Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dreamer,

Vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Zo'n voldongen feit. Je filmpje grijpt mij wel erg aan, het kan iedereen hier te wachten staan dus dat maakt het erg makkelijk om in in te leven. :-(

Ik hoop dat jullie dit kunnen verwerken en samen sterker weer de toekomst in gaan. Het is allemaal heel oneerlijk....ik wens je heel erg veel sterkte.

Megan

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

LIEVE Dreamer,

De tranen lopen over mijn wangen...wat een mooi filmpje heb je gemaakt...en wat een verdriet zit er in...vreselijk voor jullie!! Wat is het toch oneerlijk!!

Jullie komen er samen wel, ik zie in het filmpje namelijk ook de liefde terug voor je man! knuffel elkaar maar veel nu!

Heeeel veeeel sterkte meid! Ik denk aan je! Ik wou dat ik iets voor je kon doen!

XXXXXXXX Suzzy

Geplaatst

Dreamer je filmpje heeft me stil gemaakt......

Héél veel sterkte voor jou en je man. Hopenlijk vinden jullie steun en kracht bij elkaar.

Geplaatst

Dank jullie wel dames!

Jullie lieve reacties doen mij en mn man echt goed!

@Suzzy: ik ben nog altijd dolverliefd op mn man.

Hij heeft zo'n mooi hartje, zo'n lief karakter.

Zijn positieve punten benoemen in dit gedicht was dus erg makkelijk.

Over die van mezelf heb ik heel hard na moeten denken, haha.

En daarom ook vind ik het zo moeilijk dat juist zijn deel niet terug te zien zal zijn.

Maar mn man is ervan overtuigd dat karakter door de opvoeding wordt bepaald.

Hoop dus dat hij gelijk heeft!

@Gerreber: doen ze in jouw ziekenhuis niet aan een winterstop?

Spannend hoor, een nieuwe kans!

Ik ga voor je duimen meis!

@All: nog maar 5,5e maand en dan krijgen wij ook een kans om pappa en mamma te worden!

Onze droom zal uitkomen, al is het anders dan we in gedachten hadden.

Nog maar even ...

Liefs Dreamer

Geplaatst

Lieve Dreamer, ik ben ook helemaal stil van je gedicht. Het heeft me echt geraakt, vooral bij dat stukje van: die ene test, die ene uitslag.... onvruchtbaar. Pff, toen sprongen de tranen ook in me ogen.

Geplaatst

Goh Dreamer … Aangrijpend. Ook ik weet niet wat zeggen. Maar dat er zoveel mensen zijn die met jullie meeleven en aan jullie denken, zegt meer dan welke woorden ook. Ook al verwachtte je niet veel positiefs meer, het komt toch aan, het is nu zo definitief … Gelukkig dat jullie op elkaar kunnen blijven rekenen. Jullie komen er samen door! Ik bewonder dat jullie toch nog positief kunnen blijven en al uitkijken naar het wondertje dat er volgend jaar zéker en vast zal komen. Op naar een nieuwe droom… Heel veel liefs.

Voor ons valt volgende week donderdag het verdict. Het is zoals je zegt, Dilara, één moment, dat de rest van je verdere leven bepaalt.

Geplaatst

HAA,

Dreamer, ik weet zeker dat het karakter voor het grootste deel in de opvoeding zit! Dus zo krijgt jullie kindje toch het mooie karakter van je man! Maart komt eraan! Eerst de koude winter door, maar als de zon weer gaat schijnen dan schijnt die voor jullie ook!!! Komt helemaal goed! Let maar op!

Dilara, natuurlijk denken we niet "ja, maar bij jullie is het goed gekomen". We weten allemaal hoe het is om de diagnose te horen. Toen wij het hoorde wisten we ook niet dat we nog een kans hadden. Brrr wat een vreselijk moment. Maar het mooie is dat wij allemaal van elkaar weten hoe het voelt! We zijn inderdaad hecht geworden, juist omdat we hetzelfde meemaken! Fijn dat we een steun voor elkaar zijn!

Sas, meid ik ben benieuwd hoe het met jou en je emmy gaat...??? Spannend hé, het moment van testen komt al dichtbij!!!

Ik heb vandaag naar het ziekenhuis gebeld! Maandagmorgen kan ik komen voor (ja waarvoor eigenlijk...) om te kijken hoe het eruit ziet en om te bepalen wat we gaan doen...denk ik...ik heb op internet gelezen dat er pillen zijn om de menstruatie op te wekken, of eigenlijk de miskraam. Daar gaat mijn voorkeur eigenlijk meer naar uit dan naar een curatage. Ik vind het maar niks als er in mijn baarmoeder geschraapt wordt. Dus nog even geduld, maar hoop eigenlijk dat ik voor maandag mijn menstruatie al heb gehad!

Nou meisjes, fijne avond! Ik moet eigenlijk naar de zumba, maar pas een weekje, heb een drukke week en heb veel meer zin om lekker op de bank te hangen!

DOEI XX

Geplaatst

Hee meiden,

Dreamer, hoe gaat het met je???

Suzzy, nog steeds niks??

Dilara, Ik ken het boek niet. Het is fijn om zoveel herkenning te lezen maar idd ook zo confronterend. Op dit moment heb ik er zelf geen behoefte aan, de hormonen gieren al door mijn lijf hihi.

Ik voel me goed nog geen klachten, ook voel ik mijn ongie nog niet op komen meestal voel ik dat. Maar ik gebruik bolletjes en bij de een komt de ongie later en bij de ander niet. Mijn vriend wil af vanaf maandag testen en heb hem ook gezegt dat het totaal geen zin heeft. Vanmorgen moest hij vroeg beginnen en ik lag nog te slapen maakt hij me wakker zullen we testen, toch nog maar niet gedaan. Vanuit het zh mogen we zondag pas testen. Maar voel me wel erg onzeker wel/niet zwanger grr. Maar goed ik ben blij dat we deze kans hebben. Ik weet heel goed dat heel veel stellen ook graag zo`n kans zouden willen hebben.

Sas

Geplaatst

@Dilara: tuurlijk denkt niemand van het is bij jullie nog goedgekomen!

We hebben allemaal dat moment meegemaakt, dat moment van de uitslag.

Allemaal dat proces doorgemaakt.

Dat het bij jullie een andere uitkomst is als bij ons is alleen maar mooi toch!

@Suzzy: ik had al geschreven dat je een miskraam met medicijnen kan opwekken, misschien had je daaroverheen gelezen?

Want dat is een stuk minder ingrijpend dan een curretage.

Zowel geestelijk als lichamelijk.

Maar het gebeurd wel regelmatig dat de medicijnen niet aanslaan en je alsnog een curretage zou moeten.

Misschien niet de info waar je op zit te wachten, maar wel goed om vantevoren te weten.

Ik hoop dat je al helemaal schoon bent en geen curretage oid nodig hebt!

@Open zenuw: ik heb al heel vaak over het boek gelezen, maar heb het nog niet besteld.

@Sas: heb je pregnyl gebruikt?

Want dan heeft nu testen geen nut.

Pregnyl kan tot zeker 10 dagen na gebruik voor valse positieve testen zorgen.

Probeer dus echt pas te testen op de dag dat het van het ziekenhuis mag.

Maar echt superspannend dat je je ongi nog niet voelt aankomen!

Al kunnen de bolletjes daar idd voor zorgen.

Ik ga gewoon keihard voor je duimen meis!

@All: hier gaat het wel goed.

Vandaag alweer de laatste dag van september.

Morgen weer een nieuwe maand, weer een maand dichter bij een kans op een kindje!

Binnenkort gaan we lekker een midweekje samen weg.

Even heerlijk luxe genieten, rustig samen.

En ik hoop dat die rust een positief effect heeft op de verwerking.

Liefs Dreamer

Geplaatst

wat een herkenbaar filmpje. We wachten nu op de uitslag van de biopsie die gedaan is bij de pesa waar geen zaad gevonden is. Hopelijk kunnen we nog tese doen?

Geplaatst

Ze konden inderdaad de zaadleiders niet goed zien tijdens de echo en tijdens het onderzoek. Dus vandaar dat ze denken dat er misschien wel een begin is maar geen einde.

Geplaatst

Hee,

Dilara meid super joh!!!!!

Nu gaat het voor jou ook beginnen, kan me voorstellen dat je erg verrast bent door het telefoontje. Zondag deca spuiten ik hoop dat je er niet erg tegenop ziet ik vond het allemaal meevallen.

Als je het potje zaad in moet leveren heb ik het 3 keer in de tas meegenomen. En bij de beh waren we met z`n 2 dus heb ik het potje in handen warm gehouden en we hadden wel een beter resultaat.

En ik ben een beetje ongeduldig geweest en heb vanmorgen getest en het was negatief misschien te vroeg of het is gewoon negatief. Dus ik heb niet zoveel hoop meer en ik zal nog ff moeten wachten tot het zondag en dan weten we of deze poging definitief over is.

Sas

Geplaatst

@Dilara: whaaaaaaa wat gaaaaaaaf!

Zelfs ik kreeg een snellere hartslag toen ik je verhaaltje las!

Wat super zeg!

Maar ik dacht dat je juist vanaf je ongi moest ivm cyclus ofso?

Is de deca om je cyclus stil te leggen?

Op welke dag van je cyclus zit je nu?

Hoe dan ook...

Whaaaaaa je hebt gewoon nog een kans in 2009!! :bf_new:

@Sas: pfff balen meis.

Kan me voorstellen dat je nu het gevoel hebt dat het over is.

Kan wel zeggen dat het te vroeg kan zijn bladiebla, maar ik zou hetzelfde denken als jou.

Toch ga ik heel hard duimen dat je toch zwanger bent meis!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!

@Zaadjes vervoeren: je moet ze altijd tegen je lichaam aan vervoeren.

In je broekzak of in je bh of tussen de rand van je broek ofso.

Zo blijven ze op de temperatuur die ze gewend zijn.

@Suzzy: hoe gaat het nu meis?

Zet het al door?

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hee meiden,

Ben vanmorgen ongie geworden dus deze tp is definitief voorbij. Nou probeer ik vol goede moed te zeggen op naar de cryo`s.

Sas

Geplaatst

Dilara, echt super!!!! En je mag zeker blij zijn hoor, positieve verhalen hier doen ons alleen maar goed :) Af en toe kan het toch meevallen he, zeker als je je er niet aan verwacht. Veel succes ermee!

Sas, wat erg voor jullie! Vind het echt zo jammer. Ook al is het momenteel verschrikkelijk moeilijk, toch proberen om positief te blijven denken, te blijven hopen. Het gaat jullie nog lukken, je zal het zien!

Geplaatst

Sas wat erg! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen :-( Ik had zo gehoopt dat het gelijk raak zou zijn, maar helaas hebben we dat niet zelf in de hand. Ik vind het goed dat je positief blijft. We gaan inderdaad vol goede moed op naar de cryo's.

Geplaatst

Hee,

Dilara en Katrien bedankt voor jullie lieve berichtje.

De Deca is een kant en klaar spuitje die hoef je niet te mengen. Dus maak je daar maar geen zorgen om dat komt vast goed. Ga je proberen zelf te spuiten of laat je het doen?? Ik werd een week van te voren s`morgens wakker en dacht welke dag is het moet al beginnen hihi.

Maar als je vragen hebt vraag maar gewoon !!!! Daar zijn we toch voor.

Sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden