Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@danlon over elk ziekenhuis zijn goede en slechte verhalen . Maar idd het zal zeker aan de kwaliteit van de embryo liggen maar denk ook aan de ontdooi techniek. Ik verwacht m ergens eind 2e begin 3e week terug te krijgen.

@christel tillen mag sowieso niet volgens mij. Ik doen rustig aan. Maar ja moet wel thuis stofzuigen en de stofzuiger de trap optillen en ook veel bukken en doen dus je ontkomt er niet helemaal aan. Maar als dit jouw toen al aangeraden is zal ik extra voorzichtig zijn . Ik he zelf nu 3 miskramen gehad en ga dit x ook aommige dingen laten of niet doen.

Nou wat een nacht hier. Hele nacht op de wc gezeten enorme buik pijn (ongesteldheid ) maar ook gigantische darmkrampen en diaree. Niet normaal echt pijn en nu nog voel me gewoon niet lekker. Volgens mij zijn mijn darmen van slag van de progynova . Met deca had ik dit ook de eerste dag maat niet zo erg bah

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Heee bah!! Vreselijk is dat... Je stroomt leeg dus.. Veel drinken en rustig aan maar! Die hormonen maken je lichaam echt van slag!

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Heee bah!! Vreselijk is dat... Je stroomt leeg dus.. Veel drinken en rustig aan maar! Die hormonen maken je lichaam echt van slag!

Ja vreselijk . Echt 5 x vanacht en nu al 3 x .

En die buikpijn man man man.

Nee dit is vuiligheid ...voel ik hoe ik er op reageer. Hopen dat de ergste snel wegtrekt en dat het gewoon gewenning is

Geplaatst
Hoi meiden, ik heb eigenlijk nog een vraag. Ik heb een lichamelijk zware baan en vroeg me af hoe jullie dat doen na een tp? Ik werk in een verpleeghuis dus veel tillen bukken en sjouwen. Door mijn vorige gynaecoloog 11 jaar geleden werd dit na 4 miskramen afgeraden. Ik mocht de eerste 3 maanden niet tillen bukken sjouwen en geen gemeenschap. Dit advies opgevolgd en daarna 2 gezonde kinderen gekregen. Wat zouden jullie doen? Of heeft iemand misschien ook ervaring?
Als het werkt, wat blijkbaar bij jou zo is... Waarom zou je t dan nu anders doen

Ik mocht dat ook niet maar heb gelukkig een zittend beroep...gemeenschap mocht ik trouwens wel, zou weer goed zijn voor doorbloeding van baarmoeder.. Ik heb een missed abortion gehad bij 14wk en vroege miskraam bij 5wk.

Maar zoals butterfly ook zegt, je ontkomt er niet aan... Wij zijn nu bezig heb een zoon van 14 maand van vorige icsi... Ik kan niet zo rustig aan doen als vorige keer..

Geplaatst
Ja vreselijk . Echt 5 x vanacht en nu al 3 x .

En die buikpijn man man man.

Nee dit is vuiligheid ...voel ik hoe ik er op reageer. Hopen dat de ergste snel wegtrekt en dat het gewoon gewenning is

Nou inderdaad zeg bah! En t rotte is dat je ook weer moet uitkijken wat je voor de pijn neemt

Veel drinken, groene bananen, en rustig aan doen maar... Meer als dat kun je niet.. Maar ik herken t wel hoor! Mijn darmen zijn ook vreselijk van slag door al die hormonentroep... Mja we hebben t nu eenmaal nodig.

Ik had trouwens gisteravond na t sporten mn injecties gehad en daarna vreselijke buikpijn... Weet niet of t door sporten komt of door groei van mn eitjes...

Geplaatst
Nou inderdaad zeg bah! En t rotte is dat je ook weer moet uitkijken wat je voor de pijn neemt

Veel drinken, groene bananen, en rustig aan doen maar... Meer als dat kun je niet.. Maar ik herken t wel hoor! Mijn darmen zijn ook vreselijk van slag door al die hormonentroep... Mja we hebben t nu eenmaal nodig.

Ik had trouwens gisteravond na t sporten mn injecties gehad en daarna vreselijke buikpijn... Weet niet of t door sporten komt of door groei van mn eitjes...

Bedankt voor de tips .

Ja vorige x reageerde mijn darmen ook zo op de d3ca maar dat was eenmalig. Dit is wel echt heftig verlies ook allemaal stolsels ineens misschien nog een rest van de miskraam? Die buikpijn lijkt er zelfs op .

Dat zullen jouw eitjes wel zijn die je nu voelt... dat gebied groeit natuurlijk en dat ga je steeds meer vele . Hoelang moet je nu nog stimuleren ?

Geplaatst

Kan hoor! Jij zit nu op stimulatiedag 6 toch ? Ik voelde het na 5 dagen al. En jij hebt nu ook nog eens dubbel op! Gonal en meno, dus het zal al behoorlijk aan het groeien zijn. Alleen maar goed nieuws !

Ik las trouwens dat veel van jullie de buik masseren na het spuiten ? Waar helpt dat voor ? Ik heb trouwens gister voor het eerst gehad dat ik pijn kreeg van het lachen.

Vanavond 10e meno en dan hopelijk never nooit meer 🤞

Morgen heb jij je eerste fm he ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Stand van zaken

🦋Minima: 21 juli tp

🦋Marleen84: 22 juli tp

🦋Noom: 27 juli tp

🦋Pino: 29 juli tp

Miranda13: 28juli pregnyl, 3aug tp

Ash: 19 juli start menopur,

2 aug pregnyl, 4 aug punctie

Lautje: 24juli start menopur,

3 aug 2e echo fm+pregnyl,

5 aug punctie

Danlon: 28 juli start gonalf+meno, 5 aug 1e echo fm

Christel81: 1aug start gonalf,

7 aug 1e echo fm

Butterfly: 1 aug start progynova, 11 aug 1e echo fm

Poekie: rustmaand, nog 1 cryo

Amf: rustmaand

Yamila: 27 aug start decapeptyl

Yvje1977: 14sept start decapeptyl

Evi.H: rustmaand

Geplaatst

@lalautje ik zit op sd 6...

Vind het zo gek omdat ik mij niet kan herinneren dat ik dit eerder heb gehad... Maar zaterdag maar even afwachten.. Ik hoop dat t goed nieuws is!! Nu mn man zn kwaliteit nog even goed haha..

Ik masseer de plek van prikken na t spuiten... Dit omdat ik dan de vloeistof verdeel en t er niet weer uit kan lopen(kreeg ik als tip van arts, hangt er misschien ook vanaf hoeveel je spuit)

Geplaatst
@lalautje ik zit op sd 6...

Vind het zo gek omdat ik mij niet kan herinneren dat ik dit eerder heb gehad... Maar zaterdag maar even afwachten.. Ik hoop dat t goed nieuws is!! Nu mn man zn kwaliteit nog even goed haha..

Ik masseer de plek van prikken na t spuiten... Dit omdat ik dan de vloeistof verdeel en t er niet weer uit kan lopen(kreeg ik als tip van arts, hangt er misschien ook vanaf hoeveel je spuit)

Oh op die manier, nee daar heb ik nooit last van. Wel na het prikken af en toe dat er een drupje uitkomt. Ik spuit 187,4 meno.

Ligt het bij jullie ook aan de zaadjes ?

Geplaatst
Oh op die manier, nee daar heb ik nooit last van. Wel na het prikken af en toe dat er een drupje uitkomt. Ik spuit 187,4 meno.

Ligt het bij jullie ook aan de zaadjes ?

Bij ons ligt het aan ons allebei helaas..

Ik met mijn baarmoeder en mijn man zijn zaad zwemt niet hard genoeg

Bij jullie alleen aan hem?

Ik spuit 300 gonf en 75 meno..

Geplaatst

Ja bij ons alleen aan hem 'tot zover ik weet' zijn zaad zwemt niet hard genoeg, ook niet genoeg goede vorm en nog wat. 3 dingen. En alle drie niet goed.

Als jou vriend zijn zaad alleen niet hard genoeg zwemt moet dat geen probleem worden met icsi denk ik?

Wat heb jij aan je baarmoeder ?

Geplaatst

En te weinig, dat was het. Waar andere mannen 20 miljoen hebben heeft hij er 20.000 ofzo. Nu heb ik er maar 1 nodig, maar op de natuurlijke manier was de kans heeeel minuscuul

Geplaatst
@ danlon jij combineert dus goal f 300 met 75 menopur? Heavy waarom is dat en wat is er met jou baarmoeder ?

Ja voelt ook heavy moet ik eerlijk zeggen. Vorige keer had ik met punctie 8 eitjes, 5 waren maar geschikt en uiteindelijk maar 1 bevrucht... Ze zat in twijfel. Ophogen baar 450 of ander erbij.. Toen gaf ze dit aan omdat er naast fsh ook lh in zit..

In volgende post even over baarmoeder

Geplaatst
Ja voelt ook heavy moet ik eerlijk zeggen. Vorige keer had ik met punctie 8 eitjes, 5 waren maar geschikt en uiteindelijk maar 1 bevrucht... Ze zat in twijfel. Ophogen baar 450 of ander erbij.. Toen gaf ze dit aan omdat er naast fsh ook lh in zit..

In volgende post even over baarmoeder

Ja merk je nu verschil met de lh erbij? Heb je huilbuien nu, die je met gonal niet had ? In ieder geval een goed teken dat je je eitjes al voelt🥚

Geplaatst
Ja bij ons alleen aan hem 'tot zover ik weet' zijn zaad zwemt niet hard genoeg, ook niet genoeg goede vorm en nog wat. 3 dingen. En alle drie niet goed.

Als jou vriend zijn zaad alleen niet hard genoeg zwemt moet dat geen probleem worden met icsi denk ik?

Wat heb jij aan je baarmoeder ?

Nee idd. Mijn man heeft 93 mljn, hoezo teveel! Maar 26% normale zwemmers..

Mijn baarmoeder...dus ook @butterfly

Kort gezegd... Ik heb er 2 allebei 1 eierstok en de baarmoeders zitten aan elkaar vast. Alleen de linker zit aan de baarmoedermond. De rechter heeft geen uitgang dus elke menstruatie komt dat via eierstok weer in de mijn buik, endometriose dus wat zich elke maand ontwikkeld..

Ik moet dus zwanger worden in de linker kant. Nou werd er eerst gedacht in Nederland dat kan gewoon, ik had een cyste in mijn linker eierstok, zou geen kwaad kunnen. Ik had geen goed gevoel dus naar Duitsland. Daar hebben ze die eerst verwijderd. En nog 36 andere

Mijn linkerbaarmoeder is niet rond maar langwerpig. Dus t zaad moet even iets beter zwemmen, dat lukt ze niet(is bekeken in t begin dat ik alleen stimuleerde en op commando seks) . Daarnaast heb ik mijn natuurlijke eisprong eigenlijk altijd rechts...

Dus wij moeten wel icsi inderdaad

Geplaatst
Ja merk je nu verschil met de lh erbij? Heb je huilbuien nu, die je met gonal niet had ? In ieder geval een goed teken dat je je eitjes al voelt🥚

Die had ik met gonal ook niet heel erg hoor... Maar merk wel dat ik me niet helemaal mijzelf voel..

Ik moet eerst zien dan geloven haha.. Hopen dat ze zaterdag iets zien... Mijn linker eierstok ligt boven die baarmoeder dus met echo's moeilijk te zien..

Geplaatst
Nee idd. Mijn man heeft 93 mljn, hoezo teveel! Maar 26% normale zwemmers..

Mijn baarmoeder...dus ook @butterfly

Kort gezegd... Ik heb er 2 allebei 1 eierstok en de baarmoeders zitten aan elkaar vast. Alleen de linker zit aan de baarmoedermond. De rechter heeft geen uitgang dus elke menstruatie komt dat via eierstok weer in de mijn buik, endometriose dus wat zich elke maand ontwikkeld..

Ik moet dus zwanger worden in de linker kant. Nou werd er eerst gedacht in Nederland dat kan gewoon, ik had een cyste in mijn linker eierstok, zou geen kwaad kunnen. Ik had geen goed gevoel dus naar Duitsland. Daar hebben ze die eerst verwijderd. En nog 36 andere

Mijn linkerbaarmoeder is niet rond maar langwerpig. Dus t zaad moet even iets beter zwemmen, dat lukt ze niet(is bekeken in t begin dat ik alleen stimuleerde en op commando seks) . Daarnaast heb ik mijn natuurlijke eisprong eigenlijk altijd rechts...

Dus wij moeten wel icsi inderdaad

Oh jee wist helemaal niet dat dat kon ! Maar .. het is misschien een rare vraag, kunnen ze jouw rechterbaarmoeder dan ook niet weghalen ? Loop je nu in Düsseldorf ?

Geplaatst
Oh jee wist helemaal niet dat dat kon ! Maar .. het is misschien een rare vraag, kunnen ze jouw rechterbaarmoeder dan ook niet weghalen ? Loop je nu in Düsseldorf ?

Ja dat is wat ze in Nederland wilden... Maar ze zitten aan elkaar vast... Dus beschadig je de goede en wordt kans op zwangerschap nog kleiner... Heb ik geweigerd en toen wilden ze me niet meer helpen in umcg...

Bij mij gaat alles eruit als ik klaar ben met mijn kinderwens.

Ik loop in Oldenburg

Geplaatst
Ja dat is wat ze in Nederland wilden... Maar ze zitten aan elkaar vast... Dus beschadig je de goede en wordt kans op zwangerschap nog kleiner... Heb ik geweigerd en toen wilden ze me niet meer helpen in umcg...

Bij mij gaat alles eruit als ik klaar ben met mijn kinderwens.

Ik loop in Oldenburg

Jeetje. Dus je hebt twee baarmoeders en je vriend heeft extra zaad! Dat is nog eens het andere uiterste. Jammer dat het dan ook niet 'extra' goed uitpakt.

Maar hoop voor jou dat dit jullie maand word en je daarna dan kan ontdoen van je baarmoeders. Ben je niet bang dat je in de toekomst er dan toch nog een erbij wilt en het dan niet meer kan ?

Ik duim voor je dat je eitjes er zaterdag mooi uitzien !🥚🥚

Geplaatst
Jeetje. Dus je hebt twee baarmoeders en je vriend heeft extra zaad! Dat is nog eens het andere uiterste. Jammer dat het dan ook niet 'extra' goed uitpakt.

Maar hoop voor jou dat dit jullie maand word en je daarna dan kan ontdoen van je baarmoeders. Ben je niet bang dat je in de toekomst er dan toch nog een erbij wilt en het dan niet meer kan ?

Ik duim voor je dat je eitjes er zaterdag mooi uitzien !🥚🥚

Ik ben er nog niet over uit of ik na een 2e zwangerschap klaar ben... Moet ik over nadenken... T moet eerst nog een keer weer lukken.. Dat is iets om later over na te denken

Ik hoop dat ook voor iedereen hier!

Geplaatst
Ik ben er nog niet over uit of ik na een 2e zwangerschap klaar ben... Moet ik over nadenken... T moet eerst nog een keer weer lukken.. Dat is iets om later over na te denken

Ik hoop dat ook voor iedereen hier!

Dat hoop ik ook.

Ik heb vandaag een tweede broek waar de knoop niet meer van dicht gaat.... gelukkig zijn een beetje hoge modellen, dus knoopje los, shirt erover en niemand die het weet

Geplaatst
Dat hoop ik ook.Ik heb vandaag een tweede broek waar de knoop niet meer van dicht gaat.... gelukkig zijn een beetje hoge modellen, dus knoopje los, shirt erover en niemand die het weet Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankjewel voor jullie reacties! Dat is ook wat danlon! En dan zo'n cocktail van hormonen! Ik hoop ook op mooie eitjes voor jou! Lalautje hier ligt het ook aan het zaad. Mijn vriend zijn testikel is als kind niet goed ingedaald en te laat geopereerd. Het zaad is wel goed alleen te weinig. De hoogste score die hij had was 2,3 miljoen gewassen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden