Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meisje toch, je gaat vanalles voelen hoor ook omdat je er natuurlijk zo op gefocust bent...

Doe maar rustig deze week en ik ben er zeker van dat je zaterdag mooie follikeltjes zult zien :)

Ik duim voor je

Sofie

• Reacties 431
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Meisje toch, je gaat vanalles voelen hoor ook omdat je er natuurlijk zo op gefocust bent...

Doe maar rustig deze week en ik ben er zeker van dat je zaterdag mooie follikeltjes zult zien :)

Ik duim voor je

Sofie

Bedankt lieverd!!

Ik hoop het ook echt.... Voor jou schiet het al op morgen testen he?

Spannend volgens mij is het lekker dik raak bij jullie, ik hoop het heel erg!!

Laat ons morgen meteen weten he!!

Geplaatst

Vandaag dag 4 van puregon spuiten, voel me nog steeds lichamelijk goed...

Over een paar nachtjes dan eindelijk het verlossende woord, 6-12 heb ik mijn eerste Fm, zo spannend, hoop dat Puregon zijn werk goed doet.....

Mijnbaby is in afwachting:icon_albino:n haha....

Geplaatst

Het is gelukkig al weer woensdag en kan niet wachten tot zaterdag.....

Ik begin echt ongeduldig te worden, ik vind het allemaal zo eng/ spannend tegelijk... Ik wil zo graag de punctie behouden op 10-12, maar dan moet er wel goeie resultaat geboekt zijn door de puregon....

Ik moet toch nog even geduld hebben.. hebben en wie weet wordt mijn geduld beloond....

:smileinbox:

Mamalou en Sofie... heel veel suc6 met jullie volgende poging, ik leef onwijs met jullie mee... lijkt me allemaal erg moeilijk want ik ben al een jankbal.....

Geplaatst

Morgen dan eindelijk voor de eerste FM, mijn buik is nu wel opzet/zwaar...

Ik ben zelf 25 dus in het UMC plaatsen ze dan maar 1 terug maar als ik meer goeie heb ( hope so) ga ik toch aan geven dat ik er liever 2 terug wil plaatsen.... het is al zo een zwaar traject en met 2 emmy s is de kans op zwangerschap gewoon groter...

Mijn man wil er liever maar 1 terugplaatsen, maar als we meer goeie hebben wil ik toch voor 2 gaan als het ziekenhuis me niet gaat dwars bomen...

:sign18:

Geplaatst

hoi mijnbaby,

nou, het is een goed teken dat je buik is opgezwollen volgens mij.

ik heb net contact gehad met mijn acupuncturist en volgend jaar gaan we weer verder en dan kunnen ze ook wat doen aan de eirijping.

ik zou vooral 1 stapje tegelijk nemen. dat gaf mij in elk geval veel rust. en heel goed voor jezelf zorgen. dat hielp bij mij ook goed.

succes!

mamalou

Geplaatst
hoi mijnbaby,

nou, het is een goed teken dat je buik is opgezwollen volgens mij.

ik heb net contact gehad met mijn acupuncturist en volgend jaar gaan we weer verder en dan kunnen ze ook wat doen aan de eirijping.

ik zou vooral 1 stapje tegelijk nemen. dat gaf mij in elk geval veel rust. en heel goed voor jezelf zorgen. dat hielp bij mij ook goed.

succes!

mamalou

Thnx Mamalou,

Hoop dat jullie volgend jaar meer geluk hebben!

En bedankt ik laat morgen wel weten, wat er al te zien was...

Geplaatst

Ik heb het even helemaal gehad met IVF, het heeft zo een grote impact op je lichamelijk maar vooral geestelijk, en ja 7 dagen per week, morgen naar het ziekenhuis ben nu al weer zenuwachtig of het wel of niet pluis zit.....

Ik baal echt dat het helaas niet voor iedereen zomaar is weggelegd om zwanger te raken op de natuurlijke manier.....

Het liefts wil ik 2 emmys TP ( indien die er zijn natuurlijk) maar UMC utrecht heeft Ons beleid is:

Vrouwen t/m 35 jaar, bij de eerste en tweede behandeling: één embryo terugplaatsen als deze van een uitzonderlijke kwaliteit is

Vrouwen t/m 35 jaar, derde of verdere behandeling: één of twee embryo’s terugplaatsen

Vrouwen 36 jaar of ouder: één of twee embryo’s terugplaatsen een beleid:

Ik ga er toch nog eens over hebben met de IVF arts, je wil natuurlijk zoveel mogelijk kans.....

Geplaatst

Slecht nieuws tot zover, ben vanochten voor me eerste FM geweest, en de IVF arts zag te veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eitjes ( of hoe je ze ook mag noemen) ze is bang voor overstimulatie en zegt dat de eerste poging bijna zeker wordt afgekapt, ik moest wel bloed prikken, en wordt rond 13.30 gebeld, ik ben hier letterlijk kapot en gebroken van, al die weken leven vol stress en nu is mijn eerste poging misschien wel voor niks geweest......

Ik voel me niet beroerd en heb weinig last gehad van puregon.... en nu op eens dit, dit had ik niet aan zien komen....

me tranen zijn letterlijk op.......

Geplaatst

Mijn poging is afgeblazen. dat was dan mijn eerste poging, zo dicht bij de punctie....

Ik heb niet eens een eerlijke kans gehad om me traject af te maken...

Ik ben er kapot van, heb lang niet zoveel pijn gehad als vandaag......

Geplaatst

Wat een teleurstelling, je was zo dichtbij.

Denk wel dat de artsen het beste met je voor hebben, want de gevolgen van overstimulatie zijn heftig als je de verhalen mag horen/lezen.

Rust 'lekker' even uit. Sterkte met het verdriet.

Liefs, Stéphanie

Geplaatst

Och meid, wat ontzettend naar :crybaby2::crybaby2: Kan me voorstellen dat je er helemaal stuk van bent!!!

Maareh, als het goed is telt deze poging niet als poging, voor de verzekering dan bedoel ik?? Hebben ze daar nog niets over gezegd?? In het AMC zeggen ze dat een punctie een poging is, en eerder niet!

Wat wil zeggen dat je er dan nog drie te gaan hebt... en nu dus weet dat je héél veel follikels aan kan maken...waardoor je dus volgende keer een lagere dosis hormonen mag spuiten waardoor het wellicht iets lichter voor je is...

Ik zou eens ff goed informeren, het is natuurlijk héél erg allemaal, maar wellicht is er qua 'poging' nog niets weggegooit...

sterkte meid, dikke knuffelll,

Karin.

Geplaatst

Lieve Step en Karin

Bedankt voor jullie lieve reactie.

Karin klopt Idd dat het niet gezien wordt als een poging, heeft de IVF arts me ook gezegt....

Maar dan nog is het een hele klap voor me, je bent weken bezig... en stiekem droom je over je baby, gezien je zo dicht bij bent.... en dan is alles voor niks geweest....

Pfffff zucht, waarom nou ik? maar ja op die vraag kan niemand mij antwoord geven.

Thx ladies!

Geplaatst

Ja meid, snap ik! Maar toch gelukkig dat dit niet als poging wordt gezien!!

Dat 2009 maar een vruchtbaar jaar voor je mag worden!!!

liefs,

karin.

Geplaatst

Hoi mijnbaby,

Wat een rot nieuws, zo heb je niet eens een kans gehad. Ik hoop dat je je wel snel weer wat beter voelt. Heel veel sterkte,

Liefs Marinda

Geplaatst

Oh, mijnbaby, wat een naar nieuws voor jou. Ik wil je veel sterkte wensen meid om dit te verwerken. Ik hoop voor jou dat je verzekering dit niet als een poging ziet. Die van mij ziet het namelijk wel als een poging en ik zit bij het Zilveren Kruis.

Veel sterkte!

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Jeetje mijn baby wat een rot nieuws dacht we gaan samen gelijk op en nu dit pfffff is wel ff slikken.Nou ik weet niet wat ik moet zeggen lieverd maar heel veel sterkte deze tijd en hoop dat je snel weer mag beginnen.

gr anja

Geplaatst

Lieve Anja, Marinda en Yvonne...

Bedankt voor jullie lieve woorden, het is voor mij een hele klap alles liep precies volgens schema, ik had geen bijwerkingen van de Hormonen en dan in eens bij de eerste Fm is alles allemaal voor niks geweest..... Ik heb niet eens een eerlijke kans gehad....

Ik moet maandag het ziekenhuis bellen voor een na gesprek, heb er helemaal geen zin in.... ik was zo dicht bij mijn droom, en nu is die droom weer zo ver weg....

Heel veel suc6 meiden....

Geplaatst

Hoi Mijnbaby,

Ik denk héél goed te begrijpen wat je voelt en doormaakt; ik heb na de 1e IVF poging die uitliep op ernstige overstimulatie ook gedacht 'waarom nou ik'... Ik ben wel t/m punctie en terugplaatsing gekomen omdat bij mij niks wees op overstimulatie.

Uiteindelijk ben ik er ook niks mee opgeschoten. Kort na de terugplaatsing ben ik voor 9 dagen het ziekenhuis ingedraaid met overstimulatie. M'n bloed was superstroperig, ik had op een gegeven moment 10 liter vocht in mijn buik zitten en leek dus 9 maanden zwanger, maar was dat niet... (dat vond ik heel wreed)

Af en toe stonden artsen en verpleegkundigen over me heen gebogen te controleren of ik niet té benauwd en kortademig was, want dan hadden ze ook nog middels een punctie vocht af moeten laten lopen (om te voorkomen dat het bij longen en hart komt).

Ik was ernstig ziek en toen ik eindelijk naar huis mocht werd ik ongesteld...

't Is niet eerlijk en 't voelt niet eerlijk, maar ik vertel je dit omdat je dan misschien beter snapt waarom de artsen er alles aan doen om overstimulatie te voorkomen!

Baal, huil, wees boos... 't mag er allemaal zijn. En mijn advies: ga dit ook goed nabespreken in het ziekenhuis. Vraag ook wat er te doen is/gedaan gaat worden om dit een volgende keer te voorkomen. Dat weet ik intussen ook (al blijf ik een verhoogd risico lopen) en dat geeft rust en dan voel je je t.z.t. wat veiliger als je weer mag starten (al blijft dat extra spannend, vind ik).

Nou lieverd, ik wens je succes en blijf je volgen!

Hoop over een poosje een blije Mijnbaby op dit forum te treffen.

Liefs,

Moon

Geplaatst

Hoi Mijnbaby,

ik zou het nog even goed navragen bij de verzekering. Ik kwam er namelijk achter dat mijn verzekering een poging ziet bij elke start en het maakt niet uit wanneer je stopt. Ben blij dat wij zo zeker wisten dat we de kans wilden nemen, anders hadden we en helemaal geen kans, maar wel een poging verbruikt. Ik zit bij Anderzorg, maar vanaf volgend jaar niet meer!

Moon, wat een nare ervaring zeg! hoop dat 2009 jou ook een gezonde zwangerschap brengt!

liefs mamalou

Geplaatst

Lieve Moon,

wat een nare ervaring heb je doorgestaan... Pfff.... Gelukkig waren ze er bij mij wel snel bij, ondanks dat de poging is afgekapt is het beter dan dat ik dus achteraf in het ziekenhuis kwam te liggen....

Ik heb een vraagje Moon, hoe was je eerste menstruatie naar die overstimulatie?

Gezien ik tussen 30-35 Follikels in me buik heb vraag ik me af hoe mijn menstuatie er uitgaat zien?? hoop niet enorm hevig.....

Nou meid, hoop dat je snel te horen krijgt wanneer je mag beginnen in Dec...

Dikke kus

Mijnbaby

Geplaatst

Ola Mamalou,

Gelukkig telt het bij Agis niet als poging, daar telt alleen de punctie als poging....

Ik heb er dus gelukkig nog 3 te gaan.....

Maar op dit moment bied dat totaal geen troost, misschien volgende week wel weer....

Hoop dat volgend jaar een goed jaar is voor ons!!!! op naar 2009!!

-xx-

Geplaatst

Hoi Mijnbaby, over mijn menstruatie ná de IVF; de gynaecoloog had wel 'gewaarschuwd' dat die heftiger kon zijn dan normaal... Nou, niet dus; wel was de eerste dag pijnlijk, ik heb paracetamol lopen slikken, terwijl ik anders weinig/geen klachten heb.

Na 1 dag behoorlijk ongi te zijn was 't de week erna juist veel minder dan normaal.

Ook weinig/geen klachten meer. Wel duurde het 2- 3 dagen langer, al met al 8 dagen.

Maar ik weet niet of dit wat zegt voor anderen/voor jou, natuurlijk!

Bovendien heb jij het over 30 -35 follikels en is het bij jou niet tot punctie gekomen; bij mij had er natuurlijk wel een punctie plaatsgevonden en was er 1 bevruchte eicel teruggeplaatst. Dat is dus wel een andere situatie... en waarschijnlijk is ook dit (menstruatie na IVF) bij iedereen anders?!

Geplaatst

hoi mijnbaby,

dat je zoveel eicellen hebt, hoeft niet echt te betekenen dat je daarom ook een heftige menstruatie hebt denk ik. de eicellen worden opgenomen in het lichaam toch

groetjes mamalou

Geplaatst

Volgens mij ook, Mamalou. Volgens mij wordt de heftigheid met name veroorzaakt door de dikte van het baarmoederslijmvlies en de doorbloeding daarvan.

Groetjessssssssssssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden