Ga naar inhoud

Kletstantes deel 8

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh lieve sab,

wat ontzettend balen. t zou inderdaad zo mooi zijn geweest. ik vind het heel naar voor jullie. en dan ga je meteen weer aan de volgende stap denken he, logisch. wat vervelend dat t ook nog een beetje spannend is mbt de zwemmers. en dan is een poging natuurlijk nooit leuk, pfff, je mag ook wel even uithuilen hoor. natuurlijk heb je god zij dank carolijntje, maar je wilt heel graag een brusje...

heel veel sterkte voor jullie en ik hoop zo dat t snel raak mag zijn. ik ga hard doorduimen,

Lis

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sab, wat enorm balen... blijft toch een enorme tegenslag hé? .. sterkte!!

Geplaatst

He Sab,

Even een vraag: wat bedoel je met vervolgonderzoeken, bloedtesten etc.? Mag je niet gewoon door naar de volgende poging? Ik heb 7 augustus evaluatiegesprek en ga er eigenlijk vanuit dat dat een kort gesprek wordt, waarbij we vooral bespreken of we dezelfde hormonen gaan doen als de eerste keer... Ze hoeven toch niet opnieuw alles te testen?

Caroline

Geplaatst

Dankjulliewel. Komt weer goed, eerste dag is altijd een beetje boze droom he?

Caroline: Het is voor ons 3 jaar geleden dat we begonnen zijn. In die tijd is er wellicht het e.e.a. veranderd, lichamelijk dan. Vandaar de bloedtesten en zaadonderzoeken.

We beginnen pas in het najaar weer, eerst nog wat kilootjes eraf aangezien er zo weer wat komt na de hormonen, dus wordt niet eerder dan oktober...zucht.

Geplaatst

oh meis wat balen dat het zo lang duurt!

ik weet hoe frustrerend dat is, ik moest altijd eerst 3 maanden zoladex, vreselijk!

je wilt gewoon zo snel mogelijk verder... ik hoop dat t nog een mooie zomer wordt, heb je lekker veel afleiding...

nogmaals veel sterkte!

lis

Geplaatst

hoiiiiiiii,

Hilde, hoe was je eerste werkdag? Snel voorbij zeker? En heb je Thirse erg gemist? hihi.

Lis, ik vind het wachten niet zo heel erg hoor moet ik zeggen. Mijn zusje is 1 september uitgerekend, dus wat om naar uit te kijken! Volgend weekend komt Olivier bij ons logeren zodat ze nog even een weekend samen kunnen zijn. Carolijn en Olivier zijn dol op elkaar dus ik verheug me er erg op. Verder hebben we alleen mar drukke weekenden, leuk dus!

Het zal sneller oktober zijn dan ik er misschien alweer aan toe ben.

Als nu eerst de menstruatie maar eens doorzette.....vies verhaaltje:(blijft maar alleen met afvegen een beetje bloed/bruin komen). Nog wel kramperig gevoel in mijn buik, erg raar allemaal.Gister een test gedaan en die was natuurlijk negatief, had ook niet anders verwacht. Zh niet meer gebeld, even geen zin in hihi. Dus misschien bel ik vandaag.

Het erge is dat je zo maar een ietsiepietsie hoop blijft houden he? Omdat er niets komt....

Geplaatst

oh dat snap ik helemaal. de hoop is pas echt vervlogen als t goed doorbreekt... was deze test erg vroeg of is het eigenlijk wel een definitieve neg. wat dat betreft?

ik zat dan heel de dag te kijken of er niet toch een vaag streepje was... maar jij klinkt wel wat nuchterder hoor.

fijn dat je t lekker druk hebt en een neefje/nichtje is ook super om naar uit te kijken!

en hier lekker kleppen ;)

ik moet weer naar mn arme huilende mannetje...

Lis

Geplaatst

jaaaaaaa, het is doorgezet, vanmorgen al. Gelukkig! Kan ik er een streep onder zetten en verder. Ben er klaar mee, had me er bij neergelegd en toch niet meer op gerekend. Mijn ouders ook verteld van de cryo's en dat we opnieuw moeten beginnen. Dan kan ik het ook gewoon weer vertellen hihi. Vind het zooo moeilijk om niets te zeggen.

Merk wel dat ik erg genoten heb van de ruim 2 jaar geen gedachtes over een 2de kindje en er mee bezig zijn. Wat een rust heerlijk zeg!

Was er gewoon echt nog niet aan toe, eerder. En nu heb ik ook geen haast, zeg maar, oh even foon, mijn zusje.

tot later xx

Geplaatst

oh fijn zeg!

en wat goed dat jij je zo relaxed erover heb gevoeld de afgelopen 2 jaar. had ik niet hoor... leeftijd?... en die endometriose vertrouwde ik ook niet.

maar da's mooi. het gaat vast binnenkort lukken.

Die mats heeft eindelijk weer lekker geslapen! van half 12 tot 2 uur. goed he?

en nu weer moe, maar ik wil nog een kopje koffie voordat we boodschappen gaan doen en hij lekker in de wagen mag pitten.

ik woon nu trouwens in r'dam west. vroeger ook gewoond, maar ik ben het helemaal ontwend...ik ben echt een nufje geworden merk ik, haha.

groetjes!

lis

Geplaatst

wat heerlijk dat Mats zo goed heeft geslapen zeg!! Wanneer gaat ie naar het kdv?

West, zeker niet meer naast Blijdorp dan..?

W.b. de afgelopen 2 jaar, ik heb natuurlijk best een nare na-bevalling gehad zeg maar. Daar ben ik toch wel een jaar door van slag geweest, lichamelijk dan. Na het eerste jaar ging Carolijn wat minder lang slapen snachts en werd ze vaak om half 5, 5 uur al wakker, waardoor ik vaak niet meer sliep en dus moe naar mijn werk ging. Sinds een half jaar of zo, hmm maand of 8, slaapt ze stukken beter, echt tot 7 uur of zo soms langer en soms natuurlijk ook wat korter. En lig ik ook later in bed, dus heb t gevoel dat ik weer wat meer kan doen, kom echt bij. En toen begon dus ook, in januari pas of zo, de gedachte van hey, zullen we van de zomer eens kijken of we wat met de cryo's kunnen gaan doen...?

En natuurlijk heb ik het wel eens moeilijk met zwangeren, en ook in 1x zeg maar (zoals mijn zusje dus...) maar ik kan er best goed mee omgaan. Dat scheelt ook in je haast om met een poging te beginnen denk ik. Leeftijdsverschil tussen Caro en een brusje heb ik naast me neergelegd. Heb daar geen moeite mee.

goh wat een zwaar verhaal zeg, pffff, sorry hoor.

Komt dat Carolijn slaapt, dus heb alle tijd hahahahha

toedels xx

Geplaatst

Sab,

ik ben te druk ;-( geweest om eerder te checken maar wat rot, beeeeeeeh en nog veel meer voor jullie zeg!

Ik had toch echt een betere afloop gewenst.

je klinkt vrij rustig eronder maar het zal wel heel verdrietig zijn.

Je hebt een mooie meid, bah wat cliche..... maar die geeft je wel

wat afleiding gelukkig.

Nieuwe poging?? knap hoor!

dikke kus in ieder geval,

cynthia

Geplaatst

Jooooooooossseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....???

Waar ben je??

Alles goed??

Sab, beetje bijgekomen van de teleurstelling?

Zo te lezen wel..?

Gaan jullie meteen door?

Cynt, hoe is het met Faasje??

Rooooos??

Bianca???

Boke, lekker lang vakantie?

Geplaatst

Hoiiiiiiiiiiiiii,

Cynt, het gaat nu wel weer hoor, heb t inderdaad 1 dagje moeilijk gehad, maar ja dat hoort er bij. we gaan nu met frisse moed denken aan een nieuwe poging, hoewel ik het best eng vind omdat ik nu weet wat me te wachten staat en dat wist ik vorige keer eigenlijk niet. Lekker naief he? haha. We gaan ervoor in het najaar, eerst nog wat kilo's eraf , want ik ben helaas niet vergeten hoe snel ik er van aangekomen ben vorige keer, zucht....

Amanda, hoe is het met je?

Ik hoorde van Jheroen dat Joos en hij erg druk zijn, maar dat ze snel weer eens komt gluren haha.

Boke: vakantie misschien, zou kunnen natuurlijk.

Lau ook denk ik.

Roos, hoe is het met jou inderdaad en je mama?

Lis: lekker aan het genieten? Heeft je man ook nog vrij en hebben jullie nog leuke dingen gepland voor de zomer?

Even verderlezen, toedels xxx

Geplaatst

Het gaat wel Sab.

Deze week gaan we alles tekenen en kan het naar de rechtbank..

Ik ben veel te ongeduldig.. was het maar al achter de rug.. ben toe aan een nieuwe start, hang nu een beetje tussen beide (oud leed en nieuw begin) in..

Hilde, hoe bevalt je nieuwe baan? Vind je het niet moeilijk om Thirse zolang te missen? Gaat ze naar oppas?

Geplaatst

Hey Amanda,

Heb je al wel weer lekker een plekje voor jou en Len kunnen vinden dan? Tja, het blijft altijd een hele toestand he?

Tja, ik vind het niet echt leuk dat ik Thirse niet meer de hele dag mee maak. Maar mijn man is fulltime thuis, dus hij past op haar. En dat is wel een fijn idee. Maar het is heerlijk om weer thuis te komen! Vandaag ook weer: ze riep me al (lees: lag te huilen) toen ik thuiskwam. Dus ik heb haar eerst maar eens uit haar bedje gehaald en enorm geknuffeld. Het was net of ze me kusjes terug wilde geven: ze zat lekker op mijn wang te sabbelen en hield me aan mijn haren vast.

Na haar warme hap wilde ze daarna niet gaan slapen. Moest echt even met haar op pad. En ze wilde ook niet alleen in de box blijven liggen. Ik kreeg een beetje het idee van: als ik straks mijn oogjes dicht doe, ben je zeker weer weg! En dat wil ik niet!

Maar ja, dat zal wel mijn wens zijn ;-)

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hihi Hilde, misschien wel..

Wel lekker dat je hubbie thuis is met haar.

Ik vond (vind) het nu wel heeeerlijk thuis komen, met zo'n kleintje dat je dan verwelkomt.

Nee, we hebben nog geen eigen stekkie... enorm balen. Ik ben 1 week thuis met Len, en 1 week bij mijn ouders.

We moeten afwachten of Hans het huis over kan nemen, ofwel het moet verkocht worden...

Geplaatst

Aman, wat een toestand komt erbij kijken he? Ik hoop dat het huis niet verkocht hoeft te worden, dat scheelt weer een hoop gedoe.

Hoe gaat het met Len eigenlijk onder deze omstandigheden? Kan me voorstellen dat hij er ook wel wat van merkt?

Hilde, heb je het naar je zin zo na je eerste werkweekje?

Geplaatst

Ja Sab, er komt heel wat bij kijken..

Len is heel driftig geweest, echt schoppen, slaan, gillen, huilen.. pff.. komt uiteraard door de situatie, maar ik denk ook deze leeftijd. Nu gaat het wat beter.

We hebben het hem proberen uit te leggen door middel van een "aftel kalender" . Een blaadje met daarop een huisje, met 7 vakjes erin. in mijn week staat er een foto van mij op, in hans zijn week een foto van hans. Hij mag dan elke dag een sticker plakken en zo weet hij wanneer het papa week of mama week is. En dat werkt super!!

Len heeft de waterpokken, ooh, das echt zielig!!

Geplaatst

Ow, ook dat nog! Sterkte met je zieke mannetje, Amanda! Hopelijk heeft hij niet te veel last van de jeuk!

M'n eerste werkweek is goed gegaan. Er wonen leuke mensen. Zie het wel zitten!

Groetjessssssssss

Geplaatst

he bah Amanda! Geef Len dikke knuffels en hopelijk knapt ie snel op want dit kan hij nu niet erbij hebben hoor, arme jongen!

Hier gaat het weer zijn gangetje. Hoewel ik me in mijn 'buik' zwanger voel. Heel raar, mijn borsten doen nog steeds pijn, ben allang niet meer ongesteld en toch die druk in mijn onderbuik. Zullen wel de hormonen zijn die je lichaam aanmaakt tijdens de wachtweken, Ik word er gek van.

Vandaag een afspraak gemaakt met het zh en we moeten he-le-maal opnieuw beginnen...

Nu is mijn gyn met pensioen en nu kon ik bij Dr. Janssen of dr Vink terecht. Nou Janssen vind ik echt een botte l*l dus maar bij dr Vink op 7 september, eerst eens even googelen zometeen....

Verder weer lekker aan de lijn nadat ik was aangekomen in de vakantie en in de ww hahaha.

hoe is het met iedereen??

kus Sab xx

Geplaatst

oh jongens, ik zit er zo doorheen.

Mats zn onrustige uurtjes worden er steeds meer. ik kan s avonds niet slapen omdat hij dan ontzettend onrustig is. om 11 uur wilde hij ook niet slapen, met wat voedingen tussendoor (heb m in bed genomen) om 6 uur weer wakker en vandaag 2x een hazeslaapje van 20 min. Ebbe ligt lekker 2 uurtjes te slapen en ik zou ook zo graag willen, maar mats vertikt het om een oog dicht te doen. Ook niet in de draagzak of liggend op mn buik, ook niet na nog wat drinken.

ik heb m zojuist heel lang laten huilen maar ook dat helpt niet. hij zit nu met rode ogen in de wipstoel en ik zit ook lekker mee te huilen. hoe moet dat nou?

ik hoopte zo dat het dit keer wat beter zou gaan, maar nee, het is weer net zo ontzettend vermoeiend als met ebbe.

sorry als ik heel erg ondankbaar klink, maar ik ben zoooo moe.

en ook sorry dat ik verder nergens op reageer, zelfde reden. ik moet het even van me afschrijven. ik baal er zo van. ik zit te denken om de bv dan misschien maar op te geven, dan ligt het niet allemaal op mijn schouders. wel zonde van alle moeite en de dure pomp, maar ik zie het niet meer zitten allemaal, ik moet er misschien een dagje uit ofzo.

hub is ook ontzettend moe en zit elke avond vanaf 8 uur nonstop te gapen, dus daar zit ook geen rek meer in...dus wat dat betreft kan ik het ook net zo goed alleen doen die voedingen.

pffffffffffffffffff, en ik moet over 3 weken gaan werken!

Lis

Geplaatst

ache meisje toch, je klinkt echt niet ondankbaar hoor, ik kan me nog wel herinneren hoe zwaar het kan zijn!!

W.b. de bv vind ik echt dat je ook aan jezelf moet denken en als dat betekent dat je geen bv meer geeft dan is dat toch prima Lis!

Je hebt onwijs je best gedaan!!!

Ik zat ook te huilen naast Carolijn toen en toen ben ik ook gestopt met bv omdat ik het idee had dat ik nog helemaal niet had genoten!!!

ben je er nog??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden