Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Haai: hoi, ik ben jou volgens mij al eerder in andere topic tegengekomen

@Michaela: dat is het hem nu juist in DD, je moet heel erg goed zelf overal bovenop zitten. Ik heb bijvoorbeeld vorig jaar november meegemaakt dat mij was verzuimd door te geven dat ik met de cetrotide moest beginnen op cyclusdag 8. Dat is een middel dat de eisprong tegenhoudt. Ik had dit middel nog nooit gebruikt, ik was alleen bekend met Decapeptyl, wat je al vanaf cd1 gebruikt. Het resultaat was dus dat ik een voortijdige eisprong had en dus al die dagen voor niets hormonen heb lopen spuiten en de poging was afgebroken.

Als je vooraf de pil neemt dan moet je voordat je de laatste pil neemt een uitgangsecho laten maken en dan 5 dagen later beginnen met stimuleren. De pil neemt je gehele eigen cyclus over.

Het klopt dat niet iedereen dezelfde hormonen krijgt voorgeschreven. De dr. kijkt wat bij jou past. Bij de uitgangsecho kijkt hij hoeveel eiblaasjes er klaar liggen en aan de hand daarvan bepaalt hij de dosering die je gaat gebruiken.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Michaela:

Dat pil slikken kan idd halverwege de cyclus starten, dus hoeft niet perse vanaf CD1.

Jij begint uiteindelijk ook op CD3 met spuiten hoor.

CD3 van een nieuwe cyclus. De pil slik je nu als voorbereiding op de IVF zodat je IVF goed geplanned kan worden.

De hormonen zijn idd niet standaard.

Hij schrijft meestal Gonal-F en cetrotide voor. Je kunt dan zelf ook nog vragen om de neusspray om een vroegtijdige ongi te voorkomen. Dit gebruik je dan naast de progesteronbollen na de punctie tot in ieder geval je NOD.

De hoeveelheid wat je aan FSH moet spuiten varieert idd afhankelijk van hoeveel eieren jij nog in je buikkie verstopt hebt.

Ik moest om die reden eerst 225 Gonal-F en 75 eenheden Luverius spuiten.

Nu met mijn nieuwe poging wilde de arts me 225 eenheden Menopur laten spuiten, maar ik heb zelf gevraagd of ik 300 eenheden mag gaan spuiten :)

Ik had toen namelijk 12 follikels, 9 eicellen, 5 bevruchtingen en ik zou graag wat meer willen. De arts leek dit nog op het randje van verantwoordelijk vinden dus het mag :)

Dat over je korte cyclus:

Join the club!

Ik heb zelf van nature een cyclus van 19 tot max. 24 dagen.

Het schijnt zo te zijn dat dat geen biet uitmaakt tijdens de IVF, maar toch heb ik elke keer gemerkt dat ik heel snel klaar ben met stimuleren.

Bij mijn IVF die tot een punctie kwam had ik...

Woensdag eerste dag van mn nieuwe cyclus

Vrijdag eerste spuit

Dinsdag eerste FM (op eigen verzoek zo vroeg omdat ik altijd zo snel reageer). Toen bleek mn lijf eigenlijk al klaar te zijn. Maar qua bloedwaardes mocht ik woensdag ook nog een keer spuiten en dan 's avonds op woensdag de Pregnyl spuiten en toen had ik dus op vrijdag al de punctie...

Geef dit dus duidelijk bij de arts aan en vraag om een vroege eerste FM.

@t Sen1972:

Ha klopt, ik kijk zo nu en dan eens in de verschillende topics en laat soms iets van me horen ;)

Je hebt gelijk dat je in DD er zelf erg bovenop moet zitten.

Wat ontzettend balen (understatement!!) dat je een vroegtijdige eisprong heb gehad!! :(

Bij mij was het overigs zo dat ze op de FM's zouden gaan melden vanaf wanneer ik de Cetrotide moest spuiten.

Arts: ben je al gestart met de Cetrotide?

Ik: nee want ik zou het bij de FM's wel horen.

Arts: nou heb je de spuit bij je?

Ik: nee, ligt thuis.

Arts: oh dat is jammer. Nou rijd zo snel mogelijk naar huis en direct dat dan injecteren.

Pfff lekker ontspannend... NOT!!!

Ik had dus bij mn volgende IVF bij de 1e FM voor de zekerheid mn Cetrotide maar meegenomen naar de FM toe.

;)

Geplaatst

"Als je vooraf de pil neemt dan moet je voordat je de laatste pil neemt een uitgangsecho laten maken en dan 5 dagen later beginnen met stimuleren. De pil neemt je gehele eigen cyclus over."

Maar als ik dan goed reken, zit je dan weer op cd5 dat je begint met spuiten? Is dat dan ook verschillend bij iedereen omdat je het ook had over cd3 beginnen? Of is dat alleen zo als je vooraf de pil hebt gebruikt dat je dan pas op cd5 begint met de hormonen?

Bij mij redt hij dus die uitgangsecho niet meer voor de laatste pil. Dus dat moet hij dan de 23ste doen, voor mij dus cd3.

Dus, Sen dan zou ik volgens jou op cd 5 moeten beginnen. Maar ja dan heb ik ook voor die tijd alles al nodig want die dag valt weer op een zondag.

En ik zal zeker even bellen en overleggen.

Geplaatst

@Haai: jeetje, bijna dezelfde fout bij jou dus?! en wat is dat nou voor vraag "heb je de spuit bij je?" alsof je daarmee in je tas rondloopt? vage man hahaha. Oja, dr. S. zei mij dat je de maand vooraf uiterlijk op cd7 met de pil kan beginnen, daarna is het te laat).

@Michaela: het is dus inderdaad afhankelijk van wel/geen pil vooraf. Zonder pil vooraf is het meestal vanaf cd3 stimuleren en vanaf cd1 decapeptyl of cd8 cetrotide. De meeste artsen willen dan op cd3 de uitgangsecho omdat je die dag dan zou beginnen met stimuleren maar er is zegmaar een marge van cd1 tot cd4 om de uitgangsecho te maken (met het risico bij een late uitgangsecho dat je voor niets bent begonnen met stimuleren als de uitgangsecho niet goed is). Bij pilgebruik vooraf is de eerste dag van de pil dus cd1. Je maakt dan (bij voorkeur) voor je laatste pil (dus cd21) een uitgangsecho. Als deze goed is, wordt je na de laatste pil binnen een paar dagen ongesteld (meestal binnen 2 a 3 dagen) en dan begin je dus 5 dagen na de laatste pil met stimuleren. Dat komt dus neer op ongeveer cd3 snap je? Je moet er haast een rekenwonder voor zijn hahaha :)

Jammer dat je nog niet weet welke dosering je krijgt anders zou je hen kunnen bellen en vragen of ze alvast alle recepten naar je apotheek kunnen faxen, kan die het alvast inslaan voor je. Vraag Irma anders of ze Fertizorg inschakeld (http://www.apotheekzorg.nl)

Geplaatst

Ik ben gister ongi geworden en moet dus morgen starten met puregon. Hoef geen uitgangsecho omdat ik vanwege cryo pas nog echo heb gehad en daar had ik geen cystes. Ik heb alleen geen schema dus twijfel nog over 2 dingetjes. Heb de vervanger van dr. S gister niet te pakken gekregen.

Moet ik nou 's ochtends spuiten? Of is dat verschillend? En wanneer moet ik met cetrotide beginnen? Maandag maar gelijk weer bellen om afspraak voor donderdag te maken. Op mijn verjaardag de 1e fm, zou dat geluk brengen?

Suc6 dames! En hoop dat iemand antwoord weet op mijn vragen.

Geplaatst

@ Sen: Wat fijn dat je er zo veel vanaf weet. (of niet, dan was je geen ervaringedeskundige en had je allang zelf succes gehad...) Ja, nu begin ik het te begrijpen. Zoiets zei Dr S. ook, na 5 dagen stimuleren. Ik heb het even nagekeken. Alleen heeft hij zich dan een paar dagen vergist. Dus met een beetje mazzel ga ik het deze cyclus nog net redden, als ik er nog wel achteraan bel.

Ik ga maandag eerst even bellen voor de uitslag van het sperma onderzoek en daarna wel even met DD. Irma is op vakantie maar anderen moeten hier toch ook iets vanaf weten? En een mail sturen is ook altijd handig, alleen krijg ik niet altijd antwoord. Maar misschien ligt het ook aan mijn provider.

Waar zit jij nu zelf in het traject, Sen?

@ Haai: ja, ik zal dat ook meenemen van die korte cyclus. Daraom vroeg ik me af in hoeverre de pil echt alles overneemt. Het zou jammer zijn wanneer je dan een eisprong hebt voor de punctie.

Geplaatst

@Hanneke: het maakt niet uit of je 'smorgens of 'smiddags spuit. Als je het maar elke dag op een vast tijdstip doet (mag best een half uurtje of uurtje schelen maar geen uren). Als je een hoge dosering hebt, moet je meestal 'smorgens de helft en 'savonds de andere helft spuiten.

@Michaela: goed dat je dan nog net kan beginnen meid. Ik hoop dat je snel iemand te pakken hebt in DD zodat je daar niet meer over hoeft te stressen.

Zelf zit ik momenteel met iets heel erg vaags. Ik heb normaal een cyclus van 26 dagen en mijn nod was vorige week zondag, maar ben dus nog steeds niet ongesteld. Vanmorgen maar een test gedaan, negatief :( snap er geen hol meer van.. ben nooit over tijd. Ja één keer 3 jaar geleden toen was ik zwanger en één keer vorig jaar toen werd ik op cyclusdag 30 ongesteld maar verder nog nooit, kan er altijd de klok op gelijk zetten. Nu zit ik vandaag al op cyclusdag 32?!?!?!?! maar een negatieve test dus, snap dat hele gekke lijf van mij niet meer... als ik dan niet zwanger ben waarom wordt ik dan ooknie ongesteld?! argggh kl*telichaam

Geplaatst

@ Sen: vorig jaar heb ik ook zoiets gehad. Ik heb geen test gedaan, maar was wel even verrast dat mijn lijf toch iets van een signaal afgaf, in termen van: "ja, ik wil heus wel maar heb nog even geduld en geef het nog niet op" of zoiets. Op dag 32 werd ik dan ongesteld. Er was dus wel iets zeg maar. En, hoe vaak zijn wij bevrucht zonder dat we het weten omdat het niet omzet in een zwangerschap. Dus Sen, je komt er gauw genoeg achter, wat dit betekent.... Het kan nog alle kanten op! Voel je dan nog iets anders aan je lijf? Twee jaar geleden ben ik naar de HA gegaan om daar een test te laten doen. Die was toch nauwkeuriger en sloeg inderdaad meteen uit. Maar dat werd bij mij helaas een miskraam.

Dus ik ga toch stiekem voor je duimen. Wie weet????

Geplaatst

he hanneke,

schema krijg je niet voor het spuiten, krijg je pas bij eerste echo.

cetrocide zoals al gesmsd spuit je pas na de eerst echo en misschien nog later, in mijn geval.

en gewoon ;s morgens spuiten zei D. S tegen mij, net als AZM.

succes meid, we gaan er weer voor

Sen, ik heb precies hetzelfde. 19/6 poging afgebroken, ik zou twee weken late ongi worden volgens dkt s. nu nog steeds niet, ook een negatieve test :(

Geplaatst

@Michaela: het is heel verwarrend, aan de ene kant word ik niet ongesteld en aan de andere kant is de test negatief. Wat moet ik daar nou mee? Je hoort vaker dat sommigen negatief testen en later positief maar ik wil geen valse hoop hebben. Zit niet te wachten op weer een teleurstelling dus ik wil realistisch blijven. Ik voel niets bijzonders, ben alleen al de hele week moe en minder eetlust.

@Hellen: na een poging, of beter gezegd na hormoongebruik, komt het wel vaker voor dat je cyclus van slag is maar ik heb vorige maand geen hormonen gebruikt dus daar kan het niet aan liggen.

Geplaatst

@Sen, ja ik begrijp heel goed dat je jezelf wilt beschermen voor een teleurstelling, dus wil je niet hopen dat dit misschien iets is? Maar ja het stemmetje kun je denk ik moeilijk uitzetten... dan helpt alleen een beetje afleiding: tuin omspitten bij wijze van, waar je een paar dagen mee bezig bent of een ander "project" waar je even je zinnen op kan zetten. Muur schilderen van je kamer o.i.d.? Je moet toch die tijd even overbruggen voordat je weet wat het is.

En als dit geen zwangerschap is. Wat ga je dan doen? Nog een poging?

Geplaatst

heee Michaela,

Het is nu weekend maar morgen moet ik weer werken dus dan heb ik weer afleiding maar je denkt er hoe dan ook aan je weet hoe dat gaat. Het punt is dat ik dus nu op mn menstruatie zit te wachten omdat ik dan weer zou beginnen met de volgende poging.. meer nu zit ik dus op cd33 en nog steeds geen teken van menstruatie :dontknow: en i.c.m. een negatieve test vind ik dat wel een beetje verontrustend want als ik niet zwanger ben, waarom wordt ik dan (nog?) niet ongesteld. Ik ga dan natuurlijk weer het ergste scenario voor me halen: ik heb verouderde eierstokken/verminderde eicelvoorraad/verhoogd FSH dus misschien is het nu echt over en sluit en is dit de beginnende overgang? krijg er de stuipen van. Maar het kan er misschien ook mee te maken hebben dat we 2 weken geleden uit Egypte zijn terug gekomen met een gigantische maag/darminfectie: ik heb me leeggespuugd en ben nog zeker 10 dagen zwaar aan de diarree en ziek geweest. Misschien dat dat ermee te maken heeft? Wie zal het weten, moet geduld hebben. Misschien komt die menstruatie alsnog maar gewoon wat later.. je leest het wel vaker.

p.s. we dwalen nu wel heel erg van het onderwerp af hè.. hoop dat niemand dat bezwaarlijk vindt.

Geplaatst

Hi Sen, ja dat is ook zo'n vrouwen ding, denk ik en zo herkenbaar: denken dat er misschien iets aan de hand is met je lijf of dat je misschien al in de overgang bent gekomen? We willen graag de reden van iets weten, dus gaan we op zoek naar eventuele oorzaken... maar daar wordt je ook niet echt vrolijk van toch? Je kunt altijd nog naar de HA gaan voor je eigen gemoedsrust, toch?

Het geeft niet dat we afdwalen van het onderwerp. Net zoals het komt, toch? Je kunt er dan weer een nieuwe topic over openen maar het is nu soms al een zoekplaatje... dit mag wat mij betreft ook wel, hoor.

Nou rustig aan...

Ik ben benieuwd wat ik voor hormonen ga spuiten en hoe het spuiten zelf zal gaan. Ik weet het staat ook ergens anders, maar ik las ook dat je nog prikinstructies krijgt van .... Irma? Ik ben al een invulschema aan het maken van de hele behandeling, zodat ik niets oversla. Hoef ik niets te vergeten.

Dus ik moet ook vragen naar de cetrotide?

En ja, ik ga wel voor alle onderzoeken heen en weer reizen. Ik weet inmiddels dat ieder mens op zijn eigen manier luistert en vertelt, dus een miscommunicatie is dan gauw geboren.. Ik hou het liever bij een ziekenhuis. Het zal wel vermoeiend zijn, wij zitten in Noord-Holland, maar ja het is allemaal voor een goed doel, toch? Misschien tussendoor eens met de trein? Hispeed? Iemand daar ervaringen mee?

Geplaatst

ik heb besloten gewoon nog even af te wachten en dan doe ik dinsdagmorgen maar weer een test (als ik dan nog niet ongesteld ben geworden) want dinsdagmiddag wordt ik getattooeerd en dat mag niet als je zwanger bent. Alhoewel, denk niet dat het heel erg veel kwaad kan. Ze doen het niet omdat je adrenaline ervan stijgt en dat is dan niet goed en ze willen natuurlijk niet aansprakelijk worden gesteld, mocht er iets fout gaan. Dus uit voorzorg tattooeert men geen zwangeren. Nou ben ik al een paar keer eerder getattooeerd, heb een flinke tattoo op één van de meest pijnlijke plekken (voet) en nu wordt de tattoo op mijn arm uitgebreid en das veel minder pijnlijk dus qua adrenaline zit ik niet in de war. Maarja ben waarschijnlijk toch niet zwanger, who am i kidding...

Ben benieuwd welke medicatie je krijgt. Meestal schrijft dr. S. Gonal-f + Cetrotide voor maar een enkele keer wijkt hij daar vanaf. Ik zou gelijk een schema vragen en verifiëren of het klopt wat er staat. Ik weet van iemand anders hier op het forum dat ze een keer het schema verkeerd hadden ingevuld namelijk. Dus voor de zekerheid even dubbelcheck, dat kan een hoop ellende besparen.

Ga je echt voor elke echo naar DD rijden vanuit Noord-Holland? dat is behoorlijk intensief hoor. Maarja als jij je er beter bij voelt, dan moet je het zeker doen! Ik heb zelf geen ervaringen met de trein naar DD, wij zijn altijd gewoon met de auto gegaan (zo'n 2 uur en 45min. enkele reis).

Ik ga naar het strand

fijne zondag!

Geplaatst

Hallo meiden,

Heb jullie topic een beetje gevolgd en deels gelezen.

Zal me even (in het kort) voorstellen...

Ik ben Kim, 26 jaar, woonachtig in de Achterhoek.

Weet al vanaf dat ik 18 ben, dat ik PCOS heb.

In Sept. 2008 gestopt met de pil en in Maart 2009 gestart met de MMM.

Clomid, Puregon, LEO behandeling, opnieuw Clomid, allemaal zonder of met weinig resultaat!!

15 April 2010 eerste afspraak in DD gehad met dokter S.

Soms beetje vreemde man, maar we zijn in ieder geval op de goede plek.

Na veel en vaak bloed prikken en testen doen, gaan we nu beginnen met een IVF behandeling.

Ik ben sinds 23 Juni aan de pil en als ik het goed heb begrepen krijg ik vandaag een echo. We hebben namelijk vanmiddag een afspraak met dr. S. Ook krijgen we dan uitleg over wat en hoe te spuiten en wanneer de 1e FM.

De punctie en terug plaatsing worden (als alles goed gaat uiteraard!!!!) nog voor onze vakantie gedaan.... (we gaan 15 augustus met vakantie)

Het is prettig om jullie verhalen te kunnen lezen op dit forum, omdat het voor ons allemaal nog erg nieuw is. Ik zie vooral op tegen de punctie... Ben met mijn LEO behandeling behoorlijk misselijk en slecht geweest van de narcose, dus zit daar eigenlijk niet op te wachten.

Goed, ik ga nog maar even verder lezen op dit forum en me in jullie verhalen verdiepen,

jullie horen wel hoe het is gegaan vandaag.

Groetjes kim

Geplaatst

Hoi Kim, nou welkom hier. Misschien gaan we wel tegelijk het traject in. Wij gaan morgen namelijk naar Dr. S. en als alles goed gaat, krijgen we morgen ons schema? Ben wel benieuwd. We hebben net de uitslag van het sperma onderzoek binnen. Qua hoeveelheid zit het goed alleen de beweeglijkheid laat te wensen over maar dat kan volgens mij met IVF of Icsi juist geen kwaad?

Hoe ging je echo vandaag en hoe ziet jou planning eruit? Spannend.

Ik ben 30 juni begonnen met de pil dus een week later dan jij en zit nu te wachten op de eerste ongesteldheid....De pil is voor mij alweer een tijd geleden... maar we wachten het allemaal af.

@ Sen: zijn er bij jou nog ontwikkelingen? Of heb je nu dan in ieder geval een nieuwe tatoe?

@Chablis: ja, je hebt gelijk. Als ik voor de FM moet ga ik wel met de trein. Op de hele kostenpost maakt dat ook weer niet uit. Vanaf Amsterdam is het 2 uur en een kwartier, dus dat is lekker relaxt.

@ Hanneke: en hoe gaat het met jou en het spuiten? Ben je nog wijzer geworden met bellen? In mijn stukken las ik dat Dr S. de voorkeur heeft aan 's ochtend spuiten. Wat heb jij gedaan? En hoe zit je in je planning? Ik denk het wel dat het geluk brengt op je verjaardag de eerste FM. Toeval bestaat niet volgens mij dus dat heeft vast een speciale betekenis in de vorm van een kadootje? Wie weet?

Succes allemaal,

Geplaatst

Hallo meiden,

Mag ik erbij? :biggrin:

Ik zal me even voorstellen; ik ben Tamara en heb inmiddels twee icsi pogingen achter de rug, bij de laatste ben ik zwanger geraakt, alleen helaas bij 7,4 weken een miskraam gekregen.

Wij zijn onder behandeling in het Erasmus MC, wat ons in principe prima bevalt qua artsen en service e.d., alleen heeft het helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd.

Ik heb op de site van IVF dusseldorf gekeken en krijg het idee dat ze daar veel verder zijn op dit gebied en daardoor ook betere resultaten boeken.

Ik heb dan ook onze hele icsi geschiedenis gemaild, en om info gevraagd, naar de email adressen die op de site staan vermeld, meerdere keren zelfs, alleen ik krijg maar geen reactie.

Nu had ik zelf al zoiets ik ga binnenkort bellen en maak een afspraak om een gesprek te hebben en kijken wat de mogelijkheden zijn, maar ik hoopte intussen van jullie misschien al wat info te krijgen over jullie ervaringen met Dusseldorf tot nu toe....

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

hey meiden, hoe is het hier?

@Aramat: heb je dokter Scholtes gemaild? hij antwoord meestal wel binnen een dag.

@Michaela: nog steeds niet ongesteld maar ben vandaag wel voor een echo geweest. Hij zag gewoon aktiviteit in de eierstokken dus voor uitval hoef ik niet bang te zijn zei hij. Het zag ernaar uit dat de menstruatie eraan zit te komen. Als het er zondag nog niet is, moet ik een kuurtje Provera nemen om het op te wekken. Hij kon geen oorzaak geven, kan aan vanalles liggen zei hij (stress, ziekte enz.). Oja en mn tattoo staat erop! is heel mooi geworden :)

Geplaatst

Hoi Sen,

Dank voor je reactie.

Ja ik heb dokter Scholtes 2 x gemailed en het algemene email adres ook en nu heb ik van de week het secretariaat gemailed, al met al ben ik via email al een paar maanden bezig om contact te zoeken maar tot op heden nog geen reactie.

Ik ga binnenkort wel even bellen.

Maar weten jullie hoe het zit met de kosten, worden die vergoed door je verzekeraar? Ik heb immers nog 1 behandeling te goed, maar weet niet of ik die dan in het buitenland mag doen???

En weten jullie misschien ook hoe het zit met de technieken die ze daar toepassen, imsi en poollichaam onderzoek. Die termen heb ik nooit eerder gehoord, dus ik ga ervan uit dat die technieken in Nederland niet toegepast worden, weten jullie dat?

En verhoging die je kansen ook.

Sorry dat ik zoveel vragen heb, maar ik wil graag het e.e.a. weten voor ik naar Dusseldorf ga....

Alvast bedankt meiden,

Groetjes,

Tamara

Geplaatst

De eerste 3 pogingen worden vanuit de basisverzekering vergoed dus d.w.z. ook pogingen die je in het buitenland doet. MAAR, let wel dat je bij de meeste verzekeraars dan wel eerst toestemming moet vragen. Dit vind ik heel krom want het wordt immers vanuit de basisverzekering vergoed, maar dat daargelaten.

Ook moet je vaak een verklaring/verwijzing voor IVF c.q. ICSI van je behandelend arts in het buitenland aan je verzekeraar geven en van een in Nederland gevestigde arts (je huisarts of je gynaecoloog).

Uiteindelijk vergoeden ze de poging naar Nederlandse maatstaven (ICSI rond de 1533,-). Dus in de meeste gevallen moet je zelf bijbetalen. Poollichaamdiagnostiek (+/- 300,- per eicel), PICSI (150,-), IMSI (+/- 900,-) en AH (160,-) zijn ook voor eigen rekening. In NL worden deze methoden (nog?) niet toegepast omdat ze de werking ervan niet bewezen achten. Poollichaamdiagnostiek wel maar alleen indien je een erfelijke ziekte in je familie hebt volgens mij.

wat dr. S. betreft, ik weet dat hij op vakantie is geweest en deze week weer is begonnen. Misschien komt het daardoor? Ik krijg altijd binnen één dag antwoord van hem, hooguit 2 dagen.

Geplaatst

Hey Sen, bedankt voor je snelle reactie, hier heb ik wat aan!

Ik ga dokter S, als ik binnenkort in wat rustiger vaarwater zit (verhuizing en verbouwing), gewoon bellen en een afspraak maken voor een intake om e.e.a. te bespreken. Ben erg benieuwd of het daar wel gaat lukken...

Heb jij eerst een behandeling in NL gehad? Wat bracht jou er toe om naar Dusseldorf te gaan?

Groetjes,

Tam

Geplaatst

hey tamara, graag gedaan hoor :) wij hebben één keer een mislukte punctie gehad in NL, daarna zijn we naar een ander ziekenhuis in NL gegaan en daarna naar het buitenland omdat ik in NL min of meer wordt gediscrimineerd vanwege een verhoogde FSH waarde i.c.m. low-response (weinig follikels).

Geplaatst

hoi meiden... net een heel verhaal geschreven, wordt ik eruit gegooid..

Goed, opnieuw: gisteren dus op gesprek bij Dr. S. Hij liep uit dus we hebben lang gewacht omdat we er ook eerder waren. Mijn FSH waarde was 9,2 dus wat aan de hoge kant. (Sen, die van jou was te laag? Hoe laag is laag? en wat hebben ze er aan gedaan?) Mijn AMH waarde klopte niet: die was 10 maar die uitslag bestaat niet dus gaat die weer terug voor een hernieuwde test. Ik vond het wel een mooie score. Betekent dat je genoeg eitjes hebt, maar ja... we wachten de echte nog even af. Sperma was maar 4 % in orde maar daar zag hij nog geen probleem. We schrokken er wel een beetje van omdat het eerst om de beweeglijkheid ging en ons zaad een beetje lui is, zeg maar. Hij denkt dan toch aan ICSI. (Was ik al een beetje van uit gegaan).

Ik mag dus komende zondag beginnen met spuiten. Hij rekent dat toch als cd 5, vanaf de eerstvolgende dag na je laatste pil. Dit vermoeden had ik al en daar ik op vrijdag nergens meer de medicatie op tijd kan krijgen, had ik dinsdag gebeld met DD en of zij misschien een recept konden faxen naar onze apotheek. Dat zou in orde komen. Maar dus niet. Jammer. Maar Dr. S toverde een nieuw iets uit zijn la wat ik vanaf zondag mag inspuiten en dan vanaf dinsdag de menopur erbij.

Dan moet ik vrijdag weer voor een eerste FM. Nu zie ik alleen net weer een foutje in mijn schema: Hij heeft bij CD 5, CD 3 ingevuld. Ik vraag me nu af of ik dan niet te laat ben met de eerste FM op vrijdag? Dat zou dan mijn CD 10 al zijn, terwijl hij dat eerst op dag 8 wilde? Maandag maar weer bellen...

Dan gaan we trouwens wel met de trein vanaf Amsterdam ben je er namelijk zo. Is iets relaxter. Gisteren was ik total loss en ben meteen om 20.00 uur naar bed gegaan...

@ Tamara: Je moet gewoon bellen met DD en een afspraak maken via Irma (nederlandstalig). Ik heb ook geen succes met de e-mails en krijg ik nooit antwoord. Je kunt natuurlijk met Irma kijken welke datum het beste uitkomt. Dan heb je er in ieder geval een staan. Als je klaar bent met verhuizing en dan pas belt kan het toch weer even duren. (Bij ons 6 weken). Dus gewoon bellen. Wij zijn in DD beland vanwege mijn leeftijd en de goede resultaten die zij boeken en de verfijnde technieken die ze toepassen waardoor onze kansen groter zijn. (hoop ik) NL accepteerde ons al op mijn 42 niet meer. Niet in onze omgeving in ieder geval.

@ Hanneke: hoe gaat het bij jou?

@ Sen: gelukkig niets ergs aan de hand. Ik las hier ergens over iemand die pas op cd 56 ging vloeien... Nog even geduld maar jij krijgt ondersteuning las ik als het niet zelf doorzet.

Nou fijn weekend, wij gaan lekker (?????) spuiten morgen. Ben benieuwd hoe het gaat.

Geplaatst

HI Michaela,

Bedankt voor je reactie en de tips.

En ook heel veel succes met spuiten, maar dat komt vast goed.

Groetjes,

Tamara

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden