Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dag lieve vrouwen (en hopelijk aanstaande moeders!),

Ik ben op zoek naar vrouwen die (ongeveer) gelijktijdig met mij zullen starten met IVF/ICSI, in de hoop steun en moed te kunnen vinden bij elkaar.

Ik ben nieuw hier en daarom even mijn verhaal in een notendop. Aangenaam 🙂

Ik ben 29 jaar en ik woon in Arnhem. In augustus 2016 stopte ik met de anticonceptiepil vanwege onze zwangerschapswens. Een aantal maanden een regelmatige natuurlijke cyclus gehad. Vervolgens duurde het steeds langer; de langste cyclus uiteindelijk 96! dagen. Zo kwamen wij in 2017 terecht bij de gyn en werden wij doorverwezen naar de voortplantingspoli in Rijnstate Arnhem.

Ik startte met Clomid en kreeg daardoor weer een regelmatige cyclus. Zaad kwaliteit van mijn vriend is erg goed. Een zwangerschap bleef uit na 12 goede 'kansen' met Clomid. In een van de laatste maanden van 2018 ben ik begonnen met spuiten; Gonal F en Ovitrelle voor de eisprong. Na 4 maanden op een 'natuurlijke' manier te hebben geprobeerd zijn wij in febr'19 gestart met IUI. Op mijn verzoek is er nog een HSG onderzoek gedaan; uitslag was goed. Beide eileiders toegankelijk. 

Inmiddels hebben wij 5 IUI's gehad en nog altijd niet zwanger. Vermoedelijk zal in augustus een laaste IUI worden ingezet. Wij staan op de wachtlijst voor IVF. Vanaf september begin ik met alle nodige medicatie en hopelijk zijn er rond oktober voldoende eitjes om écht te beginnen. De bevruchting en de terugplaatsing zullen in UMC Utrecht zijn  die nauw samenwerkt met Rijnstate Arnhem (waar ik de controle echo's en de punctie zal hebben). 

Hoe het gaat? Ik kijk vooral uit naar de start van IVF. Het is letterlijk het eindstation en de kansen liggen daar het hoogst. Hopelijk kan dan eindelijk onze grootste wens in vervulling gaan. Het vertrouwen en de moed zijn zo langzaamaan verdwenen bij ons en zijn dus echt toe aan deze nieuwe (en laatste) stap. 

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en sterkte. Hopelijk zijn er een aantal vrouwen die momenteel in een zelfde fase zitten. Ik kom graag met jullie in contact, hier op het forum.

Liefs, Louise.

• Thanks 1
  • 2 weeks later...
Posted

Hoi Louise,

Wij zijn net begonnen met het ivf traject, morgen moeten de eerste hormonen gespoten worden. Onze arts heeft een ivf behandeling aangeraden omdat mijn amh waarde laag is. Ook wij zijn onder behandeling in het Rijnstate en UMC. 

Liefs,

Lieke

Posted

Hai lieke,

Wat aardig dat je reageert op mijn bericht. Wat mooi dat er zoveel overeenkomsten zijn; ziekenhuizen én de periode. Wat houdt het in dat je een te lage amh waarde hebt? Mag ik je vragen of en wat je hiervoor voor behandelingen hebt gehad? Ik kom graag met je in contact, als jij dat ook leuk vindt en denkt er iets aan te kunnen hebben. Een beetje medeleven en steun kan ons wellicht helpen. Ik wens je in ieder geval alvast heel veel succes en sterkte en ik hoop dat je wens snel in vervulling mag gaan. 

Liefs, Louise.

Posted

Hoi Louise,

een lage AMH waarde betekent dat ik nog weinig eitjes heb. Ze kunnen niet precies zeggen hoeveel, maar in ieder geval wel weinig. Om de kansen optimaal te benutten beginnen wij daarom met ivf. Hier zijn geen behandelingen voor omdat een vrouw gewoon geboren wordt met een bepaalde hoeveelheid eitjes. Op is op zeg maar... Wij lopen pas sinds juni in het ziekenhuis dus het gaat allemaal erg snel. Lijkt me leuk om met elkaar in contact te komen! 

Liefs Lieke 

Posted

Hai lieke,

Ik zie nu ook net het topic dat je zelf bent gestart. Jeetje wat spannend allemaal! Ik kan mij voorstellen dat alles nog even bij jullie moet 'landen'. Een tweede ziekenhuisafspraak en voor je het weet zit je ineens aan de hormonen. Dat is pittig en echt even schakelen, lijkt mij.

Zoals je hebt kunnen lezen kan ik niet wachten om te starten. Bij ons duurt het juist heel lang en wij hebben daardoor al langer aan het idee kunnen wennen. Toch hebben wij uiteindelijk ook geen idee waar wij aan beginnen, hoe goed je je ook kunt inlezen en laat voorlichten. Ik kan mij er wel een voorstelling van maken maar het zal waarschijnlijk toch heel anders zijn dan je verwacht.

Ik ben deze website nog aan het ontdekken dus ik weet (nog) niet wat de mogelijkheden zijn om met elkaar in contact te komen los van deze openbare berichten. Ik ga eens even speuren..

Ik duim voor je!

Liefs, Louise.

• 1 month later...
Posted

Hallo dames, een paar weken geleden zijn wij ook met ivf begonnen. Door cystes in mijn eierstokken, buikvlies ontsteking, blinde darm ontsteking en 4 operaties  in 2012 is gebleken dat mijn eileiders door verklevingen /littekenweefsel geblokkeerd zijn. Morgen, eerlijk gezegd vandaag, om half 8 heb ik punctie. Ik had op de echo van vrijdag 16 follikels en een paar kleintjes. Zaterdag was ik echt beroerd en veel overgegeven. S'avonds om 9 uur moest ik pregnyl spuiten. Zondag ochtend gelukkig normaal kunnen ontbijten, maar nog wel een weeeg gevoel in mn buik. Helaas 's avonds en zonet weer moeten overgeven. Ik voel me zo beroerd! Kan geen slok water binnenhouden, dus ook geen paracetamol.. Ik ben nu echt voor mijn gevoel aan het overleven tot het tijd is om naar het ziekenhuis te gaan. En mijn eierstokken doen pijn, alsof ze op knappen staan. Iemand ook misselijk geweest kort voor de punctie? 

Posted

hallo dames, 

ik ben nieuw op dit forum en het lijkt me erg leuk om ervaringen met elkaar te delen. Ik heb jullie verhalen gelezen en vind het allemaal heel herkenbaar. Ook geeft het mij een klein beetje moed. 

Wij zijn namelijk ruim anderhalf jaar bezig en toen bleef mijn periode uit, we dachten yes het is zover... nou nee niet wat we verwachten, ik schijn ook een heel eind door mijn eitjes te zijn en ben in een vervroegde overgang. Dus ook bij mij een hele lage AMH waarde. 

Het Radboud ziekenhuis heeft aangegeven niets meer voor ons te kunnen betekenen.  

Dat laten wij er natuurlijk niet zomaar bij zitten. We zijn druk op zoek naar mogelijkheden en gelukkig wil de huisarts ons doorverwijzen voor een second opinion. Hij stelde rijnstate voor en zelf hebben we veel gelezen over Düsseldorf. We moeten nu een keuze maken welk ziekenhuis we een second opinion willen vragen. 

Dan doet het goed om te lezen dat jullie eenzelfde situatie hebben maar nog wel geholpen worden. Ik hoop voor jullie dat de behandelingen gaan werken! 

Groetjes Eevje 

Posted

@Fox1988 beste Fox, 

wat vervelend zeg dat je je zo slecht voelt door de behandelingen en wat ontzettend knap dat je volhoudt. Ik ben benieuwd hoe je punctie zelf is verlopen en hoe je je nu voelt nu de punctie uitgevoerd is. 

Groetjes Eevje 

Posted

Hallo zou leuk zijn als ik hier mee mag praten ben voor het eerste doorverwezen voor een ivf/pgd en zal een uitnodiging thuisgestuurd krijgen vind het erg spannend. Hoe lang duurt het voor dat je daadwerkelijk aan het traject mag beginnen?

Posted

@Eevje de punctie was hels. Ik had zoveel pijn! Niet alleen tijdens de punctie, maar ook de dagen erna. Paracetamol en Diclofenac boden mij onvoldoende pijnverlichting. Helaas na telefonisch contact met het ziekenhuis kreeg ik te hkren dat ze niets voor mij konden doen. Doorbijten dus.dinsdag telefoon gekregen vanuit lab isala, zwolle dat ze 15 eicellen gevonden hebben. Woensdag hadden we controle en hier was alles goed. Geen overstimulatie, geen vocht in de buik, maar wel vergrootte eierstokken. (6x9 ongeveer). Ik mocht dus donderdag voor tp. Tot donderdagochtend veel pijn gehad en misselijkheid. Niet zoals bij een griepje, maar puur van de pijn. Als ik namelijk een 'goed' moment had, had ik zin in alles. Donderdagmiddag tp gehad. Van de 15 eicellen waren er 8 bevrucht(3 goed, 2 redelijk, 1 matig en 2 die ze nog 2 dagen zouden laten doorgroeien,) . Het is nu 04:39 en ben alweer paar uren wakker. De pijn aan mijn rechterkant is nog steeds snachts het ergste. De enige acute oplossing is bij mij een warme/hete douche. De waterrekening zal deze week wat hoger liggen ben ik bang. Ook nu weer paracetamols gehad, maar geen pijnstilling 😔 deze reactie typen gaat dan ook niet zonder wat gehuf en gepuf. Sinds zaterdag avond slaap ik gemiddeld 3 uren per nacht en ben er dan ook zeker klaar mee nu. Maarja, 'je moet er wat voor overhebben', hoor ik dan van alle kanten. Dit klopt natuurlijk wel, maar als ze zobmoe bent en zoveel pijn hebt, dan zijn die rationele gedachten ver te zoeken... 

Wat ontzettend vervelend eevje. Hoop dat er nog een mogelijkheid is! Ken je de serie 'niets liever dan een kind'? Hier werd ook een vrouw gevolgd die in vervroegde overgang zat. Wel interessant om te kijken. Ze gaan ook hier naar spanje of dusseldorf voor behandelingen.

@Malika90 verschilt denk ik per ziekenhuis. Bij ons (MCL) konden we meteen beginnen toen IVF de uitkomst bleek! 

• 2 weeks later...
Posted

Goedemorgen dames.

Wij zijn in september gestart met onze eerste poging ivf voor ons tweede kindje.

Ik had op 4 okt de terugplaatsing van een hele goede emrbyo maar helaas afgelopen vrijdag een negatieve test. Nu wachten op de menstruatie.

Wat een spannende tijd vind ik dit zeg, hoe gaan jullie om met de spanning? En heeft iemand ervaring met het terug plaatsen van een cryo?

groetjes 

Posted

Hallo allemaal, 

Mijn vriend en ik zijn al heel blij en dankbaar met een dochtertje ook via een ivf behandeling gelukt. Voordat we zwanger raakten hebben we 5 iui pogingen gehad, daarna zijn we gestart met Ivf. Uit er eerste punctie hadden 4 embryo's, 1 verse is toen terug geplaatst en niets geworden. De 1e cryo uit de vriezer is onze dochter geworden, de 2e cryo is niet goed ontdooit pas en de laatste cryo is jammer genoeg pas geëindigd in een miskraam. Vandaag begonnen met de neusspray synarel, en vanaf woensdag moet ik gonal f gaan spuiten. We willen heel graag voor een broertje of zusje gaan. 

Posted

Hallo kaatje,

bedankt voor je bericht, en altijd fijn om te lezen dat er vrouwen/stellen zijn met positieve verhalen. 
mij had al mijn hoop op de verse tp gevestigd helemaal na zoveel iui pogingen. 

Ik moet nu rust hebben wegens overstimulatie en hoop ongeveer over 6 weken de tp ( cryo ) te krijgen. 
mee hebben nog 3 cryos waarvan 2 goede kwaliteit hebben.

mag ik vragen waar de neusspray voor is? 

heel veel succes deze ronde! 🤞🏻

Posted

@Joan123 het is elke keer weer spannend bij welke stap dan ook, wat er gaat gebeuren en of het zal gaan lukken....

Heb je last van de overstimulatie? 

Hopelijk voor jullie lukt het bij de cryo terugplaatsing! 

De neusspray zorgt ervoor dat je hormoonhuishouding plat word gelegd. Wat moet jij gebruiken? 

4 minuten geleden, Joan123 zei:

Hallo kaatje,

bedankt voor je bericht, en altijd fijn om te lezen dat er vrouwen/stellen zijn met positieve verhalen. 
mij had al mijn hoop op de verse tp gevestigd helemaal na zoveel iui pogingen. 

Ik moet nu rust hebben wegens overstimulatie en hoop ongeveer over 6 weken de tp ( cryo ) te krijgen. 
mee hebben nog 3 cryos waarvan 2 goede kwaliteit hebben.

mag ik vragen waar de neusspray voor is? 

heel veel succes deze ronde! 🤞🏻

Posted

@Kaatje86 nu niet meer last van. Maar ik moet 3 weken de pil gebruiken om alles nu te stoppen en dan tabletten om de baarmoeder klaar te maken voor de tp. 

hoe lang gebruik jij de neusspray? 

ja heel spannend! 

ik duim ook voor jou! Wanneer heb je de eerste follikel meting?

Posted

@Joan123 de neusspray moet ik soieso tot a.s maandag gebruiken, dan heb ik ook de eerste follikel meting. En vanavond morgenavond dan ook beginnen met Gonal f spuiten. 

Ben heel benieuwd...... Hoe was de punctie bij jou gegaan? 

Posted

Hoi,

Sinds kort ben ik ook op dit forum, hierbij stel ik mezelf eventjes voor, zou graag mee babbelen.

Ik heb een zoon uit een relatie, maar momenteel ben ik een single mama.

In september heb ik mijn eerste IVF poging gehad met donorzaad.

Omdat ik al wat ouder ben zijn mijn kansen niet zo groot, ik had ook niet zoveel eitjes, 4 maar, waarvaan 1 niet rijp en 3 goed.

Die 3 waren alle 3 bevrucht, eentje kwaliteit 1, eentje kwaliteit 2 en de derde bleef wat achter.

De 2 goede eitjes zijn teruggeplaatst, het embryo dat wat achter bleef bleek helaas achteraf toch niet goed.

Helaas is de poging mislukt.

Begin/half november ga ik voor poging 2.

Volgend weekend moet ik het eerste spuitje weer zetten.

Ik wens iedereen succes toe, hopelijk gaan alle wensen in vervulling.

Groetjes

Posted (edited)

IMG_6849.thumb.JPG.28727b66b182520f6292573650838c5b.JPGIMG_6850.thumb.JPG.c97087081854728d59b55c3291c30337.JPGHallo iedereen,

Wij zijn eind september begonnen met ivf. Na de punctie in het laboratorium...... er waren geen eicellen gevonden! We waren heel verdrietig en niemand had hier echt rekening mee gehouden.... Ze wisten ook niet hoe dit kon....

Nu heb ik pregnyl gespoten een keer voor de eisprong (6 dagen geleden). Toch een beetje hoop gehouden op een vroegere eisprong. 

Gisteren en vandaag een test gedaan.... het lijkt op te lopen.... kan dat met pregnyl dat het oploopt? Bovenste is van gisteren, onderste van vandaag...

Edited by Marieke 78
Posted

@Marieke 78 wat ontzettend spannend. 
Bij mij was de pregnant wel een dikke week zichtbaar op zwangerschaps testen. 
maar wanneer op loopt lijkt het goed nieuws te zijn denk ik? Is het nu 6 dagen na de eisprong? Of lees ik het verkeerd? Dan zul je toch echt nog wel minimaal 6 dagen moeten wachten voor een betrouwbare test denk ik.

pfff wat spannend! Duim met je mee 

• 3 weeks later...
Posted

Dankjewel @Joan123 het is zeker een spannende tijd.

Intussen de uitgangsecho weer gehad, er waren 5 eitjes te zien en aan de Menopur.

Dinsdagochtend de eerste FM hopelijk zijn ze goed gegroeid.

Groetjes