Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey Michaela, nee ik heb een verhoogde FSH waarde. Eerst was hij 9 toen een keer 20 gemeten een keer 24 en daarna weer 14. Dus het schommelt maar is wel verhoogd. Dan ben je moeilijker te stimuleren.

Wat goed dat je al zo snel kunt beginnen alleen snap ik niet helemaal hoe je die telling doet van cyclusdag 5 zegmaar. Normaal gesproken heb je altijd de eerste follikelmeting na 5 dagen stimuleren d.w.z. op cyclusdag 8. Hou het goed in de gaten hoor, want dr. S. is een warhoofd. Dat zie je maar weer aan je schema. Succes met spuiten en op naar veel follikels!

p.s. ben vanmiddag ongesteld geworden dus kuurtje is niet meer nodig

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen: ja, ik dacht al zoiets hoor. Want hij wilde mij na de eerste FM nog een keer zien en een tweede FM doen en dan misschien dag 12 of 13 punctie, maar dat gaat niet als hij de eerste FM op dag 10 doet. Ik ga inderdaad maandag om 7.00 uur meten bellen. Ik ben vandaag pas ongesteld geworden dus dan zou het volgens jou theorie toch nu gaan om CD 1 toch? Zoals je het eerder had uitgelegd. En dan zou ik pas woensdag moeten beginnen met spuiten, dat is dan dag 5. Maar ja wat betekenen dan die 0-dagen, dus die tussen de laatste pil en je eerste ongi? Die horen toch ook ergens bij je cyclus want anders zou je cyclus maar 21 dagen tellen, toch?

Goed, dat je vanzelf weer ongesteld geworden bent. Heb je weer wat meer vertrouwen in je lijf, toch? Is het stimuleren dan bij jou ook moeilijker gegaan door je hoge FSH waarde? Ik zou het trouwens in je handtekening kunnen lezen. Wat gaat er dan nu verder bij jou gebeuren?

Geplaatst

Hi Dames, vanmorgen weer fm en we waren helemaal verbaasd maar ze waren 4 mm gegroeid in 2 dagen. Stimuleer normaal vrij lang maar nu heb ik woensdag al punctie!!! Ik heb ongeveer 9 grote follikels maar meestal blijk ik bij de punctie nog meer eicellen te hebben. We zullen zien, hij was in elk geval erg tevreden. Heb wel last van mijn buik maar dat heb ik meestal wel op het laatst.

Ben 's ochtends gaan spuiten, dat vroeg nog iemand. Hoe vonden jullie punctie onder narcose? Succes weer dames! Sen wanneer ga jij nu weer beginnen? Michaela succes morgen!!

Geplaatst

@Michaela: ik snap helemaal niets meer van de planning die ze aan jou hebben gegeven?!? Als vandaag cd1 is dan moet je beginnen met de decapeptyl maar als je cetrotide gebruikt niet, daar begin je pas vanaf cd8 mee. En dan op cd3 beginnen met stimuleren dus dat zou dan a.s. maandag zijn. Meestal plannen ze de eerste fm in na 5 dagen stimuleren dus dat zou dan volgende week zaterdag zijn.

@Hanneke: 9 follikels, wat goed meid! dus binnenkort de punctie. Inderdaad wel handig dat je daar narcose krijgt hè

ik ga nu ook beginnen maar doe deze behandeling niet in DD maar in Geertgen, daar hebben we onlangs een prettig gesprek gehad en deze dokter wilde ons ook nog een kans geven. Scheelt toch weer een uur rijden en we krijgen alle aandacht. Na ieder gesprek met de arts heb je nog een nagesprekje met de assistente voor als je nog met vragen zit. Ze doen daar echt check check dubbelcheck om zeker te zijn dat je het goed hebt begrepen. Dat is wel heel fijn. Ik ga vandeweek een uitgangsecho maken en dan kan ik misschien gelijk starten, beetje afhankelijk van het aantal follikels dat klaarligt. Dus het wordt weer spannend.

Geplaatst

Michaela ik heb nogmaals je bericht gelezen en het zit zo, als je de pil hebt gebruikt dan moet je 5 dagen na je laatste pil beginnen met stimuleren en als je niet de pil hebt gebruikt dan moet je gewoon op de derde dag van je menstruatie beginnen met stimuleren.

Geplaatst

Oh wat goed Sen! Geertgen staat ook heel goed aangeschreven geloof ik. Wij wonen in Maastricht dus DD is maar 1,5 uur voor ons. Hoop dat de uitgangsecho goed is deze week. Ik geloof dat dit protocol wel goed is voor mij. Opbrengst lijkt meer en in elk geval sneller als normaal. Hoop dat hem dit nu gaat worden!

Dat vind ik wel wennen aan DD. Alles is zo vaag haha. Je moet echt alles zelf in de gaten houden. Hoop dat Geertgen iets goeds op gaat leveren voor je!

Geplaatst

@ Sen: Ja, dus op dag 5 beginnen, klopt dan. Als je dan standaard na 5 dagen stimuleren een eerste FM krijgt zit je toch altijd op cd 10? Wanneer doet hij dan meestal de punctie. Dag 15? Ik heb een korte cyclus dus hij zij misschien dag 13 of 12? Ja, vaag he en jammer dat je er zo achteraan moet. Dan klinkt jou plan nog veel beter om naar Geertgen te gaan. Waar ligt dat ergens? Kan DD nog iets van leren. Succes van de week met de uitgangsecho. Spannend voor je dat het weer gaat beginnen.

@ Hanneke: 9 follikels. Top! Zal voor je duimen. Wat gaat het dan opeens weer snel, he? Woensdag alweer de punctie. Hoe vond je het spuiten gaan? Ik heb net vanochtend de eerste gezet (vriend deed het) en het viel allemaal reuze mee. Het is soms meer het idee, dat naalden prikken. (Meestal doen ze dat ook maar nu niet :-)). Ik zal voor je duimen dat er nu iets heel moois tussen zit. Heb je nog bijzondere technieken afgesproken?

Geplaatst

hee meiden,

Afgelopen donderdag weer in DD geweest. Soms wordt ik echt een beetje onzeker van dr. S!! Je moet er echt goed bij zijn met je hoofd, en zelf alles in de gaten houden anders vergeet hij echt dingen.

Ik moet morgen beginnen met spuiten van Gonal F 112,5 I/E. Dat is dus ook zo iets. Ik heb al eerder puregon gespoten dus weet hoe een prikpen werkt. Donderdag liet hij mij de pen zien waarmee ik moest gaan spuiten, draaide er wat aan, vertelde dat het een wegwerp pen was en legde hem weer terug in de la. Verder niets.... Toen we weer onderweg naar huis waren kwam ik tot de ontdekking dat dr.S. dus helemaal is vergeten te vertellen hoe laat ik moet spuiten. Ik kreeg wel netjes een papier mee waarop de data's en hoeveelheden staan maar niets over het tijstip.

Na het gesprek, van ik denk nog geen 3 minuten, liep hij mee naar de balie en liet een recept uit printen. Daar stonden dus 3 dingen op... Gonal F, Pregnyl en Cetrotide. Van die 1e 2 weet ik inmiddels wat het doet, maar dat cetrotide??? Ik heb alle pagina's over dusseldorf op dit forum inmiddels doorgelezen en ben er dus zo achter gekomen dat het is om een vroegtijdige eisprong te voorkomen. Had dr. S. mij dit niet moeten vertellen??? Ik vind het echt allemaal een beetje vaag soms.. Ik ben altijd onder behandeling geweest in het ziekenhuis in Winterswijk, daar voelde ik me maar een nummertje, gelukkig is dat in DD niet zo. Maar van dr.S wordt ik ook niet echt happy!

Vrijdag mijn vriend naar de apotheek gestuurd om het desbetreffende te bestellen, want uiteraard is dat niet op voorraad. Gisteren het zakje opgehaald, blijken er bij de Gonal F gewone injectie spuiten te zitten en geen prikpen!! AAhh weer iets wat niet goed is. Nu is het gelukkig niet zo'n enorm probleem, zolang ik maar niet meer dan 112,5 I/E moet spuiten.

Want op die spuiten staat 75 I/E en 150 I/E aangegeven en streepje daartussen is dus 112,5. Maar zodra ik meer moet gaan spuiten heb ik wel een probleem, want gokken op bijv 125 I/E lijkt me geen goed idee! Gelukkig kan er nog een prikpen besteld worden...

Nog zo iets.... de 1e keer dat we een afspraak hadden in DD kregen we een pakketje met informatie mee over allerlei behandelingen. Toen eenmaal de keuze op IVF viel is ons nooit een uitleg gegeven door dr. S wat een ivf behandeling precies inhoudt. Eigenlijk vindt ik dat heel slecht.

Sorry moest even mijn frustraties kwijt....

Ik had nog een vraag.. Kunnen jullie mij vertellen op welke dagen Irma aanwezig is? Als ik bel krijg ik altijd een duitse assistente aan de tel. en mijn duits is nou niet echt super goed!

En nog een vraag... (zal er morgen ook even over bellen naar DD)

is het een probleem dat ik de spuiten 's avonds zet? ik hoef namelijk niet elke ochtend om dezelfde tijd te beginnen. Dus voor mij is 's avonds makkelijker! Ik las namelijk dat een aantal van jullie de spuit 's ochtends zetten.

En oh ja, a.s. vrijdag hebben we de 1e FM.

@ michaela: hoe voel je je na de 1e spuit? durf je de spuit niet zelf te zetten? Ik dacht in het begin ook, oh dat durf ik niet zelf, maar het viel me reuze mee.

Goed sorry nogmaals voor het lange verhaal, maar ik moest even alles kwijt. Jullie horen wel hoe het gaat met spuiten de aankomende dagen.

Geplaatst

Michaela, ja als je zo telt dan is de 1e fm inderdaad op cd10. Dr. S. probeert meestal vast te houden aan 10 dagen stimuleren en dan pregnyl zetten en binnen 36 uur de punctie. Vind het trouwens niet handig dat ze daar geen echo doen voor de punctie om te kijken of de follikels er nog wel allemaal zitten. Voor hetzelfde geld heb je een voortijdige eisprong gehad en dan lig jij daar met je narcose, voor niets...

Geertgen ligt trouwens in Elsendorp, Noord Brabant zie http://www.geertgen.nl

Kim: wat een gestress hè, zo herkenbaar. De begeleiding schiet inderdaad te kort, dat is waar ik ook heel erg tegenaan liep. Ik denk dat dat de keerzijde is van veel clienten aannemen, er kan dan niet voldoende aandacht worden gegeven per individu en er is altijd tijdsdruk. Cetrotide is inderdaad om je eisprong tegen te houden en voor als je het nog niet weet: hiermee moet je beginnen na 5 dagen stimuleren dus na de 1e fm. Niet vergeten! tegen mij waren ze dit vergeten te melden waardoor ik een voortijdige eisprong heb gehad en de hele poging dus voorbij was. Het maakt in principe niet uit op welk tijdstip van de dag je spuit, als het maar op een vast tijdstip is. Mag best een uurtje verschil inzitten maar geen uren als je begrijpt wat ik bedoel. Dus als jij 's-avonds prettiger vind, vooral doen.

Geplaatst

*Kim: ja, vervelend is dat, als je het allemaal zelf moet gaan ontdekken. Ik wist ook via dit Forum wat cetrotide was. Toen hij zei dat ik die ook moest gebruiken wist ik wat hij bedoelde. Beter zou zijn als hij de hele behandeling in alle rust stap voor stap zou uitleggen. Gewoon vragen dus en bellen of mailen.

Irma is er in ieder geval maandag weer. Zij was op vakantie. Hoe laat moet je komende vrijdag voor de eerste FM? Misschien komen we elkaar dan wel tegen. Ik moet dan namelijk ook.

We hebben vanochtend de spuit gewoon samen gezet. We willen ook samen zwanger worden. Maar het viel alles mee.

Ik ben benieuwd of de menopur op tijd in de apotheek is. We hebben het vrijdag vanuit DD laten faxen. Jij had jou recept wel snel!

Ik ben om 11.00 vanochtend gebeld door Dr. S. Ik had gemaild over die verwarring van die cd'en. Hij gaf aan dat het zo goed is en we het goede hebben afgesproken. Dus vandaag is technisch gesproken mijn CD 3, zodat ik op cd 8 moet komen voor de eerste FM. Vond ik wel weer netjes dat hij daar over terug belde. Notabene op zondag. Voelde me meteen gerustgesteld. (Zo kan het dus ook in DD). Ik ben wel een beetje moe maar of dat door die spuit komt? Weet ik niet. Voelde ook wat getrek in mijn rechter eierstok? We gaan het zien.

Geplaatst

Het is inderdaad nogal verwarrend soms in DD. Loop soms ook naar buiten dat ik denk, dat ik had ik nog moeten vragen. Sen, jij hebt al wel eens punctie gehad in DD he? Heb je nog tips over wat mee te nemen e.d.?

Ik ben inmiddels natuurlijk al een ervaren spuiter na 4 pogingen dus dat doet me eigenlijk niet zoveel meer. Heb ik ook nooit heel veel moeite mee gehad. Heb wel altijd veel last van bijwerkingen en dat is natuurlijk wel minder.

Wij gaan IMSI doen en na een gesprekje met de laborant hebben we ook min of meer afgesproken om Assisted Hatching te gaan doen. Is relatief goedkoop en kan net dat goeie zetje in de rug geven.

Michaela en Kim, succes hoor! De hoeveelste poging is het voor jullie? Want dat kan ik nergens uithalen. Misschien zie ik jullie vrijdag ook wel dan ;-), denk namelijk dat ik dan tp heb. Als ik een tp heb natuurlijk want ik weet uit eigen ervaring dat iedere stap er een op zich is.

Irma is idd op vakantie geweest en geloof idd dat ze weer terug is nu.

Geplaatst

Hi, vannacht migraine gekregen. Bijwerkingen van de hormonen? Beetje balen. Ik ben wel bekend met migraine maar als je het hebt dan ziet de wereld er meteen stukken zwaarder uit...

Ik baal ook een beetje omdat we komende vrijdag met de trein wilden gaan alleen is er nu een verbouwing bij Arnhem waardoor de trein er 3 1/2 uur over doet en wij dus niet op tijd in DD kunnen zijn. Dus moeten we weer met de

auto. Het is een enorme rit en uitputtend. Maar goed, het is voor een goed doel, maar toch? We van jullie heeft de fm's elders laten doen? Dat schoot ook nog even door mijn hoofd?

Hanneke: dit is mijn allereerste IVF poging. Ik dacht altijd dat alleen anderen dat doen en wij niet. Maar zo zie je maar hoe dichtbij het dan opeens komt en al heel gauw soort van normaal wordt.

Welke bijwerkingen had jij en kon je wel werken? Neem je na de TP een paar dagen vrij? Dat ben ik in ieder geval van plan.

Ik moet vrijdag om 12.00 uur in DD zijn. En jullie?

Geplaatst

Probeer al enige tijd te bellen naar DD maar krijg elke keer de in gesprek toon... Ik ben zo onwijs zenuwachtig voor alles... Heb er gewoon slapeloze nachten van!!! En wordt er al helemaal niet vrolijker van. Vanavond de 1e spuit zetten. Denk dat dat nog wel te doen is....

@ Hanneke: Voor ons is dit de 1e IVF poging. Tot nog toe heb ik clomid en puregon gebruikt. En een LEO behandeling gehad. (een kleine operatie aan mijn eierstokken) Dr. S. vond het verstandiger om direct door te gaan met IVF, wij hebben hiervoor geen IUI behandeling gehad. Misschien dat ik het daarom ook wel zo spannend vind.. Omdat ik er dus nog helemaal geen ervaring mee heb.

@ michaela: ik heb gevraagd aan dr. S. of ik de FM in Winterswijk mocht doen. Hij zei: als je het per se wil... dan is het prima. Maar ik kreeg het idee dat hij het liever zelf wilde zien. Zo heeft hij er natuurlijk ook meer controle op. En bovendien kijk ik in Winterswijk altijd naar een oude zwart wit kleuren tv en in DD hebben ze de apparatuur toch echt stukken beter voor elkaar!

Ik had zelf ook zoiets van, ik wil niet dat het verprutst wordt omdat ik per se naar Winterswijk wil voor mijn FM. Wat naar die bijwerking van de gonal F!! Dat staat inderdaad ook in de bijsluiter dat het hoofdijn kan veroorzaken!! Fijn al die bijwerkingen.

@ Sen: Mag ik vragen wat de reden is dat jullie over zijn gestapt naar Geertgen? Als ik het goed gelezen heb, hebben jullie ook al een (aantal) behandelingen in DD gehad? En kan je mij ook vertellen of je echt misselijk was van het roesje dat je krijgt voor de punctie. Ik heb namelijk al eens een narcose gehad en daar ben ik zo misselijk van geweest!!!

Wij hebben a.s. vrijdag een afspraak om 10:50 uur. Misschien zien we elkaar inderdaad wel! Bijzonder is dat...

Geplaatst

hey meiden, zo goed als ze per mail bereikbaar zijn zo belabberd vind ik dat ze bereikbaar zijn per telefoon. Maar dat komt dan omdat er maar 1 assistente zit waarschijnlijk. Je hoeft niets speciaals mee te nemen voor de punctie. Als je het prettiger vind zou je een lang t-shirt aan kunnen doen want je wordt daarna naar een uitslaapkamer gereden en dan moet je naar een ander bed lopen (in je onderbroek) en er zitten daar ook heren. Ik was nog half dronken en had er maling aan hahaha... ik was helemaal niet misselijk van die narcose, heb me 10 minuten later aangekleed en ben direct naar de Mac verderop gereden want ik had al iets van 20 uur niet meer gegeten. Het is niet zoals een echte narcose hoor, je bent heel erg kort weg. Heb ooit een echte/zware narcose gehad en toen werd ik inderdaad ook kotsmisselijk wakker.

Wij hebben 1 behandeling in DD gedaan maar zijn nu overgestapt naar Geertgen om diverse reden o.a. de goede naam, de begeleiding en de afstand.

Geplaatst

Kim, ik heb vanochtend om 8.00 uur gebeld en had meteen contact. Blijven proberen hoor! Ik wil ook liever alle controles onder een dak en ga het ook doen, maar ik had even zoiets van: ons zkh is hier 5 minuten vandaan en DD 3 1/2 uur voor 5 minuten binnen zijn?

Ik ben trouwens zondag begonnen met Elonva, een nieuw hormoon, dat je een keer spuit en het zelf gedurende 7 dagen telkens een beetje aan je lijf afgeeft. Vanaf morgen prik ik menopur er bij. Dr. S gaf aan dat ik toch niet over te stimuleren ben met mijn verhoogde FSH. (Deze wordt trouwens onderdrukt door pilgebruik voor start stimulatie. Dus er zijn nog meer redenen voor het gebruik van de pil i.p.v. alleen de planning). Laten we het hopen. Hoeveel laten jullie terugplaatsen als je de keuze hebt. Dr. S zei tegen ons dat hij drie adviseerde. We vielen bijna van onze stoel. Drie???? De kans op een meerling op mijn leeftijd is zo klein, dat willen we een kans maken echt voor drie moeten gaan. Dus je begrijpt dat mijn vriend sindsdien nachtmerries heeft. Ik trouwens ook. Drie? Ik begrijp het wel. Hij wil ons gewoon een kans geven al zou er maar eentje blijven hangen dan is dat precies wat we wilden. Ben benieuwd of ik überhaupt zoveel produceer:-)!

Geplaatst

==Breek even in==

Michaela, ook ik kreeg het advies in Gent om meer embryo's terug te plaatsen. Juist op latere leeftijd schijnt de kans op meerlingen bij ivf/icsi kleiner te zijn.

Bij poging 1 heb ik er 2 terug laten plaatsen, bij poging 2 waren het er 3 en bij poging 3 zelfs 4. Helaas ís geen een van de 9 stuks blijven zitten.

Wij gaan nu voor een 4e poging en ook nu gaan we weer kiezen voor meerdere embryo's.

Succes met jullie beslissing!

(ook mijn lief had al visioenen van meerlingen)

==breekt weer uit==

Geplaatst

Wow Konijntje, wist niet eens dat dat mocht zoveel terug laten plaatsen! Wel ontzettend k(&^*te dat er dan geen is blijven zitten! Ik heb er bij de 3e poging 2 terug laten plaatsen en hopelijk dit keer weer. Maar zag ergens in de papieren dat als je teveel eicellen hebt je er maar 1 terug krijgt. Nou weet ik natuurlijk niet wat veel is hihi maar hoop gewoon op 2 terug.

@Sen: nog 1 klein vraagje, moest jij eerder daar zijn bij de punctie? We vertrekken natuurlijk wel op tijd maar laatst toen we de Unterhorst gesproken hebben zei hij dat we hem nog zouden spreken voor de punctie. Maar wanneer willen ze dat doen dan haha? Vind dat altijd eng, ben bang voor vroegtijdige eisprong als ze te lang wachten.

Zie eigenlijk helemaal niet op tegen de punctie. Heb er natuurlijk al 3 gehad en nu lekker narcose dus dat is helemaal relaxed. Alleen de napijn valt mij altijd tegen.

@ Michaela: had met het lange protocol altijd veel last van hoofdpijn en stemmingswisselingen. Nu heb ik relatief weinig last gehad van bijwerkingen. Alleen mijn buik is na een tijdje altijd erg dik en zeer gevoelig. Heb me in de vorige pogingen altijd ziek gemeld voor de punctie. Nu heb ik vanochtend gewerkt, vanmiddag verlof gepakt en morgen en woensdag meld ik me ziek. Heb nu zoveel last van mijn buik als ik lang zit dat het niet meer gaat. Ik werk part-time en heb toevallig dus mijn vrije dagen na de punctie. Maandag ga ik gewoon weer werken als ik me goed voel, maar zo niet meld ik me ziek. Ik wil vooral dat het nou eindelijk eens lukt en als ik daarvoor een dag langer thuis moet blijven dan doe ik dat zeker! Als je zwanger bent krijg je ook verlof en dat vind iedereen heel normaal. En ik heb laatst de bedrijfsarts bezocht en die zei dat je voor doktersbezoeken geen verlof hoeft in te leveren, ook niet als het met IVF te maken heeft. Heb nog een discussie gehad met een collega, die vond dat ik hier toch zelf voor koos. Toen zei ik "iemand die longkanker krijgt omdat hij rookt hoeft toch ook geen verlof in te leveren om naar de dokter te gaan". Ik vind dat op hetzelfde neerkomen.

Hoe doen jullie dat? Volgens mij verschilt het ook per persoon hoeveel last je ervan hebt. Ik heb in poging 1 overstimulatie gehad dus ik ben wat voorzichtiger wat dat betreft.

Spannend dat het jullie 1e poging is! Mijn ervaring is dat het heel snel went, al die ziekenhuisbezoeken enzo. En ook het spuiten. Hoop dat het voor jullie allebei gewoon de 1e poging raak is!

Geplaatst

Hanneke, ik weet het niet helemaal zeker meer maar volgens mij moesten we er een uur van tevoren zijn. De punctie stond bij mij geplanned om 14.00 uur maar om 15.00 werd ik pas geroepen dus ik zat hem inderdaad ook te knijpen en was bang voor een voortijdige eisprong. Je moet plaatsnemen in een bepaalde wachtruimte en dan heb je tussendoor even een kort gesprekje met Irma, daarna komt de anesthesist een paar vragen stellen, dan komen ze je man/vriend halen voor zijn bijdrage te doen en daarna mag je met de anesthesist meelopen naar de punctiekamer. Hij brengt dan een infuus bij je in en als je geluk hebt dan zie je nog net dr. S. binnenkomen, zo niet dan ben je al in lala-land :)

Geplaatst

Hai Michaela en de anderen, ben zo brutaal om in te breken in jullie discussie maar wil toch even reageren op wat ik lees over meerlingen. Het is in zijn algemeenheid zo dat de kans op een goede innestelling afneemt naarmate je ouder wordt. En dus ook de kans dat als je 2 of 3 terugplaatst ze allemaal goed innestelen. Maar die kans is er wel egelijk. Ik heb zelf ooit (omdat we in NL moesten wachten) een poging in DD gedaan en toen was de voorlichting en uitleg er niet goed (althans in mijn beleving) en ben ik ook op dit punt eigenlijk niet voorgelicht. Toen we er zelf uiteindelijk maar naar vroegen kregen we een heel kort door de bocht verhaal van hoe meer embryos hoe meer kans op een zwangerschap (wat natuurlijk zo is...). Niets over risico;s die samenhangen met tweelingszwangerschappen of overstimulatie bij veel follikels etc. Dat is overigens wel een aantal jaren geleden hoor dus er kan best veel veranderd zijn. We zijn toen na 1 (mislukte) poging in NL verdergegaan en heb hierover toen wel veel meer informatie gekregen. En uiteraard is er wel degelijk een kans dat je een tweeling krijgt als je er 2 laat terugplaatsen, al is die kleiner naarmate je ouder wordt. Ken zelf iemand die op haar 41ste wel degelijk zwanger is van een ivf-tweeling. Als je (en dat is de indruk die ik krijg) geen prettige visoenen krijgt van de gedachte aan een tweeling zou ik hier wel echt goed over nadenken. Uiteraard is er niets mis mee om meer embryos terug te laten plaatsen: zelf heb ik er ook als dat in NL mocht (wat itt die ene keer in DD niet altijd het geval was ivm risico's op overstimulatie) 2 laten terugplaatsen (een tweeling is welkom) al was ik zelf wel huiverig voor de risico's die een tweelingzwangerschap met zich meebrengen. Het is bij mij overigens - als ik zwanger was - wel steeds een zwangerschap van 1 kindje geworden, ook de keren dat we 2 hebben laten terugplaatsen. En oh ja, ik was toen ik begon eind 30 en inmiddels begin 40.

Succes met de keuze en natuurlijk allemaal met de behandelingen. Charlotte

Geplaatst

Hi, ja Charlotte, zo dacht ik ook. Dr S zei wel van de kans is erg klein maar die is er dus wel en drie kinderen zie ik niet zitten hoor in een keer. Tweeling is voor mij oké en voor mijn vriend alweer wat lastiger. En het dubbele is dat je jezelf natuurlijk wel een goede kans wilt geven maar anderszijds ook weer niet met drie kinderen wilt komen te zitten. We hebben nog even om een goede overweging te doen. Maar bedankt voor je overwegingen.

Hanneke: succes morgen!

Geplaatst

Sen, bedankt! Heb Irma maar ff gebeld om te vragen hoe laat we daar moeten zijn. Punctie staat op voor 10.30 uur en we moeten er om 10.00 uur zijn. Mijn mannetje heeft "geluk" hij heeft geen levend zaad en hoeft dus ook niks in te leveren. Dat hebben we maandag met transport (ingevroren) van Maastricht naar Dusseldorf gebracht. Zijn bijdrage is dus al aanwezig hihi, nu die van mij nog! Pff ben de hele tijd bang voor vroegtijdige eisprong. Weet niet waarom! Komt vast helemaal goed!

@Michaela: dankjewel! Over een weekje ofzo, kun je me volgen! Spannend hoor!

Geplaatst

Hier alles goed, vanavond de 2e spuit gezet. 't gaat me makkelijk af. Ik heb na het spuiten minder last, dan van de puregon. Wel had ik vandaag hoofdpijn en een duizelig gevoel. Maar ook dat hoeft niet specifiek van de gonal f te komen, dat heb ik normaal ook wel eens.

@ hanneke: ik ga voor jullie duimen hoor, spannend zeg!!!!

dit wordt onze 1e poging dus kan je niet vertellen hoe ik me voel! ik weet wel dat als ik me niet fit genoeg voel om te werken, ik gewoon thuis blijf.

Heb jij ook gonal f gespoten?

@ michaela: hoe is het met je hoofdpijn?

Dr.S. heeft in ons geval voorgesteld om er 1 terug te plaatsen. Ik ben namelijk 26, volgens hem nog jong en de kans op een zwangerschap zal dan ook groter zijn. Dit zijn zijn woorden hoor!!!!

Hebben jullie trouwens nog wat moeten tekenen voor jullie de IVF behandeling deden? Iets van een contract...

Geplaatst

Kim, ja je krijgt genoeg papieren mee om door te lezen en inderdaad ook een contract over het invriezen e.d. Ik had het meegenomen afgelopen vrijdag maar het was nog niet nodig. Oké.

Ja, vandaag had ik links hoofdpijn maar minder erg dan gisteren. Dus het was te doen en heb ik dan ook saridon gebruikt. Dat helpt gelukkig even. Maar het idee dat het van de hormonen komt maakt toch ook wel weer, dat je je nog meer (nog meer???) in het behandelingsproces voelt zitten.

Ik had vanochtend zelf mijn eerste menopur geprikt. Was wel een beetje zenuwachtig: al die naalden.... was even bang dat ik te weinig had gespoten omdat ik 225 eenheden moest en er uiteindelijk maar 1 ml in de spuit zat. Maar ja als je appels met peren gaat vergelijken... Had Irma er nog over gebeld maar die had het ook niet door wat ik precies bedoelde en zei ze dat ik vanavond gerust nog een ampul erbij kon spuiten. Toen ik mijn foute gedachte door had heb ik haar meteen op de hoogte gesteld. Vraag me dan wel eens af of ik de enige ben die daarover belt. Ik ben echt niet blond hoor....dan nog

De apotheek hier begreep ook helemaal niets van de spuiten en wilde me gisteren alleen met de ampullen laten gaan. Hoe ga ik dit inbrengen dan? met spuiten en die krijg je van het ziekenhuis. Nee hoor, kijk maar op het recept. Er staat 'met toebehoren'. Oh, zei ze en gaf me 21 spuiten... Ik zeg, nee hoor zo veel heb ik niet nodig. .. je kunt moeilijk een spuit drie keer gebruiken... Nou dat klonk allemaal erg amateuristisch hier alsof ze dit nog nooit eerder aan de hand hebben gehad. Ook daar moet je dus zelf goed op letten. Alles dubbelchecken. Ook wel weer erg komisch achteraf.

Spuit je de cetrotide achter elkaar? Ik heb namelijk drie spuiten daarvan gekregen?

Wie heeft ervaringen met overnachtingen in DD en omgeving?

Konijntje, wat vervelend inderdaad dat ondanks de meerdere terugplaatsingen tegelijk er geen een is blijven hangen. Succes verder, hoor!

Geplaatst

Nou de punctie zit er weer op inderdaad. Het is goed gegaan. Lekker geslapen haha. Wel wat napijn en bloed maar inmiddels voel ik me alweer beter. Doe wel altijd een dag of 2 echt heel rustig aan. Voelt toch wat beurs vanbinnen. De opbrengst was 8 eicellen, iets minder als normaal maar als de kwaliteit maar goed is. Morgen mag ik bellen of er bevruchting is en vrijdag om 12.30 uur de tp. Hoe laat moeten jullie er zijn vrijdag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden