Ga naar inhoud

Wachtbankje November 2017[emoji256][emoji92]

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja verschrikkelijk he? Ik vond de eerste weken na de wachtweken misschien nog wel erger dan de wachtweken. Dagen kropen echt voorbij. Inmiddels gaat het ietsje sneller, vooral omdat ik af en toe ook een beetje afgeleid ben door mn werk hahaha.

Ik ben uitgerekend op 7-6. Wanneer ga je een vk ballen voor een afspraak?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Zojuist roze afscheiding. Hoop niet dat dit doorzet. Ik heb de 16e mn eerste echo.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

• Reacties 794
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Zojuist roze afscheiding. Hoop niet dat dit doorzet. Ik heb de 16e mn eerste echo.

Wat bloedverlies is heel erg normaal. Dat kan nog bloedverlies van de innesteling zijn. Ik had een echo met 7 weken en toen zei de echoscopiste dat ze rond de baarmoeder ook wat bloed zag zitten dus dat ik niet in paniek moest raken als ik bloed zou verliezen. Probeer van het positieve uit te gaan

Geplaatst
Wat bloedverlies is heel erg normaal. Dat kan nog bloedverlies van de innesteling zijn. Ik had een echo met 7 weken en toen zei de echoscopiste dat ze rond de baarmoeder ook wat bloed zag zitten dus dat ik niet in paniek moest raken als ik bloed zou verliezen. Probeer van het positieve uit te gaan

Ah ok. Vind het doodeng door die eerdere ervaring maar....de ene embryo is de andere niet dus ik ga er vanuit dat deze sterk is

Geplaatst

@ Sharlee ja gaat hier normaal heb kog geen last van niks op sommige dagen in de eerste wachtweek last gehad van lage rugpijn en beetje zeurderig gevoel maar dat is weg getrokken en sinds vandaag lage rugpijn maar over het algemeen een verademing zonder al die hormonen ben suuper relaxed Haha vrijdag mag ik testen dus we gaan t dan weten

@ Laulautje thx

@ Luna en KitKat Succes vandaag en hoop dat jullie test heerlijk poaitief terug komen 🙏🏾💪🏾🙌🏾

@ Pino nu lopen we weer gelijk heej hahaha althans bijna Nou hopen dat we ons mogen aansluiten op het zwangeren bankje dit keer he🙌🏾🙏🏾

Je had een dag eerder de tp he.. hoe voel je je?

@ Poekie nou lekker toch als je nog steeds goed voel🙂 En leuk om te horen dat je ertegen praat doe ik namelijk ook Hahah nog even volhouden dan ben je weer een mijlpaal voorbij 😘

Geplaatst

Hoi meiden Durf gewoon niet naar t ziekenhuis te gaan ze belde me net waarchijnlijk waar ik blijf om bloed te prikken en durfde niet op te nemen, ik ben ineens in paniek, meer omdat test vanmorgen ook negatief aan gaf kruidvat pffffff mijn man vind dat ik overdrijf en zegt dat we zo richting zieknehuis moeten gaan, ik wist niet dat ik het er zo ongelooflijk moeilijk mee zou krijgen, misschien omdat dit de laatste verzekerde poging was ook al begrijp ik die hele pogingen niet wanneer wel een poging is en welke niet meegeteld wordt als een poging???? 😣😣😣

Geplaatst
Hoi meiden Durf gewoon niet naar t ziekenhuis te gaan ze belde me net waarchijnlijk waar ik blijf om bloed te prikken en durfde niet op te nemen, ik ben ineens in paniek, meer omdat test vanmorgen ook negatief aan gaf kruidvat pffffff mijn man vind dat ik overdrijf en zegt dat we zo richting zieknehuis moeten gaan, ik wist niet dat ik het er zo ongelooflijk moeilijk mee zou krijgen, misschien omdat dit de laatste verzekerde poging was ook al begrijp ik die hele pogingen niet wanneer wel een poging is en welke niet meegeteld wordt als een poging???? 😣😣😣
Och Luna toch ...Ik kan je heel goed begrijpen dat je overrompeld wordt in paniek en dat je het er moeilijk mee heb... is normaal Het is een heftig traject waar we in zitten en ik kan je angst goed voorstellen om niet op te nemen lieverd, dat is de angst waarschijnlijk voor de uitslag wat eventueel bevestigging van wat je al weet... maar 1 ding is zeker dat je toch F tjes nr het ziekenhuis moet of bel ze eventjes terug want dan weet je waar je aan toe ben heej...Het is verschrikkelijk en inderdaad zwaar maar het moet toch gebeuren Ik leef met je mee vooral omdat je zegt dat dit misschien de laatste verzekerde poging is.. ik weet alleen dat bij cz er 3 pogingen worden vergoed en dat 1 poging pas voorbij is wanneer je geen cryoos meer hebt en wederom opnieuw een verse behandeling zou moeten ondergaan Maar weet het niet zeker denk dat er vast wel dames op de forum hier zijn die er meer van weten schijnt dat je via het lumc ofzo een 4 wn 5 poging vergoed kan krijgen dus vraag het na Voor nu duim ik als of voor een goeie bloeduitslag en sterkte ❤️🙏🏾
Geplaatst

@luna05 moest jij ook nog bloed komen prikken na een negatieve test thuis ? Zamel even moed bij elkaar en bel ze in ieder geval even op mop! Sterkte

Een poging telt pas vanaf het moment er een punctie is gedaan. Ongeacht of er daarna embryos zijn of niet.

Als je dus meerdere TP’s hebt gehad, met maar 1 punctie (dus met cryo TP’s) telt dat allemaal als 1 poging.

Hoeveel puncties heb jij gehad ?

UMC verzekeringen vergoedt er inderdaad 5. Dus als jij er nu 3 hebt gehad en je stapt in januari naar hen over, dan krijg je nog 2 pogingen vergoedt.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
@luna05 moest jij ook nog bloed komen prikken na een negatieve test thuis ? Zamel even moed bij elkaar en bel ze in ieder geval even op mop! Sterkte Een poging telt pas vanaf het moment er een punctie is gedaan. Ongeacht of er daarna embryos zijn of niet.Als je dus meerdere TP’s hebt gehad, met maar 1 punctie (dus met cryo TP’s) telt dat allemaal als 1 poging. Hoeveel puncties heb jij gehad ?UMC verzekeringen vergoedt er inderdaad 5. Dus als jij er nu 3 hebt gehad en je stapt in januari naar hen over, dan krijg je nog 2 pogingen vergoedt.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Lalautje ben net uit t ziekenhuis heb veel buikpijn heb lt laten doen en ik wacht af man man wat is dit moeilijk 😞😞 ik heb een dochter uit 2007 met een icsi poging en een dochter uit 2012 ook icsi en was dus dit jaar begonnen met een poging voor een derde dat werd een iui escape dus die telt niet mee, toen een poging weer en die hebben ze door laten gaan was maar een eitje dat was ook niet gaan nestelen en deze poging is dus waarschijnlijk ook niet gelukt denk ik wordt er gek van ik wordt geleefd op dit moment dank je wel voor je lieve woorden en steun veel succes in spanje met jullie traject hoop dat alles goed komt voor jullie❤
Geplaatst
Och Luna toch ...Ik kan je heel goed begrijpen dat je overrompeld wordt in paniek en dat je het er moeilijk mee heb... is normaal Het is een heftig traject waar we in zitten en ik kan je angst goed voorstellen om niet op te nemen lieverd, dat is de angst waarschijnlijk voor de uitslag wat eventueel bevestigging van wat je al weet... maar 1 ding is zeker dat je toch F tjes nr het ziekenhuis moet of bel ze eventjes terug want dan weet je waar je aan toe ben heej...Het is verschrikkelijk en inderdaad zwaar maar het moet toch gebeuren Ik leef met je mee vooral omdat je zegt dat dit misschien de laatste verzekerde poging is.. ik weet alleen dat bij cz er 3 pogingen worden vergoed en dat 1 poging pas voorbij is wanneer je geen cryoos meer hebt en wederom opnieuw een verse behandeling zou moeten ondergaan Maar weet het niet zeker denk dat er vast wel dames op de forum hier zijn die er meer van weten schijnt dat je via het lumc ofzo een 4 wn 5 poging vergoed kan krijgen dus vraag het na Voor nu duim ik als of voor een goeie bloeduitslag en sterkte ❤️🙏🏾
Hoi miranda superlief van je heb hier echt veel steun aan jullie allemaal bedankt ben net geweest en nu afwachten dit is echt ongelooflijk zwaar ik laat denk ik ook mijn man opnemen straks ik kan die woorden niet meer aanhoren te vaak gehoord dit jaar we zien t wel de uitkomst jij ook erg veel succes ik blijf voor jullie allemaal hopen 🍀😘🤞🏻
Geplaatst
Hoi meiden Durf gewoon niet naar t ziekenhuis te gaan ze belde me net waarchijnlijk waar ik blijf om bloed te prikken en durfde niet op te nemen, ik ben ineens in paniek, meer omdat test vanmorgen ook negatief aan gaf kruidvat pffffff mijn man vind dat ik overdrijf en zegt dat we zo richting zieknehuis moeten gaan, ik wist niet dat ik het er zo ongelooflijk moeilijk mee zou krijgen, misschien omdat dit de laatste verzekerde poging was ook al begrijp ik die hele pogingen niet wanneer wel een poging is en welke niet meegeteld wordt als een poging????
Voel met je mee Luna. Ik blijf voor je hopen. Snap je helemaal dat je de telefoon niet durft op te nemen. Heel erg veel sterkte! 🤞

Geplaatst
Hoi meiden Durf gewoon niet naar t ziekenhuis te gaan ze belde me net waarchijnlijk waar ik blijf om bloed te prikken en durfde niet op te nemen, ik ben ineens in paniek, meer omdat test vanmorgen ook negatief aan gaf kruidvat pffffff mijn man vind dat ik overdrijf en zegt dat we zo richting zieknehuis moeten gaan, ik wist niet dat ik het er zo ongelooflijk moeilijk mee zou krijgen, misschien omdat dit de laatste verzekerde poging was ook al begrijp ik die hele pogingen niet wanneer wel een poging is en welke niet meegeteld wordt als een poging????
Ow ja zover ik weet is het pas een poging nadat de punctie is verricht. Althans zo is het mij uitgelegd.

Geplaatst
Hoi Lalautje ben net uit t ziekenhuis heb veel buikpijn heb lt laten doen en ik wacht af man man wat is dit moeilijk ik heb een dochter uit 2007 met een icsi poging en een dochter uit 2012 ook icsi en was dus dit jaar begonnen met een poging voor een derde dat werd een iui escape dus die telt niet mee, toen een poging weer en die hebben ze door laten gaan was maar een eitje dat was ook niet gaan nestelen en deze poging is dus waarschijnlijk ook niet gelukt denk ik wordt er gek van ik wordt geleefd op dit moment dank je wel voor je lieve woorden en steun veel succes in spanje met jullie traject hoop dat alles goed komt voor jullie

Dus als ik het goed begrijp heb je na je dochter uit 2012 1 iui escape gehad en daarna 1 punctie ? Zodra je namelijk een zwangerschap heb van 10/12 weken of langer dan begint de telling van de pogingen weer opnieuw. Dus als na 2012 1 punctie hebt gehad heb je nu nog 2 kansen en bij UMC nog 4

Geplaatst

Hoi dames

Zou nog laten weten van de uitslag.... NIET ZWANGER😞😞😞😞😞

Ik weet gewoon nu even niet meer hoe ik dit moet verwerken ik had t verwacht een beetje maar dit komt gewoon hard aan en hoe, de arts was ook zo lief en meegaand veel beter dan die andere in de zomer wat een ongevoelige mens was dat zeg jeetje verkeerd beroep gekozen! Maar goed ze vroeg of ik de cryo in de volgende cyclus wilde terugplaatsen maar heb besloten even snel hoor aan de tel dat ik mijn lijf nu even rust geef en begin volgend jaar een afspraak heb gemaakt om het na te praten en te kijken of ik in de cyclus van februari teruggeplaatst kan worden?

Dat vond ze een goed plan, ik heb ook veel meegemaakt dit jaar en ben alleen maar aan t spuiten, en te utrogestannen en stressen, we hebben ook besloten om in de kerstvakantie op vakantie te gaan met onze twee dochters en hoop weer fris en frutig en vol moed weer aan de slag te gaan.

@lalautje ik heb na mijn dochter 1x iui en 2x punctie met deze dus achter de rug dus als ik het goed begrijp heb ik dan nog twee pogingen over of 1?

@kitkat heb jij nog bloed laten trekken vandaag? Ik hoop xo voor jou dat het raak is 🍀🍀🍀😘

Voor de rest wil ik iedereen op dit forum heel veel succes wensen met waar je nu mee bezig bent hetzij prikken, punctie, wachten of een zwangerschap allemaal ontzettend veel moed en geluk toegewenst ik zal jullie missen en ik kom echt af en toe op het forum even kijken waar jullie mee bezig zijn en een hart onder de riem steken onwijs veel knuffels 😙😙😙😙🍀🍀

Geplaatst

Ik snap dat je hier van schrikt sharlee.

Maar kan nog innesteling zijn zoals eerder genoemd is.

Is dan 1a2 dagen heel licht en dan gaat t weg.

Hoe is het nu?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

@luna05 als je na je dochter 2 puncties heb gehad, dan heb je nu nog 1 poging over. Je kan ook overstappen naar UMC verzekering eind van dit jaar, dan heb je er nog 3!

Sterkte met dit een plekje geven mop!

Geplaatst
Hoi dames

Zou nog laten weten van de uitslag.... NIET ZWANGER

Ik weet gewoon nu even niet meer hoe ik dit moet verwerken ik had t verwacht een beetje maar dit komt gewoon hard aan en hoe, de arts was ook zo lief en meegaand veel beter dan die andere in de zomer wat een ongevoelige mens was dat zeg jeetje verkeerd beroep gekozen! Maar goed ze vroeg of ik de cryo in de volgende cyclus wilde terugplaatsen maar heb besloten even snel hoor aan de tel dat ik mijn lijf nu even rust geef en begin volgend jaar een afspraak heb gemaakt om het na te praten en te kijken of ik in de cyclus van februari teruggeplaatst kan worden?

Dat vond ze een goed plan, ik heb ook veel meegemaakt dit jaar en ben alleen maar aan t spuiten, en te utrogestannen en stressen, we hebben ook besloten om in de kerstvakantie op vakantie te gaan met onze twee dochters en hoop weer fris en frutig en vol moed weer aan de slag te gaan.

@lalautje ik heb na mijn dochter 1x iui en 2x punctie met deze dus achter de rug dus als ik het goed begrijp heb ik dan nog twee pogingen over of 1?

@kitkat heb jij nog bloed laten trekken vandaag? Ik hoop xo voor jou dat het raak is

Voor de rest wil ik iedereen op dit forum heel veel succes wensen met waar je nu mee bezig bent hetzij prikken, punctie, wachten of een zwangerschap allemaal ontzettend veel moed en geluk toegewenst ik zal jullie missen en ik kom echt af en toe op het forum even kijken waar jullie mee bezig zijn en een hart onder de riem steken onwijs veel knuffels

Lieverd wat een ontzettend rot nieuws! Denk dat het goed is dat je jezelf de rust gunt, het is allemaal zo slopend. Heel veel sterkte! Dikke knuffel

Geplaatst
Ik snap dat je hier van schrikt sharlee.

Maar kan nog innesteling zijn zoals eerder genoemd is.

Is dan 1a2 dagen heel licht en dan gaat t weg.

Hoe is het nu?

Vandaag tot op heden niets meer gezien. Soms wat krampen maar dat is het. Hoop dat ik niets meer zie tijdens die wc bezoeken.

Geplaatst
Vandaag tot op heden niets meer gezien. Soms wat krampen maar dat is het. Hoop dat ik niets meer zie tijdens die wc bezoeken.

Oh pffieuwww beter.

Ik leef met je mee sharlee.

Lekker wegblijven idd!

Je hoort het heel vaak hoor dat ze wat licht rose/bruin verlies hebben vrouwen die net zwanger zijn. Krampjes ook.

Geplaatst

Gelukkig

Geplaatst

@luna lieve luna, jeetje wat verdrietig. Ik wil je veel sterkte en liefde toewensen.

Dit traject is ontzettend zwaar en valt vooral niet mee na zulk nieuws. Ik leef heel erg met je mee. Helaas hebben wij op het forum ook te maken met teleurstellingen. Goed dat je even rust neemt. Wees lief voor jezelf. En pak lekker je rust.

Geplaatst

Goeiemorgen meiden!

Gisteren DE dag! Wow wat een zenuwen had ik. Ik mocht testen.

Was al zoals jullie weten was ik 5 dagen van te voren gaan testen omdat ik nog HCG in mijn bloed had zitten van de spuit. Wist dat dit geen zin had, maar ik had het gevoel dat ik dat moest doen. Zo zenuwachtig werd ik van alle tekenen van mijn lichaam dat weer zei dat het weer mis was.

En elke dag nam het streepje af en toen.. een morgen bleef hij gelijk! Zou het dan toch?? Vol spanning en met trillende handjes de volgende ochtend weer een test.. HOLY SHIT.. hij werd donkerder!!

Wow wow wow zou het dan eindelijk toch mijn tijd zijn???!

Gisteren smorgens nog een test en ik schrok. Hij was een tik lichter.. Paniek gelijk.. Waar ik de dag daarvoor nog optimistisch was zonk de moed me in de schoenen.. Dus met een dubbel gevoel naar de arts voor de bloedtest. Met de vorige keer nog vers in mijn geheugen ('Gefeliciteerd u bent zwanger maar helaas het gaat wel een miskraam worden") namen we plaats. Hij stelde me gerust dat als ik de avond voor de test meer had gedronken de urinetest lichter kon uitvallen. Ik vroeg hem nog welk getal HCG ze wilden horen vandaag. Tussen de 50 en 400 aldus mijn doc. En bij alles boven de 300 op deze dag gaan ze er erg vanuit dat alle twee de embryos zich hebben ingenesteld..

Daarna om 14 u (wachten duuuuurt lang!) het verlossende woord!

IK BEN ZWANGER!! En hoe! 570 HCG!!!! HOLY SHIT!!!

Kan het niet geloven! Das in ieder geval een super begin! :) :) :)

Morgen terugkomen voor nog een test om te zien hoe het oploopt. Vanmorgen zelf nog een testje gedaan en die was gelukkig toch opgelopen. Pfff opluchting alom..

:happy7::happy7::happy7:

[ATTACH=CONFIG]6384[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]6385[/ATTACH]

Geplaatst

Lieve Luna,

Wat spijt dat me voor je! Ik kan de paniek zo voorstellen.

Neem de tijd om het te verwerken lieverd.

Heel heel heel veel sterkte!

Liefs xxx

Geplaatst

Hi Sharlee,

Blij dat de roze afscheiding weg is. Wilde je alleen even geruststellen. Mijn zusje heeft met 5 weken zwangerschap 6 dagen lang lopen bloeden. Zelfs rood bloed kwam er uit en zij is ondanks dat toch de trotse mama van een pracht dochtertje!

Hopelijk blijft het lekker weg en kun je genieten van je wonder!!

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden