreft de progynova die ik nu slik, wat een baggerspul. @Yamila ik heb exact hetzelfde en sterf van de maagpijn echt niet normaal, ik blaas helemaal op ook .

Ik vind het echt erger dan de meno en deca daar had ik minder last van ja huilbui , emo en moe maar dit ik voel me echt beroerd bah.

En 10 x moeier... ik wilde het graag in de natuurlijke cyclus maar ja mocht weer niet he, makkerlijker inplannen zo en waarom kiezen voor minder hormonen als dit voor jouw als ziekenhuis beter werkt en je zo iedereen lekker makkelijk kan inplannen :) :):)

Geplaatst
Gaat komen lautje, fijn dat de punctie doorgaat en zeker te weten zitten er een paar mooie bruikbare eitjes tussen!

:)

Voor wat betreft de progynova die ik nu slik, wat een baggerspul. @Yamila ik heb exact hetzelfde en sterf van de maagpijn echt niet normaal, ik blaas helemaal op ook .

Ik vind het echt erger dan de meno en deca daar had ik minder last van ja huilbui , emo en moe maar dit ik voel me echt beroerd bah.

En 10 x moeier... ik wilde het graag in de natuurlijke cyclus maar ja mocht weer niet he, makkerlijker inplannen zo en waarom kiezen voor minder hormonen als dit voor jouw als ziekenhuis beter werkt en je zo iedereen lekker makkelijk kan inplannen :) :):)

Ja dat idee heb ik ook 🥚

Pfff wat ontzettend klote!! Nu nog 1 week en dan utro erbij en toen werden de klachten bij @noom minder ?

Inderdaad niet normaal dat ze zoveel in ons lichaam stoppen de pil, deca, progynova etc terwijl het niet echt nodig is. Ja voor de planning van het ziekenhuis.

Laat maar gewoon dingen liggen! Morgen weer een dag om de stofzuiger te pakken. Wees lief voor jezelf!

@miranda13 ik duim voor jou dat hij lekker warm bij je in gaat nestelen

Geplaatst

@poekie heb jij al eens assisted hatching geprobeerd ? Ik vraag me af wat een betere slagingskans heeft.. 5 dagen tp of 3 dagen tp met assisted hatching

Wat zouden jullie doen ?

Geplaatst

Als ik jou was zou ik ook even een aantal dagen iets makkelijks koken. Wat je gewoon kan opwarmen. Als je zo kapot en op bent, moet je ook even aan jezelf denken. Mijn handen jeuken ook om nu iets te doen en ga het niet doen. Vanacht weer maar 4 uur geslapen. Is even goed zo huis vies dan maar vies

Geplaatst
Als ik jou was zou ik ook even een aantal dagen iets makkelijks koken. Wat je gewoon kan opwarmen. Als je zo kapot en op bent, moet je ook even aan jezelf denken. Mijn handen jeuken ook om nu iets te doen en ga het niet doen. Vanacht weer maar 4 uur geslapen. Is even goed zo huis vies dan maar viesVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lautje wat een rot nieuws!! Maar nu op naar de punctie en hopen op een mooi resultaat!!🙏🙏Miranda lekker ontspannen meid! Hopelijk een mooi wondertje in de maak!! 🤗🤗Butterfly ook rustig aan doen en naar je lijf luisteren. Kl#te spul ook die hormonen! Hoe is het met minima en marleen???Noom hoe voel jij je?
Geplaatst
Lautje wat een rot nieuws!! Maar nu op naar de punctie en hopen op een mooi resultaat!!Miranda lekker ontspannen meid! Hopelijk een mooi wondertje in de maak!! Butterfly ook rustig aan doen en naar je lijf luisteren. Kl#te spul ook die hormonen! Hoe is het met minima en marleen???Noom hoe voel jij je?

Ja inderdaad ik ben ook zo benieuwd naar @minima en @marleen maar geen reactie.. is nu wel testdag geweest toch ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden