Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Kris, daar had ik nou echt nog nooit van gehoord. Hoe zijn ze hier achter gekomen? Wel heftig, een operatie.

Ik ben zelf niet aangekomen van de behandeling, val er juist door af. Moet dus m'n best doen om die twee kilo er weer aan te krijgen, voor sommigen de omgekeerde wereld, maar het kan echt net zo moeilijk zijn.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heftig hoor Kris. Maar begrijp ik het nou goed dat er dus door deze operatie een grotere kans is op een zwangerschap?

Ik ben ook ongeveer drie kilo aangekomen tijdens de 1e behandeling maar ik wil mezelf niet voor de gek houden, heb ook wel een beetje meer gesnoept. Ik ben ook van plan om voor de volgende behandeling die drie kilo er in elk geval weer af te hebben. Ik heb een bloedje hekel aan sporten maar ik moet nog even wat verzinnen wat effectief is. Ik heb me ook voorgenomen om heel gezond te gaan eten etc voor de komende behandeling. Tijdens de wachtweken kreeg ik de 1e behandeling buikgriep en ondanks dat men zegt dat dat geen kwaad kan wil ik dat gaan voorkomen, voor zover dat mogelijk is.

Succes donderdag, houd ons op de hoogte. Ik ben erg benieuwd

Henne, het zal voor jou idd lastig zijn om aan te komen, mijn zus heeft dat ook. het is wel de omgekeerde wereld zeg...ik strijd al mijn leven lang tegen de kilo's!!

groet,

esther

Geplaatst

Henne, wat raar dat je omgekeerd reageert op de hormonen. Lijk me een meer aangenaam opdracht om aan te komen dan afvallen :) Ook begrijp ik dat het misschien net zo lastig kan zijn.

De vocht in mijn buikholte is al langer bekend maar men dacht eerst dat het een cyste was, maar het is mijn eileider die verstopt en de vocht vasthoudt.

Wij waren eigenlijk blij en opgelucht toen we de diagnose hoorden want het kan idd de oorzaak zijn en als dit probleem opgelost is dan hebben we grotere kans bij de 2de poging.

Daarbij ik ben blij dat het is de "hardware" en niet de "software" die stuk is want liever een operatie dan allerlei extra hormoon behandelingen met vervelende bijwerkingen. De stimulatie en de bevruchting ging vlekkeloos en onze emmies waren altijd van uitstekend kwaliteit en dat vind ik meer belangrijk.

Geplaatst

Ik val vooral af doordat ik misselijk word van de hormonen en dus wat moeilijker eet. Bovendien heb ik snel last van mijn darmen (prikkelbare darm in lichte vorm), waar hormonen ook niet echt positief op werken. Vanwege die darmproblemen eet ik helemaal geen suiker, geen lactose en weinig vet (vaak vis ipv vlees) en ik drink geen koffie, thee en alcohol. Vandaar dat aankomen ook niet makkelijk is.

Van de pil destijds kwam ik wel iets aan, een kilo of drie denk ik. Vond ik wel lekker, beetje meer gevuld :-) Als ik nu twee kilo afval zie ik er gelijk zo ziekelijk uit met zo'n smal koppie, geen gezicht. Maar eerlijk is eerlijk, over mijn maatje zul je me niet horen klagen.

Kris, ik kan me voorstellen dat je toch wel 'blij' bent met deze diagnose. Het is iets waar wat aan gedaan kan worden en wat straks evt. je kansen vergroot. En idd tijdenlang hormonen met bijwerkingen ed is helemaal niks. En je bent toch al aangewezen op ivf, dus wat dat betreft maakt deze operatie niet veel uit. Toch is het wel een flinke ingreep lijkt me.

Geplaatst

Hier ben ik weer. Helaas lijkt het volgende poging niet meer lukken voor de zomer vakantie:(

Vorige week donderdag hadden we een echo /gesprek bij gyn. 2 dagen ervoor heb ik heel toevallig een ovulatietest gedaan en naar mijn grote verbazing zag ik 2 streepjes verschijnen. Het was niet tijd voor ovulatie maar mijn cyclus is blijkbaar helemaal in de waar.

Hoe dan ook wij hebben meteen actie ondergenomen en dit heb ik vrolijk verteld tegen mijn gynecoloog. Had ik het maar niet gedaan want hij heeft nu alle verdere onderzoek (HSG, kijkoperatie) even stopgezet want stel dat ik nu toch zwanger ben!! Pfffff... wij hadden allebei zoits van fijn dat je zo optimistisch ben maar hoe groot de kans dat wij nu zelf een baby gemaakt hebben???Nihil! En als wel dan die wordt ook toch weggespoeld met de buikvocht??

Wij moeten nu wachten tot ik weer ongesteld wordt en daarna niet meer zelf lopen klussen :)

Door deze uitstel lopen we de risico dat wij voor de vakantie echt niet meer verder kunnen met de 2de poging.

het is misschien zelfbescherming maar ik durf niet eens aan denken dat ik zwanger zal zijn nu. Allen maar baal ontzettend van de vertraging!!:lac:

In ieder geval ik laat jullie weten als wonderen toch bestaan

Geplaatst

Oh Kris wat irritant zeg! Natuurlijk kan er wel een kans zijn, maar je doet toch niet voor niks ivf....zucht... Nou ja, je weet het dan in ieder geval voor volgende maand.

Ik ben zaterdag eindelijk ongesteld geworden. Nadat ik eerst op dinsdag een klein beetje bloedverlies had bij afvegen, woensdag niets, donderdag een beetje bruin bloedverlies en rest van de dag niets, vrijdag beetje rood en rest van de dag niets.... over hoop krijgen gesproken. Ik wéét dat de kans dat we drie maanden achter elkaar de jackpot winnen nog groter is en tóch was er die stiekeme hoop. Ik vraag me soms af of ik dat ooit 'uit' kan zetten.

Ondertussen begonnen aan m'n nieuwe job. Erg moe natuurlijk van alle nieuwe indrukken enzo. Het is een echt vrouwenbedrijf met heel veel moeders van jonge kinderen. Ik vind het erg confronterend, bij mijn oude werk was dat veel minder. Maar het geeft me ergens ook wel hoop dat ze niet al te negatief zullen staan tegenover de ivf.

Eerst moeten we de knoop doorhakken of we ons aan gaan melden voor juni in het EMC....blijft moeilijk.

Geplaatst

Hoi meiden,

Voor mij zit het verplichte maandje rust er alweer bijna op. Ik verwacht eind deze week ongi te worden en zal dan weer beginnen met de medicijnen. Wij hopen dat cryo poging 2 gaat lukken!!

Iedereen heel veel succes en 1 ding weet ik zeker. Het gaat ons lukken, de vraag is alleen wanneer!

Geplaatst

Vorige week evaluatie gehad in het ziekenhuis; gynaecoloog was lief en begripvol en vroeg of we een 3e poging nog aandurfden/wilden. Ja, maar pas in het najaar.

We hebben het gezegd, het hoge woord is er uit en daarmee de keuze definitief gemaakt. Zo voelt dat. En het voelt goed!

Eerst gaan we van de zomer genieten en ik wil de nodige kilo's afvallen weer, want er is ook weer het nodige aangesloft...

Gevraagd of ze evt. nog wat kan bijstellen/voor andere hormonen kan kiezen om 't risico op overstimulatie te verkleinen; dat durft ze niet aan, juist omdat totaal niet te voorspellen is hoe mijn lijf op andere hormonen zal reageren. Daarmee kan het ook juist gierend uit de klauw lopen, of het kan juist zijn dat er weinig of niks gebeurt en dan is de 3e poging straks ook verloren...

Gevraagd of ICSI ons wellicht kans op meer bevruchte eicellen geeft, zodat er wellicht een cryo overschiet of er 2 eicellen terug te plaatsen zijn ipv 1... Ze denkt níet dat ICSI in ons geval meer kans biedt dan IVF, maar ze neemt ons serieus genoeg om het in haar vakgroepoverleg voor te leggen. We worden hier nog over terug gebeld over een aantal weken.

Mijn bloed is ook geprikt, zodat nu ook alle bloedwaardes bekend zijn zónder de invloed van hormonen. Bij overstimulatie kijken ze naar de hematocrietwaarden in het bloed en die waren bij mij beide keren sterk verhoogd. Nu wordt toch even uitgesloten dat die waarden bij mij van nature al hoger zouden kunnen zijn, dat geeft dan natuurlijk een vertekend beeld en áls dat zo zou zijn hoeven de alarmbellen pas later, bij hogere waarden, af te gaan dan doorsnee het geval is. Kans is klein dat dit zo is, maar wel zorgvuldig dat ze het zo aanpakt en onderzoekt allemaal.

We zijn helemaal happy met de begeleiding van onze gyn. Dat is toch veel waard!

Nu kan 't IVF boek dicht tot september/oktober, in ons geval. Een lange pauze.

Ik blijf wel bijlezen en reageren, hoor!

Geplaatst

@Henne: Veel succes met je nieuwe baan. Jij zal wel moeite hebben met de collega's met jonge kinderen , het is bij ons ook niet anders. Een grote Mama Club. En ja begrip hebben ze wel voor je maar de baby talk gaat toch de hele dag door. Ik kan natuurlijk ook niet verwachten dat ze in mijn aanwezigheid nooit meer over de kids praten. Het is nu even niet anders. Maar leuk is het niet. Jij wil zoooo graag meepraten toch?!

@Gerreber: Ik volg je al een tijdje want wij zaten beide keren ongeveer samen op de bank. Ik heb helaas geen cryo's meer dus deze keer doe ik niet mee maar ik wens je heel veel success!!!!

@Moon: Fijn dat je tevreden bent met de begeleiding. Erg belangrijk want onze lot is min of meer in de handen van de deskundigheid van de artsen. Jij moet zeker een goed gevoel bij hebben.

De wat langer pauze kan ook heel fijn zijn . Leven wordt weer een beetje normaal hoe het vroeger was. Geniet ervan!

Ik wacht nu tot ik ongesteld word en dan het feest mag weer beginnen met HSG, operatie...wordt weer lekker druk

Geplaatst

Nou meiden, de knoop is half doorgehakt...heb me vanochtend aangemeld in het EMC voor juni. We zijn nog niet 100% zeker, maar we verzetten het liever dan dat we t.z.t. niet meer ingepland kunnen worden.

Op dit moment voelt het nog niet echt goed, ben erg moe door mijn nieuwe baan en zit verder met opgezette lymphekliertjes in mijn lies. Morgen naar de huisarts, hoop dat het niet iets ernstigs is, kan er niet veel meer bijhebben eerlijk gezegd, na chronische vermoeidheid, niet zwanger kunnen worden en een bijna burn out.

Is jullie conditie trouwens ook zo slecht na de ivf? Het is nu een dikke maand geleden, maar ik ben nog steeds zo traag en hijgerig als een oud paard. :sleepy2:

Geplaatst

Hey Henne, allereerste succes morgen!!! Beste ervan hopen idd. Ons bordje is al vol genoeg om er nog andere (gezondheids)problemen bij te hebben, nietwaar?

Traag en hijgerig kan ik niet zeggen, voel me wel log en ben niet blij met m'n lijf als ik in de spiegel kijk. Ik was echt flink afgevallen, maar er zijn toch ruim 5 kilootjes aan blijven plakken de afgelopen maanden. Nu moet ik de motivatie zien te vinden om voor oktober te zorgen dat ik deze kilo's (en liefst nog een paar meer) weer kwijt raak. Voelt niet echt lekker om zo de zomer in te gaan.

• 3 weken later...
Geplaatst

Helaba, hoe is het met de andere pauze meisjes? Even ver weg van ons forum of toch niet? Ikzelf kon het even niet meer. Maar stilaan bereiden we ons weer voor. Nog 1 natuurlijke cyclus en dan weer aan de pil en lang traject.

Een aantal van de meisjes zou mei/juni weer opstarten denk ik hé? Henne, Saskia, ... Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Ik zet vandaag de eerste spuit weer (decapeptyl) en hoop eind mei de punctie te hebben. Pauze is dus voorbij voor ons!

Geplaatst

ja hé...vonden we zelf ook hoor! Iets meer dan een maand na mijn negatieve test weer starten, heerlijk! ben heel blij dat we niet zo lang hoeven te wachten. Er zijn er die heel wat meer geduld moeten hebben! Ik ben wel direct toen ik ongesteld werd weer gestart met de pil zodat ik weer start klaar zou zijn als ik naar het evaluatiegesprek zou gaan. De punctie stond in eerste instantie ook pas half juni gepland maar omdat ik dus al startklaar ben kon ze me er nog tussen plaatsen! Het is gewoon lekker dat de 2e poging voor de zomer kan zodat de evt. derde direct na de zomervakantie kan! Op die manier is het ook niet zo dat we jaren bezig zullen zijn met behandelingen, dat lijkt me heel rot. Ik merk nu al dat momenteel ALLES hierom draait en dat is ook goed nu maar er is zo weinig ruimte in mijn hoofd voor andere dingen.

Vanessa...hoe ging de tp?

Geplaatst

Hi EDR,

wat goed dat je weer kunt starten! Als je het snel achter de rug wilt is dat het beste. Ik kon het persoonlijk niet. Lichaam en moed zijn op.

Wij zijn na IVF 1 ook heel snel terug gestart en ik vond dat ik me toen niet ten volle kon geven omdat ik de 1ste nog niet had verwerkt.

Ik duim voor je :)

Geplaatst

Jij hebt ook wel wat meer achter de rug hoor! Ik weet dat het enige wat wij hoeven/kunnen 3x icsi is. Wij zullen ook geen cryo's hebben. Misschien komt er een vierde poging als we over zouden gaan naar unive maar dat weet ik nog niet. Verder weet ik ook dat de kans op een zwangerschap bij ons maar +/- 5 procent is. Ik wil dolgraag kinderen maar omdat ik weet dat de kans zo klein is wil ik ook heel graag verder met mijn leven en dus z.s.m. door de drie pogingen heen. Ik werk momenteel erg weinig vanwege bezuinigingen op mijn werk (werk 20 uur pw) en ik zou dan ook heel graag ander werk zoeken maar dat is gewoon niet handig als we met de behandelingen bezig zijn. Ik zit dus veel thuis en voel me zo nutteloos! Ik zou graag willen dat dit jaar voorbij is...of we zijn zwanger en dan hebben we het mooiste cadeau gekregen wat we ooit zullen krijgen...of niet, dan is er veel verdriet maar kan het boek dicht en kunnen we verder met ons leven en na gaan denken over wat we dan zouden willen.

Gaan jullie nog voor een vierde poging evt? of stoppen jullie na drie keer?

Geplaatst

Hey goeiemorgen,

Ja ik begrijp je wel... als je lichaam mee wilt dan is dat denk ik ook een mooi scenario en je je telkens kunt opladen. Maar als je idd thuis zit of meer thuis zit nu dan is dat ook weer een goed moment.

Wij hebben de ongelooflijke luxe dat we 6 pogingen hebben in België. Dus voor ons is poging 3 nog maar half weg.

Nu hebben we gisteren de knoop doorgehakt. Wat al erg lang in mijn hoofd zit ... we gaan een lange pauze nemen. We stoppen er voorlopig mee tot na de zomer en na onze trouw in oktober. Dus poging 3 doen we pas in november;

Het is een moeilijke beslissing. Enerzijds wil ik door want ik weet dat we met assisted hatching en de verhoogde dosis hormonen meer kans zullen hebben. Mijn man wil graag een jonge papa zijn (wordt 38 dit jaar) ... Maar anderzijds kan ik het moeilijk opbrengen. Mijn lichaam wil niet meer mee. Ik heb bijna constante hoofdpijn (spanningshoofdpijn) , mijn cyclus was deze keer gewoon een ramp en meest vanal mijn hoop is niet wat hij moet zijn. En ik vind dat ik vooral er moet in geloven, ik moet er klaar voor zijn, bruisen van energie voor ik er aan begin. En dat is niet zo.

Ik wil eigenlijk ook gewoon eens genieten van wat we hebben, van elkaar, van Thibaut, van ons huis&tuin, me 200% geven op m'n werk. Als mensen ons bellen om af te spreken niet hoeven denken van "dan kan het wel zijn dat ik pick up heb in die periode"...

Vandaar mega grote stap (in mijn ogen) en dus ivf 3 op de lange baan.

Ik moet het morgen natuurlijk nog doorgeven aan ons doktersteam maar ik ben blij.

Vandaag weer hoofdpijn maar die mindert wel, daar ben ik van overtuigd. Ik ga proberen te genieten van de komende 6 (!) maanden en ja ik ga tranen laten bij mensen om me heen die zwanger zijn, ik ga moeten slikken bij elke babywinkel, ik ga misscien zelfs ergens onderweg spijt hebben dat we niet bezig zijn, we gaan geen 2009 baby meer hebben, zelfs geen lente 2010 kindje maar toch gaat het goed zijn.

We gaan ook door met adoptie en we zien wel; ooit komt het goed...

Geplaatst

Sofie wat een ontzettend knappe beslissing. Je hebt helemaal gelijk meisje, je moet erin geloven en er klaar voor zijn. Ik heb heel lang een gevoel gehad van 'doe maar achter elkaar dan zijn we er vanaf, weten waar we aan toe zijn en kunnen we verder met ons leven'. Maar zo werkt het nu eenmaal niet. Blijf vertrouwen houden en probeer te genieten van de 'rust' die deze pauze met zich meebrengt.

Dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Voor iedereen die binnenkort weer gaat beginnen: HEEL VEEL SUCCES !!! :thumbup:

Ikzelf heb even een pauze ingelast voor de volgende poging. Ik heb even de tijd genomen om wat kilo's af te vallen waardoor ik eventueel de kans op een geslaagde poging vergroot.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden