Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mcleod succes met de punctie vandaag meis! Zet hem op! 👊🏻🐣🐣🐣 Hoor graag hoeveel goede eicellen ze hebben gevonden!

@Hope1978 ook voor jou fingers crossed vandaag met de 2e fm en uitslag vh bloedonderzoek!

@Zandje hoe gaat het nu met je? Voel je al iets ve innesteling oid? Hoop dat het goed gaat!!! Zooooo ssspannend hè! 😊

Geplaatst (aangepast)

@Mcleod spannend!! hoop dat er veel goede eitjes uitkomen!!! 🙏

@Hope1978  ook voor jou een spannende dag, dat ze maar lekker zijn gaan groeien en je uitslagen positief zijn! 

@Vrouwke77 met mij gaat het goed alleen voel ik niets.. of niets.. soms iets van een mini steekje maar dat kan van van alles komen denk ik dan. Vind die wachtweken maar niets. Je probeert je zoveel mogelijk te focussen op de dagelijkse dingen maar dat is soms heel moeilijk....

nog 7 nachtjes slapen en dan mag ik testen. Soms zit ik met de gedachte stiekem eerder te gaan testen maar ben bang voor de uitslag.... idd zoooo spannnend 🙈😊

Hoe gaat het met jou? 

aangepast door Zandje
Geplaatst

Hoi dames,

lig op de uitslaapkamer. 7 goede eitjes gevonden, iets minder dan verwacht was maar wij zijn blij😁. Alles is me best meegevallen, nu zo lekker rustig aan doen. 

Hoe is het met jullie?

liefs😘

Geplaatst

@Mcleod dat is goed nieuws! wat fijn ook dat je het mee vond vallen.. lekker dagje laten verwennen en rustig aan doen!! 

Hier alles nog steeds rustig. 

😊

Geplaatst

@Zandje het was pittig maar te doen.. voelt nu als of ik bont en blauw ben van binnen. En je hebt een doel voor ogen. 

Het wachten lijkt mij ook erg moeilijk! Zal wel proberen niet te vroeg te testen denk ik ivm teleurstellingen. Duim voor je 😃

Geplaatst

@Mcleod mooi resultaat! Nu duimen. Dat bont en blauw voelen herken ik van mijn laatste punctie. Toen heb ik er dagen last van gehad.

@Zandje Zal voor je duimen in de wachtdagen. Hopelijk blijft ie plakken.

Ik heb de tweede echo gaat. Het blijft bij 3 follikels, 2 van 18mm en 2 van 19mm. Bloedwaarden van donderdag en vandaag laten een mooie stijging van de hormoonspiegel zien. Ze willen dinsdag toch een punctie doen. Verwachten niet veel betere resultaten met mijn laag AMH en iets verhoogd FSH. Mijn man twijfelt nog omdat we momenteel in een zeer stressvolle periode zitten en hij vindt dat niet de goede basis. Hebben nl donderdag slecht nieuws te horen gekregen over de gezondheid en overlevingskansen van mijn broer 😔

Moeilijk! Weet niet wat juist is om te doen.

Geplaatst

@Hope1978 jeetje wat heftig. Vind het moeilijk hierop te reageren zeker nu je zelf twijfelt om de punctie te doen of niet en je man al zegt dat het niet het juiste moment is. Ik denk dat vooral moet doen wat op dat moment goed voelt. Stress is nooit goed en als de situatie is zoals hij nu is is het misschien niet het juiste moment. Beide, een moeilijke beslissing. 

Bedankt en heel veel sterkte in ieder geval! 

@Mcleod jaa dat bont en blauw gevoel is heel herkenbaar! Wanneer krijg je te horen hoeveel er bevrucht zijn?? 

Nee te vroeg testen, ik weet het 🙈

Geplaatst
12 uur geleden, Zandje zei:

@Mcleod spannend!! hoop dat er veel goede eitjes uitkomen!!! 🙏

@Hope1978  ook voor jou een spannende dag, dat ze maar lekker zijn gaan groeien en je uitslagen positief zijn! 

@Vrouwke77 met mij gaat het goed alleen voel ik niets.. of niets.. soms iets van een mini steekje maar dat kan van van alles komen denk ik dan. Vind die wachtweken maar niets. Je probeert je zoveel mogelijk te focussen op de dagelijkse dingen maar dat is soms heel moeilijk....

nog 7 nachtjes slapen en dan mag ik testen. Soms zit ik met de gedachte stiekem eerder te gaan testen maar ben bang voor de uitslag.... idd zoooo spannnend 🙈😊

Hoe gaat het met jou? 

Hier gaat hij eigenlijk goed! Volgende week vrijdag een eerste echo om te kijken hoe mijn baarmoederslijmvlies ervoor staat. Tot die tijd Progynova slikken. Krijg er wel pukkeltjes van zeg...gets.. Verder geen last van bijwerkingen.. Hopelijk over 2 weken mijn eerste cryo terugplaatsing!

Geplaatst (aangepast)
4 uur geleden, Mcleod zei:

@Zandje het was pittig maar te doen.. voelt nu als of ik bont en blauw ben van binnen. En je hebt een doel voor ogen. 

Het wachten lijkt mij ook erg moeilijk! Zal wel proberen niet te vroeg te testen denk ik ivm teleurstellingen. Duim voor je 😃

Doe maar rustig aan @Mcleod ! Ik vond de punctie ook pittig, maar geloof mij...morgenmiddag gaat het al heeeeel veel beter met je! Wanneer hoor je hoeveel van de 7 eitjes embryo's zijn geworden?

aangepast door Gast
Geplaatst
4 uur geleden, Hope1978 zei:

@Mcleod mooi resultaat! Nu duimen. Dat bont en blauw voelen herken ik van mijn laatste punctie. Toen heb ik er dagen last van gehad.

@Zandje Zal voor je duimen in de wachtdagen. Hopelijk blijft ie plakken.

Ik heb de tweede echo gaat. Het blijft bij 3 follikels, 2 van 18mm en 2 van 19mm. Bloedwaarden van donderdag en vandaag laten een mooie stijging van de hormoonspiegel zien. Ze willen dinsdag toch een punctie doen. Verwachten niet veel betere resultaten met mijn laag AMH en iets verhoogd FSH. Mijn man twijfelt nog omdat we momenteel in een zeer stressvolle periode zitten en hij vindt dat niet de goede basis. Hebben nl donderdag slecht nieuws te horen gekregen over de gezondheid en overlevingskansen van mijn broer 😔

Moeilijk! Weet niet wat juist is om te doen.

@Hope1978 ...och meis, wat klinkt dit naar voor jullie! Ik begrijp jullie twijfel.. Veel sterkte! :classic_sad:

Geplaatst

@Zandje welke medicatie gebruik je nu nog ter ondersteuning? Ik heb ook eerder getest hoor.. Maar je moet uitkijken met de medicatie die een valse uitslag kunnen geven. :classic_wacko: De utro-bolletjes geven bv een hoge basale temp. Dus dat zegt ook al niets over een plakker of niet..

Geplaatst

@Vrouwke77 over twee weken je terugplaatsing spannend! 

Ik gebruik de ultragestan eitjes en estradiol tabletten.. hoeveel dagen voor je echt mocht testen ben je gaan testen?? 

Geplaatst

@Zandje Ik had op zaterdag 5000mg progesteron gespoten. Maandag de punctie en donderdag de terugplaatsing. Bij 5000mg progesteron is dat na ruim een week uit je bloed. Handig om te weten om een valse test uit te sluiten.

Na de terugplaatsing heeft een embryo (afhankelijk van hoe oud het embryootje is, vaak een 3, 4 of 5-daagse embryo) ca 2-5 dagen nodig om zich in te nestelen. Daarna gaat je lichaam pas HcG aanmaken. Aanstaande ma-di is jouw kruimel dus hopelijk ingenesteld en dan gaat je lichaam HcG aanmaken. Nu weet ik alleen niet of  Estradiol een vals test kan geven. Utrogestan geeft geen valse test, maar wel bijwerkingen (gevoelige borsten, hoge basale temperatuur) waardoor je het idee hebt dat je wel eens zwanger zou kunnen zijn.. Als Estradiol geen valse test kan geven, kan je denk ik vanaf aankomende vr-zaterdag wel gaan testen als je/jullie dat zouden willen.. 🙈:classic_smile:

Geplaatst

@Vrouwke77 onze embryo was een 5 daagse. Een blastocyst en is vorige week woensdag terug geplaatst. Onze testdag is officieel aankomende zondag. Vind het moeilijk om het vol te houden maar een negatieve test omdat je te vroeg test is ook niet fijn. Dus gaan het proberen 🙈😂 

Geplaatst

@Zandje .. Vijf daagse.. Dan denk ik dat hij nu zo goed als zeker wel ingenesteld is. Misschien heb je zelfs ook wat steekjes gevoeld. 😃 Afhankelijk v je medicatie zou je over een paar dagen al kunnen testen. (..even googlen)

Maar let wel...ook al test je negatief...dat zegt niets! Sommige dames maken in het begin weinig hcg aan. 😳😊 Ssssspannend!!

Geplaatst

@Vrouwke77 ja wat steekjes hier en daar heb ik wel gevoeld. Maar ben er wel heel erg voorzichtig mee wie weet houd mijn lichaam mij wel voor de gek.🙈

Ik denk dat ik op dinsdag of woensdag een eerste keer een testje durf te doen.. en inderdaad negatief kan nog positief worden... nog even spannend...

Geplaatst

@Hope1978 wat heftig, veel sterkte toegewenst!😘. Doen waar jullie je goed bij voelen, stres kan een hoop doen..

@Vrouwke77 voor jullie ook weer een spannende tijd! Ik ga duimen😃

@Zandje ik duim hard voor jullie. Hou vol om nog niet te testen😋. Hopelijk mag ik vanaf dinsdag ook aftellen! 

Hier gaat het al beter. Morgen middag worden we gebeld om te horen hoeveel eitjes er bevrucht zijn, enorm spannend en dan dinsdag de eventuele terug plaatsing😊

Geplaatst

Sinds gister begonnen met 3 maal daags 2 utrogestan bolletjes. Moet zeggen dat ik dit toch wel vaak vind op een dag. Ook wat bijwerkingen.  Maar voor een goed doel😋

Geplaatst

@Mcleod ik hou het vol om niet te testen... tot nu toe dan haha.. weet je al hoeveel eitjes er bevrucht zijn? spannend!!! 

die ultragespan bolletjes.. ze zijn verschrikkelijk. ik heb ze ook 3x per dag 2 bolletjes. er gebeurd daardoor ook van alles in je lichaam, grotere borsten, ontzettend gevoelig... daar heb ik in ieder geval last van en van de bolletjes zelf haha

Geplaatst

@Zandje vanmiddag gebeld, terug plaatsing gaat door😃. Morgen horen we hoeveel eitjes er bevrucht zijn. 

Vind ze nu al verschrikkelijk inderdaad en vies ook haha. Heb ook al allerlei bijwerkingen..  

wat goed van je om niet te testen, ik duim voor je!🍀

Geplaatst

@Mcleod oooo spannende dag!! leuk! ik duim voor je dat er veel eitjes bevrucht zijn! 

ja zo mee eens vieze dingen, maar ja als ze hun werk doen is het goed he haha..

@Hope1978 hoe gaat het met je?

@Mcleod @Vrouwke77 @Hope1978 ummm... even een bijzondere vraag. Sinds de terugplaatsing vorige week woensdag heb ik de laatste 3a4 dagen last van vochtverlies. Ik gebruik de ultragestan tabletten en daar hoor natuurlijk een beetje afscheiding bij van het eitje maar dat is het niet..... het is echt vocht. alsof je een beetje in je broek plast... (gênant) maar kon het niet laten om het te vragen of jullie toevallig wisten of dit goed of slecht is.... 😂🙈

Geplaatst

@Zandje terug plaatsing is gelukt😄. Alleen waren er maar 2 eitjes bevrucht waarvan er 1 nog een paar dagen door moet delen zodat die misschien de vriezer in kan. Balen dat er niet veel bevrucht zijn maar ben heeel blij dat ik een terug plaatsing gehad heb😍

Over je vocht verlies. Ik heb geen ervaring natuurlijk maar heb wel eens gelezen dat vrouwen dit begin of verder in hun zwangerschap ook hebben. Dus wie weet is het een heel goed teken! Ik duim heeel hard 

😘

Geplaatst (aangepast)

Ik heb wat lichtroze slijmig verlies, klein beetje maar.. hoop niet dat dit een voorteken is ☹️

aangepast door Mcleod
Geplaatst

@Mcleod ja zoiets had ik ook gelezen maar echt veel over te vinden is er niet. Behalve als je al echt in een zwangerschap zit. het is denk ik gewoon nog even wachten en heeeel veel geduld hebben. 

Misschien komt het door de terugplaatsing.. hoeft niet te betekenen hoor.. :classic_smile: 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden