Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zondag wordt spannend voor ons beiden, meid.

Jij je 1e meting, ik bericht of er wel/geen tp volgt die dag...

Bijzonder: ik hoop op supergoed nieuws voor ons allebei!!!

• Reacties 431
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend Moon, ik ben echt al een week aan het af tellen net een klein kind die bijna jarig is hahhaha....

Ik hoop voor ons beiden op goed nieuws zondag..... Hou ons op de hoogte!!!

Geplaatst

Hoi Mijnbaby,

Hoe gaat t met het spuiten van de Puregon? Nog even en dan is het alweer zondag. Op naar je eerste meting.

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Morgen is het dan eindelijk zo ver..... Het spuiten gaat goed, me buik is wel een klein beetje opgezet maar voelt niet zoals de vorige keer pijnlijk aan...

Ik hoop morgen op goed nieuws, was echt een zware week, juist omdat mijn vorige IVF poging stop gezet bij me eerste FM, ben ik extra gespannen, maar morgen dan eindelijk het verlossende woord.....

Laat jullie morgen meteen weten hoe het is gegaan

Leonora: jij mag al heel gauw voor je TP spannend meid.....

Geplaatst

Hi MijnBaby, heel veel succes morgen. Elke keer is anders dus je moet gewoon goeie hoop hebben dat het morgen heel goed nieuws gaat zijn! Rust nog maar een dagje lekker uit.

Geplaatst

Spannend, nog maar één nachtje slapen, positief blijven hoor, het komt wel goed!

Geplaatst

Dames,

Bedankt voor jullie op pepper.... Ik probeer zo positief mogelijk te blijven...

Ik heb dit keer minder last van een opgezetten buik/pijn in me buik en gebruik ook minder dan tijdens mijn vorige poging.... Ik heb dus goeie hoop dat het dit keer goed zit, maar ondanks dat blijft het onwijs spannend.....

XXX

Geplaatst

Verslagje van mijn eerste FM...

Gelukkig heb ik dit keer meer geluk als de vorige keer.....

Mijn baarmoederslijm was Prima 9mm, en had links 9 follikels en rechts 13..

ze heeft alles geteld dus ook de kleintjes die er tussen zaten, wederom zijn het weer een hoop, maar ik zat gelukkig nog onder de 30 dus het was geen probleem, ik mag woendag 25-2 voor me 2e FM moet dan wel bloedprikken, daar schrok ik wel van, maar ze wil er zeker van zijn dat alles goed zit,Kan het zo zijn dat ik bij mijn 2e fm nog meer eiblaasjes heb??? en wie heeft er ook bloed moeten prikken?? Maar gelukkig gaat ze er van vanuit dat ik aanstaande vrijdag voor me punctie mag komen....

Geplaatst

Hoi mijnbaby,

Nou dat ziet er toch veel beter uit als de vorige keer. Dit gaat helemaal goedkomen! Bij mijn eerste meting had ik evenveel follikels als bij mijn 2e meting, ze waren alleen groter geworden. Dat kan natuurlijk bij iedereen anders zijn.

Ik heb zelf nooit bloed hoeven prikken maar ik heb wel vaak gelezen dat men dat wel moet. En, het ziekenhuis houdt jou natuurlijk goed in de gaten na de vorige keer! Da's alleen maar beter voor jou.

Op naar de 2e meting en dan vrijdag ws de punctie al. T begint lekker op te schieten bij jou!

Succes meis, komt goed!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Bedankt Jane, je heb me weer een beetje opgepept, elke stap die ik neem blijft eng... Maar ben al verder gekomen dan de vorige keer.... dus idd op naar de 2e Fm aanstaande woensdag en als alles goed is mag ik dan vrijdag om 9.00 de punctie doen....

Hoe voel je je nu? lijkt me zo een leuk idee als er een Emmy is teruggeplaats.... nog even geduld en dan is het al weer 6-3 spannend...

Geplaatst

Ik voel me goed. Tis een heel gek idee, je weet nu dat er 2 emmy's zitten. Ik zou zo graag ff binnen willen gluren! Maar ja, geduld is een schone zaak!

Geplaatst

Dat zijn betere berichten. Je mag door naar de volgende fm.

Het kán wel dat er nog follikels bijkomen/bijgroeien, maar laten we hopen dat je aan de 'goeie kant van de streep' blijft en dat je door kan, meis!

Wat zul je opgelucht zijn; na de vorige keer is zo'n eerste controle toch beladen.

Deze- heb je achter de rug in ieder geval. Mooi!

Geplaatst

Ja moon zo is dat, we zijn door naar de volgende ronde, ik kan niet wachten tot dat het woendag is, ik hoop zo dat ik nu eindelijk door mag voor de punctie.... nog even geduld...

Geplaatst

morgen nog 1 keer spuiten en dan mijn 2 fm.... ik kan niet wachten..... Het is allemaal zo spannend.. al die weken spuiten hoop dat het ergens goed voor is geweest....

Geplaatst

Dames hoe doen jullie het toch? Ik kan aan niks anders denken dan aan mijn IVF poging....

Ik kan het niet van me afzetten, ben vanmiddag naar de bios geweest en daarna ergens gegeten met mijn zusje en dan denk ik er ook even niet aan, maar op het moment dat ik thuis, kan ik het niet van me afzetten, IVF brengt zoveel onzekerheid met zich mee, dat ik onbewust onwijs veel stress met zich mee brengt, alles is nog een vraagteken.... je kan niet vooruit denken bij IVF want na elke stap moet je van geluk spreken dat je nog in de race bent..... ik hoop echt dat het snel voorbij is want ik trek het niet meer....

Mensen die spontaan zwanger kunnen worden, mogen van geluk spreken want IVF wens je niemand toe.. al die stress en onzekerheid.... Pfffff

Geplaatst

Mijnbaby vandaag weer een meting, succes ik hoop vanavond goed nieuws te lezen hier :)

Ik had ook moeite om het van mij af te zetten hoor, zodra ik thuis kwam dwaalden mijn gedachten toch weer af, vanaf het moment dat je begint met de pil is er ook steeds weer iets anders dat dan vlak daarna weer moet, decapeptyl puregon erbij de metingen, pregnyl punctie tp het volgt elkaar in rap tempo op dus je kunt ook bijna niet anders dan er mee bezig zijn, behalve afleiding zoeken heb ik dan ook weinig andere tips voor je.

Geplaatst

Hey Mijnbaby,

Je hebt m vandaag al!!!! Heel veel succes meis.

Liefs,

Jane

Geplaatst

@ Dani vervelend he, ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen, om er niet aan te denken en als ik weg ben dan gaat et super dan denk ik er niet aan maar als je tuis bent....

hoe voorloopt je zwangerschap, ik hoop dat je niet veel misselijk bent enzo...

Ps

Sorry meiden ik heb jullie verkeerd ingelicht, ik moet pas morgen om 9.00 in het ziekenuis zijn voor me 2e FM... Moet dus nog een hele dag geduld hebben... hahah

Geplaatst

Ook thuis dingen proberen in te plannen? Soort van routines... dingen die ontspannen. Hielp mij wel heel goed: bad, standaard na het avondeten op de hometrainer lekker fietsen met goede radiozender aan, zonnebank, goed boek...

Ik ben daar heel bewust mee bezig geweest deze afgelopen maanden.

Is me goed bevallen.

Succes morgen, Mijnbaby. Ben benieuwd... hou het aantal follikels (net) binnen de perken en kom maar snel naar die wachtbank toe.

Geplaatst

Ja moon dat klopt, ik ga op zoek naar een goed boek! en verder hou ik wel van leuke dvd s dus dat zot ook wel goed....

Ik hoop zo dat ik morgen nog in de race zit.......... Ik laat kullie morgen meteen weten hoe het is gegaan... en hoop dat ik vrijdag voor de punctie mag... dan kan ik lekker gauw naast je op het bankje zitten.... Gaat het lichamelijk goed? heb je nergens last van?

Geplaatst

Hey Mijnbaby,

Vandaag is het dan zover, je 2e FM. Hopelijk krijg je vandaag groen licht voor de punctie!

Liefs,

Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden