Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HAA,

Oooh even niet kunnen lezen gisteren en zie ik 2 heeel belangrijke berichtjes!! Balen dat ik het nu pas lees!

Maar ten eerste Sas, wat rot voor jullie!! Ik weet hoe je je voelt! Zoveel hoop en ineens alle hoop weg!! Bha! Inderdaad op naar de cryo's. Maar je mag best eerst even verdriet hebben...

Weet je wel al wanneer je voor een volgende terugplaatsing in aanmerking komt? In elk geval sterkte voor nu! En weet zeker dat er voor jullie een positieve test komt...alleen jammer dat het niet bij deze poging was!!

Dilara, wouw!!!!! Inderdaad net echt een droom! GEWELDIG! Zomaar ineens zo snel! Echt spannend!! Ik gun het je hoor! Ben maar lekker blij!

Hier nog hetzelfde! Kan nu soms wel janken! Ik wil ook zo graag verder! Maandag naar het ziekenhuis! Hopelijk levert dat wat op! Dreamer, klopt dat jij dat geschreven had van de pillen, daarop ben ik ook gaan zoeken op internet. Maar om de een of andere reden he ik er niet meer op gereageerd...maar in elk geval bedankt nog voor de tip! Het heeft me wat rust gegeven dat ik niet persé een curatage moet.

Red je het een beetje?? Ik heb veel aan je gedacht de afgelopen dagen! Het filmpje heeft ook echt indruk op me gemaakt!

XX Suzzy

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

Suzzy, Wat fijn meid dat de ongie uit zich zelf begint. Dan kun je ook verder met de cryo`s krijg je deze maand dan nog de tp.

Dilara, Je begint idd met Deca en de 17 is dan waarschijnlijk je eigen cyclus platgelegd. En dan mag je gaan stimuleren met Puregon je gaat idd de Deca en Puregon allebei spuiten ( tenminste dat moest ik doen ).

De 24 ste heb je de echo en dan ben je 8 dagen aan het stimuleren en kijken ze hoeveel follikels je hebt. Ik heb bij ons in het zh gevraagd wanneer een punctie gemiddeld is en ze zeiden 10/14 dagen. Dus dan heb je tijd genoeg om het te vragen. Gewoon ff aan de gyn vragen wanneer ze denkt dat de punctie is omdat je 5 dagen moet ejaculeren voor resultaat. Bij ons is dit ook goed gegaan en ik maakte me hier ook veel zorgen om maar dat was achteraf niet nodig.

Sas

Geplaatst

Dilara, Je krijgt meedere echo`s om te zien hoe de groei van de follikels loopt. En de 24ste de 1ste echo en dan krijg je een vervolgafspraak voor de 2 de echo mee. Er staat verder niks in de papieren over de echo`s omdat ze nu nog niet kunnen zeggen wanneer je weer moet komen.En ik zou de 24 ste ff vragen of ze in kunnen schatten wanneer de punctie is, misschien kunnen ze op dat moment het ook nog niet zeggen hoor maar dat komt allemaal goed.

De 24ste heb je echo dat is op dag 8 en pas tussen dag 10/15 krijg je de punctie. Dat was bij mij ook zo. Dus gewoon de 24ste vragen dan ben je nog vroeg genoeg.

Als je nog vragen hebt vraag maar rustig!!!!

Hier gaat het "goed" vond het wel een teleurstelling dat mijn lichaam me zo in de steek laat maar goed we gaan maar gewoon op naar de cryo`s. Deze maand krijg ik geen cryo teruggeplaatst want het zh wil dat eerst alle hormomen uit mijn lijf zijn. Dus bij mijn volgende ongie kan ik me weer aanmelden.

Sas

Geplaatst

Succes Dilara met je eerste spuit!! Komt helemaal goed!

Ik heb je geen uitleg kunnen geven, ik heb geen deca hoeven spuiten! Maar vanaf de eerste echo tot aan de punctie duurde bij mij...(even in mijn dagboekje kijken..)...7 dagen! Dus moet lukken. Ik kan me jou angst wel voorstellen hoor!

Hier schiet het nog niet echt op...mijn ongi breekt niet door. Ik dacht gisteren nu komt die, maar er is niks meer...ik had heeeel licht bloedverlies en wat meer afscheiding. Jammer dan! Ik heb de afspraak morgen in het plaatselijk ziekenhuis staan (gelukkig nog niet afgebeld). Eens kijken wat ze er van zeggen. Ergens denk ik, zal je zien dat ik net van te voren ongesteld word. Nou, ik mag het hopen, jammer dan van die afspraak!

Jullie horen me morgen wel na het ziekenhuis!

En Sas, nog een knuffel voor jou! Rot is het! Hopelijk brengen de cryo's ons meer geluk! Vast wel!!!!!!!!!!!!!

XXX Suzzy

Geplaatst

Hai,

De Deca voel je idd iets branden. Je moet voor jezelf gewoon ff kijken wanneer jij het fijnste vind om te spuiten. Ik haalde hem altijd 15 min van te voren uit de koelkast. En aan de Deca hoef je niks te doen dat luchtbelletje kun je er gewoon in laten zitten.

Geplaatst

Hai,

Nog een berichtje er ging ff iets niet goed.

Suzzy, succes in het zh.

Dreamer, hoe is het met je ???

Vanmorgen gebeld met het zh en verteld dat ik ongie ben geworden. Nu zijn ze bij ons met onderzoeken bezig met de tp van cryo`s. Je kunt het in eigen cyclus doen en met medicatie en ze vroeg of ik hier aan mee wilde werken en ik heb ja gezegt. Dus nou wordt ik van de week gebeld over en hoe en wat en of ik geschikt ben en als ik niet wil hoeft het ook niet en kan ik nog nee zeggen.

Sas

Geplaatst

HAA,

Nou vanmorgen in het ziekenhuis geweest. De dokter gaf in elk geval aan dat het niet erg is (voor de gezondheid) dat de menstruatie er nog niet is..dus daar hoef ik me alvast geen zorgen over te maken. Vanuit de echo kon hij zien dat mijn menstruatie er echt aan zit te komen. Hij verwacht binnen 1 week. Nou ik mag het hopen.

Waarschijnlijk heb ik een eisprong gehad...bij de vorige echo had ik namelijk een folikel, deze is nu weg.

Eigenlijk ben ik nog niet verder gekomen dat wachten.....als het echt niet doorzet dan kan ik pillen krijgen, maar de dokter wil dat ik dit eerst overleg met Düsseldorf.

Dilara, zo die eerste spuit zit er in. De volgende zullen alleen maar makkelijker gaan. Vind het wel knap dat je dit zelf doet!

Sas, wat bedoel je precies...ben je nu een proefkonijn..? En waarmee met medicijnen of in een cyclus zonder medicijnen. Mijn voorkeur gaat uit naar zonder medicijnen, voelt toch natuurlijker aan. Maar je moet natuurlijk doen waar jij je (of jullie) je goed bij voelen.

XXX Suzzy

Geplaatst

In één woord, STRESS!! :new_shocked:Ik denk niet dat ik het nog uithoud tegen donderdag! De uitslag is echt eentje van twee uitersten. Ofwel word het een heel weekend feesten, ofwel zijn we de volgende weken een hoopje ellende. Konden jullie de stress een beetje aan vlak voor de TESE? Hoe hebben jullie eigenlijk de uren vlak na de operatie ervaren?

Suzzy, wel goed dat je een eisprong hebt gehad, dan is alles al terug genormaliseerd? Hopelijk dat je menstruaties er dan ook snel aankomen!

Wow Dilara, dat je dat zelf doet! :hello2:En dat je het je man laat doen! Ik denk dat de mijne al flauw gevallen zou zijn, en ik dan ook ;) Moet je die spuit gewoon ergens hup in je buik planten?

Sas, waar ga je nu precies aan meewerken?

Trouwens, als je via TESE ICSI doet, word je dan ook in een studie opgenomen, als opvolging?

Geplaatst

Hallo dames

Wij hebben ook het nodige al gehad hoor. Paar maanden geleden een mes gehad zonder resultaat. We moeten morgen naar belgie voor een mini tese zeg maar. Een paar puncties in 1 zaadbal. En dan moeten we wachten op die uitslag. Max. 2weken volgens mij.

Weten jullie of er hierbij vaak wat gevonden word?

Groetjes shirley

Geplaatst

@Suzzy: hoop dat het doorzet meis!

Dan kunnen jullie eindelijk verder.

@Dilara: echt super dat het spuiten lukt!

Ik zou volgens mij echt van mn stokkie gaan haha.

@Katrien: kan me goed voorstellen dat je gek wordt van de zenuwen!

Neem een mp3-speler mee en misschien een spelletje?

Zoveel mogelijk afleiding zoeken in de wachturen.

Sterkte alvast en mijn duimen draaien!

@Shirley: de arts heeft jullie 60% gegeven voor de kleine TESE.

Je hebt dus iets meer kans dat er iets gevonden wordt, dan dat er niets gevonden wordt.

Maar helaas weet je het pas over 2 weken.

Mn duimen draaien overuren voor je meis!

Heel veel succes morgen.

@All: hier toch een beetje een klap gekregen.

Was ongesteld geworden en dat was de welbekende druppel.

Ik moest heel hard huilen en toen hoorde ik mn man zachtjes sorry zeggen.

Mn hartje brak toen ik dat hoorde!

Hij voelt zich schuldig dat ik dit alles door hem moet doormaken :cry2:

Ik heb hem meteen gezegd dat hij geen schuld heeft.

Maar ik weet toch dat ik dat gevoel niet kan wegnemen.

Het verdriet wat ik in zn ogen zag .. het deed me zoveel meer zeer dan mn eigen verdriet :cry2:

Hij ziet mij verdriet hebben en hij weet dat hij dat verdriet niet kan wegnemen.

Dat moet toch verschrikkelijk zijn?

Gelukkig hebben we volgende week vakantie.

Eventjes alleen op de wereld met zn tweetjes.

Rust en samen zijn.

Dat hebben we wel even nodig.

Liefs

Geplaatst

Hee meiden,

Dilara, De naald van de deca moet je zo goed als er helemaal in je buik doen. Je moet ( hoe ga ik dit zeggen ) alleen niet zo hard doordrukken dat het plastic van het deca spuit ook hard tegen je buik drukt dit is niet nodig. Dus er mag best een paar milimeter verschil in zitten. Ik hoop dat je me begrijpt!!!

Wat grappig dat je man het heeft geprobeerd, 1 x maar niet weer. Je moet de spuit er idd snel in drukken dan voel je het minste en met uithalen netzo. Wel goed dat je het zelf doet. En de deca brand wel iets maar ook dat is elke keer anders daarom haalde ik hem een kwartier van te voren uit de koelkast ik vond hem dan minder branden.

Dreamer, wat is dat hartverscheurend he als je man dat zo zegt. Ze zitten er vaak meer mee dan dat ze zelf toegeven. Mijn vriend zegt vaak als je iemand anders had ontmoet had je dit niet hoeven meemaken, ik probeer hem altijd gerust te stellen dat ik dit graag doe gewoon omdat ik bij hem wil zijn.

Ik geloof dat ik in mijn vorige bericht niet helemaal duidelijk was over de cryo tp. Ik krijg nog bericht van het zh of ik de cryo in mijn eigen cyclus terug krijg of dat ze wat met medicatie gaan doen. Dit zijn ze aan het onderzoeken wanneer je de beste slagingskansen hebt met cryo tp. Dus ik hoop van de week meer te horen.

Sas

Geplaatst

Hier vandaag bloed gaan prikken, de uitslag was goed dus volgende week terug voor een echo en bloedprikken, als die beiden goed zijn mag ik met de fostimon beginnen.

Ik ben vandaag ook "ongi "geworden, maakte me er druk om maar dat was niet erg.

Dat gebeurde vaak en zo stond het idd ook in de beschrijving die heb ik eens :bf_nonew:

Weer spannend dus.

Deze week is wel erg snel gegaan vind ik

Geplaatst

Nou hebben het weer achter de rug. Hij heeft weinig pijn gelukkig.

Ze hebben ruim voldoende weefsel genomen zeiden ze. Dus als er wat moet zijn vinden ze het zeer zeker! Zo zei hij het.

In de auto denk je dan is die volledige tese dan overbodig mocht er nu weer niks gevonden worden?Volgende week vrijdag de uitslag.

Durf niet zo goed eigenlijk:bye2:

Geplaatst

Dilara

Wat een super nieuws.

Ik zal je in de gaten houden.

Ik ben nu aan het aftellen over een week weten we of het mese kan worden?

Geplaatst

@Shirley: fijn dat het achter de rug is meis!

Hoe is je mannetje eronder?

Heeft ie veel pijn?

Ik ga duimen dat ze vrijdag met heel goed nieuws komen!

@Dilara: ik weet niet met hoeveel dagen meestal de punctie plaats vindt?

Maar ik las iets over 10-15 dagen?

En jullie hebben op dag 8 een echo?

Dan heb je dus kans dat je 2 dagen later moet leveren?

Wat ik je dan aanraad is dat je vanaf dag 5 of 6 begint met elke dag klaarkomen.

Dan zit je op dag 8 op 2 of 3 dagen klaarkomen.

Mocht je de punctie dan op dag 10 hebben, dan red je dat.

Mocht de punctie pas op dag 15 plaatsvinden, dan stop je even 2 dagen.

Maar zo kom je niet voor verrassingen te staan!

En zo heb je zelf ook weer wat rust misschien.

Gaat het prikken nog goed?

@Katrien: succes vandaag!

Ik hoop echt op een goede uitslag!

En volgens mij wordt een TESE kindje gevolgd voor onderzoek ja.

@Suzzy: heeft je ongi al doorgezet?

@Arzu: op naar volgende week meis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden