Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@SAS

ha die sassie ook hier even gezellig

nee dat hoort niet hoor sas je moet even bellen

houd hij wel rust en strakke ondebroek aan enzo?

mijn man had maar 1 dagje heel licht bloedverlies daarna niet meer ja beetje wondvocht meer niet

klinkt niet goed sas

Geplaatst

ben net weer even bij de "patient"gaan kijken en het bloeden is wel minder, veel minder.

Ik heb de keus bij hem gelaten of hij wel of niet wil bellen naar de kliniek

Geplaatst

Ja laat hem dan zelf maar kiezen.

Mijn man is er na de operatie een 3 weken uit geweest hoor voor alles weer een beetje te doen was.

Nu scheelt dit vast per persoon maar het is een pittige ingreep voor de man.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben weer helemaal terug in den landen en heb geprobeerd enigzins bij te lezen. Allereerst Essie, lieve Essie, wat had ik jou dit verdriet en deze tegenvaller niet gegund zeg. Ik heb er erg veel respect voor hoe reeël je je er elke keer weer door heen weet te slaan maar het zal een behoorlijke emotionele domper zijn voor jullie. Nu gaan we samen weer op voor ICSI 3 met het hele kermis erbij, pittig weer om je daarvoor op te laden he. Gelukkig hebben jullie samen nog veel leuke plannen buiten dit hele mmm-traject maar laten we beiden keihard duimen dat we straks lekker door blijven schrijven op een 12-weken wachtbankje...

Twinkelstar: een hsg is een eileiderspoeling als ik het goed heb, schijnt behoorlijk pijnlijk te zijn lees ik uit ervaringverhalen maar dat krijg jij niet zo te lezen, wanneer heb je deze? Jullie hebben nog wel wat cryo's he, laten we hopen dat daar een topper tussen zit die gewoon wèl door blijft delen...!

Wij hebben weer eventjes heerlijk opgeladen tijdens de vakantie, lekker gegeten en gedronken, veel gepraat en ondanks dat het gewoon een emotioneel zwaar traject is heeft het ons wel weer even goed gedaan. Op naar de volgende ronde!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

amy succes in de volgende ronde!

sas bij mijn vriend bleef het ook nog wel even bloeden, maar niet zo heftig. als het nu beter gaat hopen dat het zo blijft. maar inderdaad rustig aan doen lijkt me niet verkeerd! succes

Geplaatst

Lieve Amy

dank je wel voor je lieve woorden.

Ik voel mij goed vandaag de verplichte stomme test gehad.

Verteld ze het alsof ik het zelf al niet wist pfffffffffffffffffffffffffffffff stom allllllllllllllllllllllllllllllll

maar goed 5 september moeten we langs voor een gesprekje.

En ze zei alweer de wachttijden zijn lang we kunnen niet meteen door dus ik baal echt we horen het 5 september

Maar laten wij zeggen 3x is scheepsrecht Amy

En ik ben bezig voor acupunctuur te doen voor de 3e ronde.

we gaan er samen voor Amy

Ben jij ook een beetje bij gekomen van alles Amy en lekker uitgerust in je vakantie?

Geplaatst

Essie, ik vind dat nog steeds heel erg stom dat jij een verplichte bloedtest moet doen terwijl de ongi al doorgezet heeft; dat is toch zo enorm confronterend! Ik kan mij wel indenken dat je baalt dat je niet gelijk door mag, je bent op een gegeven moment ook toe aan duidelijkheid he, linksom of rechtsom, althans dat heb ik. Na de 3 vergoedde pogingen ga ik er echt heel hard over nadenken of ik dan nog een betaalde icsi zou willen doen want heel eerlijk gezegd; ik vind het een hele hoop geld in ruil voor enorm veel onzekerheid en ik ben langzaamaan een beetje moe van deze hele emotionele achtbaan...

Bij de weg, ik wil ook accapunctuur gaan doen! Ik wilde het de afgelopen keer al doen maar ik begreep dat ik toen te laat was. Je hoort er heel veel positieve verhalen over en baat het niet dan schaadt het niet toch? Heb jij je al aangemeld? Jij hebt nu toch ook vakantie? Kan je er ondanks alles wel een beetje van genieten?

Geplaatst

Hsg is niet pijnlijk.zou het zo weer doen

Is een rontgenfoto van je baarmoeder en eileiders. Gebeurd met contrastvloeistof.

Gelukkig waren mijn eileiders mooi open en baarmoeder ook goed

Geplaatst

Mijn man zijn schildklier werkt niet en nu heeft internist gezegd dat dit ook een reden kan zijn dat die azoospermie heeft en als die medicijnen krijgt het kan terugkomen?????

Wat denken jullie,kan dat

Geplaatst

@Amy

Ja ik heb mij vandaag aangemeld voor acupunctuur

Ze is op vakantie en belt mij volgende week.

Dan heb ik denk ik bijna 2 maanden moet lukken.

Mijn fysio therapeut doet dat ook in de praktijk dus vertrouwd.

De meeste doe het hier hebben gedaan zijn zwanger dus baat het niet dan schaad het niet toch.

Ja ik geniet nog wel van de vakantie.

Maar hoop te verwerken baan kwijt 2e poging miukt ach ergens is toch ook wel wat geluk voor ons hoor.

Volgende week lekker in een huisje van de Efteling afleiding.

Wij stoppen echt na de 3e poging definitief.

Geplaatst

Hoi meiden, had net ook een vraag gesteld over accupunctuur in het topic van dusseldorf. Zit er ook over te denken. Je hoort er toch veel goede verhalen over. Ik wil alleen liever niet onder werktijd omdat ik al zoveel weg moet voor dit traject. Zou het ook in de Avonduren kunnen?

Amy, zo te horen hebben jullie lekker genoten en ontspannen. Wanneer gaan jullie aan de derde icsi beginnen?

Ik heb afgelopen donderdag het baarmoederonderzoek gehad. Alles was goed. Op zich heel fijn maar de vraag blijft waarom het dan maar niet wil lukken. Het onderzoek was onder narcose dus heb er niks van gevoeld. Maandag krijg ik nog de uitslag van het bloedonderzoek voor mijn schildklier.

Essie, echt heel raar dat je nog een bloedonderzoek krijgt terwijl je al lang ongesteld bent. Kan me voorstellen dat je je daardoor alleen maar rotter voelt. En het is ook nog eens een extra ritje naar het ziekenhuis. Hopelijk mogen jullie snel door. Wie weet zitten we straks weer met z'n drieën tegelijk (Amy, jij en ik) op het wachtbankje. Hoe is die laatste sollicitatie gegaan? Of staat het nu op een laag pitje?

Op zich is het ook wel heel lekker als je bij de volgende poging alle rust kunt pakken.

Annaatje, ik zou het niet weten maar ik neem aan dat een arts dat niet zo maar zegt toch?

Sas, mijn vriend had alleen de eerste dag wat bloed. Als het blijft zou ik zeker even bellen met de kliniek.

Geplaatst

Nog een tip; ik zie dat er veel met een mobiel apparaat posten. Als je een iPad hebt kun je atomic web ( betaalde versie) erop zetten en dan zie je het volledige forum. Ik post bijna altijd met een iPad en nu zie je ook gewoon mijn onderschrift.

Geplaatst

Twinkelstar, ik wil accupunctuur ook het liefst buiten werktijd doen, volgens mij is dat wel mogelijk hoor. Tegelijkertijd zal ik denk ik proberen een accapuncturist te vinden in de buurt van mijn werk, dan zou het zo min mogelijk belastend zijn voor daar. Wanneer ga je op voor de cryobehandeling? Lekker dat je er zoveel hebt hoor en als alles goed zit bij jou dan is volgens mij de enige conclusie dat je gewoon domme pech hebt gehad; gemeen maar probeer er ook moed uit te halen, er zouden geen redenen zijn waarom icsi niet lukt bij jullie dus even vol houden en hopelijk nog maar 1 cyclus:-)

Annaatje, het zou wel bizar zijn maar ook wel supernieuws toch? Tegelijkertijd wel een blunder vind ik dat als het zo zijn ze er zo laat pas achter komen maar goed, beter laat dan nooit. Ik ben benieuwd, let us know!

Essie, het is wel een hoop bij elkaar bij jou he, alles wat nu misggegaan is moet straks gewoon goed gemaakt gaan worden, ik hoop het echt voor je hoor. Ik zal denk ik aanschuiven bij het novemberwachtbankje, dat is het streven voor ons, nu hopen dat er plek is, en jij? Na de vorige zeer vroege MK wacht ik nog steeds mijn ongi af maar ik heb het idee dat mijn cyclus wel weer op gang gekomen is aangezien ik mijn eisprong voelde tijdens de vakantie. En ja, toch alle kansen grijpen he aangezien het HCG toch nog in mijn bloed zit maar ik weet dat het illusies zijn wanneer je iedere keer weer tegen een acute tese aan zit...

Ik ga de fiets op, de regen in brrr...!

Geplaatst

Hallo dames....

Ff een ego berichtje hoor.... Vandaag gehoord dat een stel uit de vriendenkring "het spiraaltje lieten verwijderen en nu zomaar "al" 5,5 week zwanger zijn...." Is echt zo'n stel waar altijd alles van zelf gaat en dan nog loopt zij altijd over alles te zeuren. Ze ving een gesprek op van mij met een goede vriendin waarin ik mijn angst voor het hele isci traject uitsprak.... Komt ze er bij staan met de opmerking; 'nou niet iedereen heeft last van hormonen aan het begin van de zwangerschap hoor' (terwijl ze weer in welke situatie wij zitten)

Man wat was ik kwaad zeg, kon niet eens huilen, ik gunde haar dat zo niet! Heb heel beleefd gefeliciteerd en ben daarna vrolijk met mijn gesprek verder gegaan. Krijg ik net een smsje; dat het nog niet de bedoeling was dat wij het al zouden weten (ouders weten het nog niet) en of ik het nog even stil kan houden.... Wat een k*t streek, hou dan gewoon je bek......

Ik ben best wel van mezelf geschrokken, voor het eerst dat ik het iemand echt niet gun en dat ik bijna dacht; misschien dat het maar beter is als het niet goed gaat, weten ze ook eens wat tegenslag is.... (uiteraard meen ik dat niet echt....)

Pfffff moest het ff kwijt hoor.....

Xxx

Geplaatst

suzie gelukkig hebben we dit forum hiervoor gooi het er maar uit. Kan me er ook zo aan irrieteren als mensen zo zwanger zijn. Dan denken ze ineens alles te weten

Geplaatst

@Amy, ik heb gemaild met een acupuncturist bij mij in de buurt en die werkt ook in de avond. Ik ga van de week even een afspraak maken. Wanneer zou je ongeveer weer moeten starten met hormonen? Hopelijk komt de menstruatie snel! Ik hoop dat jullie in oktober terecht kunnen.

Ik ben vandaag gebeld over de uitslag van het bloedonderzoek voor mijn schildklier en die was ook helemaal goed. Het is dus nog steeds onduidelijk waarom het tot nu toe niet gelukt is. In September gaan we door voor een cryo tp.

@suzie, wat een stom mens...en dan ook nog opbellen om te zeggen dat jullie het eigenlijk nog niet mochten weten. Zeg dan inderdaad ook niks! Pfff. Ik kan me voorstellen dat je het haar minder gunt.

Ik heb eens zoiets gehad met een collega. Die wist precies wanneer ze ging stoppen met de pil en dan zou ze gelijk zwanger zijn en had ze lekker in de zomer verlof want in de winter vond ze maar niks. Ik gunde het haar daarom eigenlijk niet dat het direct zou lukken. Ze was toch vrij snel zwanger. Een paar weken later kreeg ze een miskraam en voelde ik me heel schuldig dat ik zo gedacht had. Inmiddels heeft ze een kindje van meer dan een half jaar en is ze al weer bezig met wanneer de tweede gaat komen...

Geplaatst

Twinkelstar, toch fijn, die bevestiging te krijgen! Wanneer gaan jullie nu verder met de cryo's? Spannend elke keer weer he...

Suze: ik vind het ongelofelijk lomp van die vriendin, laat voor mij zien dat ze een stuk empathie mist: daar moet je alleen maar heel erg bovenstaan, je zal merken in dit hele icsi traject dat vriendschappen veranderen, althans bij mij wel; ik steek alleen nog energie in mensen waar ik het ook uithaal en dat voelt goed, al hou ik ook mijn 'grrrrrr.....' momenten hoor;-)

Geplaatst

@amy

Ja hier ben ik weer de vakantie is bijna om dusssssss.

Even tijd om alles bij te lezen nu,

Ja hier komt inderdaad alles tegelijk maar het zal wel zo moeten zijn denk ik.

Deze week 3 sollicititatie gesprekken en ik had al een nieuwe baan maar de voorwaarden spraken mij niet aan dus afgezegd.

Ik was daar wel open o ver het ziekenhuis enzo dus ze wilde mij evengoed.

Ik denk dat ik ook op de november bank kom te zitten hoor.

Wij hebben maandag 15:15 een afspraak in het AMC

ik hoop eerder maar ja zal wel niet.

hoe voel jij je?

Geplaatst

Zo blijven we elkaar wel opvolgen he Essie, heb je verder wel een fijne vakantie gehad? Alles een beetje een plekje kunnen geven? Ik vind het wel moeilijk hoor, en met name dat we nu weer moeten beginnen met prikken enz. dat vind ik erg vermoeiend maar ik kan ook niet anders dan het accepteren. Ik ben gewoon toe aan duidelijkheid en het jaar 2011 zal ik die duidelijkheid in ieder geval krijgen, voelt op een gekke manier ook wel goed.

Hoe is het met de rest van de meiden hier? Stilletjes nu he, allemaal aan het afwachten; laten we hopen dat er snel weer eens positief nieuws van dit forum komt!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben bianca en ben 25 jaar, mijn vriend is 28 jaar. Sinds december 2009 zijn wij al bezig met onze kinderwens, helaas wil dit niet lukken. Na een hoop onderzoeken te hebben gehad kregen mijn vriend en ik donderdag te horen dat er geen zaadjes in het sperma onderzoek waren gevonden. Dit was een hele klap om te horen. Nu hebben we een hoop vragen op het moment, want de gynaecoloog had het idd over een icsi in combinatie met tese en een chromosomenonderzoek en een zaadleider onderzoek. Kunnen jullie mij misschien vertellen wat ons te wachten staat, want we kunnen pas op 10 november weer terecht bij de dokter..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden