Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Elvira, ik wens je super veel geluk. Hopelijk lukt het hé. Ik geloof ook nog altijd dat het natuurlijk wel eens prijs zou kunnen zijn maar ja bij ons gaat het moeilijk eens je in de mmm zit. Dan moet je al echt tijdje pauze nemen. Ik duim voor jullie dat je voor einde juni een bollend buikje hebt !

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Lucky en sophie

Ja ik hoop ook dat het gewoon lukt,want zulke behandelingen zijn best wel pittig,Maar ik hoop dat het voor jullie ook mag lukken en dat 2009 een heel goed en fijn jaar mag worden voor ons allemaal!!!!!!!

Liefs Elvira

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik heb ook (verplicht) een pauze genomen. Zoals enkele weten heb ik een infectie opgelopen tijdens de punctie van mn 1ste ivf behandeling. Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen en ben 2 keer geopereerd. Ik ben behoorlijk ziek geweest, en heb vanaf juli tot eind van het jaar pauze genomen om weer te herstellen. Vorige week heb ik samen met mijn fertiliteitarts weer een planning gemaakt voor poging 2. Jammer genoeg zal dit weer een extra spannende tijd worden. Ik heb namelijk grote kans dat ik weer een infectie krijg. Aangezien ik maar 1 eierstok heb, waar ik ook nog eens 3 operaties en een infectie aan gehad heb, ziet die er al somber uit. Ik moet me goed beseffen waaraan in begin, en welke riciso's ik neem. Dat was het advies. En toch ga ik ervoor, ik riskeer mn eigen gezondheid voor een kind, en nou maar hopen, duimen en bidden dat het gaat lukken!!.

Ik ben blij dat ik een adempauze genomen heb. Ik heb mn verdriet deels een plekje kunnen geven, ik ben leker 2 keer met vakantie geweest, en praat nu met een psycholoog en dat is heel fijn. Nu kan ik met een positieve gevoel weer verder, en maar hopen dat ik zwanger word.

Voor alle meiden, heel veel succes, zet hem op!!:bye::blob6::clap2::thumbup:

Liefs Luna

Geplaatst

Hey Luna, wat een verhaal... je eigen gezondheid riskeren, ik weet het niet ... Soms vraag ik me dat af, hoe ver we moeten gaan voor onze kinderwens.

Blij dat de pauze je goed heeft gedaan! Dat heeft je tijd gegeven om een en ander op een rijtje te zetten waarschijnlijk en idd je gevoelens te plaatsen.

Ook een psycholoog heeft denk ik echt een goeie impact, ik ga ook bij een therapeut maar we hebben het nu bewust op zeer laag pitje gezet omdat ik al heel goed bij mezelf kan aanvoelen waar het probleem zit en wat ik moet doen om er bovenop te komen maar het is fijn om achter de hand te hebben.

Wanneer ga je starten?

Ik wens je veel sterkte en veel veel geluk

Sofie

Geplaatst

Hi Luna,

Wat een verhaal zeg! Ik wens je alle geluk van de wereld toe!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hoi Luna,

Zonder oordeel... ik wens je alle succes van je wereld.

Nadat ik overstimulatie kreeg bij IVF 1 ga ik nu toch ook weer voor IVF 2. Risico's zijn wel kleiner nu de artsen weten hoe ik op de hormonen reageer en deels is medicatie aangepast, máár risico is ook niet 0... Toch heb ik het goed overdacht en wil ik nog een volgende poging doen.

Hoe de risico's bij jou liggen weet ik natuurlijk niet en het is jouw afweging.

Uiteindelijk geldt toch écht voor ons allemaal dat IVF niet zonder risico's is.

Ik vind het ook een lastige... Hopen dat je er een beetje goed doorrolt.

Sofie, goed om te lezen dat je zelf aardig inzicht hebt in wat wel/niet voor je werkt. Dan is een vangnet prettig, maar red je het een heel end zelf!

Geplaatst

Hi Meiden,

Nou mijn "pauzetijd" is nu ook weer afgelopen.

Gisteravond is de menstruatie doorgezet en we gaan deze maand beginnen met onze 1e (hopelijk laatste) cryo terugplaatsing.

Straks even het ziekenhuis bellen en dan moet ik op dag 11/12 urine opvangen (3x per dag). Op dag 13 gaan we een echo maken om te kijken hoe ver ik ben en dan misschien prenyl spuiten, maar dat hoor ik dan.

Geplaatst

Hello meiden,:shifty:

bedankt voor jullie reacties!! Eind februari staat de punctie gepland, vandaag heb ik voor 4 weken (hopelijk de laatste keer) lucrindepot gehad. Van hieruit ga ik met menopur stimuleren...spannend!!

Als ik denk aan de risico's dan wordt ik erg verdrietig en voel ik me erg rot. Daarom probeer ik er zo min mogelijk aan te denken. Probeer nu zoveel mogelijk positief te blijven.

Veel Liefs, Luna

Geplaatst

Hai Luna,

Wat een moedige beslissing.Ik weet hoe moeilijk het is om zo'n beslissing te nemen. Bewust de kans lopen om je gezondheid een opdoffer te geven. Bij jou nog meer dan bij mij trouwens. Mijn chronische vermoeidheid verergert enorm door de hormonen, maar ik weet inmiddels dat ik - na maanden- wel weer op niveau kom. Enige dat dan echt schade oploopt is uiteindelijk m'n carierre, nou ja die stelde toch al niet veel voor ;-) En vergeleken bij je lijf al helemaal niet.

Heel veel sterkte en blijf bedenken....het zijn risico's, het hoeft niet te gebeuren. Probeer te focussen op de kans dat het goed gaat. Dat je geen ontsteking krijgt en straks zelfs zwanger kan zijn! Hou je taai!

Henne

Geplaatst

Ook ik heb even pauze gehad na de eerste mislukt icsi poging. Wat een emoties komen er dan naar boven. Ik die altijd vrij nuchter is en veel kan relativeren kon het even niet meer opbrengen. In de laatste wacht week vorige maand moest ik op kraam visite bij een collega en ja eerst nog een cadeautje kopen samen met 2 andere collega's. Midden in de winkel lopen de tranen over mn wangen, daar stond ik dan in een winkel waar ik eigenlijk het liefst een kleinigheidje voor mezelf zou willen kopen...

collega's waren heel lief en hebben me naar huis gebracht en ja hoor thuis gekomen werd ik ongesteld.... Ben een week thuis geweest om even tot mezelf te komen en om het een plekje te kunnen geven.

Het gevoel dat je aan het afstrepen bent, eerste kans is voorbij. En dan ga je denken wat als het niet lukt wat als we niet iets moois van ons samen kunnen maken jeetje hoe zou ik daar mee omgaan.

Mijn man en ik hebben het heel fijn samen maar toch mist er iets.

Met mezelf aggesproken om het even uit mn hoofd te zetten lekker kerst te gaan vieren en het nieuwe jaar goed in gaan.

Nou dat is wel gelukt toch wel fijn om even niets met ziekenhuizen prikken echo's etc te maken te hebben.

Ben weer helemaal klaar voor een nieuwe ronde, woensdag hebben we weer een gesprek met de gyn, nieuw schema en evalueren hoe alles is gegaan.

Vind het wel weer spannend allemaal maar heb er ook wel weer zin in...

Nieuwe ronde nieuwe kansen!

Meiden voor jullie ook, succes en veel geluk gewenst!

Liefs Popje

Geplaatst

hoi luna, jeetje, echt alles is mogelijk he! dacht dat ik nu wel op de hoogte was van de risico's, maar had nog niet gehoord over infectie bij punctie.

de pauze is wel erg goed om te nemen. nu ik ook weer begin verbaast het me hoeveel ik alweer was vergeten!

x mamalou

• 2 weken later...
Geplaatst

Volgens mij is het pauze bankje al aardig leeg, maar ik ga ook over naar de lijst 'februari'! Het zaad was behoorlijk slecht, maar alles tegen elkaar afwegend gaan we door zoals gepland. Over twee weekjes gaat de eerste spuit Gonal F erin.

Voor de meiden die nog pauze hebben: geniet van de rust! Het kan je enorm goed doen.

Succes,

Henne

Geplaatst

mijn pauze is nu ook echt voorbij! gisteren de eerste spuit weer gezet!

opeens is een pauze van 2 maanden verdwenen en lijkt het of we nooit zijn gestopt met prikken :) alleen deze start ging me even wat makkelijker af dan bij de eerste poging.

henne, ik hoop dat bij jullie de pompoenzaadjes vruchten afwerpen!

x mamalou

Geplaatst

Mijn pauze time is ook weer zo goed als voorbij, wat gaat de tijd toch snel......

1 feb gaat de eerste deca prik er in ( in het vliegtuig) hahah.....

Ik hoop voor alle meiden die weer begonnen zijn, dat we nu allemaal zwanger mogen worden...

suc6 meiden

Geplaatst

nou, mijn darling ligt nu echt met griep op bed en heeft 38,9 graden koorts. zal je net zien. hij is bijna nooit ziek en nu net dat we zijn begonnen! hij heeft vanmorgen maar een paracetamol genomen en daarmee zakte de temperatuur met een halve graad. hoop maar dat het snel weer over gaat! het ziekenhuis vertelde gisteren dat het oke was, omdat de koorts alweer zakte, maar nu begint het weer. ik heb het ze weer gemaild en ik hoor straks wat ze ervan vinden.

x mamalou

Geplaatst

Hey Mamalou,

Ook al bevangen met t griepvirus! Veel beterschap!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Nou meiden,

dit is dan de laatste dag dat ik bij de pauzemeisjes hoor. Morgen is het zover, dan gaat de eerste deca er weer in. Vind het eigenlijk best spannend om weer te beginnen. Maar heb er reuze veel zin in, is dat gek?

Hopen dat het nu echt gaat gebeuren, het wonder is ons leven. Volgende week donderdag wordt ik 26, ik weet dat het nog helemaal niet oud is maar ik vind het stiekum toch best eng dat ik nu richting de 30 ga. Ik wil zo graag kinderen voor mn 30e, maar of dat gaat lukken blijft een misterie.

We wensen iedereen heel veel sterkte en succes die begonnen zijn of weer gaan beginnen.

Geplaatst

haha, ... zie wat je zegt hé meid... er zijn hier heel wat 30-ers :)

Ik hoop in ieder geval dat het lukt voor je.

Bij mij gaat het zin hebben op en neer, sommige dagen zijn slecht en ben ik boos en verdrietig maar soms ben ik weer hoopvol en blij met de actie...

hopelijk wordt februari voor ons allen een heerlijk vruchtbare maand !

Geplaatst

Hihi als de pompoenzaadjes vruchten afwerpen krijgen we misschien wel een kindje met rood haar. Of met een heel groot hoofd!! Sorry, beetje melig...

Mamalou baaaalen van de koorts! Hoop heel erg voor je dat het snel zakt en geen invloed heeft. Pfff, kennelijk is dit een riskante tijd van het jaar voor icsi en ivf. Maar het hoeft niet uit te maken he, het kan invloed hebben maar het hoeft niet.

Februari wordt wel lekker druk zo op het wachtbankje. Gezellig, maar ook eng, hoeveel van ons lazeren eraf en hoeveel kunnen juichen.....laten we de statistieken eens om zeep helpen en allemaal zwanger worden. Oke?

Henne (al bijna 34....zucht...)

Geplaatst

Ik ben akkoord :)

Januari was een heel erg slechte maande voor de wachtbank meisjes, laat ons duimen dat februari een toppertje wordt !

Geplaatst

HoooooHHHHHHHH Meiden, het was niet de bedoeling dat de 30plussers zich nu oud gingen voelen !!!!!!!!!!!!!!

maar ik had altijd voor mezelf gezegd dat ik voor mn 30e kinderen wilde, maar ja dat is niet te plannen is maar bewezen.

Geplaatst

Tja, meiden, ben al 37 :shifty: en hoop binnenkort ons hummeltje vast te kunnen houden! Het leven loopt niet altijd zoals je het in je gedachten hebt. Maar daar weten jullie ook alles van!

Groetjessssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden