Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, 8 is toch super! Ik zal voor je duimen dat er mooie tussen zitten. Hoeveel laat je terugplaatsen, of had ik dit al gevraagd? En dan heb je vrijdag alweer de terugplaatsing. Wat spannend is dit! Ik zit inderdaad volgende week in die molen. En vrijdag ben ik er inderdaad om 12.00 uur. Moet je ook beneden wachten? Is de punctie kamer beneden en dezelfde als waarin hij de terugplaatsing doet? ik begreep dat Dr S. je het laat volgen op een groot scherm?

Hoe ga je slapen vannacht? Wordt je gebeld of moet je zelf bellen. Ik zou geloof ik geen oog dicht doen...

Nou, ik hoop dat het allemaal gaat lukken voor jullie deze keer!!!!

Geplaatst

ooohh wat spannend hanneke, ik ga heel hard voor jullie duimen dat het lukt!!! Wat is nu precies het verschil tussen een icsi en een imsi?

Wij moeten vrijdag om 10.50 er zijn, weet dus niet of ik jullie zie.

Het zal wel snel gedaan zijn bij ons, alleen ff een echo en weer 1 uur 45 min. naar huis rijden. Dat is toch echt wel een nadeel die stomme autorit!!

Heb het idee dat bij mij de gonal f een beetje gaat werken. Voel soms steken in mijn onderbuik (eierstokken) Had er ook altijd erg veel last van met het slikken van de clomid.

@ michaela: ik heb ook 3 spuiten cetrotide gekregen. Heb nog geen idee wat ik er mee moet. Zal dat vrijdag wel horen wanneer ik dat moet spuiten. Waar is die menopur voor? Sorry hoor ben wat dat betreft echt nog een leek in de medicatie wereld!!

Geplaatst

@Hanneke: jeeeeej 8 eicellen dat is toch super! ben benieuwd hoeveel er zullen bevruchten, hoe meer hoe beter. Ik moest de volgende dag zelf bellen om 9.30 uur. Dus ik om klokslag 9.30 bellen, continue in gesprek.. ik werd gek. Duurde wel een half uur. Toen kreeg ik eindelijk Irma aan de lijn, zei ze dat de uitslag nog niet binnen was. Of ik even een uurtje later wilde terugbellen arghhh. Ik een uur later teruggebeld.. nog geen uitslag van het lab.. Uiteindelijk hoorde ik het pas om 11.30 uur! hoe bedoel je tergend...

Als je voor de tp gaat zit je niet in dezelfde (wacht)kamer als waar je de punctie hebt. Je kan de tp inderdaad zien op een best wel groot scherm. Scherm hangt achter je maar er zit een spiegel op de muur waarin je het scherm kan zien. Je moet een volle blaas hebben maar aangezien je meestal niet direct aan de beurt bent (wij een uur later dan afgesproken) moet je wel uitkijken dat'tie niet te vol is want dan pies je straks in je broek hahaha...

@Kim, cetrotide moet je na 5 dagen spuiten mee beginnen, dat is om de eisprong tegen te houden. Menopur is een hormoon om de eitjes te laten groeien.

p.s. als jullie nog cetrotide willen hebben, heb hier 4 spuiten liggen die anders in september weggegooid kunnen worden. Zou zonde zijn.. dus wie wil, laat maar weten

Geplaatst

Wij zijn ook hartstikke blij met onze 8 eicellen! Had er bij poging 1 12 en bij poging 3 11. Poging 2 tel ik niet mee want toen is er iets mis gegaan met de hormonen en had ik er maar 2. Sorry als ik een beetje verwend klonk haha met "maar" 8 eicellen. Ik heb toen nu toe 6 cryo's gehad die nog nooit goed ontdooid zijn dus heb sowieso naar mijn gevoel weinig aan veel eicellen. De kwaliteit telt en die is gelukkig meestal goed.

@Michaela: ik zit in dezelfde wachtkamer als jullie vrijdag. Alleen bij de punctie wacht je in een andere wachtkamer. Dus misschien dat we jullie nog wel zien dan.. We zijn er meestal iets vroeger. Denk eigenlijk dat ik wel prima slaap, net als vannacht. Haha zal toch wel de ervaring zijn. Ik ga er eigenlijk vanuit dat er wel tenminste 2 embryo's zullen ontstaan. En meer heb ik toch niet nodig. Wij gaan er dus 2 terug laten plaatsen. 3 doen ze niet met mijn leeftijd denk ik (ben vorige week pas 27 geworden). Heb er de 3e poging ook 2 terug laten plaatsen (2 toppertjes) maar die zijn helaas ook niet blijven plakken. Hopen, duimen en bidden dat dat nu wel zo gaat zijn. Ik moet zelf bellen om 10.00 uur. Maar zal inderdaad wel niet meteen iemand te pakken krijgen.

Lekker zenuwslopend, Sen! Pff nou dan zou ik ook wel zenuwachtig worden hoor.

@Kim: IMSI is een ICSI behandeling met een vergroting van de microscoop waarmee ze de zaadcellen selecteren. Dr. U. (laborant) is nog ff bij ons geweest of we het wilden laten doen. Het is een vrij dure procedure (900 euro) maar we willen het in elk geval 1x proberen. Hij kan ons daarna vertellen of de IMSI toegevoegde waarde heeft gehad en als dat niet zo is doen we het daarna natuurlijk niet meer. Irritant he als je zo ver moet rijden voor een echo. Wij hoeven gelukkig iets minder ver maar doen dat wel al een hele tijd. We zijn hiervoor in Eindhoven geweest en dat was ongeveer even ver.

@Sen: ga mijn vriend vragen om de tp te filmen denk ik met mijn telefoon. Lijkt me wel leuk. Of in elk geval een foto ofzo. Heb ook wel eens gehoord dat je een foto van je embryo meekrijgt in een ziekenhuis, dat lijkt me pas echt leuk. Heb niet zo'n zin in de volle blaas haha maar ja het moet. En zeker net na zo'n punctie voelt dat niet echt lekker. Alles is nog zo beurs dan.

Dames, succes met spuiten enzo!

Geplaatst

4 bevruchtingen! Pfff nu maar hopen dat er 2 toppers bij zijn. Hoewel ik weet dat het aantal niks zegt vind ik het toch wel balen dat het deze poging minder is allemaal. Ik snap wel dat een aantal van jullie al heel blij zou zijn met dit aantal! Maar als ik morgen hoor dat er 2 toppers zijn ben ik al heeeeel blij. En ik weet ook dat toppers ook niet altijd iets zeggen maar ik heb er tot nu toe altijd een stuk of 4 toppers bij gehad dus dan hoop je daar toch weer op natuurlijk. Hoewel ik natuurlijk nog nooit ben zwanger gebleven van al die toppers! Pff wordt soms zo gek van mezelf. Dan zit ik me daar weer druk over te maken, hoewel ik weet dat het allemaal niks zegt ben ik dan toch weer bang dat hoe meer goeie embryo's, hoe meer kansen je hebt. Hebben jullie dat ook?

Zie echt enorm op tegen de wachtweken. Gelukkig hebben we vanaf volgende week donderdag 1,5 week vrij! Lekker wat aanklooien met z'n tweetjes. Sen, heb jij trouwens cryo's gehad in DD? Ik ben me nu namelijk aan het bedenken of we ze wel zullen laten invriezen. Het zijn er nu maar zo weinig en ik heb nog nooit cryo's gehad die goed ontdooiden. En volgens mij is het toch weer best duur, maar dat weet ik ff niet. Of zou jij ze altijd in laten vriezen als dat kan? Ik ben zo bang dat ze dan toch weer niet goed ontdooien, zeker als ze er maar 1 invriezen ofzo. En mocht ik nou geen toppers hebben morgen, zouden we er dan alsnog 3 terug kunnen laten plaatsen of zouden ze dat niet doen denken jullie? Of moet ik dat zelf niet willen ;-)!

Met deze kosten kunnen we gewoon niet nog heel veel behandelingen doen ben ik bang. Dus ik wil er gewoon alles aan doen om het NU te laten lukken. Maar dat geld natuurlijk voor iedereen! Pff meiden, vergeef me voor mijn gezeik hihi. Zullen de hormonen wel zijn zullen we maar zeggen. Heb ook nog wel last van de punctie. Als er een sumoworstelaar op mijn buik is gaan zitten ofzo!

Sen, wat super dat je een foto krijgt van je emmy's. Wauw vind ik echt heel leuk! Is dat dan van de emmy's zelf of van de tp?

Ik ben er morgen op tijd Michaela dus als je een blonde dame ziet met een man met kort haar dan zijn wij het ;-)!

Geplaatst

4 bevruchtingen is toch hartstikke goed meid! ik zou er 3 laten terugplaatsen. Je mag dat daar volgens mij zelf beslissen. Ik heb nog nooit zoveel embryo's gehad dus ook geen cryo's helaas...

de foto is van de embryo's zelf

Geplaatst

Dag DD mensen,

Vandaag was mijn testdag, negatief. En of het al niet erg genoeg was vertelden ze me hier in Maastricht dat Hun pogingen voor dit jaar 'op' zijn. Ik kan pas weer in de tweede week van januari 2011 terecht voor een punctie!!! Ik was zo teleurgesteld! Ze stelden me Genk en Eindhoven voor als ik niet wilde wachten. Nu lees ik heel heel veel goede dingen over düsseldorf, maar ik vind nergens officiele slagingspercentages. Weten jullie die te vinden?

Groetjes,

Lindake

Geplaatst

hai Lindake, wat vreselijk balen dat je poging is mislukt meid. En wat een wachttijd zeg!

In DD is geen wachtlijst,een behandeling aldaar heeft plus en minpunten:

+ je kan snel starten

+ ze werken met aanvullende technieken die in NL (nog?) niet worden toegepast (men zegt dat het onvoldoende is bewezen dat het werkt) zoals Assisted Hatching, PICSI, IMSI enz.)

+ punctie onder (lichte) narcose

- omdat ze (bijna) iedereen helpen is het er superdruk en hebben ze weinig tot geen tijd voor persoonlijke aandacht

- je moet hierdoor zelf heel erg overal bovenop zitten (klopt het medicatieschema, heb je op tijd voldoende medicatie in huis e.d.)

- de kosten zijn hoger dan in een regulier nederlands ziekenhuis

Wat slagingspercentage betreft: daar moet je jezelf niet op blindstaren. Wat voor de één werkt, werkt voor de ander weer niet. Ieder lichaam is weer anders. Bovendien zijn er ziekenhuizen/klinieken die hun slagingspercentages kunstmatig hoog houden door het weren van kansarme clienten.

Geplaatst

Hanneke: ik snap best wat je voelt hoor, met die aantallen. Natuurlijk hoe meer eitjes hoe beter je kansen zijn. En vier bevruchtingen voelen misschien een beetje krap. Maar feitelijk heb je er inderdaad maar een of twee nodig, die ook nog willen blijven zitten. En als je vier goede hebt, ja hoeveel moet je dan terug laten plaatsen. Moeilijke vraag. Twee en twee laten invriezen? (in DD schijnt dat invriezen over het algemeen wel goed te gaan en het ontdooien ook?) Maar het blijft een moeilijke vraag hoor. Bij mij zei hij notabene drie gezien de geringe kans op mijn leeftijd (44) op een blijvertje.

Als je opziet tegen de wachtweken kun je je gedachten beter richten op een ander "project" wat de nodige aandacht vraagt, b.v. je kamer herinrichten of wat je maar leuk vindt. Denken zal je er toch aan maar dan wordt het wachten misschien wat aangenamer....? (Misschien weet ik nog helemaal niet waar ik het over heb...)

Oké, dan zal ik je vast zien morgen. Wij komen met z'n drieën (de kleine gaat mee) dus dan vallen we wel op. Wij proberen ook altijd eerder te komen. We vertrekken vroeg en waren de laatste keer bijna vier uur onderweg. Dus nog iets verder. We blijven ook een nachtje en afhankelijk van wat ik morgen te horen krijg, blijf ik helemaal in DD. We moeten even zien hoeveel de follikels zijn. Dus tot morgen, Hanneke.

Lindake: ja, de slagingspercentages... daar kun je niet zo veel mee omdat inderdaad ieder lijf weer anders reageert. In DD hebben ze alleen meer verfijnde technieken die de kansen wel vergroten. Kijk maar op hun site en je kunt altijd eerst een afspraak maken voor een intake bij Dr Scholtes. Dan kun je een beetje je eigen indruk krijgen. Succes!!! En wat rot, dat het niet gelukt is in deze ronde. Hou vol en in ieder geval was het nu nog niet jou beurt. Vrouwen hebben ook zo hun eigen vruchtbare periodes. Misschien was het nu niet zo bij jou. (Schrale troost, ik weet het...)

Kim, jij bent er toch ook, alleen wel iets eerder. Misschien dat we elkaar dan net mislopen. We zullen zien. Succes in ieder geval. Laat maar weten wat het resultaat was. Menopur is zoals Sen al zei een hormoon wat ik moet spuiten ter stimulans van de groei van de follikels.. Jij spuit Gonal F.

Mijn hoofdpijn wordt iedere dag wat minder gelukkig. Ben benieuwd hoe ik op de rest ga reageren. Ik merk alleen dat ik een spuit vloeistof moet mengen met drie ampullen menopur en dat dit een behoorlijk gedoe is om alles netjes opgezogen te krijgen en dan weer in de volgende te spuiten.. Je moet er echt tijd voor uit trekken. Hebben jullie kant en klare spuiten of moeten jullie ook mengen?

Sen: hoe ga jij nu verder. Moest jij deze week niet voor een uitgangsecho?

Succes iedereen....

Geplaatst

hoi Michaela, ja ik ben gisteren voor de uitgangsecho geweest en hij zag 3 follikels en dat wilden we graag minimaal zien dus ben nu aan het spuiten. Had ik trouwens al gezegd dat ik deze behandeling niet in DD doe?

je moet alledrie de ampullen menopur trouwens met één ampul vloeistof vermengen hè, weet niet of je dat weet. Ik heb het zo binnen een paar minuutjes gepiept, is misschien ook gewenning hoor.

meiden, succes morgen in DD!

Geplaatst

Michaela, grappig dan zal je vast wel opvallen idd. Met een kleintje erbij. Jullie moeten wel heeeeel ver reizen zeg.. Pff das echt bijna niet te doen. Groot gelijk dat jullie een hotelletje pakken. Hebben jullie al een hotel? Hoop dat je snel punctie hebt, dan hoef je niet zo lang te blijven daar. Jullie moeten zeker wel veel verlof inleveren hiervoor dan?

Ben echt eens benieuwd morgen. Hoop natuurlijk op 2 toppers. En 3 terugplaatsen zal hij met mijn leeftijd niet doen vrees ik (ben zoals ik eerder al schreef pas 27). Maar misschien als de kwaliteit minder is als normaal dat hij het toch wil overwegen. Is altijd moeilijk, aan een meerlingzwangerschap zitten altijd risico's natuurlijk. Maar ja in DD is het best duur natuurlijk, dus weet niet hoe vaak we dit kunnen betalen. Ik had nu nog medicatie, maar als ik dat niet had gehad was het ruim 5000 euro geweest.

Ben wel weer enigszins positief nu hoor. Zo werkt het bij mij altijd een beetje, vlak na een bepaalde teleurstelling ben ik ontzettend negatief en daarna word ik steeds weer wat postiever. Maar pff wat is het moeilijk om positief te blijven na zoveel pogingen!! Maar ik heb gelukkig genoeg afleiding. Ik ben ontzettend druk bezig met mijn hobby, kaartjes maken. Kan ik me echt heerlijk middagen mee bezighouden. Moet volgende week nog werken 3 dagen en dan ongeveer 2 weekjes vakantie. Willen in huis nog vanalles opknappen enzo. Afleiding genoeg dus. Maar inderdaad spookt het dan nog door je hoofd.

@Lindake: wat ontzettend &(%%& van je mislukte poging!! Wij hebben zelf ook in het AZM gezeten en de wachttijden zijn er belachelijk lang. Daarna zijn we naar het Catharina gegaan. Erg fijn ziekenhuis. Redelijk veel persoonlijke aandacht. 1 super lieve dokter. Alleen het lab is naar ons idee niet zo goed. Heeft met ons ingevroren zaad te maken. Dat blijkt nu we in DD zijn veel minder slecht te zijn als Eindhoven zegt. Maar goed, daar zullen jullie niet mee te maken hebben. DD is qua technieken zeker beter, of er is in elk geval meer mogelijk zoals Sen zegt. Wat is jullie indicatie voor IVF? In DD is idd minder persoonlijke aandacht en je moet mogelijk een deel zelf betalen. Genk is nog duurder volgens mij dus dat zou voor mij om die reden afvallen. Heb dus ervaring met 2 ziekenhuizen die je noemt. Als je nog wat wilt weten vraag maar raak! Ik hoop dat jullie snel een goed ziekenhuis vinden zodat je snel verder kunt, want dat helpt absoluut tegen het verdriet van een mislukte poging. Tenminste voor mij dan he!

@Kim: heel veel succes met je 1e fm morgen. Ik hoop dat ze goed groeien. Michaela jij ook uiteraard.

@Sen: fijn dat jullie begonnen zijn. Jij spuit altijd vrij kort geloof ik he? Dus dan heb je volgende week al punctie of niet? Spannend weer hoor. Is dit nog een vergoede poging voor jullie?

Wij overwegen misschien toch over te stappen naar Geertgen als we nog een aantal pogingen nodig hebben. We zitten toch een beetje met de kosten in DD. En zeker als de IMSI geen toegevoegde waarde blijkt te hebben. De rest kan in Geertgen ook namelijk. We kunnen het wel een aantal keer trekken in DD, maar daarna zijn onze spaarcentjes op vrees ik! Maar goed, dat is van latere zorg. Eerst maar ervanuitgaan dat het deze keer gewoon gaat lukken.

Dames, succes weer allemaal!!

Geplaatst

heee Hanneke, nou nee eigenlijk heb ik de eerste pogingen juist best wel lang doorgespoten alleen in DD houden ze meestal vast aan 10 dagen. Dat is denk ik een beetje het standaardbeleid. Wat ik weer raar vind want bij de één groeit het allemaal harder dan bij de ander. De laatste keer werd de punctie al ingeplanned toen de grootste follikel nog maar 17mm was. De arts die ik nu heb, vind dat niet slim en wil doorstimuleren zodat de kleinere ook nog iets doorgroeien, klinkt heel logisch. Wisten jullie trouwens dat als je de behandeling in Geertgen doet, de tp in Genk is. De kosten zijn ook een flink stuk lager in Geertgen (icsi incl. medicatie 2500,-)

Geplaatst

Oh dacht echt gelezen te hebben dat jij kort stimuleert. Nee wist ik niet. Genk is helemaal dichtbij voor ons!!! Hmmmz toch maar overwegen als deze poging mislukt!! Dat scheelt wel enorm in de kosten namelijk. Maar ik denk dat we dat alleen doen als de IMSI niks uit heeft gehaald. Mijn vriend is artsenbezoeker en bezoekt toevallig 2 gynaecologen die ook in Geertgen werken (ze werken ook in het Maxima) en zegt dat deze 2 in elk geval heel aardig zijn.

Geplaatst

hee meiden,

@ michaela: ik heb je (denk ik) gezien!!!! Je had een enorme bos met donker krullend haar een een erg schattig zoontje van een jaar of 3/4! Toen jullie bij de balie stonden lag hij heerlijk op de grond te spelen..

Bij ons ging het namelijk zo vandaag: Om 10.50 de afspraak. We waren veel te vroeg, gaan vaak ruim op tijd van huis weg, om te voorkomen dat we te laat komen. We waren dus om 10.40 al aan de beurt. Het was werkelijk waar nog geen 3 minuten die dr S. nodig had! Alles zag er goed uit, er waren een aantal kleine eitjes van 10 mm. Moest vanavond 150 I/E spuiten, zaterdag 112,5 I/E en zondag weer 150 I/E. Ze moeten dus nog wel even hard groeien. De cetrotide kon ik nog even in m'n koelkast laten liggen, dat was nog niet nodig.

Maandag om 11.15 uur moeten we terug komen voor de volgende FM.

Dus klaar waren we om 10.43 uur. We stapten in de auto en zijn even Dusseldorf in gegaan. Hadden beide een vrije dag en dachten laten we DD eens even gaan bekijken. We komen er ook alleen maar om een bezoek te brengen aan de kliniek. Even lekker geshopt en heerlijk wat gegeten. Komen we er daar in het centrum van DD dus achter dat we helemaal geen recept hebben gekregen!!! AAAAHHHHH, je moet ook werkelijk overal zelf aan denken. Geukkig waren we nog in DD en niet al weer terug in huis! Om 13.15 stonden wij dus weer aan de balie van de kliniek om een recept te halen. En toen zag ik (denk ik) jou, michaela. Ik had een fel blauw shirt aan en een witte broek. Ook mijn haar is krullend en donker. Mijn vriend had een grijs shirt aan.

En Hanneke, misschien heb ik jou dan ook wel gezien! Had je toevallig kort blond haar en een jurk aan? (heb zo veel mensen gezien...) Ben benieuwd hoeveel er uiteindelijk bij jou zijn terug geplaatst, en nu maar wachten idd. Dat lijkt mij ook heel naar. Wij gaan ook op vakantie en zullen in de vakantie mogen testen of het raak is, mits ik uiteraard ongesteld wordt.

Misschien een stomme vraag maar wat zijn precies de kosten waar jullie het over hebben? Ik ging er eigenlijk vanuit dat we alles vergoed kregen. Jullie hebben het toch over de kosten die erbij komen. Wat ik wel zie in jullie handtekening is dat jullie al een aantal behandelingen hebben gehad. En waarschijnlijk krijgen jullie er (net als wij) niet meer dan 3 vergoed. Hoe doe je dat met de volgende behandelingen? Zelf betalen?

Dames, ik ga duimen voor jullie allemaal!!

Geplaatst

Hi Kim, nou dan zien we elkaar maandag dus nog een keer want dan moeten we om 11.30 uur voor de tweede Fm. Ik zag inderdaad zo veel mensen dat ik je even niet meer kan herinneren. Maar nu maandag dan denk ik wel. Wij waren er ook al om 11.00 uur maar zijn nog even een stuk gaan lopen. Hij liep juist weer ontzettend uit en waren we pas tegen 13.00 uur aan de beurt, helaas....Dusseldorf is leuk om te shoppen. Ik ben hier vaak op de kerstmarkt te vinden. Erg gezellig.

Het resultaat: 3 follikels aan de ene kant (nog klein) en aan de andere kant een dode???? Klonk een beetje eng. Is dat normaal? Ik moet nog even doorspuiten met Menopur en heb dus drie dagen extra gekregen. Daar we nu het weekend hier blijven heb ik het recept uit de apotheek hier vlakbij gehaald: 335 euro!!!! Wat een bedragen..

Dus een beetje een teleurstelling, maar ergens had ik ook niet echt meer verwacht gezien mijn leeftijd. Maar mijn kansen zijn nu nog heel klein. Als er maar eentje tussen zit ben ik al super tevreden.

Hanneke: en hoe ben jij gegaan vandaag? Hoeveel heb je terug laten plaatsen? Hoe vond je het gaan? Heb je een foto meegekregen?

Sen: nou dat is lekker dat je weer kunt beginnen met spuiten en dat je drie follikes al hebt. Net zoals ik dus. Wat ga jij gebruiken voor hormonen?

Ja, ik weet dat ik die ene ampul vloeistof moet mengen met de drie menopur. Dat is juist zo'n gedoe omdat je de vloeistof telkens weer op moet zuigen en weer leeg moet spuiten en weer alles opgezogen moet zien te krijgen. Maar goed, je wordt wat handiger als je het vaker doet, heb ik al gemerkt. Vandaag lukte het in 5 minuten. Gisteren waren het er nog 10!

Nou weer gaan ons weer richten op de volgende fm en dan kon hij ook pas meer zeggen over wanneer de punctie is.

Succes allemaal weer,

Geplaatst

@Kim: vanuit de basisverzekering heeft iedereen recht op 3 behandelingen (per kind). Sommige verzekeraars hebben nog een aanvullende verzekering waarin één of meerdere extra behandelingen zitten maar dat wordt met het jaar minder en minder.. ze schaffen het allemaal af lijkt wel. Jij krijgt niet alles vergoed van je behandeling in het buitenland. Je krijgt een vergoeding naar nederlandse maatstaven (voor icsi 1533,-). Ow en ik vind het zo raar dat jij niet dagelijks dezelfde hoeveelheden hoeft te spuiten???!

@Michaela: bedoelt hij met dode follikel niet gewoon een cyste? d.w.z. nog een follikel van de vorige cyclus die niet is opgelost/gesprongen. 3 eitjes is super op jouw leeftijd!!! (wat klinkt dat lullig, alsof je bejaard bent maar je weet wel wat ik bedoel).

volgens mij wilde ik nog wat zeggen maar ben het kwijt... oja Michaela: hoeveel eenheden spuit je? het maximum? lijkt me wel verstandig. Ik gebruik trouwens Menopur, duur spulletje inderdaad...

oja en in het centrum van DD zit VaPiano daar kan je lekkere pizza's eten en nog andere dingen voor weinig geld

Geplaatst

Hi dames, daar ben ik dan weer. De tp zit er weer op. 2 embryo's teruggekregen. 1 van topkwaliteit en 1 iets mindere, waar ik dan toch wel weer van baalde. Ik weet dat het niet altijd wat zegt maar je hoopt toch dat de omstandigheden optimaal zijn. Bovendien heb ik tot nu toe altijd minimaal 3 topembryo's gehad. Van de andere kant is er daarvan ook nog nooit een blijven zitten. Dus hopen en duimen maar. Pff pas 1 dag voorbij ;-).

Wij waren er rond half 1 en heb een uur moeten wachten met een volle blaas. En dat was afzien haha. Af en toe wel een klein beetje uitgeplast maar dat lucht toch niet echt op. Mijn blaas was ook overvol bij de echo en dat duurde lang voordat ze met dat slangetje kwamen!!

@Michaela: ik heb jou ook gezien. Inderdaad donkere krullen en jullie ventje was idd heel schattig aan het spelen. Ik zat achter jullie op de stoeltjes.

@Kim: ik had een grijze rok aan met een zwart truitje en een wit jasje. Mijn vriend had een grijze trui aan. Heb wel blond haar maar niet kort. Heb jij nog in de wachtkamer gezeten toen? Ik zat waarschijnlijk heel zenuwachtig op mijn stoel te wiebelen haha!

Succes dames met jullie 2e fm maandag!! Hoop op goede groei en veel follikels. En Michaela kan me voorstellen dat je enigszins teleurgesteld bent. Hoewel ik ook wel denk dat het een hele goede score is. Ik ben 17 jaar jonger en had er ook maar 8. Als je het zo bekijkt valt het wel weer mee ;-).

Geplaatst

@michaela: ik kan me voorstellen dat je me niet gezien hebt. Toen wij voor het recept binnen kwamen lopen stond jij bij de balie. Mijn vriend heeft om een recept gevraagd terwijl ik nog ff ben wezen plassen... Vandaar dat je me misschien niet hebt gezien. Maar we hebben nog een kans!!! a.s. maandag zullen we elkaar wel zien. Dan moeten jullie waarschijnlijk na ons de FM doen. Was het bij jullie ook zo van korte duur? We waren nog geen 3 minuten binnen geloof ik. Da's in ieder geval een beetje goed nieuws, 3 follikels! Beter iets dan niets toch?

@ Hanneke: ik heb bij de bloedafname op de stoeltjes gezeten, om te wachten op een handtekening van dr.S. op het recept. Dan denk ik niet dat ik je heb gezien. Hoewel ik wel een aantal keer een blonde vrouw hard naar de wc zag rennen ;) ik ga hard voor je duimen dat er in ieder geval 1tje blijft zitten!!

@ sen: ik heb al eerder puregon gespoten. Begonnen met 75 I/E , maar dat ging mijn gyneacoloog niet hard genoeg. Toen moest ik verder gaan met een aantal dagen 150 I/E, met als gevolg: overstimulatie!!

Vandaar dat dr.S nu waarschijnlijk erg voorzichtig is!

Vanaf maandag t/m donderdag moest ik 112,5 spuiten, vrijdag 150, zaterdag weer 112,5 en zondag weer 150. En dan maandag maar weer zien.

Geplaatst

Haha nou dat was ik Kim! Ik hoopte elke keer aan de beurt te zijn maar toen ik zag dat er weer iemand anders was rende ik weer om ff uit te plassen. Heb een hele kleine blaas volgens mij! Succes hoor meid! Hoeveel follikels had jij nu eigenlijk?

Geplaatst

@ hanneke: wij dachten al die moet wel heel nodig plassen en hebben zelfs nog om je gelachen! Je was ook goed te horen, want als ik het goed heb, had je hakken aan, en dat klinkt zo lekker op die betonvloer in de kliniek! Dr.S heeft niet verteld hoeveel follikels ik had. Ze waren ook allemaal nog 10 cm en eronder, dus dan zal hij ze nog wel niet tellen. Morgen moet ik weer en dan zal ik eens vragen hoeveel het er zijn!

Geplaatst

Hoi meiden, lief dat jullie zo optimistisch reageren. Oké dan zijn drie misschien wel genoeg (gezien mijn leeftijd en dat is gewoon zo). Dus we zullen dan ook maar optimistisch zijn. Maar iemand had al voorspeld dat ik in ieder geval geen cryo's zou overhouden. Met deze hoeveelheid klopt het dan dus. We zullen zien wat morgen brengt. We hebben ons het hele weekend hier in DD vermaakt. Dus ik hoop dat we morgen iets concreets te horen krijgen zodat we of woensdag de punctie hebben of gewoon naar huis kunnen.

Kim: zaten jullie in de auto, toen wij net aan kwamen rijden? En had je vriend toen koffie in zijn handen, die hij leunend tegen de auto op zat te drinken?

Ja, ik was langer bezig om me weer aan te kleden, dan dat hij met mij bezig was. Mijn bms was trouwens 6,7 dus volgens Dr S. is die nog aan het ontwikkelen???

Hanneke: nou twee teruggeplaatst, waarvan een topper! Goed toch. Nou sommige mensen zijn behoorlijke doorzetters en die temperamenten zijn er al voor de geboorte, dus we weet wat deze voor temperament bezitten en blijven ze beide? En wat is trouwens een minder goede. Die nog niet zo hard gedeeld is als die had gemoeten? Heb je nog onderzoeken laten doen of niet? (Of had ik het al gevraagd?) Sterkte met je wacht weken en hou ons maar op de hoogte hoe je je tijd verdrijft. Je had "projecten" genoeg, toch?

Wanneer (welke datum) mag je nu testen? Ik ga voor jullie duimen!!! HEt gaat vast lukken.

Sen: ik zit op 225 menopur. Vanochtend had ik voor het eerst zo'n gevoel wat ik altijd krijg als ik een beetje de eisprong verwacht. Zo'n trekkende eierstok. Is bij mij altijd rechts. Dus ik weet niet of dit gevoel ook in deze geplande cyclus past? En ik bloed nog steeds een klein beetje. Nu al 8 dagen??? Ook vreemd op zich. Dr S. is niet zo informatief en ik stel altijd achteraf vragen, niet ter plekke. Bij mij moeten sommige dingen eerst landen, zeg maar. Dus ik weet niet of het een cyste is? Kan die komen van het hormonen spuiten zeg maar?

Ja, Sen je had verteld dat je nu een poging in het Geertgen zit. Ik hoop dat het voor jullie gaat lukken. Wanneer moet je weer terug? Blijf je ons hier wel informeren of ga je een topic openen voor Geertgen?

Succes allemaal,

Geplaatst

Michaela: ondanks dat het misschien te verwachten was met je leeftijd mag je ook best wel teleurgesteld zijn hoor. Iedereen wil hier zoveel mogelijk eicellen. En het is gewoon een fijner gevoel als je er wat meer hebt. De kans is dan wat groter dat er een tussenzit van goede kwaliteit.

Mijn emmy's waren allebei 4-cellig dus het had niks met de celdeling te maken. Ze kijken ook naar de fragmentatie van een embryo. En omdat we een foto hebben gekregen kunnen we nu ook heel duidelijk zien welke beter is! Ik ben nu een beetje over mijn teleurstelling heen en kan af en toe weer positief zijn. Maar ik merk dat ik het na 4 pogingen soms gewoon niet meer zo zie zitten. Ben erg depri met periodes. Heb het gevoel dat de kans er steeds meer in gaat zitten dat we kinderloos zullen blijven. En dan kan iedereen tegen me zeggen dat het vast nog wel gaat lukken maar niemand kan me hier een garantie over geven. We kunnen hier (ook financieel) niet eindeloos mee doorgaan natuurlijk. Het vergt heel veel van je lichaam ook om zoveel behandelingen te doen en geestelijk al helemaal. Ik moet wel zeggen dat er hier thuis nog iedere dag gelachen wordt hoor. Dat was zelfs zo toen mijn vriend ziek was. Maar soms komen er ook tranen, en die laat ik er dan ook maar even zijn!

We hebben de foto's van de emmy's in een hoesje gedaan en bij een kaarsje neergezet. Zo hebben ze nu al een mooi plekje en wie weet helpt het nog wat.

Kim: dr. S is niet zo van het tellen viel me op. Later in de metingen gaat hij wel alles tellen hoor. Maar ik was altijd gewend dat iedere follikel opgemeten werd maar dat doet hij niet. Hij meet de grootste en gaat dan op een gegeven moment tellen hoeveel het er zijn. Ik hoop op een mooie score voor je.

Ik mag vrijdag 13 augustus testen, hoop dat ik het zo lang volhou.

Sen hoe is het met jou? Gebeurt er al wat?

Kim en Michaela succes met jullie fm morgen!

Geplaatst

heee meiden, ik moet a.s. woensdag weer voor de 1e follikelmeting. Ben wel een beetje nerveus. Ik heb hetzelfde gevoel als Hanneke, ook al zolang bezig en zoveel teleurstellingen gehad... je wordt er niet vrolijker op en soms zit je echt in de put maarja dan put je toch maar weer de kracht uit jezelf om door te knokken want de wens is er en blijft er.

@Michaela: wat ik me afvraag bij jou, waarom heeft dr. S. jou niet de max. dosering hormonen voorgeschreven? dat doen ze meestal als je weinig eitjes hebt. De kans op overstimulatie is dan toch praktisch nihil.

@Hanneke: nu komen de wachtweken.. eerste week gaat nog wel maar die laatste week. Naja, je weet het zelf wel.. ik vind het killing. En wat moet jij op een enge dag testen zeg.. vrijdag de 13e... maarja ooit zei iemand tegen me "er gebeuren meer erge dingen niet op vrijdag de 13e dan wel" Dus daar zit wel wat in.. en als je helemaal niet bijgelovig bent dan zegt het helemaal niets en misschien brengt het juist wel geluk.. who knows! ik ga in ieder geval duimen voor je en wens je alle sterkte in die kl*tewachtweken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden