Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wow Marion

wat een held ben jij, zelfs geen testen in huis!!! ik dacht vandaag juist ik zal er weer wat gaan kopen.....

Je bent bij Deerek geweest, hoe vond jij het? wij zijn in april geweest, wij vonden het geweldig, alles was heel spontaan. Geen reading gehad, later nog wel even persoonlijk gesproken, hij zei dat het voor onze jongens nog te vroeg was om door te komen in zo´n drukke menigte..hij liet weten dat we beter na minimaal 6 maanden nog eens konden komen...

groetjes

Babeth

Geplaatst

He Babeth, zie wachtbankje Juni.

Vond Derekerg leuk. Vond wel dt er heel veel mensen erg slecht Engels konden. Alles duurde daardoor erg lang, vond ik zonde. Terwijl er een vertaler was dus kon men ook gewoon in het Nederlands antwoorden, maar mensen luisteren erg slecht. Anyway was erg leuk dus maar er waren geen spectaculaire dingen.

Geplaatst

Hai Marion,

ik heb inmiddels bijgelezen en gereageerd, ik vind het er wel mooi uitzien hoor!

wat Derek betreft, ons viel het ook op, wij waren in Antwerpen en het leek wel of die mensen niet zo goed durfde te anwoorden, en mensen die goed engels spraken en verstonden konden ineens geen woord meer uitbrengen haha.

Wat me opviel was dat er niemand een wedervraag stelde..ik had me voorgenomen dat als ik er uitgepitk zou worden ik dat wel zou doen haha (de held)

Al met al vond ik het erg indrukwekkend!

groetjes

Babeth

• 2 weken later...
Geplaatst

Dames, weet iemand wanneer dr. S terug is van vakantie? En heeft Irma nou ook tot die tijd vakantie? Had namelijk gebeld met een andere nl arts? of iemand van het lab. En mocht starten in deze cyclus omdat mijn cryo's in nederland niet goed ontdooid waren. Maar ik had nog geen schema ofzo gehad van dr. S. Nu belde mijn vriend om te vragen of ik niet al een recept moet krijgen voor de cetrotide (omdat hij zei op cd 3 starten met puregon ging ik ervan uit dat ik dan het schema met cetrotide kreeg). Zegt hij wat staat in je schema. Maar die heb ik dus niet! Ben zo bang dat als ik morgen bel hij dan zegt dat ik nu niet mag starten. Wordt zo moe van het wachten altijd..!! Mijn vriend is in september een week weg met zijn werk en dat zou net in de ww vallen waarschijnlijk. Ook daarom wil ik heeeel graag nu starten. Heeft iemand ervaring met hoe het eraan toe gaat in DD. Zijn ze erg streng in dit soort dingen. Ik heb trouwens ook helemaal geen bloedonderzoek of echo gehad in DD. Nu had ik dat wel nog dit jaar in het Catharina gehad. Punt is dus eigenlijk, was dr. S eigenlijk wel al klaar om met ons te starten.

Iemand trouwens ook nog ervaring met IMSI? Sorry heel veel vragen maar vind het zo vaag allemaal.

Geplaatst

ow meid je verhaal is wel een beetje chaotisch maar volgens mij heb ik het wel begrepen. Wat een gestress he. Tegen mij heeft Irma gezegd dat dr. S. t/m 21 juli afwezig is. Als je de echo's e.d. in NL doet, dan is het voor jou alleen maar van belang dat hij er is op de dag van de punctie en die is meestal op cyclusdag 3 in DD (dus 10 dagen stimuleren, beginnen op dag cd3 t/m dag cd12) en dan op cd 15 de punctie en dag 17 de terugplaatsing. Afhankelijk van de follikelgroei kan het altijd wat afwijken maar meestal houdt hij dit schema aan. Of je moet het niet erg vinden dat een andere arts de punctie doet. Volgens mij is er inderdaad nog een Nederlandse arts die puncties doet in DD. Misschien een vervanger voor als dr. S. er niet is, dat weet ik niet maar ik weet dat een tijdje geleden dr. S. ook afwezig was en iemand hier zei dat een andere ned. arts de punctie toen deed. Hoop dat ik hiermee je vragen heb beantwoord en anders morgen gewoon even Irma bellen of mailen. Volgens mij is zij gewoon aanwezig en anders krijg je vanzelf zo''n afwezigheidsmail van haar.

oja en mijn ervaring leert dat je in DD gewoon mag starten als je wilt, ze hebben geen wachttijden.

en nog even over de Cetrotide, heb je bij je intakegesprek niet besproken welk middel je gaat nemen om de eisprong tegen te houden Decapeptyl of Cetrotide? de meeste die ik ken die in DD lopen krijgen Cetrotide voorgeschreven. Daarmee moet je na 5 dagen stimuleren starten.

Geplaatst

Haha ja sorry was enigszins chaotisch Sen! Ik was echt in de veronderstelling dat Irma er niet is. Morgen toch nog eens proberen. Ik word eind volgende week ongi, dan zou ik op cd3 starten met puregon 150IE. Toen wij onze intake hadden bij dr. S hadden we nog 2 cryo's in NL. Dus toen hebben we nog niks concreets afgesproken. We hebben het wel even over kort protocol gehad (vind ik zelf fijner) en dat was prima vond hij. Dus er is eigenlijk nog geen schema o.i.d. voor me gemaakt denk ik. Ga morgen maar weer bellen en dan vraag ik wel hoe het zit. Ik stimuleer altijd vrij lang dus als ik mijn punctie heb is dr. S alweer lang en breed terug. Misschien al wel voor de 1e fm. De vraag is dus alleen is er iemand anders die kan beslissen welk schema ik moet krijgen e.d. Denk zelf dat ik gewoon het schema met cetrotide krijg. Dat moet ik dus nog bestellen. Bedankt voor je antwoord!

Geplaatst

Hoi Hanneke,

Ik heb vorige maand een IMSI behandeling in comb. met Tese in DD gehad. Helaas mislukt. Ik moest een uitgangsecho laten maken, om te kijken of er geen event. cystes aanwezig waren. Dit heb ik 5 dagen voor cd3 laten doen, maar had op zijn laatst ook op cd3 kunnen gebeuren, ik moest wel ipv Puregon Menopur spuiten en dan 's morgens en 's avonds, maar het was geen probleem als er al 1 spuit gezet was. Pas op cd8 (tevens 1e FM) moest ik met de cetrotide beginnen. Dr. S is geloof ik tot 21 juli op vakantie, Heb 30 juni gebeld om door te geven, dat de behandeling niet gelukt was. Heb nu voor 27 juli met Dr. S een belafspraak voor event. een volgende poging en dat zou event. al in augustus kunnen zijn, dus ik al in mijn rats of ik dan wel op tijd de recepten voor de medicijnen in huis zou hebben, want dan zou ik op 2 aug weer moeten beginnen, maar Irma zei, dat ze die recepten dan wel konden mailen naar de apotheek en dan is het de volgende dag binnen. De nl arts die jij aan de tel. gehad hebt is idd van het lab. Hij kwam op de dag van de punctie vertellen, dat de uitslag van de Tese goed was. Heb hem ook de dag na de punctie gesproken, omdat dr. S er die dag niet was. Ik had wel in april al een bloedonderzoek (meer om de AMH/LH waardes te bepalen) gehad en vervolgens op de dag van de punctie nog bloed afgestaan op getest te worden op HIV.HepA/B, enz. Wanneer zou je dan eigenlijk moeten gaan spuiten? Ik heb voor ieder dingetje die ik niet begreep gebeld met Irma en als ze er niet was een mail gestuurd met het verzoek om mij terug te bellen om die en die punten. Kijk voor hen is het nu eenmaal routine, maart ik wou gewoon alles zeker weten, zeker om dat de Tese-OP een dag eerder gedaan moest worden en dan wel in Mulheim en alles heel strak op elkaar moest worden afgestemd. Irma zei nog, fijn dat ik nu met de persoon kennis maak, die ik al zo vaak aan de tel gehad heb. Maar mss zijn jouw bloedwaardes nog redelijk recent, zodat het niet nodig is om een niet onderzoek te laten doen. Laat je de echo's in DD doen of in een ander ziekenhuis? Ik heb de echo's gewoon in Rotterdam laten doen. Heb zelfs al voor 30 juli een afspraak gemaakt voor een uitgangsecho, terwijl ik helemaal niet weet of ik dan wel mag beginnen (was volgens Irma geen probleem, heb nog 7 buisjes Tese weefsel in de vriezer), maar anders kan ik hem gewoon nog afbellen. Wat de IMSI betreft: Is gewoon een ICSI behandeling, maar ipv de zaadcellen 200 x te vergroten, worden ze nu 6500 X vergroot, zodat er een betere selectie gemaakt kan worden wat betreft de zaadcellen. Ik had 7 eitjes en hiervan waren er uiteindelijk 2 bevrucht, waarvan 1 abnormaal. Heb er dus helaas maar 1 gehad om terug te plaatsen.

Zou gewoon morgen even doordrammen over het schema (kunnen ze tenslotte ook mailen/faxen) en het recept ook. Er zitten tenslotte nog meer dames die het e.e.a. kunnen regelen als Irma er niet is. En wat ik wel gemerkt heb, je moet wel overal zelf achter aan zitten.

Nou meid, heel veel sterkte en laat even de uitslag van morgen weten.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Hoi,

Terwijl ik mijn tekst aan het typen was, was er al door Sen gereageerd. Bij mij zijn ze uitgegaan van een punctie op cd13 en een TP op dag cd15. Maar ik heb op de dag van de punctie Dr. S alleen maar zien binnen komen om zijn OP-schort aan te trekken, terwijl ik al bijna onder narcose was, dus wat maakt het uit door wie de punctie gedaan wordt, als hij maar gedaan wordt, hahaha.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Marianne, wat een enorme teleurstelling dat je laatste poging is mislukt. Maar goed dat je alweer plannen maakt voor een volgende poging en de moed er dus inhoudt!

wat de medicatie/recepten betreft: je kan ook aan Irma vragen of ze Fertizorg/Apotheekzorg (http://www.apotheekzorg.nl) inschakeld. Heeft ze bij mij ook een keer gedaan toen mn eigen apotheek het niet op tijd kon leveren. Zij nemen dan contact met jou op met de vraag wanneer, waar en hoe laat je de medicatie afgeleverd wilt hebben. Zonder (extra) kosten! Het is een landelijke apotheek met distributiepunten door heel nederland. Ze hebben meestal alles op voorraad. Misschien een tip en hou hem anders in je achterhoofd in geval van nood.

Geplaatst
Maar ik heb op de dag van de punctie Dr. S alleen maar zien binnen komen om zijn OP-schort aan te trekken, terwijl ik al bijna onder narcose was, dus wat maakt het uit door wie de punctie gedaan wordt, als hij maar gedaan wordt, hahaha.

jaaa klopt helemaal, zo gaat het in DD hahaha. Vond het eerst wel een rare gewaarwording want vind het aan de andere kant ook wel prettig als hij eerst even een praatje maakt en zegt hoe of en zodat je zelf nog je vragen kunt stellen als je die hebt. Wat ik ook raar vind is dat ze bij mij geen echo hebben gedaan voor de punctie om te kijken of de follikels er nog zaten. Voor hetzelfde geld heb je een voortijdige eisprong gehad. Lig jij daar voor jan joker met je narcose in je mik... :unsure:

Geplaatst

Marianne, bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ben helemaal op de hoogte nu ;-). En wat ontzettend verdrietig idd dat jullie laatste poging mislukt is. Goed dat jullie doorgaan in elk geval!

Ik start ongeveer op 17 of 18 juli met de puregon, dus tijd genoeg voor de recepten e.d. Wat ik me nog afvroeg over de IMSI, komt er ook wel eens uit dat geen enkele zaadcel geschikt is? Of is het vooral een zaak van de beste eruit pikken? Wij hebben namelijk nog maar ongeveer 50 rietjes ingevroren zaad. En als dat op is, is het klaar voor ons. Brr ben nu al zenuwachtig of er wel zaad gevonden wordt dat gebruikt kan worden. Maar zal dat ook nog eens aan dr. S. vragen. Mijn mannetje zei al we hebben elke keer hele mooie bevruchtingen dus het zal wel sowieso bruikbaar zijn.

Ik ga morgenochtend bellen en het allemaal navragen. Ben benieuwd of Irma er dan wel is. Bedankt dames en heel veel succes allebei. En ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Geplaatst

Bij mij is er nog nooit een echo gemaakt voor een punctie? Vind ik ook wel eens gek. Er wordt bijv. ook geen BMS meting meer gedaan. Zou wel eens willen weten hoe dik dat is zo vlak voor een punctie.

Geplaatst

Hoi Sen,

Was idd een enorme teleurstelling, met name omdat ik manlief had doorgegeven, dat dit echt mijn laatste poging zou worden, kwam ook met name door de pil die ik moest slikken de maand ervoor. Daar ws ik zo beroerd van, ben gewoon 4 weken totaal mijzelf niet geweest. Maar goed, we hebben nog 7 buisjes in de vriezer met goed weefsel en moet toch deze kosten betalen voor het invriezen, dus we hebben nu min of meer besloten het nog 1 keer te proberen, want de operatie viel wel mee, maar was toch niet helemaal een pretje (ook een aardige prijzige kwestie). En anders wordt volgend jaar alles gewoon in de prullenbak gegooid. Dus het wordt of augustus of november, even afwachten wat Dr. S gaat beslissen, maar hoop op volgende maand.

Maar zal je tip in mijn achterhoofd houden, hoewel ze mij bij de apotheek inmiddels ook wel kennen. Mail gewoon op om door te geven, dat ze bepaalde medicijnen moeten bestellen en dat ik het recept wel later zal inleveren tijdens het ophalen.

Maar gaan jullie event. nog voor een volgende behandeling?

liefs,

Marianne

Geplaatst

Dat er geen echo gemaakt werd voor de punctie vond ik ook erg vreemd, maar mss is dat wel gedaan, maar lagen wij al in dromenland. In Rotterdam werd er altijd eerst gekeken of alle follikels er nog wel zaten en ik had helaas iedere keer 2 die het voortouw namen en de rest bleef achter, maar de meeste eitjes waren toen wel bevrucht, dus je begrijpt de teleurstelling wat betreft de laatste opbrengst. Had de halve wereld al laten weten, dat ik er nu 7 had.

Wat betreft het zaad, zou ik me niet al te veel zorgen maken, weet je wel hoeveel zaadcellen er in een buisjes zitten en anders ontdooien ze toch nog een buisje.

Wat betreft de BMS, ik wist niet dat dat bijgehouden werd, in Rotterdam heb ik nooit een meting gehoord, maar op mijn laatste schema van DD (BMS 14 op cd10, daarna heb ik geen echo meer gehad) moest het worden ingevuld. De andere keren werd gewoon verteld, dat het dik genoeg was.

Dus als alles goed gaat lopen, dan zie ik je wel op het wachtbankje van augustus.

Liefs,

Marianne

Geplaatst

Wat een teleurstelling moet dat zijn geweest Marianne. Ik heb juist altijd meer eicellen als follikels en maak me dan vaak druk om niks. Behalve 2e poging dan, toen was mijn pen kapot. Maar een BMS van 14 das echt goed hoor. Had 8 de laatste poging.

Helaas is het ingevroren zaad heeel slecht. Wordt steeds slechter in elk geval. Voor de laatste poging hebben ze 10 rietjes moeten ontdooien. En misschien dat ze voor de IMSI nog wat meer nodig hebben. Weet ik niet. Maar dan gaat het hard in elk geval! Weet dat ik al heel blij zou moeten zijn met 1 kindje. Maar het idee dat er misschien nooit een 2e zou kunnen komen vind ik ook wel moeilijk. We hebben nu in elk geval afgesproken dat we doorgaan tot het lukt! Of tot het geld of zaad op is ;-). We zien elkaar gewoon in augustus op t bankje.

Geplaatst

Ja zie je dat dacht ik al!! Nou dan gewoon die andere dr. bellen. Die zal het inmiddels ook wel weten. Bedankt voor de info Marion en succes met je echo vandaag. Hoop dat het gewoon helmaal goed is!! (las ergens dat je vandaag je zwangerschapsecho hebt)

Geplaatst

hoi Marianne, ja wij gaan ook gewoon stug door. Maar mede gezien we het zelf moeten betalen willen we een gunstige cyclus uitkiezen met liefst min. 3 follikels bij de uitgangsecho en we willen natuurlijk in goede conditie zijn.

Geplaatst

hanneke, je bent weer flink online zo te lezen:)

zo ken ik je weer...................

probeer niet al te snel te stressen, ik weet het is makkelijk gezegd dan gedaan maar zeker in DD, waar het toch wat chaotischers is en alles anders gaat is vooral loslaten het keywoord!

meiden, succes

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb even mee zitten lezen. Ik heb op cd3 een afspraak bij Dr. S. Als ik dan op die dag zou moeten beginnen met spuiten dan moet ik op die dag dus wel de hormonen hebben? Ga ik dit redden, want die afspraak valt wel op een vrijdag? Of eerder bellen met hen en overleggen of ze anders al iets klaar leggen?

Hebben zij niets in DD, dat je het daar op recept kunt krijgen op dezelfde dag?

Geplaatst

als ik het goed begrijp heb je al een intake gehad en heb je nu een vervolgafspraak? ik begrijp alleen niet precies wat deze vervolgafspraak inhoudt. Er zijn waarschijnlijk onderzoeken gedaan waarvan je de uitslag krijgt en moet dat besproken worden? Weet dr. S. dat je dan op cd3 zit? Ik zou maar even mailen voor wat meer duidelijkheid. Als hij van plan is een uitgangsecho te maken dan moet je inderdaad je medicatie al in huis hebben. Misschien al op cyclusdag 1, bijvoorbeeld als je decapeptyl moet gaan gebruiken. Dus ik zou toch maar even contact opnemen. Zij hebben daar bovendien geen medicijnvoorraad en bovendien hebben de meeste apotheken dit soort medicatie niet op voorraad dus moet het besteld worden.

Geplaatst

Ik neem aan dat je dan 23 juli die afspraak bij hem hebt?

Want hij komt donderdag 22 juli weer terug van vakantie.

Je zou het beste dan de 22e ff kunnen bellen met de kliniek zodat ze vast ff een recept kunnen faxen naar je apotheek zodat je het vast kunt halen. Niets is zo verrot als zinloos moeten wachten.

Veel succes!!

Ik weet niet of ik hier al eerder hem meegeschreven in dit topic, maar ik ben dus Haai, 25 jaar en druk bezig met IVFjes. De ene na de ander wordt afgebroken, oa ivf cysten.

Ik moet 22 juli weer heen... en hoor dan hopelijk dat ik weer mag gaan starten!

Geplaatst

Inderdaad, tijdens de intake gaf Dr S aan, dat hij eerst wilde weten of het allemaal bij mij nog oké is, gezien mijn leeftijd. Hij had toen een echo gemaakt en bloed afgenomen. Tijdens de belafspraak erna waren nog niet alle waardes binnen en gaf hij aan gezien de relatief goede echo, om toch alvast aan de pil te gaan en sperma onderzoek te laten doen en dan de 23ste terug te komen om de overige uitslagen en behandeling te bespreken. Hij zei nog, dan is als het goed is de pil zo'n beetje klaar en kun je drie dagen later beginnen met spuiten??? Maar als ik jou zo hoor, beginnen de meesten dus op cd3? Je hebt het zelfs over cd1? Ik neem aan, dat die andere mensen in DD toch ook weten hoe het zit als je er naartoe belt? Wel goed idee om het ook te mailen en zeker ook te bellen.

Maar iedereen krijgt toch weer ander soort hormonen? Het is toch niet standaard dit of dat?

En ik heb een kortere cyclus, 25 dagen. Daar zou hij toch ook rekening mee moeten houden of neemt de pil echt alles even over en maakt dat niet uit?

En omdat ik niet wist op welke dag ik met de pil moest beginnen, en ik dus op dag 5 begonnen ben, zou ik het dus echt net redden met de afspraak op de 23ste. Inderdaad onnodig wachten is toch jammer. Daarom had ik zelf bij de intake al zoiets van test ook meteen de man en dan weet je sneller iets.

Maar goed, ieder zijn protocol. Bedankt voor jullie meedenken.

En Haai, jij ook succes en vooral veel geduld..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden