Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@fren; wij kregen 2 uur na de ok de uitslag, kwam de arts zelf vertellen, daarna mochten we naar huis toe. Je hoort dus meteen hoe en wat. Daarna wel zelf contact opnemen met de poli fertiliteit voor een telefonisch consult met de gyn, want dat gaat blijkbaar niet automatisch! Bij mijn man viel het ontzettend mee, rent nu weer bijna rond. Hoop dat het voor jouw man ook geldt! Ons is het in ieder geval 100% meegevallen.

Essie; wat ontzettend vervelend voor je man dat hij zoveel pijn heeft gehad. Hopelijk gaat het snel beter, ben maar extra lief voor hem :-) Hopelijk kun jij snel beginnen met de icsi!

Geplaatst

Hallo

@essie wat een heftig verhaal joh, hoop dat het snel beter gaat met je man. De andere kant is het goede nieuws, gefeliciteerd! Geniet er van.

@ miekske gefeliciteerd, gaaf hoor!

@ laloutje ben benieuwd hoe het met je is gegaan, we horen het vast nog wel

fijn weekend iedereen!

Geplaatst

Weer goed nieuws hier. Goed hoor, Essie fijn dat jullie nu weer een grote stap verder zijn. Ik hoop dat je man niet te lang pijn heeft.

Fren wij hadden in Nijmegen ook met 2 uur de uitslag, daarna hebben we even uitgehuild. Daarna hebben ze het infuus eruit gehaald, moest hij een keer zelf geplast hebben en toen mochten we weer vertrekken. Rond een uur of een waren we weer in het hotel en hij was om 9.30 uur geholpen.

Laloutje heb je een goeie oogst vandaag? En niet te pijnlijk hoop ik.

Geplaatst

Hi girls,

vanochtend de punctie onder narcose (halleluja!) gehad in Dusseldorf.

13 Eicellen en we mogen morgenvroeg bellen of er bevruchting heeft plaats gevonden :)

Narcose was heerlijk, daarna weer fit. Maar eenmaal thuis toch wel veel last van mn buik en onderrug.

Hopelijk gaat het morgen weer wat beter, want ik heb weekenddienst :-s

Al is wat afleiding fijn, want ik vind het ineens allemaal zo onwerkelijk.

@ Miekske; wat een fijn resultaat! Hopelijk vind ie snel een goed plekje om zich heerlijk in te nestelen :)

@ essieislief; wat erg dat de verdoving niet goed werkte!!!! Hopelijk blijft je mannetje niet te lang last houden. In ieder

geval proficiat met de uitslag... Wat zullen jullie blij zijn!

Geplaatst

Laloutje wat goed 13 eicellen! Daar moeten een paar mooie emmy's bij gaan zitten!

Wat spannend zeg heb je al iets gehoord? Ik wacht in spanning af en zal voor je duimen!

Liefs Miekske

Geplaatst

Wow laloutje, wat een goede score!! Nu duimen dat je maandag (?) een TP hebt, maar dat moet vast lukken.

Essie, voelt je man zich al weer wat beter? Wanneer gaan jullie nu door met de icsi?

Geplaatst

@laloutje

Wat geweldig zeg 13 eitjes top.

En wat super onder narcose zeg zou ik ook wel willen.

Ik hoop volgende week te horen wanneer ik mag komen voor de uitleg van de hormonen enz.

Zie er wel tegenop mar hoort erbij he.

Gr Essie

Geplaatst

Tjezus!!.... 9 goede bevruchtingen!!!! Zoals het er nu uitziet wordt er maandag een mooie Emmy terug geplaatst en worden

de andere 8 eskimootjes.... Wij zijn zooooo blij :)

@ Essieislief; ik maakte me ook wel wat zorgen over de hormonen, maar het is mij allemaal 100% meegevallen.

Geplaatst

@laloutje

Gefeliciteerd wat een goed nieuws ik kan mij zo voorstellen dat jullie zo blij zijn.

Ik hoop dat wij na de hormonen ook zulk goed nieuws hebben

Heeeeelveel succes maandag en dan gaan we voor jullie duimen

Gr Essie

Geplaatst

Laloutje; wat een super score! Daar moet toch minimaal eentje van blijven plakken. Spannend de terugplaatsing, ik duim voor je!

@Essie; ik zie ook wel op tegen het icsi-traject met hormonen spuiten enzo. Ben totaal geen held met naalden. En toch heb ik er zin in en ben ik er klaar voor, laat maar komen, ik kan het aan!

Geplaatst

Wow 9 emmies is echt heel veel, zeker als de andere 8 goed genoeg zijjn om cryo te worden. Vaak hebben mensen wel een paar cryo's, maar geen 8! Heerlijk die punctie onder narcose, ik weet nog goed wat voor ellende ik het vond vorig jaar, heb nog nooit zo'n pijn gehad.

Poezebeest en essie; het spuiten vond ik enorm meevallen. De eerste keer de naald in je buik zetten is heel raar, maar pijn doet het niet en het is zo gepiept.

Geplaatst

@poezebeest

Ik kan dus ook niet tegen naalden.

Ik wordt altijd om de 3 maanden geprikt controlle voor al mijn medicijnen en dat vind ik al een drama.

Mijn man gaat mij iedere dag prikken want ik kan mijzelf ben ik bang niet gaan prikken of hij zit er na een uur kijken pas in.

Maar het hoort erbij dus ik zeg kom maar op!

Weet je al wanneer jij kan beginnen?

Geplaatst

@Essie; ik denk dat ik het toch zelf moet leren aangezien mijn man onregelmatige diensten werkt. Ik denk dat de eerste paar keer eng is en het daarna als vanzelf zal gaan. Maar spannend is het zeker! Ik weet nog niet wanneer ik kan starten, hoop ik morgen te horen, dan heb ik een telefonische afspraak. Ik hoop snel te kunnen starten.

Geplaatst

@poezebeest Mijn man heeft ook onregelmatige diensten maar die kan het regelen dat hij even geen late diensten draait eventueel.En anders zal ik zelf moeten prikken.

Ik hoop morgen ook te horen wanneer ik mag komen voor de laatste bloedtesten te nemen.

Mijn medicijn ballans moet goed zijn.

Die is nu top maar ja dat willen ze geloof ik eerst doen.

Spannend morgen ik lees het wel.

Geplaatst

@ poezebeest en essie > prikken is alleen de eerste keer eng :) Toen was mijn man er ook echt bij, dat moest!! Maar nu doe ik het ook rustig in een restaurant of op m'n werk. 't went snel en echt pijn doet t niet. K vind de gonal wel fijner dan de deca moet k zeggen, gonal gaat makkelijker.

Hoop dat jullie allebei snel te horen krijgen wanneer je mag beginnen!!

Geplaatst

Dank jullie wel... Ben nu wel een beetje aan het balen. Ben super verkouden, alles zit dicht en voel me slapjes :(

Hopelijk heeft het geen negatieve invloed op onze Emmy... Er wordt 1 emmy terug geplaatst, omdat ik nog erg jong ben.

En over het spuiten.. De gonal voelde ik helemaal niets van. Het is alleen de eerste keer eng.

Ik had mn ogen dicht en toen ik keek zat ie erin en voelde ik helemaal niets.

Het naaldje is super klein en dun, so don't worry ;)

Geplaatst

laloutje succes vandaag hopelijk zit die nu lekker warm in je baarmoeder. Veel sterkte met de ww. De tweede week ervaar ik als moeilijks hopelijk gaat de tijd snel voor je voorbij. En ben je zwanger.

Geplaatst

Hoi,

Wij gaan vandaag bijna een jaar na de TESE voor de laatste controle, hopelijk is alles goed genezen. Gek eigenlijk..ik moest het hier even schrijven, omdat ik een jaar geleden hier ook schreef en jullie verhalen en spanningen rondom de TESE erg herken. Nu zijn we al weer een jaar verder.. pff wat gaat een jaar toch snel!

Succes allemaal, en ik hoop veel succesvolle TESE's!!

Groetjes KrisKras

Geplaatst

@rosaly

Bedankt stelt me wel weer gerust hoor.

Ik heb ze gisteren gemaild of ze weten wanneer er een vervolgafspraak is.

Masar je snapt al dat ik nog niks terug heb.

Even geduld moet ik hebben.

Ik weet ook dat de weachttijden behoorlijk zijn dus duimen maar weer.

Gr Essie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden