Ga naar inhoud

Hoe gaat het met je baby? en jou? enzo

Aanbevolen Berichten

• Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he he dat is 1 foto dank je Diana, ik deed dat ook steeds maar met ctrl c en ctrl v en nu heb ik kopieren en plakken gedaan.

zal nog een foto plaatsen

Foto-7WOH7M3H-D.jpg

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat wat leuk om foto's te zien. Wat een dotje en ze pakt haar voetjes al. Leuk zeg. En wat een stoere vent heb je zeg.

Ik heb door waarom Jens niet rolt etc. Hij heeft het niet naar zijn zin in de box. Ik leg hem nu op de grond op een speelkleed en hij rolt nog niet om, maar hij probeert het wel. Ook begint hij al te tijgeren als hij op zijn buik ligt. Zo leuk om te zien.

Fruit gaat super hier, maar de groente zit hij echt te kokhalsen. Broccoli en spercieboontjes dan kokhalts hij dus we gaan gewoon verder proberen.

14597-5162001.jpg

Geplaatst

Dank je Es :shower: vind hem ook wel leuk :curtianpeek:

Ilona stopt ook haar grote teen in dr mond en sabbelt erop das heel maf om te zien.

Wat goed zeg dat je hem nu op de grond en legt en hij begint met proberen, dan zal het wel niet lang meer duren denk ik.

Dat met de hapjes heeft Ilona andersom zei kokt van fruit en smult van groente.

Ilona lacht nu ook echt hardop en ze schatert af en toe das ook errrug leuk.

Dan trek je gekke gezichten of doet een beetje kiekeboe dan schatert ze het uit, je raad het dus al, ik trek de hele dag gekke bekken.:clap2:

Diana, als ik zo de foto zie hebben wij dezelfde kinderwagen mutsaert combistyle????

Liefs Renaat

Gast Amanda
Geplaatst

Wat een mooie plaatjes, jullie kindjes!!

Leuk om te zien, en wat groeien ze hard hé?!

Geniet ervan!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ja hoor dames vanmorgen lag Jens opeens op zijn buik. Ik heb het niet zien gebeuren, maar hij kan het. Eindelijk..............

Gast estrhalita
Geplaatst

En zijn 1ste ondertand komt eraan, jaja het baby zijn gaat zo wel erg snel voorbij

Geplaatst

Hey Es, jeetje Jens neemt ineens een fikse sprong voorwaarts, in ene op zn buik en een tandje komt door.

Baby af maar wel errrg leuk.

Ilona vertoond alle signale dat er een tandje aankomt maarre nog niets te voelen of te zien.

Had Jens voor signale en hoelang duurde die??

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Renaat,

Buiten het feit al zeker een maand enorm kwijlen eigelijk niks. Ja onrustig slapen overdag. Maar of dat door de tand komt. Bij Robbie zag ik altijd eerst dat er een gat in een tandvlees kwam om het maar zo te zeggen. En die zie ik bij Jens ook, als ik daar mijn nagel overheen ga voel ik de tand.

Robbie had er echt enorme last van, enorme poepluiers, rode wangen. Jens had wel net een luier tot aan zijn oksel. Dus wie weet.

Ja Jens gaat lekker. Gisteren rolde hij ook op zijn buik. Hij probeert ook zijn voetjes te pakken. Zat tot woensdag nog bij zijn knieen, nu pakt hij zijn enkels al. Dus eind volgende week zijn tenen haha.

Geplaatst

Erg leuk die ontwikkelingen, vind het helemaal geweldig.

Ja Ilona kwijlt ook heel veel, rode wangen en ja de ontlasting.

O ja wat ze dus ook erg doet is met alles wat ze kan vast pakken inclusief mijn vingers hard over haar tandvlees duwen, dr speen van de fles en speelgoed en de bijtring maar duwen over dr tandvlees en schuiven.

Ze probeerd echt vooruit te komen, maar lukt niet ze komt met dr kontje omhoog maar vakt opzij en wordt dan erg kwaad.

Geplaatst

hey meiden,

Wat gaat het snel met Ilona en ook met Jens.

Hier nog niet veel nieuws in ontwikkeling, alhoewel, jamillah kan nu rondjes om haar as draaien, nou dat is wel iets!!

Omdraaien lukt nog niet, en tandjes...tja, ze kwijlt enorm heeft bizarre poepluiers, flinke rode konen en duwt met alles wat ze om handen krijgt tegen haar tandvlees, maar ik voel nog niks.

Ze heeft van de week bedacht om glazen vast te houden en kijken of er iets uitkomt, hahaha:

Foto-TW67TOWF-D.jpg

Geplaatst

Wat een leuke meid is Jamillah toch en dat haar erg leuk.

Ik denk dat Ilona blonde krullen krijgt, ze heeft nu wel rondom haar en het eerste haar begint te verdwijnen en nieuw haar komt terug.

Het eerste haar was stijl, maar je ziet in het nieuwe haar dat het niet recht is zo kort als dat het nog is ( paar mm ) draait het al en je ziet goed dat het blond is.

Ik hoop ook echt dat ze krullen krijgt, vind ik zooooo leuk.

Vandaag voor het eerst gezien dat ze iemand kan "bespelen".

Ik zat met mn vader te praten en ze zat steeds nep te kuchen en als ze dat deed reageerde mn vader en begon gek tegen haar te doen wat zij erg leuk vond en begon te lachen.

Gingen we weer verder praten deed ze het weer, nep kuchen enz. steeds over nieuw en ja mn vader steeds reageren.

En ze had er een heel ondeugend gezicht bij, was wel erg leuk om te zien maar betekend ook dat we moeten gaan opletten om niet voor het karretje gespannen te worden. :sneaky:

Gast estrhalita
Geplaatst

Wat een dot met haar heeft Jamillah zeg. Jens heeft echt bijna niks haha.

Nou dames Jens heeft inmiddels 2 tandjes hoor. Zijn 2 ondertanden. Snel he.

Geplaatst

jeetje wat snel die tandjes!!!!! zal wel ff wennen zijn om te zien???

Wat gaat het toch allemaal snel ineens.

Liefs

Gast estrhalita
Geplaatst

Je ziet ze nog niet echt hoor, alleen de witte puntjes. Het begin is net door het tandvlees heen.

Gast estrhalita
Geplaatst

He Dames, waar zijn jullie. Het is wel erg stil hier zeg.

Nou Jens is een snelle, want zijn derde tand is aan het doorkomen. Hij heeft 2 ondertandjes nu (oke de puntjes alleen nog maar) en nu komt boven de hoektand door. Jaja hij heeft haast.

Voor de rest weinig te melden. Het fruit gaat super, alleen de groene groente lust hij niet.

En hij zit in de kinderstoel. Echter niet langer dan 5 minuutjes hoor want dat is echt genoeg momenteel

14597-5205495.jpg

Nou hoop snel van jullie te horen

Gr.

Es

Geplaatst

Hey Es,

Jeetje wat gaat Jens snel met tanden!!! Bij Jamillah nog steeds niks te voelen, zal nog wel even duren denk ik.

Wat leuk dat hij al in een kinderstoel zit! Wat gaat de tijd dan ineens snel he?!

Wil binnenkort ook de kinderstoel te voorschijn gaan halen, mja dan word de kleine meid dus groot, en daar heeft mijn moederhart nog moeite mee.

Ik heb al staan huilen toen ze in haar ledikant ging slapen en dus uit de wieg moest.

Misschien nog last van een restje hormonen?

Maar goed, hier gaat alles prima.

Zoals het er nu naar uitziet ga ik juni weer werken. Ik heb alle testen glansrijk doorstaan (hoogste score, even pochen hahaha) en morgen heb ik een gesprek met 1 van de teamleiders.

Als dat goed gaat heb ik 29 mei een introductie dag en vanaf 2 juni 12 dagen fulltime training.

We zijn nu dus als een idioot opvang aan het zoeken.

Het KDV waar we toen geinformeerd hadden had geen wachtlijst maar nu inmiddels wel, grrrrr.... We wachten nu dus op bericht hoelang die lijst is. Ik heb geen idee...

Tot die tijd wil mijn moeder gelukkig oppassen, want ik ga maar 24 uur werken, en hubbie werkt de ene week 7 dagen en de andere maar 2, dus dat moet goed komen.

Nja al met al vind ik het heel spannend, en eerlijk gezegd zie ik er ook wel heel erg tegenop om Jamillah weg te moeten brengen, maar het is zo'n leuke baan!!!!

Nou dat was het dan wel weer even voor nu, ik ga gauw slapen, morgenochtend naar CD en daarna mijn gesprek.

WISH ME LUKE!!!!!!

Liefs Diana

Geplaatst

Jeetje, het is hier wel erg stil he?!

Krijg het idee alsof ik tegen een muur aanpraat/schrijf:tongue1:

Nja, ik doe toch maar een poging.

Met jamillah nu bij het cb geweest, madame weegt 8055 gram en ik moet op haar gewicht letten. Maar hoe doe je dat bij een baby??? Ze krijgt maar 3,5 fles, half fruithapje en half groentehapje, en alleen bij de fles voor de nacht 2 theelepeltjes rijstebloem. Ik weet het dus niet.

De baan is inmiddels gelukt, krijg van de week te horen wanneer ik contract e.d. kan tekenen.

KDV is een heel ander verhaal. Waren er vorige keer nog geen wachtlijsten, nu zijn ze 1 tot anderhalf jaar! Maar goed, gelukkgi hebben we er 1 gevonden die in november al plaats heeft, dus dat is dan nog te overzien.

Morgen maar even verder informeren bij ze.

Nou dat was het dan wel voor nu.

Hoe gaat het met de rest????? Renaat, Es, Niki, Hilde, Pien en Mariek????

Waar zijn jullie toch????:sad11:

Liefs Diana

Geplaatst

Ja Ja hier ben ik :icon_geek:, ik lees wel steeds snel ff mee maar weinig tijd om een heel verhaal te typpen

Diana gefeliciteerd met je baan, ( het is mij eigenlijk wel ontgaan wat voor baan het is )

Ja hoe kan je een baby op zn eten letten, vind ik ook moeilijk, kruipt ze er dat niet gewoon af straks????

Met Ilona gaat het goed, we zijn wel bij de dokter geweest voor het spugen ( op verzoek van cb arts ) en de huisarts vind het niets om zorgen over te maken, kan gebeuren en gaat vanzelf over.

We gaan nu de overgang in van de kleertjes maat 68 naar 74 het wordt al echt een hele meid.

Ondanks de vele signalen van het krijgen van de tandjes is er nog niets te voelen en te zien.

Verder gaat het allemaal zn gangetje hier.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey Renaat,

Wat leuk om weer wat van je te lezen!

Gelukkig was er bij de huisarts niks om je zorgen over te maken.

Is het spugen inmiddels wel wat minder geworden?

Jeetje nu al naar maatje 74! Wat groeit Ilona hard! Jamillah zit nu in maatje 68, waarvan ze sommige dingen echt nog niet past!

De baan is er eentje bij nuon, ik ga daar op de nota-afdeling vragen van klanten beantwoorden. Ik kijk er ontzettend naar uit!

Liefs Diana

Geplaatst

Wat leuk dat je zo zin heb in je baan!!!!

Ilona past steeds met bovenlijfje eerder in het volgende maatje kleding dan de beentjes.

Ze is nu 65 cm en 7400 gram, bovenkleertjes beginnen sommige al te strak te zitten en gaan we langzaam over.

Liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

He Dames hier ben ik ook weer.

Diana laat het cb maar kletsen over te dik zijn. Bij Robbie zeurde ze ook altijd en nu is hij een slanke den hoor. Als ze meer gaan bewegen (lees kruipen, tijgeren, lopen etc) gaat het er vanzelf af en Jens een veel meer dan Jamillah. Zie hieronder

7.00 uur 210 water + 7 scheppen en 2 scheppen granenpap

9.00 uur potje fruit en 60cc water met een beetje diksap

11.30 uur 180 water + 6 scheppen

15.00 uur 180 water + 6 scheppen

17.00 uur potje groete en 60 cc water met 2 scheppen melk

19.00 uur 210 water + 7 scheppen en 2 scheppen rijstebloem

Hoe kun je nou opletten op het eten. Als ze nou zou snoepen?? haha.

Dus lekker laten lullen.

Jens is nu 68,5 cm en weeg 7,7 kilo. Boven draagt hij maatje 74 en broeken 68. Dat is altijd dat de broeken een maatje kleiner is. Of in ieder geval ik hoor het heel veel om me heen.

Diana nog gefeliciteerd met je baan. Super zeg.

He Renaat heb ik wat gemist met het vele spugen van Ilona?

Jens is van al zijn medicijnen af voor zijn reflux. En het gaat heel goed. Wel blijft hij nog Nutrilon AR voeding krijgen. Had van de week een pakje pyama papje opengemaakt en warm gemaakt voor hem, maar die voeding vindt hij veel te dun en wilt hij dus niet haha. Met de arts overlegd en hij mag gewoon de AR voeding houden. Eventueel kan ik het in de toekomst afbouwen.

Jens zijn tandjes ga je nu echt zien. Zo raar gezicht. Het omrollen van rug naar buik gaat nu ook heel goed. Heel af en toe kan hij ook terug rollen maar vaak niet. Zijn voeten heeft hij nog niet ontdekt. Hij is nog steeds verliefd op zijn handen.

Mijn trouwjurk is inmiddels al binnen. Zou pas rond 30 juni zijn, maar hij is er nu al. Zou het komen door de crisis dat hij er zo snel is? Afgesproken met de winkel toch pas 6 aug te gaan doorpassen want ja mijn lichaam veranderd nog wel.

Morgen en zonddag blijven we lekker thuis genieten van het mooie weer. Zal ik gelijk weer wat foto's maken en hier plaatsen.

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden