Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahaha ja dat zou kunnen, maar dat zien we helaas pas op de echo dan.

Ben iig al blij dat de testen donkerder worden, want had hier ook al beetje akelige verhalen gehoord over urinetesten en bloedtesten:S

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja soms kun je maar beter niet teveel lezen, maar ja ik verslind ook alle informatie die ik maar kan vinden. Mocht ik ooit die dubbele streep zien denk ik ook dat ik er niet eerder gerust op zijn na 12 weken.

Maar probeer er toch maar een beetje voorzichtig van genieten

Geplaatst

Sanna, wat fijn dat je de punctie goed doorstaan hebt! Het is inderdaad een beetje schrikken als ze zeggen dat enkele zaadcellen goed ontdooit zijn. Maar meid, elk zaadje is er 1. Misschien bedoelen ze met enkele wel een stuk of 10, dat zou dan toch mooi zijn. We gaan gewoon hopen dat je morgen goed nieuws krijgt!

Sterkte met afwachten, want dit is echt slopend.

XxX

Geplaatst

Hallo meiden,

We zijn net terug (we waren naar mijn familie geweest). Nog beste wensen voor 2010.

Ik zat net de afgelopen dagen te lezen.. Ongeloofelijk hoeveel er gebeurt is! Zoveel emoties door elkaar..

Arzu, GEFELICITEERD! =) Ik ben zo blij voor je!!

Leve, het is zo verdrietig, ik voel met je mee. Heel veel sterkte.

Dreamer, het wordt spannend zeg!

Gerreber, zijn jullie eerder bij Meisner geweest? We hebben eigenlijk onze eerste afspraak gemaakt met hem.. Hij heeft wel lange wachtlijst, onze afspraak is pas in April.

Groetjes,

Geplaatst

Arzu, wat SUPER!! Ik ben blij voor jullie!! Genieten, genieten en genieten! :clap2:

Sanna, goede score zeg! Dit heb je maar weer gehad! Spannend hoeveel er bevrucht zijn! Dus nog even wachten...

Ik ben ook aan het wachten...aan het wachten op mijn pregnylspuit. Deze mag pas om 23.30 uur gezet worden. Ben best al moe..ik ga normaal redelijk op tijd naar bed..maar ik heb het er allemaal voor over!

Leve, Ik denk aan jullie!!

XX Suzzy

Geplaatst

Haa Dilara en andere meiden,

Er was geen doorkomen aan zeg! iedereen gaat op hetzelfde tijdstip bellen natuurlijk.

Van de 12 zijn er 8 eitjes gaan delen!! Ze kunnen nog niet zien bij welke het delen gaat doorzetten. Als het delen goed blijft gaan hebben we maandag om 11:00 uur de terugplaatsing!

...enkele zaadjes zijn er dan toch tenminste 8

Suzzy: was de pregnyl goed gegaan?

X Sanne

Geplaatst

Wauw wat goed zeg!! 8 van de 12, dat is een hele goede score hoor! Nu maar hopen dat er een aantal goede tussen zitten. Wie weet kan er ook nog wat ingevroren worden. En ja inderdaad, wanneer er over 'enkele' zaadjes gesproken word denk je gelijk aan een paar (stuk of 3 bijvoorbeeld). Maar het zijn er sowieso op z'n minst 8 geweest.

Geplaatst

HAA,

Wouw Sanna wat goed!! Dat is veel! Even voor mezelf (ben het even kwijt) gaat het om tese zaadjes?? Dan is het zeker veel! Bij tese ligt de bevruching normaal wat lager (volgens onze dokter).

Ik had er vorige keer 18 waarvan 6 bevrucht! Dus bij jou ziet het er wel heel goed uit! Super zeg!!

De pregnyl was goed gegaan! Nu wachten tot morgen..ik ben altijd bang dat de eisprong misschien toch eerder komt. Maar vorige keer is het ook goed gegaan, dus ga er maar vanuit dat de eisprong netjes wacht tot na de punctie! Ik ben morgen om 10.30 uur aan de beurt!

Mijn terugplaatsing is dinsdag (waarschijnlijk) dus dan zitten we echt dicht bij elkaar! Spannend, gaan we samen de wachtweken in....

Nou doe lekker rustig aan! Hopelijk voel je je goed?!

XX Suzzy

Geplaatst

Hallo Suzzy,

Het zijn inderdaad tese zaadjes. Ik wist niet dat de kans op bevruchting minder was met tese zaadjes ...was al blij maar nu nog meer! Nu flink duimen, wensen en hopen dat de deling doorzet. Vind het allemaal maar spannend.

Jullie hebben morgenvroeg de punctie, ben je zenuwachtig?

Hoop dat je een beetje goed kunt slapen.

Succes en sterkte morgen!

...heb nog even een vraagje aan je. Had je de vorige keer overstimulatie met 18 eitjes?

Ik had een lichte vorm is verteld. Het advies is veel drinken en voor de rest mag eigenlijk alles. Nu lees ik in verschillende topics dat je vooral rust moet houden, ook omdat de tp anders misschien niet kan doorgaan...

Wat heb jij wel en niet gedaan na de punctie?

X Sanne

Geplaatst

Hey Sanne wat goed 8 bevruchtingen, en nou maar hopen dat ze nog een goed doordelen zodat je ook nog wat cryo's hebt ( al hopen we natuurlijk dat je die voorlopig nog lang niet nodig zult hebben).

Krijg je een of twee teruggeplaatst?

Geplaatst

Hoi Mari,

Als alles goed blijft delen krijg ik er één teruggeplaatst.

Ik had er geen keus in want in Belgie plaatsen ze er altijd maar één terug.

Dit komt omdat in Belgie alle pogingen vergoed worden indien nodig.

Omdat een tweelingzwangerschap meer risico's met zich meebrengen en het toch vergoed blijft worden plaatsen ze één voor één.

Helaas ben ik geen Belg dus wij hebben ook maar drie pogingen.

X Sanne

Geplaatst

Ik dacht dat er voor de belgen ook wel aan max aan zat voor vergoeding, is de punctie je trouwens een beetje meegevallen of was het pijnlijk?

Geplaatst

Had gevraagt of ze wat extra wilde geven van dat medicijn waarvan je niet alles meekrijgt (soort verdoving) Dat hebben ze gedaan dus heb niet alles meegekregen maar pijnlijk was het wel, maar het was te doen.

Geplaatst

HAA,

Sanna, "helaas ben ik geen Belg" haha! Bij mij is niet gesproken over overstimulatie. Ik heb deze keer ook weer dezelfde dosis gehad als de vorige keer...

Ik ben niet zenuwachtig, ik weet wat me te wachten staat. Het is me de vorige keer echt meegevallen. Het duurde maar 15 minuten...

Ik hou ook goed rust na de punctie. Je lichaam heeft toch weer wat te voorduren gehad. Ik moest inderdaad ook veel drinken.

Dankjewel allemaal voor jullie succesjes!

Jullie horen me morgen weer!

XX Suzzy

Geplaatst

Suzzy heel veel succes morgen, en we hopen op niet zo'n mooi resultaat als bij Sanne. En dan kunnen jullie straks gezamelijk in spanning zitten, en wij allemaal maar duimen.

Geplaatst

Suzzy, heel veel succes morgen! Ik denk aan je! Doe ze de groeten in DD! ;-)

Sanna, wat een goed resultaat al!! Hopelijk delen ze nog even lekker door!!

Geplaatst

Sorry zie niet een vreselijk foutje bij mijn vorige berichtje. 1 letter teveel maar een groot verschil. Ik bedoelde niet niet, maar net zo'n mooi resultaat als bij Sanna.

Xx Mari

Geplaatst

Suzzy: moet al de hele morgen aan je denken, laat je weten hoe het is gegaan?

Mari: hopelijk ben je goed uitgerust nu! haha Zo zie je maar dat door één klein foutje het hele bericht anders over kan komen he.

Ik had wel in de gaten hoor dat het een foutje was, daar ben je volgens mij veel te lief voor!!

X Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden