Ga naar inhoud

Hoe gaat het met je baby? en jou? enzo


niki

Aanbevolen Berichten

Hey Es, wat een mooi mannetje is het zeg!!!

 

Ja de beslissing sterriliseren wat moeilijk zeg, is wel zo definitief.

 

Ik ben zelf weer met de pil begonnen en weet niet zo goed wat ik er mee moet.

 

De pil is eigenlijk ( op condoom na ) de enige oplossing voor ons maar daar kan ik eigenlijk niet tegen, heb de klachten alweer. en een 2e weet ik niet of ik dat wil en kan.

 

Ik moet de 20e voor nacontrolle naar de gyn en moet ook eerst weer verder met baarmoederhalskanker onderzoek, daar waren we ook mee bezig toen ik zwanger werd en daar mag je dan niet mee verder. (ik had steeds onrustige cellen bij mn uitstrijkjes en ze hadden ook hapjes uit mn baarmoederhals genomen en daar was het ook niet helemaal goed)

 

 

 

Diana, die uitslag had Ilona ook en dat schijnt iets met hormonen te zijn, gaat weer vanzelf over.

 

 

 

Ik heb ook niet zoveel tijd als ik zou willen, maar vind het wel fijn om te blijven berichten met elkaar!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 306
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Renaat, had geen idee dat het een hormonenkwestie was! Maar ben nu weer gerustgesteld, dank je.

 

 

 

Hier gaat het nog steeds goed. Ukkiepukkie slaapt veel, en pakt de borstvoeding om de 4/5 uur, dus ik moet bekennen dat ik eigenlijk best aan alles toekom. Maar hierbij moet ik zeggen dat hub nog steeds thuis is (ziektewet) en dat voorlopig ook nog wel blijft. Ik heb het dus eigenlijk wel heel luxe op het moment.

 

 

 

Enige minpuntje is dat Jamillah de laatste dagen steeds voeding opgeeft (heeft ze nog nooit gedaan, geen druppel) en ze heeft 's nachts donkergroene ontlasting en overdag is het normaal van kleur maar is het zo dun dat het overal dwars doorheen komt, en dat elke keer na de voeding.

 

Vind haar dan zooooo zielig......heerlijke (denk ik) voeding gehad, maar daarna spugen en alle kleertjes volpoepen. Hoop dat het snel overgaat of minder word!

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh meiden, als ik jullie verhalen zo lees heb ik er zoooooo´n zin in... heb het wel gehad met zwanger zijn en wil gewoon lekker met mijn baby in de weer!

 

 

 

En wel ervan genieten hoor, het gaat zo snel dat eerste jaar! Dat heb ik van de vorige keer wel geleerd en dat ga ik nu dus ook echt anders proberen te doen...

 

 

 

Jullie ook allemaal de beste wensen met veel geluk en gezondheid voor jullie gezinnetjes!

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Diana, groene ontlasting kan een teken zijn van spruw... Zou het toch even navragen bij je huisarts of een lactatiedeskundige. Verder fijn joh dat ze zo om de 4 a 5 uur komt. Dat opgeven kan ook komen omdat ze dan teveel honger heeft en dan in 1x teveel krijgt. Of een paar keer tussentijds stoppen en even een boertje laten laten, of even laten bijkomen als je bv. veel melk hebt. Of je kan ervoor kiezen om haar overdag om de 3 uur eten te geven, krijgt ze minder veel en kan ze het beter binnen houden. Wijsneus ik hè, maar door Charlotte weet ik nu veel van spruw en hoe vaak voeding geven enzo.

 

 

 

Ja Pien, fijn is het hoor, ondanks alle aanloopprobleempjes. Nog even wachten en genieten van je zwangerschap!!!

 

 

 

groetjes niki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Dames een vraagje, hoe gaat het met jullie wond van de keizersnede?

 

 

 

Mijn wond ziet er prima uit, ik kan ook echt weer alles, maar alleen kan ik niks aan. Broeken doen pijn, onderbroeken doen pijn.

 

 

 

Ik hoor graag jullie ervaringen.

 

 

 

Es

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hele goeie vraag Es, ik wilde het ook vragen aan jullie.

 

Hier hetzelfde, opzich kan ik alles maar draag nog steeds grote onderbroeken voor mn wond ( die is heel netjes genezen ) maar meer om de plek er omheen.

 

heb ook nog een heel plek waar ik geen gevoel heb, nou heb ik gehoord dat dat gevoel nooit meer terug komt??!!!

 

De huid is er ook nog heel gevoelig, als ik Ilona vast heb en ze trappelt dan trappelt ze vaak er tegen aan en dat is nog wel erg gevoelig en als ik s'ochtends opsta en heb op mn rug gelegen doet het ook zeer.

 

Ik vind het tegenvallen het genezen van een keizersnee.

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

O ja, en ik heb nog steeds geen gevoel wanneer ik moet plassen, ik merk het pas als ik een bepaalde pijn in mn buik krijg en dan had ik allang moeten plassen, ben erg benieuwd of jullie daar ook problemen mee hebben.

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog wel last van de keizersnede, maar voor mij is het natuurlijk wel veel minder lang geleden.

 

Wond is op 1 plekje na goed genezen, maar onderbuik is pijnlijk. Precies een streep van mijn schaambeen naar mijn navel rechtomhoog doet steeds zeer en voelt beurs.

 

Verders kan ik ook nog geen gewone broeken aan omdat het teveel op de wond drukt. Maar goed ik heb weinig te klagen want het is pas 4 weken geleden!

 

Eind januari moet i kvoor controle naar de gyno, ben erg benieuwd wat ze te zeggen hebben.

 

 

 

Niki: Dank je wel voor je tips! Spruw kan ik bij ukkie niet ontdekken, en denk ook niet dat dat het is. Laat haar nu wel met tussenpauzes eten en dat gaat veel beter. Arme kind kreeg echt een overdosis melk in 1 keer binnen kwam ik achter, oeps!

 

Ik geef haar nu overdag elke 3,5 a 4 uur (wanneer ze komt) en 's avonds geef ik haar om de 2,5 uur (dan wil ze ook echt) ze spuugt dan niet meer en het komt met badtijd dan ook beter uit, dan is haar maagje niet zo vol. "s Nachts komt ze dan lekker om de 4 a 5 uur, dus het gaat nu best lekker!

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Dat met dat plassen heb ik niet, maar god wat baal ik dat ik nog steeds mijn kleren niet aan kan. En ja die plek zonder gevoel heb ik ook en ook ik heb begrepen dat het gevoel vaak niet terug komt. Ik moet volgende week vrijdag naar de gyn dus we zullen wel eens zien, want ik kan toch niet eeuwig in mijn trainigsbroek met grote tenten blijven lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden,

 

 

 

Heel herkenbaar hoor, het duurt best lang voor je helemaal geen last meer van het litteken hebt, bij heeft dat wel een half jaar geduurd, en dan nog is het niet helemaal weg. Ik kan nog steeds geen lage spijkerbroeken verdragen waarvan de taille precies op de hoogte van mijn litteken zit.. Net of ik die nu aan kan.... hahaha... maar je snapt wat ik bedoel....

 

 

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

 

 

Wat een rust hier! Iedereen druk bezig met de kleine ukkies?

 

Hier gaat eigenlijk nog steeds alles heel goed.

 

Kleine meid slaapt goed, wel laat, om 0.00/0.30 en echt niet eerder, maar dan houdt ze het wel tot zeker 10.00 uit, met 1 voeding om 5 uur tussendoor. We kunnen nu dus nog lekker uitslapen, maar straks met werken worden deze tijden wel lastig.

 

Morgen moeten we voor het eerst naar het CB, ik ben super benieuwd, en vind het ook wel een beetje spannend!

 

 

 

Nou het blijft een kort verhaaltje vandaag want er komt zo nog kraamvisite.

 

 

 

Liefs Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Jeetje Diana ik ben zo jaloers op jou. Ik heb helaas geen slaper. Jens is momenteel echt een heel groot probleem. Huilt enorm veel (zou bijna gaan denken dat hij een huilbaby is), kan zelf niet in slaap vallen en na zijn nachtvoeding wil hij helemaal NIET meer terug in zijn eigen bed. Ik ben echt aan het einde van mijn latijn. Omdat Jens zoveel huilt gaat Robbie ook huilen. Ja gezellig hier hoor.

 

 

 

Donderdag ga ik een poging wagen bij de osteopaat. Misschien zit er toch iets niet goed, vrijdag moeten we op controle bij de KA en ook naar de gyn. Ik ga het bij de KA ook neerleggen. Zij kent ons heel goed ivm Robbie en weet ook dat Robbie een slaapprobleem heeft. Robbie loopt bij een slaapcentrum in Ede, dus ik was al op voordat Jens kwam. Maar dit kan echt zo niet langer. Heb vanmiddag zitten huilen van al die huilende kids.

 

 

 

Sorry dat ik niet op die roze wolk zit, maar ik weet het echt niet meer. De een zegt laten huilen en na maximaal een week kan hij wel zelf in slaap vallen, maar ik trek dat niet. Vandaag heeft hij gehuild van 7.30 tot 12.00 uur. Alleen na de voeding was hij een halfuurtje stil. Om 12 uur sliep hij tot 13.30 uur en heeft daarna gehuild tot 17.30 uur. Nu slaapt hij. Dus je snapt wel dat ik op ben.

 

 

 

O sorry hij begint weer te huilen nu, net nu ik Robbie in bad moet doen. Jan is op een cursus dus sta er even alleen voor. Ga gauw Robbie in bad doen, daarna Jens en dan maar hopen dat Jan snel thuis komt.

 

 

 

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje es, wat vreselijk! Dat klinkt echt zwaar! Ik hoop echt van harte dat de osteopaat wat voor jullie kan betekenen, ze kunnen soms echt het verschil maken.. Meis, sterkte ermee, ik denk aan je! Kan er niet af en toe iemand even oppassen zodat je even kunt opladen? Je moet ook aan jezelf denken hoor, je hebt een grote operatie gehad en je lijf moet daar ook van herstellen....

 

 

 

Liefs Pien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Esther,

 

Heel veel sterkte meid!! Ik kan zo met je mee janken, herken het machteloze gevoel meteen.. Ik heb ook wat uurtjes meegehuild toendertijd..

 

 

 

Misschien idd een goed idee van Pien, om ze even een middagje of nachtje te laten uit logeren?

 

Al vond ik dat zelf toen heel moeilijk.. (heb het ook niet gedaan)

 

 

 

Hopelijk kan de osteopaat wat voor je, voor jens, doen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Es wat voel ik mij nu lullig! Loop ik hier te zeuren dat onze ukkie tot 10 uur uitslaapt, terwijl Jens helemaal niet slaapt. Sorry, het was niet gemeen bedoeld hoor!

 

Ik hoop dat het snel wat minder word, en misschien is het inderdaad een idee om even een middagje oppas te zoeken en zelf even lekker te slapen?

 

 

 

Heel erg veel sterkte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaba,

 

 

 

Diana, leuk dat je zo heerlijk kunt genieten van Jamillah. Nog niet wakker liggen van het "terug gaan werken"....

 

 

 

Es, wat vreselijk voor je. Ik zou ook gaan voor de optie om ze even ergens te laten logeren. 1 nachtje doorslapen kan voor jou al een wereld van verschil maken. Of even er tussenuit in de namiddag of zo. Ik weet dat dat veel makkelijker gezegd is dan gedaan maar je bent niet superwoman dus je kunt het niet blijven trekken vrees ik.

 

Ik neem aan dat de KA (is dat kind en gezin? zo noemt het in BE) je ook advies kan geven?

 

Heel veel sterkte meisje... Ik hoop dat het snel betert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

He Diana, voel je niet schuldig zeg. Lekker toch dat je zo'n makkelijke meid hebt.

 

 

 

Sofie KA staat voor Kinderarts in het ziekenhuis. Omdat Jens in het ziekenhuis 4 dagen heeft gelegen na de geboorte zijn we onder behandeling in het ziekenhuis.

 

 

 

Vannacht is het super gegaan. Na zijn fles van 23 uur bij ons in slaap gevallen en om 23.30 uur naar zijn eigen bed. Lekker geslapen tot 5 uur en toen een fles. Even bij mij gelegen en om 5.45 uur in zijn eigen bed geslapen tot 8 uur. En vandaag is hij super lief en huilt bijna niet. Raar toch he die kindjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Es, wat verschrikkelijk dat Jens zo huilt.

 

Wat heerlijk voor je dat ie een nachtje door geslapen heeft.

 

Hoop dat het zo blijft.

 

 

 

Ilona slaapt heel goed, na het laatste flesjes van ongeveer 23.00 slaapt ze tot de volgende ochtend verschillend tussen half 7 en half 9.

 

Ze slaapt alleen bijna niet op bed tussen de 1 na laatste en laatse flesje.

 

 

 

Liefs Renaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

 

 

Hier weer even een update. Het gaat nog steeds hartstikke goed.

 

Jamillah gaat echt super! Bij het CB was alles in orde, ze was alweer 55 cm en 5055 gram, niks mis mee dus.

 

 

 

Borstvoeding gaat wel wat minder. Er komt vrij weinig uit, dus ik voed haar bij met flesvoeding. Beetje teveel stress gehad de afgelopen dagen. Maar gelukkig is het wat rustiger, en ik merk dat de voeding weer op gang komt.

 

 

 

Hier nog even wat foto's van onze kleine meid.

 

 

 

Liefs Diana

 

 

 

Foto-4UBIXJSM.jpg

 

 

 

Foto-YCAJIWBN.jpg

 

 

 

Foto-OE8QAUGU.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Diana, wat een kanjer en een bos met haar zeg. Fijn dat het allemaal zo goed gaat.

 

 

 

Hier gaat het wel. We hebben goede dagen en hele slechte. Laatst ging het 2nachten super, maar vannacht hebben we weer de hele nacht opgelopen. Onze vent heeft namelijk Reflux en kokhalst zich wat af en doet dat vooral 's nachts. Ook zijn wij allemaal verkouden en Jens dus ook.

 

 

 

Vanmiddag even voor de zekerheid naar de huisarts en hem weer helemaal na laten kijken.

 

 

 

O ja de bruiloft krijgt nu een beetje vorm. We hebben een optie op trouwdatum 18-09-09. Mooie datum he. We gaan trouwen in Diergaarde Blijdorp onder het toeziend oog van de haaien. haha.

 

 

 

Nou ga gauw verder, Jens huilt weer eens en tot gauw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh, Jamillah, wat een heerlijk meisje!! En, ja ik moet het ook even zeggen... dat haar!! Wat leuk zeg!

 

 

 

Esther, je hebt vast het bedje van Jens al hoger staan aan het hoofdeind?

 

Len had ook last van reflux en kreeg hier zantac voor, van de huisarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

KOm net uit het ziekenhuis met Jens. HIj heeft namelijk lichte verhoging en als je onder de 8 weken oud bent dan mag je geen verhoging hebben. Nou gelukkig mankeert hij niks, alleen een beetje verkouden. Ook het reflex verhaal besproken en we gaan nu volledig over op AR voeding en over 2 dagen weer even bellen met het ziekenhuis om te kijken hoe het gaat. Wordt vervolgd dus en inderdaad het bedje staat hier ook scheef. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden