Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ik denk dat het heel goed is geweest om alles wat je misschien eigenlijk wel wist en dacht, nu uitgesproken te hebben en vooral om dat met zijn tweeen te doen, zodat jullie weten wat jullie voelen en dat het logisch is allemaal.

Ik vroeg me nog af: heeft je man ook gepraat?

Caroline

Geplaatst

Ha ha ja die had in het begin het hoogste woord. Het is een babbelaar hoor een echte kletskous, maar dit is toch anders. Hij zei voor mij niks nieuws. Wij hebben alles met elkaar al besproken. Maar bevestiging van een beroeps vond ik wel fijn.

In dit hele traject zit gevoel en verstand niet op 1 lijn. Nu weten we in ieder geval dat we samen goed bezig zijn en dat alles wat we nu voelen en denken "normaal" is.

Geplaatst

wat goed om met iemand te praten! Wij hebben na mijn laatste operatie ook rust genomen. Zat niet lekker in mijn vel. Gevoel dat je wel van jezelf houdt maar niet van je eigen lichaam??? Zoiets... nu gaan we omdat ik me weer super voel in september kijken of het nog zin heeft. ben er zo mee bezig momenteel.

Essie

Geplaatst

Pfffffff wat een rotdag zeg. Heftige huilbuien van verdriet en boosheid. Het gesprek heeft toch heel toch best veel los gemaakt.

Morgen weer werken en heb er gewoon helemaal geen zin in. Wil eigenlijk alleen maar rust.... Beetje afleiding is ook goed natuurlijk.

Hopelijk heb ik morgen een betere dag, daar ga ik maar gewoon van uit.

Geplaatst

He getsie Sandra. Kun je je niet ziekmelden, even de tijd voor jezelf nemen om deze reactie te verwerken. I.p.v. weer afleiding te zoeken? Het is wel heel erg eng, om zo in je boosheid en verdriet te zitten, maar het moet er toch wel uitdenk ik. Lastig hoor. In ieder geval veel sterkte en een dikke knuffel!

Geplaatst

Sandra wat fijn dat het gesprek met de psycholoog zo goed gegaan is...en henne heeft het al mooi verwoord...dus ik sluit me hierbij aan....

Hoe voel je je vandaag? ben je toch gaan werken ondanks dat je zo'n slechte dag hebt gehad gisteren? misschien dat je vandaag ook al egoïstisch had kunnen zijn en even tijd voor je zelf had kunnen nemen...afleiding is natuurlijk altijd fijn...maar omdat je al met zoveel emoties zit...in elk geval heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou en je vriend!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hiephoi, we hebben volmondig groen licht. Recepten en schema gaan vandaag nog op de post! Of we dan wel of niet komende maand beginnen moeten we nog over nadenken. Ook even overleggen op mijn werk. Helaas mis ik net mijn teamcoordinator, ik werk maandag voor het laatst, zij is er dinsdag weer....maar ik heb net besloten dat ik haar dinsdag gewoon even bel. Voor de bruiloft hoeven we het niet uit te stellen. Een deca prik savonds is nou niet zo'n probleem. He, ben opgelucht en blij!

Geplaatst

Henne wat een goed nieuws en wat een doorzettingsvermogen hebben jullie.

Ik heb daar echt bewondering voor!

Wanneer begin je nu met spuiten?

Volgens mij wordt september een drukke maand, heel veel van aug. stromen alweer door naar september.

Geplaatst

Als we nu gelijk doorgaan (en er plek is) dan zouden we rond 19 augustus starten. Met een kort schema, dus 30/31 augustus dan de punctie.

In Voorburg moet je bellen op je 1e cyclusdag en dan hoor je smiddags of er plek is die maand. Dus helemaal zeker ben je nooit, tenzij je al een maand op de wachtlijst staat want dan heb je voorrang.

Ik vind het sowieso erg druk op het forum als ik het vergelijk met een jaar of twee jaar geleden, toen ik hier net kwam. Goed dat zoveel mensen eht weten te vinden, triest dat zoveel mensen het nodig hebben.

Geplaatst

Misschien brengt dat wel geluk starten op je trouwdag, speciale datum.

Heel bizar als je weet hoeveel mensen er bezig zijn met behandelingen. Wij zijn daar heel open over geweest en steeds meer mensen komen dan ook uit de kast, om het zo maar even te verwoorden. Ook als je mensen met maar 1 kind ziet of tweelingen denk je automatisch of die ook in de molen hebben gezeten of nog zitten.

Als je dan jou verhaal doet doen hun dat meestal ook en merk je dat je gevoel klopt.

Bizar!

Geplaatst

Mooi zo, goed nieuws Henne! Zet 'm op... En zo zie je maar, komt tijd, komt raad. Waar je aanvankelijk (plannings-)problemen zag, zie je nu de oplossingen en vallen alle puzzelstukjes op hun plek.

Ik hoop dat jullie snel weer kunnen starten, meid. Op naar die zwangerschap!!!

Geplaatst

Henne dit is fantastisch nieuws!!!!!!!!!! Nu op voor een kleine, wie weet kort na jullie huwelijk eindelijk een zwangerschap!!!!!!!!!!!!!! Daar drink ik er eentje op, oh nee ben nu volledig onthouder, nou een appelsapje dan maar.

Mijn dag was gelukkig een stuk beter dan gisteren. Heb lekker gewerkt, wel wat hoofdpijn nog en mijn vriend was al thuis toen ik aankwam. Die had wat uurtjes opgenomen. Dus was gelijk gezellig toen ik thuis kwam.

We gaan zo lekker ergens wat eten, want daar hebben we zin in!!!!

Bedankt voor jullie knuffels en er natuurlijk een terug voor jullie allemaal

:hugg:

Geplaatst

@Henne,

wat een geod nieuws, geweldig, de nieuwe energie spat van het scherm!

@Sandra,

goed dat je zo´n goed gevoel hebt over dat gesprek dat je hebt gehad en herkenbaar dat het er erg inhakt, er komt zovel boven!

iedereen zit hier even in de wachtfase maar gelukkig met de goede vibes zeg maar...

allemaal veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Ik lees de laatste tijd regelmatig dat iemand de vreselijke beslissing heeft moeten nemen om te stoppen......Nu Nirak weer na 10 jaar!!!!!! Wat is het toch ontzettend oneerlijk en beangstigend deze berichtjes te moeten lezen........

Dit maakt de stijdlust weer hevig, kan er zo boos om worden, het is zo oneerlijk zo........ ??????? ja wat kan ik er eigenlijk nog van zeggen. Wat een verdriet hebben die forumleden zeg.

Nu hoor ik ook net dat een meisje uit Friesland 3 baby's heeft gedood en verstopte ze in een koffer grrrr.... ik hoop dat ze nooit geen kindjes meer kan krijgen!!!!

Geplaatst

Ja vreselijk vind ik dat. Naast alle zwangerschappen ook steeds vaker stellen die dat gevreesde eindstation bereiken. Verdrietig, oneerlijk en ook vreselijk confronterend en beangstigend.

Geplaatst

Pfffff wat een spanning voel ik weer in mijn lijf.

Ga straks foliumzuur halen om weer mee te beginnen. Van de week ligt de koelkast ook weer vol met spuiten dus het komt steeds dichterbij. Nog een strip van de Pil halen en dan is (bijna) alles in huis.

Heb er weer zin in en ben bang tegelijk, kan niet beschrijven welke de boventoon voert. Laat ik het maar houden op gezonde spanning!!!!!!!!

Ben bijna pauze meisje af. Ik voelde me hier veilig, wist waar ik was. Straks gaan we het onbekende ( nou ja onbekende ) weer tegemoed. Beter kan ik zeggen het onzekere. Onze laatste kans, onze laatste hoop.

Met alle hulp om me heen zou dit echt een heel gewenst en geliefd kindje worden.

Ik ga samen met mijn beste vriendin de behandeling in, zij start een weekje eerder. Dus zijn we samen aan de spuit, samen aan het wachten en hopelijk samen aan het juigen en zwanger zijn. Daar heeft zij al verschillende dromen over gehad. Dat we samen tegelijk zwanger zijn, die droom moet gewoon uitkomen deze keer.

Ben lekker 2 dagen vrij, begon al weer goed met hoofdpijn. Ga straks weer naar mijn petekindjes toe. Vanmiddag even oppassen want mama moet even weg en lekker met hun hond knuffelen. Het leven is zo ook heel mooi maar moet straks gewoon nog mooier worden!!!!!

Fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

@Henne,

Wat geweldig dat jullie weer mogen starten! Ik gun het je zo van harte en hopelijk kom je straks ook met zo fantastisch nieuws als Mart! Daar gaan we voor.

Zelf zullen wij onze 5e poging pas in december beginnen. We moeten even doorsparen & tegelijk een rustperiode voor mijn lijf. Ik merk dat ik eventjes alles weer los wil laten. Ik hoop met de rustperiode straks beter in mijn vel te zitten.

Alles al geregeld voor jullie grote dag? Nog een week te gaan dan stappen jullie in het huwelijksbootje wibelspannend! 2010 blijft hoe dan ook een speciaal jaar voor je en hiermee wens ik jullie een hele mooie onvergetelijke dag toe!

groetjes,

roestvlek

Geplaatst

he Henne, wat een super nieuws...dus je begint gewoon op jullie trouwdag met spuiten...moet een speciaal gevoel zijn en ik hoop ook een heel goed teken...want die dag is er natuurlijk alleen maar positieve energie om jullie heen, pik al die energie in en gebruik de energie voor jullie poging!!! en dan waarschijnlijk 1,5-2 weken daarna de punctie...spannend!!!!

Roestvlek...nog een paar maandjes wachten...hoop met je mee dat je dan ook weer beter in je vel zit!!!

hoor eigenlijk niet meer thuis hier...maar toch kijk ik regelmatig nog in dit hoekje omdat ik toch met sommigen van jullie al eerder gewacht heb op een ander wachtbankje...

morgen hebben wij onze 2e fm...tot nu toe 5 follikels, waarvan eigenlijk 2 onder de 10 mm en 3 erboven (1 x 10-11 mm, 2 x 13-14 mm)...hoop dat die andere twee ook nog gaan meedoen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hai meiden,

Vandaag even met mijn werk gebeld. Mijn teamcoordinator kwam vandaag pas terug met vakantie terwijl het juist kijn eerste vrije dag is. Haar het dilemma voorgelegd: nu gelijk met ivf starten betekent dat ik een tweedaagse summerschool van werk ga missen. Zij zag ook wel dat dit richting eht MT moeilijk wordt, maar zei letterlijk 'het zou ook raar zijn als je moet wachten vanwege zoiets'. Donderdag heeft zij overleg met onze manager en dan overlegt ze het voor me, lief he. Hoef hem dus (nog) niet zelf te bellen. Eind van de week weet ik dan dus of ik me eind augustus aan kan melden en dan hangt het maar net van de wachtlijst af.

Merk wel dat ik zelf toch graag snel door wil, ook al is het eigenlijk knap onhandig met trouwen, werk en ook nog een lopende sollicitatie....timing is altijd perfect he met zoiets haha.

Meiden, ik hoop dat de pauze jullie goed doet.

Henne

Geplaatst

Hoi meiden,

Ben sinds een lange tijd weer eens op het forum aan het lezen...na een flinke pauze, denk ik toch deze of volgende maand weer te beginnen, nog niet echt "zin" en erg aan het wikken en wegen waar we de laatste poging gaan doen. Inmiddels wel een gesprek gehad bij de HA maar daar kan niets mee, wel binnenkort weer naar het ZH voor een gesprek.

Wat is wijsheid...blijven of toch naar een ander ZH

Dus voorlopig nog maar aansluiten bij de pauze meisjes...zitten nog wat "oude" bekenden tussen ook....eigenlijk is dat heel jammer natuurlijk

Geplaatst

Henne,

Als ik zelf niet in een dergelijke situatie zou zitten zou ik zeggen dat ivf voor gaat. Geen tijd te verliezen...

Wel heel aardig van je teamcoördinator dat ze al het een en ander gaat overleggen met je manager. Er gaat vast een goede oplossing komen.

Maar bij mij komt eigenlijk ook alles tegelijk en ik heb zelf nu niet in de hand.

Onze gemeente gaat per 1 jan. 2011 fuseren met 4 andere gemeenten en we hebben allemaal in moeten schrijven op 2 of 3 functies.

Mijn 1e voorkeur is nogal ambitieus, dus de kans was vrij groot dat ik zou worden uitgenodigd voor een gesprek.

Dit is nu ook het geval en ik ben uitgenodigd voor volgende week donderdag.

De eerste week van september moeten alle poppetjes op de plek zijn gezet, dus uitstel van het gesprek zit er eigenlijk niet in.

Maar mijn god, wat als ik dan middenin m'n miskraam zit en niet te vergeten de emoties die daar bij komen kijken. Ik ben natuurlijk momenteel lang dezelfde persoon niet die ik anders ben.

Leg dat maar 's uit aan totaal onbekende personen die niks met m'n privé situatie te maken hebben en die straks een labiel figuur voor zich zien zitten...

Wel moeilijk hoor, want het gaat wel over m'n toekomst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden