Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, het is echt zenuwslopend. Elke keer dat broekloeren. Ook al zou ik nog zwanger worden, het lijkt mij moeilijk nog te kunnen genieten. Ik heb ook al een miskraam gehad 2 jaar geleden. Hoop dat het bij jou goed mag blijven gaan.

Geplaatst

@Catlover ik leef zo met je mee, ik denk iedereen hier. Het is een loodzwaar traject en je snapt ‘t denk ik alleen als je het zelf meemaakt of hebt meegemaakt. Ik hoop dat je positief kunt blijven en dat je volgende week een mooie test hebt. België waar ik onder behandeling ben zei me dat bloedingen vaker wel dan niet voorkomen in een ivf traject. Dus blijf positief. En jij hebt bruine afscheiding precies ten tijde van een eventuele innesteling. Ik ga voor je duimen

Geplaatst

Dankjewel. Heel erg lief van je. Dit is echt mijn zwaarste strijd ooit en ik ben zo moe gestreden. Vrouwen in onze situatie begrijpen elkaar het beste. Wij kennen allemaal het gevoel van onmacht, de angst dat het nooit meer gaat lukken. Meer behandelingen worden ook niet meer vergoed. Ik zit er echt helemaal doorheen. Wat bijzonder dat ze dat in België zeggen. Dat had ik nog nooit eerder gehoord. Bij mij gaat bloed alle alarmbellen rinkelen. Bij heel veel vrouwen gaat het dan dus wel goed. 

Bedankt dat je zo meeleeft! Doet mij goed!😚

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik ben al een tijdje niet meer actief op dit forum, maar lees altijd wel mee. Inmiddels zit ik in de vijfde ivf poging en dit is ook de laatste. Afgelopen zaterdag is er 1 embryo teruggeplaatst en dit is de laatste. Ik herken volledig wat iedereen schrijft het is zo spannend zodra je in de wachtdagen bent beland. Een dag voelt als een week. Ik heb deze keer duphaston en spuit pregnyl erbij. Er staat enorm veel druk op me buik en lijkt wel alsof ik een ballon heb ingeslikt. Pijn is een groot woord, maar voelt echt niet prettig. Hebben meerdere mensen hier last van?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Het is zo slopend het hele traject. Wetende dat als het nu niet gelukt is, ik nooit mama ga worden is zo hard. Mn borsten knappen bijna maar dat kan heel goed van de utro komen. Begin vandaag ook wat krampjes te krijgen.. dus ben er bang voor. Ik durf vrijdag gewoon niet te testen

Geplaatst
Het is zo slopend het hele traject. Wetende dat als het nu niet gelukt is, ik nooit mama ga worden is zo hard. Mn borsten knappen bijna maar dat kan heel goed van de utro komen. Begin vandaag ook wat krampjes te krijgen.. dus ben er bang voor. Ik durf vrijdag gewoon niet te testen

Het is echt een mindfuck.... Ik snap je zo goed! In het begin testte ik altijd vanaf dag 5, maar durf het nu ook niet meer. Zoveel negatieve testen al in mijn handen gehad. De krampjes kunnen ook verandering in de baarmoeder betekenen en hoeft niet negatief te zijn. Menstruatie klachten en de eerste zwangerschaps klachten zijn hetzelfde. Houd voor nu hoop

Geplaatst

@Cil verwarrend al die symptomen hè? Dit is ons eerste ivf traject heb hiervoor clomid en iui gedaan maar nooit verder gekomen dan chemische zwangerschappen. De symptomen waren met de clomid elke maand anders, kon er geen peil op trekken. Nu menopur volle bak 300 gehad met decapeptyl omdat ik een lage amh waarde heb en nu dus utrogestan na de punctie. Werkelijk geen idee welke symptoom van de zwangerschap zijn en welke van de medicatie. Kreeg jij nog pregnyl na de punctie?? Dan is een zwangerschapstest pas 2 weken later betrouwbaar 

Geplaatst
[mention=6422]Cil[/mention] verwarrend al die symptomen hè? Dit is ons eerste ivf traject heb hiervoor clomid en iui gedaan maar nooit verder gekomen dan chemische zwangerschappen. De symptomen waren met de clomid elke maand anders, kon er geen peil op trekken. Nu menopur volle bak 300 gehad met decapeptyl omdat ik een lage amh waarde heb en nu dus utrogestan na de punctie. Werkelijk geen idee welke symptoom van de zwangerschap zijn en welke van de medicatie. Kreeg jij nog pregnyl na de punctie?? Dan is een zwangerschapstest pas 2 weken later betrouwbaar 

Ja heel verwarrend! Bizar dat het lichaam steeds weer anders reageert. Ik heb 225 Menopur (in de avond) en 225 Gonal f (in de ochtend) gespoten afgelopen keer. Voor de punctie moest ik 10.000 Pregnyl spuiten en na de punctie moet ik om de 3 dagen Pregnyl 1500 spuiten. De arts vertelde dat dit een hele lage concentratie is en na 24 uur niet meer te zien is in een bloed of urinetest. Het zit dan nog wel in het lichaam. Vandaag spuit ik de laatste keer Pregnyl en mag officieel maandag testen, maar hij gaf aan dat als ik aanstaande vrijdag positief zou testen het niet meer door de Pregnyl kan komen. Ik durf alleen niet meer te testen omdat dit de laatste poging is en zo enorm bang ben voor de teleurstelling.

Geplaatst

@Cil ik weet dat ik met 5000 pregnyl tot 13 dagen heeeeeel licht positief teste op een gevoelige zwangerschapsdipstick (10mui) Maar dat was mijn ervaring want ik was zo’n test verslaafde en ik testte altijd omdat ik wilde weten wanneer de pregnyl eruit was. Maar goed dit was altijd met de ultra gevoelige testen hoor. Maar spannend hoor vrijdag! 

Geplaatst
[mention=6422]Cil[/mention] ik weet dat ik met 5000 pregnyl tot 13 dagen heeeeeel licht positief teste op een gevoelige zwangerschapsdipstick (10mui) Maar dat was mijn ervaring want ik was zo’n test verslaafde en ik testte altijd omdat ik wilde weten wanneer de pregnyl eruit was. Maar goed dit was altijd met de ultra gevoelige testen hoor. Maar spannend hoor vrijdag! 

Ow serieus! Mmm misschien moet ik dan toch maar maandag pas testen, want ik heb 10.000 gespoten.

Geplaatst

@Cil dit was mijn ervaring hè? Denk dat je gewoon naar je arts moet luisteren ze zullen ‘t wel weten. En ik zou zeker niet testen met zo’n ultra gevoelige maar een reguliere test. Dan ben je al wat zekerder dat als deze positief is dat dan waarschijnlijk is van je eigen hcg 

Geplaatst

@flower01 het is zo lastig want menstruatie aankondiging is vaak gelijk aan een prille zwangerschapssymptomen. Ik hoop dat het goed voor je uitpakt. Wat een slopende periode dat wachten. En dan nog ik ben nu 6 weken zwanger en blijf bang en tussen hoop en vrees. Leef nu naar de echo toe die staat over 1,5 week gepland. Gaan we een hartje horen. Het zal denk ik de hele periode spannend blijven. 

Geplaatst
[mention=6477]flower01[/mention] het is zo lastig want menstruatie aankondiging is vaak gelijk aan een prille zwangerschapssymptomen. Ik hoop dat het goed voor je uitpakt. Wat een slopende periode dat wachten. En dan nog ik ben nu 6 weken zwanger en blijf bang en tussen hoop en vrees. Leef nu naar de echo toe die staat over 1,5 week gepland. Gaan we een hartje horen. Het zal denk ik de hele periode spannend blijven. 
Ik hoop idd dat je dan een hartje kan horen. Kunnen ze dat bij 6 weken niet ook al horen? Heel veel sterkte
Geplaatst

@flower01 ik heb met 5 weken een echo gehad en toen zagen ze dat er een heel prille zwangerschap gaande was. België raadde toen aan met ruim 7 weken een echo te doen. Ik denk dat ze dat doen zodat je dan zeker weet dat je een hartje kunt horen. 6 weken is vaak kantje boord of je het wel of niet hoort. Hoe is ‘t met jou? Nog steeds krampen?

Geplaatst
[mention=6422]Cil[/mention] dit was mijn ervaring hè? Denk dat je gewoon naar je arts moet luisteren ze zullen ‘t wel weten. En ik zou zeker niet testen met zo’n ultra gevoelige maar een reguliere test. Dan ben je al wat zekerder dat als deze positief is dat dan waarschijnlijk is van je eigen hcg 

Ik denk dat ik maandag ga testen en dan idd niet met zo mega vroege test.

• Like 1
Geplaatst

Nog 1 dag... ik durf niet.. wetende dat dan de hoop weg is en het einde van t traject betekend.. het einde van het vechten naar een kleine.. aan de andere kant wil ik zekerheid. Vind het zo moeilijk om positief te zijn voor deze 14 en 15e embryo wat een hel dit.. en dan nog maar zwijgen over de hormonen

Geplaatst
Nog 1 dag... ik durf niet.. wetende dat dan de hoop weg is en het einde van t traject betekend.. het einde van het vechten naar een kleine.. aan de andere kant wil ik zekerheid. Vind het zo moeilijk om positief te zijn voor deze 14 en 15e embryo wat een hel dit.. en dan nog maar zwijgen over de hormonen

Echt heel spannend! Ik hoop zo voor je dat dit hem is geworden. Wanneer had je de terugplaatsing? Ik snap je wel heel goed hoor. Je hoopt diep van binnen dat het lukt, maar aan de andere kant denk je waarom zal deze wel lukken en die andere terugplaatsingen die geweest zijn allemaal niet. Het is een heel mooi traject als alles goed gaat, maar het is zo moeilijk al als dat niet zo is. Ik ga voor je duimen.

Geplaatst

Echt heel spannend! Ik hoop zo voor je dat dit hem is geworden. Wanneer had je de terugplaatsing? Ik snap je wel heel goed hoor. Je hoopt diep van binnen dat het lukt, maar aan de andere kant denk je waarom zal deze wel lukken en die andere terugplaatsingen die geweest zijn allemaal niet. Het is een heel mooi traject als alles goed gaat, maar het is zo moeilijk al als dat niet zo is. Ik ga voor je duimen.

Precies zoals je het beschrijft. Woe 13mrt hebben we 2 verse terug gekregen. Vanaf gisteren valgen met wat krampen wat niet veel goed beloofd..
Geplaatst
Precies zoals je het beschrijft. Woe 13mrt hebben we 2 verse terug gekregen. Vanaf gisteren valgen met wat krampen wat niet veel goed beloofd..

Zo lastig. Aan de andere kant als het je menstruatie is waarom is het dan niet doorgekomen of heb je dit vaker? Maar als je de 13e een TP hebt gehad dan mag je toch al lang testen. Wanneer verwacht je je menstruatie? Ik mag altijd 10 dagen na TP testen.

Geplaatst

Zo lastig. Aan de andere kant als het je menstruatie is waarom is het dan niet doorgekomen of heb je dit vaker? Maar als je de 13e een TP hebt gehad dan mag je toch al lang testen. Wanneer verwacht je je menstruatie? Ik mag altijd 10 dagen na TP testen. Menstruatie zou dus eigenlijk 14dgn na punctie komen das gisteren....

Ik heb de tp nog nooit vers gehad ivm eerdere overstimulaties. 1x een kunstmatige en toen door de utro ongesteld geworden maja utro kan t ook uitstellen.

Bij ons is protocol 14 dgn na tp en dat is morgen.. tevens ben ik morgen ook vrij dus dat is ook wel fijn..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden