Ga naar inhoud

Wachtbankje augustus 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Waren de andere wachtbankje heel stil ? Ligt er maar net aan welke vrouwen aan de beurt zijn denk ik ik ben nogal een kletskous

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Nou wachtbankje juni was niet echt leuk vond ik. Veel stress en gespannenheid natuurlijk voor poekie en pino en mij. Gelukkig is dat voorbij en wacht ons nu veel positiviteit

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Pffff vertel mij wat. Stuur maar een email naar uz Gent. Heb je binnen 5 min reactie en dag later data voor je eerste consult. In Nederland gaat het allemaal zo moeizaam. Eerst eens naar de huisarts. Die gaat je dan eerst eens langs sturen bij lab om zaad in te leveren. Vervolgens bel je de dokter voor de uitslag, krijg je van een assistent te horen dat de uitslag 'goed' is( dokter stond naast haar) waarop ik grapte 'oh het is dus topzaad!' Waarop de assistent en ik lachten en daarna een stilte volgde.. de assistent vervolgt' Uhh oh een momentje hoor' krijg vervolgens de dokter met haar welgemeende excuses' ze dacht dat het de uitslag van een sterilisatie was' Uh oké dat is een groot verschil. En dan nog 4 keer zaad testen voordat je eens doorgestuurd word. Nou ik kan wel tig verhalen vertellen over waarom ik klaar met de Nederlandse zorg ben.

Ja werd 31 juli 2016 verwezen voor ivf.

Van aug tm dec waren alleen maar testen en mij voor het lijntje houden.

Januari 2017 kon ik beginnen met de pil, en febr eindelijk aan de decapeptyl.

Duurt zoo lang he

Geplaatst
Nou wachtbankje juni was niet echt leuk vond ik. Veel stress en gespannenheid natuurlijk voor poekie en pino en mij. Gelukkig is dat voorbij en wacht ons nu veel positiviteit

Ik denk vooral dat je het nu leuker vindt omdat er idd geen spanning is. Ik kan met die spanning ook minder genieten en gezellig doen. Niet alleen op het forum, maar vooral in het dagelijks levn

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
@Butterfly die Progynova was voor mij echt een ellende. Maar ik ben 1 op de 20 vrouwen ofzo. Ik had echt pijn in mn maag toen ik het slikte, ik voelde mn maag letterlijk knijpen en mocht geen maagbeschermers nemen.

Maar je lichaam went er echt aan, 2 weken was het weg.

Ja dat weet ik nog ja dat je zo'n last van je maag had toen. Mijn menstruatie zet niet goed door merk ik... en veel buikpijn ..en toch al moe. Met spuiten had ik amper last van de anticonceptie daarin tegen wel .. dus weet niet wat te verwachten met de progynova

Geplaatst
Ik denk vooral dat je het nu leuker vindt omdat er idd geen spanning is. Ik kan met die spanning ook minder genieten en gezellig doen. Niet alleen op het forum, maar vooral in het dagelijks levn

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Ja nou ik heb nu al weer spanning hoor hahah . Ontdooit de cryo wel goed. Blijft tie zitten . Gaat alles wel lukken. De spanning zat..

Geplaatst
Waren de andere wachtbankje heel stil ? Ligt er maar net aan welke vrouwen aan de beurt zijn denk ik ik ben nogal een kletskous

🤣🤣 haha, ja hier kun je je issues kwijt, omdat we in hetzelfde wereldje zitten

Geplaatst
Ja dat weet ik nog ja dat je zo'n last van je maag had toen. Mijn menstruatie zet niet goed door merk ik... en veel buikpijn ..en toch al moe. Met spuiten had ik amper last van de anticonceptie daarin tegen wel .. dus weet niet wat te verwachten met de progynova

Bij mij stopte mijn menstruatie ook niet gelijk toen ik de progynova moest slikken, het werd wel een stuk minder

Geplaatst
Bij mij stopte mijn menstruatie ook niet gelijk toen ik de progynova moest slikken, het werd wel een stuk minder

Ja moet ook niet stoppen heb het er liever ff uit . Maar zet niet goed door en dat komt door die pillen want normaal stroomt het alle kanten . Ach ja we gaan t weer mee maken weer een ervaring rijker.

Geplaatst
Ja nou ik heb nu al weer spanning hoor hahah . Ontdooit de cryo wel goed. Blijft tie zitten . Gaat alles wel lukken. De spanning zat..

Cryo's bij het umcg ontdooien 90% goed. Hebben ze dat niet gezegd?

Geplaatst
Ja moet ook niet stoppen heb het er liever ff uit . Maar zet niet goed door en dat komt door die pillen want normaal stroomt het alle kanten . Ach ja we gaan t weer mee maken weer een ervaring rijker.

Ja dat bedoel ik..

Normaal stroomt het alle kanten op?

Ja we moeten alles geprobeerd hebben totdat we zwanger worden

Geplaatst
Ja dat bedoel ik..

Normaal stroomt het alle kanten op?

Ja we moeten alles geprobeerd hebben totdat we zwanger worden

Hahahah ja dan vloeit het er wel echt uit zeg maar golven .

Geplaatst
Cryo's bij het umcg ontdooien 90% goed. Hebben ze dat niet gezegd?
Hoog percentage wist ik dus niet. Hoe kan dat dan goede ontdooi technieken ? Nou wel fijn idee dank voor t delen

Geplaatst
Hoog percentage wist ik dus niet. Hoe kan dat dan goede ontdooi technieken ? Nou wel fijn idee dank voor t delen

Oh dat is inderdaad heeeel erg goed nieuws !!! Dat wist ik ook niet

Geplaatst
Oh nee? Oh das goed nieuws hoe kan dat

Ja dat is hun ervaringen daar.

Als ze het uit de vriezer halen in de ochtend, kijken ze het een dagje aan, en de volgende dag ochtend bellen ze of je komt.

Bellen ze een dagje eerder dan weet je dat het geen goed nieuws is

Geplaatst
Ja dat is hun ervaringen daar.

Als ze het uit de vriezer halen in de ochtend, kijken ze het een dagje aan, en de volgende dag ochtend bellen ze of je komt.

Bellen ze een dagje eerder dan weet je dat het geen goed nieuws is

Maar hoe weet je van die 90%

Geplaatst
Die ken ik niet is die van het umcg of van mcl? Ik loop enkel en alleen bij umcg ja

Ja van het Lmc, was ff vergeten dat jij enkel in het umcg liep

Geplaatst
Dat zei mn fertiliteit arts daar.
Ik denk dat dat wel heel afhankelijk is van de kwaliteit hoor... Heb veel verhalen gehoord, zowel goed als niet goed bij umcg.

Nu gun ik iedereen natuurlijk die 90%!! Maar kijk uit dat je niet een grotere teleurstelling krijgt als het mislukt... Het blijft elke keer weer spannend!!!

Wanneer wordt ontdooid butterfly?

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst
Ik werd net van de site geknikkerd en moest ik opnieuw inloggenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi meiden, ik heb eigenlijk nog een vraag. Ik heb een lichamelijk zware baan en vroeg me af hoe jullie dat doen na een tp? Ik werk in een verpleeghuis dus veel tillen bukken en sjouwen. Door mijn vorige gynaecoloog 11 jaar geleden werd dit na 4 miskramen afgeraden. Ik mocht de eerste 3 maanden niet tillen bukken sjouwen en geen gemeenschap. Dit advies opgevolgd en daarna 2 gezonde kinderen gekregen. Wat zouden jullie doen? Of heeft iemand misschien ook ervaring?
Geplaatst

@danlon over elk ziekenhuis zijn goede en slechte verhalen . Maar idd het zal zeker aan de kwaliteit van de embryo liggen maar denk ook aan de ontdooi techniek. Ik verwacht m ergens eind 2e begin 3e week terug te krijgen.

@christel tillen mag sowieso niet volgens mij. Ik doen rustig aan. Maar ja moet wel thuis stofzuigen en de stofzuiger de trap optillen en ook veel bukken en doen dus je ontkomt er niet helemaal aan. Maar als dit jouw toen al aangeraden is zal ik extra voorzichtig zijn . Ik he zelf nu 3 miskramen gehad en ga dit x ook aommige dingen laten of niet doen.

Nou wat een nacht hier. Hele nacht op de wc gezeten enorme buik pijn (ongesteldheid ) maar ook gigantische darmkrampen en diaree. Niet normaal echt pijn en nu nog voel me gewoon niet lekker. Volgens mij zijn mijn darmen van slag van de progynova . Met deca had ik dit ook de eerste dag maat niet zo erg bah

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden