Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HAA,

Hee Sas, wat balen zeg...maar omdat je cyclus normaal ook wat langer is..misschien is het normaal?? Ik weet niet wat de gyn ervan zei..?

Hier gaat het niet zo super...vannacht is mijn opa overleden. Maandag hebben we de begrafenis. Vandaag begonnen met de ovulatietesten. De eerste was al positief! Snel naar Düsseldorf gebeld. Ik zou zondag een terugplaatsing moeten krijgen. Maar Düsseldorf doet geen terugplaatsingen op zondag. Nu worden onze embryo's op zaterdag ontdooit en maandag teruggeplaatst. Komt natuurlijk helemaal niet uit met de begrafenis van mijn opa......Nu kan ik laat in de middag komen bij een andere dokter.

Ik laat het maar op me af komen.......

XX Suzzy

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Suzzy: Gecondoleerd met het overlijden van je opa..

Lastig dat het nu allemaal in het weekend valt. Wil je wel alvast heel veel sterkte wensen met alles het weekend!

Geplaatst

suzy gecondoleert met je opa, wat erg om te horen.

Wat erg trouwens dat düsseldorf geen tp doen op zondag:blink: beetje gek hoor.

Is wel een beetje dubbel gevoel op de dag van je opa's begrafenis ook de tp.

heel veel sterkte!

Geplaatst

Hai Suzzy

gecondoleerd met het verlies van je opa, jij op de dag van de begrafenis de tp...leven en dood echt naast elkaar.

Heel veel sterkte gewenst en ik hoop van harte dat deze trieste dag toch een heel mooi begin wordt van je zwangerschap.

liefs

Meiske74

Geplaatst

Dilara, wat erg voor jullie. Ik hoop dat je al wat beter voelt.

Suzzy, ik wens je heel veel sterkte!

Meiske, ik zie dat je tweeling krijg, wat leuk zeg!! =)

Geplaatst

HAA,

Vandaag zijn onze emmy's aan het ontdooiien! Hopelijk gaat alles goed en delen ze zich door! Zal maandag wel een rare dag worden....en ook een gehaast, moet namelijk om 13.30 uur bij de acupuntuur zijn en om 14.45 uur in Düsseldorf. Maar natuurlijk eerst 's morgens de crematie, voel me wel rot dat ik dan zo snel weg moet...mijn familie (behalve mijn zus en ouders) weten niet waar we mee bezig zijn...dus zal een smoesje moeten verzinnen. Beetje rot in deze situatie.

Meiske, super zeg een tweeling! Maar las ik het nou goed...een een-eiige? Dat betekent dus dat 1 embryo zich heeft ingenesteld en dat deze "toevallig" een tweeling is geworden??? Voor het zelfde geld had je dus 3 of 4 kindjes in je buik..hihi! Echt fijn voor je! Geniet er maar lekker van!

XX Suzzy

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ben een beetje aan het twijfelen geraakt. Volgens mij zag ik bij ons laatste bezoek dat het testosteron gehalte van mijn man 11,1 was. Ik vind dit persoonlijk een beetje laag. De gyn zei dat het wel goed was. Het baart mij wel een beetje zorgen betreft de tese. Weten jullie hier meer van?

Geplaatst

Suzzy: gecondoleerd met je opa, sterke maandag ochtend en succes maandagmiddag

Meiske: van harte met je zwangerschap!

Mari: weet niet hoe hoog of laag een testosteron gehalte moet zijn. Als je gyn zei dat het ok is kun je daar wel op vertrouwen denk ik. Als je er ongerust over bent/blijft moet je maandag gewoon bellen naar het ziekenhuis om te vragen hoe het precies zit. Het is heel logisch dat je het niet meer precies weet en dat je jezelf er druk over maakt.

Groetjes Sanne

Geplaatst

@Suzzy: gecondoleerd meis.

Sterkte maandag en succes bij de tp!

Ik hoop dat de emmies goed ontdooien!

@Mari: 11,1 is echt het randje (hier 11,3)

Het hoort tussen de 11 en 35 te zijn.

Wat er kan gebeuren is dat er door de TESE een te laag testosteron gehalte ontstaat.

Dit kan tijdelijk zijn, maar ook blijvend (en die kans is zeker aanwezig bij zo'n laag testosteron gehalte van zichzelf)

En dat brengt toch heel wat met zich mee.

Bij een te laag testosteron gehalte zou mijn man levenslang aan de medicijnen moeten.

Ook zou hij dan eerder last krijgen van allerlei kwalen.

Makkelijk gezegd, hij zou een oud mannetje worden lichamelijk (osteoporose oa)

Voor ons was dit 1 van de grote redenen om geen TESE te doen.

Wij hadden liever dat mn man zonder ongemakken met onze KIDkindjes zou kunnen spelen dan dat hij levenslang aan de medicijnen moest met alle kwalen die erbij horen voor een kleine kans op kindjes van ons samen.

(heel kort gezegd natuurlijk)

Geplaatst

Hoi allemaal,

Via google dit forum gevonden....nadat ik al een boel heb doorgespit hier zal ik mezelf eens melden!

In februari van dit jaar ben ik gestopt met de pil. Aanvankelijk maakten we ons nog niet zo'n zorgen dat het niet zo snel ging...totdat de moeder van mijn man erover begon dat hij zich eens moest laten nakijken omdat hij als kind is geopereerd aan niet ingedaalde teelballen (op 3 en 7 jarige leeftijd) Zal wel loslopen....dachten wij maar toch voor de zekerheid in oktober naar de uroloog....uitslag was bij de 1e analyse 10 dode zaadcellen en bij de 2e 5 dode zaadcellen. De klap die je dan krijgt hoef ik jullie niet te vertellen.

In elk geval zei de uroloog dat onze enige mogelijkheid een tese met een icsi is. Nu zijn we doorgestuurd naar een fertiliteitskliniek, 9 december hebben we onze intake al. Oja, groot voordeel bij ons is dat we in Duitsland wonen, mijn man is Duits. En ik vind dat het tot nu toe allemaal erg snel gaat, gelukkig!

Het enige wat ik eigenlijk weet is dat de zaadballen er eigenlijk goed en normaal uitzagen en het FSH was normaal. Ik lees nu op internet alles door wat los en vast zit....er is niet zo heel veel over te vinden. Ik ben echt razend benieuwd hoe onze kansen liggen, hopelijk kunnen ze daar ons bij het centrum meer over vertellen. Het enige wat ik niet snap is: als de zaadcellen dood zijn als ze eruit komen, zijn ze dan in de zaadbal WEL levend?

In Duitsland moeten vrouwen elk half jaar naar de arts voor een uitstrijkje en echo en tot nu toe ziet bij mij er alles prima uit....

Nou tis nog een heel verhaal geworden. In elk geval fijn dat je hier je verhaal kwijt kunt!

Groetjes!

Geplaatst

Dreamer dat stelt me helaas niet echt gerust. Ik vind het wel raar dan dat het ziekenhuis er niets van gezegt heeft. Ik zag het nu toevallig zelf op het scherm, nu probeer ik mezelf maar wijs te maken dat ik het niet goed gezien heb. Ik zal het de volgende keer goed navragen, want ik wil wel echt weten wat de risico's zijn voordat we hier aan beginnen. Weet je ook of het de kansen op vinden van zaad weer kleiner maakt?

Wij zien KID niet zitten, dus de droom zou dan wel heel snel afgelopen zijn.

Rain, welkom hier. Jammer dat je je hier ook aan moet sluiten. Ben je in Dusseldorf onder behandeling?

Suzzy sterkte morgen

Geplaatst

Hi Dreamer en Mari,

Las net even jullie stukje over het testosteron gehalte. Weer nieuwe info!

Onze dokter zei trouwens dat een waarde tussen 8-50 normaal is...Wel goed om te weten wat te consequenties zijn tussen te laag testosteron en tese. Mijn man heeft waarde 12, dus ook niet echt hoog...

Groetjes!

Geplaatst

@Mari; je schrijft dat je KID niet ziet zitten, mag ik vragen waarom? Wij zijn ook al volop bezig met nadenken, als het niet lukt wat dan...Natuurlijk proberen we nog wel hoop te houden, maar we proberen ook rekening te houden met het ergste...

@Suzy; succes morgen!

Geplaatst

Hoi Mari,

Hoe gaat het nu met je?

Als je erover blijft piekeren (wat ik me ook heel goed voor kan stellen) Moet je gewoon naar het ziekenhuis bellen vandaag. Hun zijn denk ik degenen die het beste inzicht hebben in jullie kansen. Je zei dat het fsh gehalte volgens de gyn goed was?, dat wil zeggen dat hij er vertrouwen in heeft. Je zou voor je eigen gemoedstoestand naar de uroloog kunnen bellen. (zou ik zelf wel doen) Sterkte!

Liefs Sanne

Geplaatst

@Mari: loop je al bij het AMC of Radboud?

Want je eigen ziekenhuis zal de consequenties van een TESE niet goed weten.

Zij zien enkel een waarde die binnen de normen valt en kijken er verder niet naar.

De onderwaarde van testosteron is 11 (voor waardes kan je altijd op Freya kijken)

Ik weet niet of je een kleinere kans hebt op het vinden van zaadjes door een laag testosteron gehalte.

Het zal allicht iets zeggen als de FSH veel te hoog is en de testosteron erg laag.

Geplaatst

Hallo meiden,

Mijn man is net gebeld door de arts.. Zijn FSH niveau is 26 en testosteron 6.6. Ze zeiden dat de aansturing vanuit hypofyse goed is en dat de probleem in de testikels zit. Ze zeiden ook dat de waarden de vruuchtbaarheid niet uitsluiten.. Is de testosteron niet te laag?

Conclusie TESE. Goednieuws is dat we toch het ziekenhuis kunnen kiezen. De arts deed niet moeilijk over. Hij zei dat hij de verwijsbrief naar ons toe gaat sturen dat wij ook naar Belgie kunnen als we willen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden