Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
3 uur geleden, Mcleod zei:

Ik heb wat lichtroze slijmig verlies, klein beetje maar.. hoop niet dat dit een voorteken is ☹️

Misschien komt dat nog wel van je punctie van afgelopen zaterdag? Best kans dat het uit je schede (vagina) komt en niet vanuit je baarmoeder. Maak je niet te druk hoor! 

Wat een fijn idee dat je al 1 kruimeltje bij je hebt he! Nu hopen dat nummer 2 sterk genoeg is om een eskimootje te worden. Wanneer weet je dat?

Geplaatst
10 uur geleden, Zandje zei:

@Mcleod oooo spannende dag!! leuk! ik duim voor je dat er veel eitjes bevrucht zijn! 

ja zo mee eens vieze dingen, maar ja als ze hun werk doen is het goed he haha..

@Hope1978 hoe gaat het met je?

@Mcleod @Vrouwke77 @Hope1978 ummm... even een bijzondere vraag. Sinds de terugplaatsing vorige week woensdag heb ik de laatste 3a4 dagen last van vochtverlies. Ik gebruik de ultragestan tabletten en daar hoor natuurlijk een beetje afscheiding bij van het eitje maar dat is het niet..... het is echt vocht. alsof je een beetje in je broek plast... (gênant) maar kon het niet laten om het te vragen of jullie toevallig wisten of dit goed of slecht is.... 😂🙈

@Zandje ..dat vochtverlies ken ik niet. :classic_blink: Misschien is het iets van de innesteling? (positief denken he! :classic_smile:)

Geplaatst
Op 4-5-2019 om 19:03, Hope1978 zei:

@Mcleod mooi resultaat! Nu duimen. Dat bont en blauw voelen herken ik van mijn laatste punctie. Toen heb ik er dagen last van gehad.

@Zandje Zal voor je duimen in de wachtdagen. Hopelijk blijft ie plakken.

Ik heb de tweede echo gaat. Het blijft bij 3 follikels, 2 van 18mm en 2 van 19mm. Bloedwaarden van donderdag en vandaag laten een mooie stijging van de hormoonspiegel zien. Ze willen dinsdag toch een punctie doen. Verwachten niet veel betere resultaten met mijn laag AMH en iets verhoogd FSH. Mijn man twijfelt nog omdat we momenteel in een zeer stressvolle periode zitten en hij vindt dat niet de goede basis. Hebben nl donderdag slecht nieuws te horen gekregen over de gezondheid en overlevingskansen van mijn broer 😔

Moeilijk! Weet niet wat juist is om te doen.

@Hope1978 ..heb je nog een punctie gehad vandaag meis? Hoe gaat het met je broer? Sterkte meisje...denk aan je..pittige tijden.. :classic_unsure:

Geplaatst
11 minuten geleden, Hope1978 zei:

@Zandje @Vrouwke77 gaat naar omstandigheden goed met mij. Hebben de punctie door laten gaan, van de 3 follikels 1 eicel overgehouden. Nu afwachten of deze ene bevrucht is.

Hoe is jouw punctie gegaan?@Vrouwke77

Ik heb 8 april al een punctie gehad (15 eicellen gevonden, 12 bevrucht, 2 teruggeplaatst (ik ben 38+ jaar 🙈 vandaar 2 embryo's), 7 embryo's ingevroren) en de TP van 10 april is toen mislukt. 😞

Nu aan de hormonen om in een hormoon ondersteunde cyclus hopelijk over 1,5 week weer 2 cryo's teruggeplaatst te krijgen. A.s. vrijdag heb ik een echo om te kijken of de hormonen aanslaan en mijn baarmoederslijmvlies al dik genoeg is. Dan start ook ik weer met de utrogestan bolletjes ter voorbereiding  van de TP.

Hoor je morgen of donderdag of de bevruchting goed is gegaan en je een TP krijgt @Hope1978 ? Spannend he! 😳Hoop het zo voor jullie!

Geplaatst

@Hope1978 Verdorie..dat is echt heel erg slecht nieuws :classic_sad: Wat ontzettend rot zeg.. Gatver..

Hoe nu verder? Ga je nog verder in DD? Je had het er over dat dit poging 2.2 was. Waar staat 2.2 eigenlijk voor? :classic_blink:

@Mcleod heel normaal! Had ik ook (was het niet raak) maar bij een vrouw die gelijk op liep en waarbij het wel raak was, waren deze symptomen er ook!  Je lichaam doet dus prima haar werk! Niet aan de hand! Goed voor jezelf zorgen en lekker verder broeden!! :classic_rolleyes:

Geplaatst

@Vrouwke77 was de tweede poging in mijn 2e ronde. Vorige is afgebroken. Maar nu dus zowel poging 1 als 2 n ik Er succesvol en nog maar 1 die vergoed zal worden. De gedachte dat ik kinderloos zal blijven maakt me zo verdrietig 

Geplaatst

@Vrouwke77 echt spannend en kan alleen maar afwachten🤞 

@Hope1978 vind het oprecht rot voor je en snap dat op het moment van alles door je hoofd gaat. Kop op en hopen dat je de volgende keer meer geluk hebt!🍀 gaan ze mochten er 2 bevrucht zijn 2 terug plaatsen?

liefs en dikke knuffel 😘

Geplaatst

Och lieve @Hope1978 .. Nu snap ik het.. Ik ben pas net begonnen (ronde 1, poging 1 mislukt, dus nu met 1.2 bezig) met het ICSI-traject, maar voel (ook zeker met mijn lft) met je mee. Je hebt dus nu al 2 (van de 3) puncties gehad. Ik durf aan het idee kinderloos te blijven ook niet te denken.. Blokkeer het nog, maar weet dat het ook voor mij realistisch is.. We moeten hoop houden meis!

Geplaatst

@Mcleod nee dan zal er ook maar 1 teruggeplaatst worden aangezien mijn man niet het risico van een meerlingzwangerschap wil. Hij heeft al een tweeling uit zijn eerste huwelijk.

Hopelijk dat bij jou alles goed gaat. Ik blijf duimen!

Geplaatst

@Mcleod vandaag eerste echo gehad voor mijn eerste cryo terugplaatsing. Baarmoederslijmvlies was 6mm. Nog wat te dun. Progynova gebruik gaat nu iets omhoog. Vlg week weer een echo en hopelijk over (ipv één week) twee weken de terugplaatsing.. 

Geplaatst

@Vrouwke77 oh spannend zeg! Hopen dat je gauw een terugplaatsing mag hebben. Lastig dat de planning vaak anders loopt en je lichaam doet waar hij zelf zin in heeft.

hier veel last van lichte menstruatiepijn, maakt me heel onzeker☹️

Geplaatst
7 uur geleden, Mcleod zei:

@Vrouwke77 oh spannend zeg! Hopen dat je gauw een terugplaatsing mag hebben. Lastig dat de planning vaak anders loopt en je lichaam doet waar hij zelf zin in heeft.

hier veel last van lichte menstruatiepijn, maakt me heel onzeker☹️

Dat kan innesteling zijn @Mcleod ! #hopeso

Geplaatst

@Vrouwke77 spannend je terugplaatsing over twee weken!! hopen dat het een blijvertje is.. ik mag morgen testen, heb wel al eerder een testje gedaan helaas was die negatief. zelf heb ik er geen goed gevoel over maar morgen middag (zit in mijn nachtdiensten) kan en mag ik testen dan weten we het.. anders moeten we onze hoop vestigen op onze ijskonijntje... of weer een nieuwe IVF poging. :classic_unsure:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden